Juu, itselläni olisi nyt uniikki mahdollisuus ostaa ensi kesäksi Alpinestarsin SMX Air-Flo -nahkatakki hyvinkin kilpailukykyiseen hintaan. Onko kellään kokemuksia kyseisestä takista? Messuilla kokeilin sitä ja oikean koon löydettyäni se tuntui oikein passelilta päällä. Ainoa mikä aiheutti vähän päänvaivaa oli sisävuori, joka meni hihoista jatkuvasti ruttuun.
Jos tuijottaa pelkkää ovh:ta niin laadukashan tuon pitäisi olla ja kaiken kukkuraksi näyttää mustana hävyttömän hyvälle.
Itelläni roikkuu tuommoinen SMX Air-Flo tuossa naulakossa ja pitää sanoo ainakin että ei ole ollut moittimista sen kummemmin. Kesällä kuumilla keleillä tuo on erittäin hyvä, kun on reikiä täys niin asu pääsee hengittämään. Jopa keväällä tai syksyllä on kun on vähän kylmemmät kelit niin tuossa tulee mukana semmoinen sisätakki, joka suojaa tuulelta nii ei tuu kylmäkään. Sisävuori jäi alussa kans aina vähän ryttyyn, mut ajan myötä oppi jotenkin laittamaan käden sisään siten ettei se mennyt ruttuun.
Kaatumiseltakin tuo suojas myös hyvin, kuten varmaankin kaikki nahka-asut. Multa ei lähteny kuin vähän maalipintaa ja kangasosiin tuli reikiä, mutta oli helppo paikata räätälillä. Varmaan vielä toisen tai kolmannen kaatumisenki kestää vielä :P
Takissa on muokattu ajoasento kyykkypyöriin sopiviksi, eli tuo kyynärpään kohan leikkaus on jätetty aika kulmikkaaksi. Siihen oli aluksi vähän totuttelemista, varsinkin käveltäessä kadulla
Ei siinä sen kummoisempia... hyvä takki tuo on
Suosittelen!
Mihin hintaan olet löytänyt kyseisen takin? Kiinnostaisi nimittäin itseänikin.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
Takin hinta alkaa kolmosella, mutta myyjä on perhetuttu. Tosin ei tuo nyt ihan mahdottoman hintainen ole, jos Saksasta tilaa; 610e taitaa olla fc-moto:ssa.(Tctic @ Helmi. 23 2007,21:44) kirjoitti
Kyllähän noi kaikki i Alpinestarsin kamat laadukkaita on. Sopivuudesta en osaa sanoa, mutta laadusta kyllä. Hyviä on.
Espoo on paska paikka
Tänään tuli All'rightin uusi katalooki, jossa oli Alpinestarsilta mukana mainiot uutuushanskat.(Zach @ Maalis. 04 2007,01:02) kirjoitti
Vilkaiskaapa katalookin sivulta 68, alalaita, Neo Moto hanskat. Ne on kätevät vähän joka hommasa....
Tuollaista SMX Air-Flo takkia olen tässä miettinyt itsekin hankittavaksi. Mutta minua askarruttaa hieman, miten sillä tarkenee sitten kylmemmillä keleillä ihan oikeasti. Takissa on kuitenkin rata-ajo-ominaisuudet ja varmasti sillä tulee toimeen helteillä. Minulla kuitenkin jo on radalle ja helteille passelit varusteet. Nyt pitäisi vaan löytää Alpinestarsilta takki, jolla pärjäisi nuo kylmemmätkin ilmat ja jolla voisi ajaa niin kadulla kuin matkaakin.
Daineselta olen löytänyt sopivan ominaisuuksiltaan, mutta muuten tuo merkki ei oikein miellytä.
Tarkeneeko tuolla Air-Flo:lla ihan rehellisesti sitten yöaikaan ja syksyn kylmillä??
Itselle tulee ainakin vilu tuon takin kanssa kun jouduin ajamaan n. 12 asteessa myöhään illalla. Varsinkin kun jouduin ajamaan vielä moottoritietä pitkin, tosin ei ollut alla kuin pelkkä t-paita ja takissa oli vuori kiinni. Muuten olen ollut tosi tyytyväinen takkiin, kuumillakaan keleillä ei tule kaupunkipyörityksessä kuuma.
Pahus, kun ei osaa oikein päättää tuon takin suhteen. Merkkiuskollisena haluaisin sen hankkia. Myös hyvä ulkonäkö puoltaisi sen hankkimista. Ainut miinus on vain se, jos sillä ei tarkene ajaa matkaa hieman viileämmällä kelillä. Auttaisikohan joku tekninen alusasu sitä tarkenemista?
Helletakki mulla löytyy jo ennestään, joten sitä varten en tuota Air-Flo:ta olisi laittamassa. Pikemminkin sellaiseksi monikäyttö-takiksi. Käsittääkseni tuo Air-Flo on käytännössä ratapuvun yläosa, mutta toisaalta se on ainoita sporttisempia takkeja A-Starsin valikoimasta, jossa on kokonainen lämpövuori.
Uskoisin että joku windstopperilla tai vastaavalla varustettu alusasu tekisi hyvää. Voin kysäistä kaverilta lainaksi ja testaan josko itsekin semmoisen joutuu hankkimaan kylmiä kelejä varten. Mielipide seikkojahan nämä ovat mutta en itseäni kovin vilukissana pidä.![]()
Minä olen tottunut nahkoilla ajeleen käytännössä koko ajokauden. Entinen kaksiosainen puku oli sen verran väljä, että alle mahtui aina tarpeen mukaan lämmikettä. Tuon Air-Flon kanssa oltaisiin kuitenkin täysin noiden aluskerrastojen varassa, kun ei sinne alle kovin paljon mitään mahdu. Lähinnä kai se yleensä on sitä t-paita-osastoa..
Olisi kyllä hienoa saada vielä kommentteja siitä windstopperista, että miten sen kanssa toimii. Vaikka taitaa tämän takin kanssa taas mennä niin, että "image is everything". On se mielestäni niin kivan näköinen takki..![]()
Nyt on käyty sipasemassa n. 50 kilsan lenkki (reilu 20 km moottoritietä), tosin mittari näytti 17 astetta kun kotia pääsin. Takin alla oli nyt hihaton t-paita ja sen päällä windstopperilla varustettu, korkeakauluksinen, ohut pitkähihainen. Oli huomattavasti mukavampi ajella vaikka lämpötila olikin jonkin verran korkeampi. Osasyynä veikkaisin tuota korkeampaa kaulusta jonka takia viima ei käynyt niin pahasti kaulalle ja siitä pahemmin takin sisäänkään.
Voin palata astialle vielä uudemman kerran kunhan jaksais valvoa hieman myöhempään ja sitä kautta tuo lämpötilakin ehtisi laskea alemmas.
Heh, mukava kuulla jo tuon vertainen kokemuskin! Kyllä se sitten varmasti kaipaisi jonkun lisänä jonkin mallisen windstopperin kaveriksi ja varmaan tuulenpitävän kaulusuojan myös.
Tilaukseen lähti takki. Tarkenee sillä sitten tai ei. Onhan noita kalsareita alle..![]()
Itselläni kyseisen takin kyynerpäänsuojus kääntyi, joustavan hihamateriaalin vuoksi, kaatuessa sivuun ja tuloksena oli melkoinen ihottuma kyynerpäässä sekä vielä isompi reikä takin hihassa. Ajotarkoituksesta riippumatta en suosittele ko takin hankkimista. Enkä kyllä minkään muunkaan ei kokonahkaisen yksiosaisen ajoasun hankkimista.
Yamaha YZF-R1 2007, Akrapovic Full Racing System, PCIIIUSB
Ikävä kuulla
Olihan takki varmasti oikean kokoinen (riittävän napakka)? Nimittäin näyttäisi myös että MotoGP kuskeilla on samantyyliset hihansuut ajopuvuissaan ja voisi olettaa että siellä ei pahemmin turvallisuudesta tingitä varusteiden puolesta.
Omat 5 centtiä.
Jotenkin tuntuis, että tuollaista ei pääse sattumaan, jos nahat ovat oikean kokoiset. Itsellä on yksiosaisessa puvussa myös nuo tuuletusaukot kyynärtaipeissa. On vaikeahko edes löytää yksiosaista nahkaa ilman noita tekstiili-osia, ainakaan ko. merkiltä.
Olikos tää nyt se takki, joka maksaa 999e?Melkosen suolanen hinta yhdestä takista?
premier
emeritus
Heh, edullinen se on
Ja pyyntihinta on eri asia kuin lopullinen hinta. Itse tosin tilasin Andorrasta ko. rotsin. (Motocard)
Oma 48 SMX Air-Flo on nyt hankittu, ja hintaa oli 399e uutena![]()