Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Jos ei käytettynä tärppää niin sitten näistä.

    Easy KIT
    on tämmöinen ja
    Active KIT tämmöinen.
    Satunnaiskäyttö takapenkille, paljon musiikki/radio ja aika paljon bike-to-bike. Hintaeroa tulee 80e, ominaisuuksissa on Activen eduksi nähdäkseni

    - VOX
    - auto virtapois
    - musiikkitason vaimennus puhelun sattuessa

    Noista kahdesta jälkimmäisestä en ole valmis maksamaan mutta mites tuo VOX ? Jos sitä EI ole pitääkö linja kytkeä aina manuaalisesti päälle ? Onko hintansa arvoinen ?
    Söötsillä löysin juttua virtaongelmista (syö suoralla kytkennällä akun) onko tässä uudessa versiossa siitä päästy eroon tuolla "automaattinen virrankatkaisu" kytkennällä ?
    Just "nyt" ei bikeä...
  2. #2
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (JanMac @ Helmi. 18 2007,20:14) kirjoitti
    Noista kahdesta jälkimmäisestä en ole valmis maksamaan mutta mites tuo VOX ? Jos sitä EI ole pitääkö linja kytkeä aina manuaalisesti päälle ?
    Linja on aina auki.

    Lainaa kirjoitti
    Söötsillä löysin juttua virtaongelmista (syö suoralla kytkennällä akun) onko tässä uudessa versiossa siitä päästy eroon tuolla "automaattinen virrankatkaisu" kytkennällä ?
    Kuka pakottaa kytkemään suoraan virtoihin, yleensä tuolle otetaan takavalolta virrat tai itse esim vedin etuvalojen sulakkeen alta - eli virtaa tulee comille vasta kun virrat on päällä. Ei vaikeeta.

    Musan hiljennys puhuttaessa on muuten loistava ominaisuus.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  3. #3
    Itse ostin sen Active kit 200 just viimeviikolla ja asennus tehdään tässä talven mittaan.
    -Sergei-
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  4. #4
    Lainaa (Sergei The Eagle @ Helmi. 18 2007,20:38) kirjoitti
    Itse ostin sen Active kit 200 just viimeviikolla ja asennus tehdään tässä talven mittaan.
    -Sergei-
    Please, ajattele positiivisesti, älä masenna lisää, alkaapi olla jo KEVÄT.
  5. #5
    Lainaa (Sergei The Eagle @ Helmi. 18 2007,20:38) kirjoitti
    Itse ostin sen Active kit 200 just viimeviikolla ja asennus tehdään tässä talven mittaan.
    -Sergei-
    Passaako kysyä mistä ja mihin hintaan löysit ?
    Just "nyt" ei bikeä...
  6. #6
    Koski TL:ssä myyvät 355e -20 % ==> 284e !
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  7. #7
    Lainaa (Jassu @ Helmi. 18 2007,20:35) kirjoitti
    Linja on aina auki.
    Tarkkaan ottaen linja ei ole aina auki. Se aukeaa, kun ryhtyy puhumaan pienellä viipeellä ja pysyy auki jonkin aikaa viimeisen sanan jälkeen. Eli kannattaa sanoa vaikka Halloo, ja sitten on kanava auki. VOXin huono puoli on se, että huonosti säädettynä kypärämelu voi yksistään pitää kanavaa koko ajan auki tai sitten kiroilut/yskäisyt tekee sen. Ei oikein tiedä, mitä ja milloin lähtee ääntä eetteriin.
    Jos ei ole VOXia, niin linja täytyy manuaalisesti pistää tangentilla päälle. Autocomilla on aika kätevä tangentti, jota käytetään vasemman käden peukalolla.
    Itse en käytä enää VOXia.
  8. #8
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Anttoo @ Helmi. 18 2007,22:40) kirjoitti
    Lainaa (Jassu @ Helmi. 18 2007,20:35) kirjoitti
    Linja on aina auki.
    Tarkkaan ottaen linja ei ole aina auki. Se aukeaa, kun ryhtyy puhumaan pienellä viipeellä ja pysyy auki jonkin aikaa viimeisen sanan jälkeen. Eli kannattaa sanoa vaikka Halloo, ja sitten on kanava auki. VOXin huono puoli on se, että huonosti säädettynä kypärämelu voi yksistään pitää kanavaa koko ajan auki tai sitten kiroilut/yskäisyt tekee sen. Ei oikein tiedä, mitä ja milloin lähtee ääntä eetteriin.
    Jos ei ole VOXia, niin linja täytyy manuaalisesti pistää tangentilla päälle. Autocomilla on aika kätevä tangentti, jota käytetään vasemman käden peukalolla.
    Itse en käytä enää VOXia.
    Ainakin ennen Easyssa ei ollut VOXia, vaan linja oli aina auki. Silloin tuo ominaisuus oli merkitty samoin kuin nykyisessä uudistetussa mallissa.

    Voi olla että homma on toki muuttunut.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  9. #9
    Kolme kesää ollut käytössä Active, ei ongelmia voxin kanssa.Toimii silloin kun on tarvis.Musiikit kuuluu MP-3:lla hyvin ja puhumiset hoituu myös.Suosittelen Activea.Ai niin ,jatkojohdot kypärään kannattaa ottaa suorat,on kevyemmät.Ei kuormita kypärässä olevia johtojen kiinnityksiä niin paljoa.
  10. #10
    Lainaa (hondamania @ Helmi. 18 2007,22:13) kirjoitti
    Koski TL:ssä myyvät 355e -20 % ==> 284e !
    Soitin ja kaveri oli pihalla tästä hinnasta ja myös Autocomin malleista, lupas selvittää
    Just "nyt" ei bikeä...
  11. #11
    Activelle 1 ääni lisää.

    Musan vaimennus on hyvä ja toimiva ominaisuus.
    Ehdottomasti moposta virrat, ei mitään patterikytkentöjä.
    Ite laitoin kapistuksen penkin alle karvatarralla kiinni ja takavalolta virrat. Sammuu kun moponkin sammuttaa.

    Niin ja onhan se stereoääni hianoo
    Moto Longa - Vita Brevis
  12. #12
    Onko todellakin niin, että kiinteässä asennuksessa matkustaja tarvitsee heti jatkojohdon pärjätäkseen ?
    Kun setin tilaa voiko liitinjohtojen tyyppiin vaikuttaa vai tuleeko stantardit x johdot mitkä ei käykkään välttämättä omaan kännyyn ja PRM puhelimeen ?
    Just "nyt" ei bikeä...
  13. #13
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kyllä jatkojohto kannattaa olla alusta asti. Matkustajan pyörän puoleinen pistoke kannattaa laittaa niin naftin piuhan päähän kuin mahdollista, ettei se hinkkaa maalipintaa puhki ympäriltään ja toisaalta vaadi huomiota silloin kun kyytiläinen ei ole mukana. Suosittelen kierrepiuhaa, joka muistuttaa suoraa piuhaa pehmeämmin olemassaolostaan, jos asia sattuu pyörän päältä poistuttaessa hieman unohtumaan. Kypäräsetin asennus pitää tietysti huolehtia niin, että piuhasta tuleva rasitus ei kohdistu kypärän sisällä oleviin liittimiin.
    1000
  14. #14
    Saako autocomissa kytkettyä matkustajan kuulokkeet pois pelistä siksi aikaa, kun puhuu kännykkään? Ei vissiin ole valmista katkaisijaa tähän, mutta onko kukaan tehnyt virityksiä?
    https://www.youtube.com/@OnhanVielaPitkaMatka
    https://www.tiktok.com/@onhanvielapitkamatka
  15. #15
    Voi olla, että puhun vasten parempaa tietoa, mutta jotenkin olen antanut itseni ymmärtää, että Autocom blokkaa automaagisesti matkustajan kanavan pois kun puhelu tulee. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.
  16. #16
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (SeniliX @ Helmi. 22 2007,10:46) kirjoitti
    Voi olla, että puhun vasten parempaa tietoa, mutta jotenkin olen antanut itseni ymmärtää, että Autocom blokkaa automaagisesti matkustajan kanavan pois kun puhelu tulee. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.
    Ainacin mun activessa kyllä ihan molemmilla kuuluu...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  17. #17
    No perskeles, väärässä oltiin siis. Tuohan on aika persiistä IMHO.
  18. #18
    No niin, aloin asentelemaan kuulokesarjaa oikein suomen kielisten ohjeiden kanssa (netistä). Eipä vaan homma toimi - ohjeessa puhutaan "koloista" johon kaiutin menee, mikkä prlk kolot ! Ei siellä mitään koloja ole vaan koko poskipalahan on yhtä samaa styroksi jöötiä.
    Ei mitään reikiä tms läpi. Siis tuleeko se kaiutin vain siihen sisäpintaan korvankohdalle, siihen missä on lievät syvennykset ? No eipä paljon auta , painaa aika pirusti korvaan.
    Joku puhui että kaiuttimen voi purkaa, aha, revin sitten takaa sen takiaistarran raolleen ja paljastui että koko kajari on umpivalettua mustaa muovia, ei tätä pureta mihinkään.

    Jos ei tule mitään rakentavaa kommentteia, puukotan poskipalaan kajarin kokoisen kuopan ja se siitä.
    Just "nyt" ei bikeä...
  19. #19
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (JanMac @ Maalis. 11 2007,20:55) kirjoitti
    Jos ei tule mitään rakentavaa kommentteia, puukotan poskipalaan kajarin kokoisen kuopan ja se siitä.
    No noin itse toimin, katso vaan että se kaiutinelementti tulee suoraan korvakäytän kohdalle - jopa sentin heitto väärään suuntaan voi vaikuttaa todella paljon ääneen...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  20. #20
    Itse jouduin myös syventelemään noita kuoppia. Joutui repimään pintakangasta auki ja pihdellä napsimaan pallukoita pois sen verran ettei enää painanut korviin. Kangas kiinni kaksipuoleisella teipillä ja matka jatkuu.

    Kypäränä Schuberthin Concept.
  21. #21
    Lainaa (JanMac @ Helmi. 18 2007,20:14) kirjoitti
    Jos ei käytettynä tärppää niin sitten näistä.

    Easy KIT
    on tämmöinen ja
    Active KIT tämmöinen.
    Satunnaiskäyttö takapenkille, paljon musiikki/radio ja aika paljon bike-to-bike. Hintaeroa tulee 80e, ominaisuuksissa on Activen eduksi nähdäkseni

    - VOX
    - auto virtapois
    - musiikkitason vaimennus puhelun sattuessa

    Noista kahdesta jälkimmäisestä en ole valmis maksamaan mutta mites tuo VOX ? Jos sitä EI ole pitääkö linja kytkeä aina manuaalisesti päälle ? Onko hintansa arvoinen ?
    Söötsillä löysin juttua virtaongelmista (syö suoralla kytkennällä akun) onko tässä uudessa versiossa siitä päästy eroon tuolla "automaattinen virrankatkaisu" kytkennällä ?
    Tuo Active on eniten ostettu.Kannattaa pikkasen verrata hintoja esim:Easiin nuo Pmr-johdot maksavat,lisäksi virtajohto akulle on 50.Ainakin noissa Kit200ja kit300 sarjoissa on ns.myötäkuuntelu,eli kun alat puhumaan niin kuulet oman äänesi kuulokkeista.Easissa kit150 on ns. jatkuva pikkainen pohjakohina päällä,muttei sitä tuolla ajaessa ees juurikaan huomaa.Niille jotka haluavat sitä Bluetooth YHTEYTTÄ nyt se sitten vihdoin olisi mahdollista laittaa.Autocomin tuutti ei vielä ole tullut,mutta löytyy yksi TOINEN.Testasin perjantaina kaverin kanssa sitä tuon Autocomin,Starcomin,TomTomRiderin,Zumo550 ja Gsm-puhelimien kera.Hyvin toimi.Zumon kanssa ok.Riderin kanssa oli
    taasen pikkasen heikompi kuuluvuus.Pikkasen räkäsen puoleinen oli ääni.Itse Starcomin kanssa tuo tuutti tuntui vorkkivan erinomaisesti,käytettäessä Gsm-puhelinta.Lisää kysymyksiä saa heittää noista aiheista jos tulee mieleen.Yhteenvetona:Jos todella haluaa sen yhden piuhan pois niin tästä sitten vaan hakemaan tuuttipalikkaa.Varmimmin nuo gsm-yhteydet pelaa edelleen tuon oman piuhan ja merkkikohtaisen adapterin kanssa.Mielenkiintoista oli todeta että nyt ei tuo pyörästä lähtevä gsm-puhelu ollutkaan enää niin huonoselkoista lukea kuin ennen.Onneksi aina sinne pyörään päin on yhteydet toimineet melko hyvin.
    Tässä jotain...niin tuo kuskin mikki ja kuulokeet ovat kimpassa matkustajan kanssa.Jos haluat että repsikka ei kuule kun (entinen tyttökamu soittaa)niin värkkä tuohon repsikan kypäräsettiin kytkin joka kytkee sekä mikki että kuulokelinjan poikki siksi aikaa kun juttelet...
  22. #22
    Saako autocom easi -7-advance laiteen ympärille rakennettua
    järkevästi ja helposti bike to bike version. Minkälaiset piuhat ja
    mikä pmr puhelin olisi kelvollinen.
  23.  
  24. #23
    Lainaa (jonyman @ Helmi. 21 2007,11:34) kirjoitti
    Saako autocomissa kytkettyä matkustajan kuulokkeet pois pelistä siksi aikaa, kun puhuu kännykkään? Ei vissiin ole valmista katkaisijaa tähän, mutta onko kukaan tehnyt virityksiä?
    Saa ne kuulokeet kytkettyä pois,mutta samalla kannattaa kytkeä pois myös mikki.Repsikka alkaa muuten vaan huvikseen laulelee,jos se on kytkettynä.Mansessa hoitu tuo homma.