Aiheesta yritin jo tuolla Blade-palstalla kysellä, mutta ole varmaankaan tarpeeksi näkyvyyttämutta,
Oma 954 Blade tuntuu melko janoiselta, yli 6,5l keskikulutus sekalaisessa,rauhallisessa ajossa. Pyörässä on edellisen omistajan toimesta vaihdettu K&N-filtteri, mutta muita muutoksia ei ole.
Tämänhän pitäisi varmaankin viedä seosta ennemmin laihalle kuin rikkaalle, joskin mielestäni joskus bensa haisee hiukan nokkaan. Myös isäukko sanoi takana ajaessa että pukkaa hiukan mustaa putkesta kun kiihdyttää esim. motarilla ohituksiin.
Pitääkö tässä ruveta ostamaan tehoputkea ja commanderia vai alkuperäistä ilmanputsaria jotta saa seokset "kohdilleen"?
Now riding:
* KTM 690 Enduro R
Past ones:
* KTM EXC 300
* KTM 250 EXC Racing
* CBR 600 F4
* CBR 954 RR
6,5 litraa kuulostaa aika paljolta. Normisekalaisessa ajossa oma bleidi vie noin viis litraa satasella. Oon pitäny jonkinlaista kulutuspäiväkirjaa, ja kun tulee kilometrejä vähä vielä lisää nii voin laittaa tarkemminkin tuon. Pyörä on ihan orkkiskunnossa, ja alkuperäisen filtterinkin laitoin keväämmällä. Testaa vaikka uudella suodattimella, alkuperäinenkään kun ei maksa ku vajaa neljäkymppiä![]()
Hei nythän sun on hyvä sauma ostaa putki+pc. Ainahan sen saa järkeväks itelleen uskoteltua
e:kurkkaa tulpat
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Vaikeeta uskotella jos putki+pc- yhdistelmä maksaa +500€ ja alkuperäinen ilmansuodatin muutaman kympin. Kummallakohan pihi mies kokeilee?(Jake82 @ Touko. 22 2007,21:44) kirjoitti
Eikä niitä tulppia niin vaan "kurkata" niinkuin tollasessa alastomassa pastakattilassa..., pitää pyytää töistä lomaa että saa kurkattua!
![]()
![]()
Now riding:
* KTM 690 Enduro R
Past ones:
* KTM EXC 300
* KTM 250 EXC Racing
* CBR 600 F4
* CBR 954 RR
Ööö, venaas..putki ja pc, kulutus pienenee, joten säästöä![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Suosittelisin ongelman etsimistä, en niinkään kallista kiertämisyritystä putken ja pc:n avulla. Ongelmahan voi olla jossain muualla.
Totuus on se että kyllähän nuo vakiona tuppaa aika hyvin toimimaan. Ongelmia yleensä tulee kun aletaan "virittämään" ilmanottoa, pakopuolta ja ohittelemaan erilaisia venttiilejä, joita insinöörit ovat selvästi kiusallaan asentaneet pakoputkeen.
Ei sillä etteikö pyörää olisi mahdollista saada toimimaan hyvin viriosillakin, jos homma tehdään loppuun asti kunnolla.
Puuvillafilsua saa olla putsaamassa 500 kilsan välein vähänkään pölysemmillä teillä, esimerkiksi keväisin jotta se virtaisi ilmaa läpi kunnolla. Eli jos filtterin putsauksesta on kulunut jo tuhansia kilsoja niin eikun pesemään, tai ainakin minä suosittelen että heität mokomalla vesilintua, orkkis paperisuodatin kestää tukkeutumatta paljon pitempään joten jos virisuodattimella saa uutena hepan lisää tehoa niin se todennäköisesti vaihtuu -10:ksi jo muutaman tuhannen kilometrin jälkeen....
Onkos näissä K&N:ssä tai muissa vapaavirtaus-filsuissa sitten minkäännäköistä "huoltoaikataulua" kuin usein niitä kuuluisi puhdistella?(naukkis @ Touko. 22 2007,23:27) kirjoitti
Taitaa käydä niin että marssin Honda- kauppiian juttusille ja haen origineelin puhdistimen, on ne japanin inssinöörit sen fiksuja kyllä...![]()
Now riding:
* KTM 690 Enduro R
Past ones:
* KTM EXC 300
* KTM 250 EXC Racing
* CBR 600 F4
* CBR 954 RR
Nyt meni metsään aika pahasti(naukkis @ Touko. 22 2007,23:27) kirjoitti
![]()
Oon ajanu vapavirtausfilsuilla yli 10 vuotta, nyt on tällä hetkellä yli 10tkm ilman pesua. Ja on ajettu myös keväisin, sekä hiekkatiellä. Pyörässä on vieläpä ram-air, joten jos tuo pitäisi paikkansa, filsu olisi täysin tukossa ja tehot pudonnu.
Vaan ei ole tukossa, dynossa katottu lambdalla. Sama filsu oli uutena silloin kun pyörä säädettiin viime keväänä ekan kerran, nyt samalla filsulla ilman pesua (n. 10tkm ajettu sen jälkeen) -> lambdat ja tehot oli samoja.
Mutu on erikseen...
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Yleensä normikäytössä n. 10tkm välein putsaus riittää.(ValeRossi @ Touko. 23 2007,07:16) kirjoitti
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
954 käy tehtaan asetuksissa rikkaalla ja itsellä vei orggiksena just 6.5litraa. pistin kommanderin, niin putos litralla.
JT
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Just tossa laskeskelin omaa kulutusta, viime tankki meni n.5.8l satasella, hyvin sekalaista ajoa. Pyörä vakio vain akran bolt on bultattu kiinni.
Niin eikös tuo tehoputki tuo yleensä tuota seosta laihemmalle? Ja jos pyörä on vakiona rikkaalla niin seokset putken avulla mahdollisesti asettuisivat "normaalille" tasolle?
Vai yritänkö tässä vaan uskotella itselleni tehoputken-ostotarvetta?![]()
Now riding:
* KTM 690 Enduro R
Past ones:
* KTM EXC 300
* KTM 250 EXC Racing
* CBR 600 F4
* CBR 954 RR