Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Aiheesta yritin jo tuolla Blade-palstalla kysellä, mutta ole varmaankaan tarpeeksi näkyvyyttä mutta,

    Oma 954 Blade tuntuu melko janoiselta, yli 6,5l keskikulutus sekalaisessa,rauhallisessa ajossa. Pyörässä on edellisen omistajan toimesta vaihdettu K&N-filtteri, mutta muita muutoksia ei ole.

    Tämänhän pitäisi varmaankin viedä seosta ennemmin laihalle kuin rikkaalle, joskin mielestäni joskus bensa haisee hiukan nokkaan. Myös isäukko sanoi takana ajaessa että pukkaa hiukan mustaa putkesta kun kiihdyttää esim. motarilla ohituksiin.

    Pitääkö tässä ruveta ostamaan tehoputkea ja commanderia vai alkuperäistä ilmanputsaria jotta saa seokset "kohdilleen"?
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  2. #2
    6,5 litraa kuulostaa aika paljolta. Normisekalaisessa ajossa oma bleidi vie noin viis litraa satasella. Oon pitäny jonkinlaista kulutuspäiväkirjaa, ja kun tulee kilometrejä vähä vielä lisää nii voin laittaa tarkemminkin tuon. Pyörä on ihan orkkiskunnossa, ja alkuperäisen filtterinkin laitoin keväämmällä. Testaa vaikka uudella suodattimella, alkuperäinenkään kun ei maksa ku vajaa neljäkymppiä
  3. #3
    Hei nythän sun on hyvä sauma ostaa putki+pc. Ainahan sen saa järkeväks itelleen uskoteltua
    e:kurkkaa tulpat



    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  4. #4
    Lainaa (Jake82 @ Touko. 22 2007,21:44) kirjoitti
    Hei nythän sun on hyvä sauma ostaa putki+pc. Ainahan sen saa järkeväks itelleen uskoteltua
    e:kurkkaa tulpat
    Vaikeeta uskotella jos putki+pc- yhdistelmä maksaa +500€ ja alkuperäinen ilmansuodatin muutaman kympin. Kummallakohan pihi mies kokeilee?
    Eikä niitä tulppia niin vaan "kurkata" niinkuin tollasessa alastomassa pastakattilassa... , pitää pyytää töistä lomaa että saa kurkattua!
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  5. #5
    Ööö, venaas..putki ja pc, kulutus pienenee, joten säästöä
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

    ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
  6. #6
    Suosittelisin ongelman etsimistä, en niinkään kallista kiertämisyritystä putken ja pc:n avulla. Ongelmahan voi olla jossain muualla.

    Totuus on se että kyllähän nuo vakiona tuppaa aika hyvin toimimaan. Ongelmia yleensä tulee kun aletaan "virittämään" ilmanottoa, pakopuolta ja ohittelemaan erilaisia venttiilejä, joita insinöörit ovat selvästi kiusallaan asentaneet pakoputkeen.

    Ei sillä etteikö pyörää olisi mahdollista saada toimimaan hyvin viriosillakin, jos homma tehdään loppuun asti kunnolla.
  7. #7
    Puuvillafilsua saa olla putsaamassa 500 kilsan välein vähänkään pölysemmillä teillä, esimerkiksi keväisin jotta se virtaisi ilmaa läpi kunnolla. Eli jos filtterin putsauksesta on kulunut jo tuhansia kilsoja niin eikun pesemään, tai ainakin minä suosittelen että heität mokomalla vesilintua, orkkis paperisuodatin kestää tukkeutumatta paljon pitempään joten jos virisuodattimella saa uutena hepan lisää tehoa niin se todennäköisesti vaihtuu -10:ksi jo muutaman tuhannen kilometrin jälkeen....
  8. #8
    Lainaa (naukkis @ Touko. 22 2007,23:27) kirjoitti
    Puuvillafilsua saa olla putsaamassa 500 kilsan välein vähänkään pölysemmillä teillä, esimerkiksi keväisin jotta se virtaisi ilmaa läpi kunnolla. Eli jos filtterin putsauksesta on kulunut jo tuhansia kilsoja niin eikun pesemään, tai ainakin minä suosittelen että heität mokomalla vesilintua, orkkis paperisuodatin kestää tukkeutumatta paljon pitempään joten jos virisuodattimella saa uutena hepan lisää tehoa niin se todennäköisesti vaihtuu -10:ksi jo muutaman tuhannen kilometrin jälkeen....
    Onkos näissä K&N:ssä tai muissa vapaavirtaus-filsuissa sitten minkäännäköistä "huoltoaikataulua" kuin usein niitä kuuluisi puhdistella?
    Taitaa käydä niin että marssin Honda- kauppiian juttusille ja haen origineelin puhdistimen, on ne japanin inssinöörit sen fiksuja kyllä...
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  9. #9
    Lainaa (naukkis @ Touko. 22 2007,23:27) kirjoitti
    Puuvillafilsua saa olla putsaamassa 500 kilsan välein vähänkään pölysemmillä teillä, esimerkiksi keväisin jotta se virtaisi ilmaa läpi kunnolla. Eli jos filtterin putsauksesta on kulunut jo tuhansia kilsoja niin eikun pesemään, tai ainakin minä suosittelen että heität mokomalla vesilintua, orkkis paperisuodatin kestää tukkeutumatta paljon pitempään joten jos virisuodattimella saa uutena hepan lisää tehoa niin se todennäköisesti vaihtuu -10:ksi jo muutaman tuhannen kilometrin jälkeen....
    Nyt meni metsään aika pahasti

    Oon ajanu vapavirtausfilsuilla yli 10 vuotta, nyt on tällä hetkellä yli 10tkm ilman pesua. Ja on ajettu myös keväisin, sekä hiekkatiellä. Pyörässä on vieläpä ram-air, joten jos tuo pitäisi paikkansa, filsu olisi täysin tukossa ja tehot pudonnu.

    Vaan ei ole tukossa, dynossa katottu lambdalla. Sama filsu oli uutena silloin kun pyörä säädettiin viime keväänä ekan kerran, nyt samalla filsulla ilman pesua (n. 10tkm ajettu sen jälkeen) -> lambdat ja tehot oli samoja.

    Mutu on erikseen...
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  10. #10
    Lainaa (ValeRossi @ Touko. 23 2007,07:16) kirjoitti
    Lainaa (naukkis @ Touko. 22 2007,23:27) kirjoitti
    Puuvillafilsua saa olla putsaamassa 500 kilsan välein vähänkään pölysemmillä teillä, esimerkiksi keväisin jotta se virtaisi ilmaa läpi kunnolla. Eli jos filtterin putsauksesta on kulunut jo tuhansia kilsoja niin eikun pesemään, tai ainakin minä suosittelen että heität mokomalla vesilintua, orkkis paperisuodatin kestää tukkeutumatta paljon pitempään joten jos virisuodattimella saa uutena hepan lisää tehoa niin se todennäköisesti vaihtuu -10:ksi jo muutaman tuhannen kilometrin jälkeen....
    Onkos näissä K&N:ssä tai muissa vapaavirtaus-filsuissa sitten minkäännäköistä "huoltoaikataulua" kuin usein niitä kuuluisi puhdistella?
    Taitaa käydä niin että marssin Honda- kauppiian juttusille ja haen origineelin puhdistimen, on ne japanin inssinöörit sen fiksuja kyllä... *
    Yleensä normikäytössä n. 10tkm välein putsaus riittää.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  11. #11
    954 käy tehtaan asetuksissa rikkaalla ja itsellä vei orggiksena just 6.5litraa. pistin kommanderin, niin putos litralla.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  12. #12
    Just tossa laskeskelin omaa kulutusta, viime tankki meni n.5.8l satasella, hyvin sekalaista ajoa. Pyörä vakio vain akran bolt on bultattu kiinni.
  13.  
  14. #13
    Niin eikös tuo tehoputki tuo yleensä tuota seosta laihemmalle? Ja jos pyörä on vakiona rikkaalla niin seokset putken avulla mahdollisesti asettuisivat "normaalille" tasolle?

    Vai yritänkö tässä vaan uskotella itselleni tehoputken-ostotarvetta?
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR