Tulokset 1:stä 29:een 29:sta
  1. #1
    oon päivittämässä 1000f xx:ään ja en ole oikein päässy käsitykseen onko sillä niin eroa kumman hankkii ruiskun vai kaasarivehkeen,vääntöä kait on vähän paremmin ruiskupelissä,hinnoissa ei näyttäs olevan suurta ero.Käsittääkseni 96-98 mallit ovat kaikki kaasarikoneita ja uudemmat ruiskuja,pitääköhän paikkaansa.Harmittaa kun mieleinen pyörä olis -98 mallinen mut arvaako ostaa (vanhaa)tekniikkaa?
  2. #2
    Aivan oikein -99 tuli ruisku ja -02 suomeen myytyihin uus mittaristo!Eipä siinä paljon kannata ihmetellä jos on hyvin pidetty!!Mutta ruisku on aina ruisku....
  3. #3
    oikeastaan suurin ero ruiskun hyväksi on se, että esim seisonnan jälkeen ruisku lähtee paremmin käyntiin. ehkä ruisku on vähän hätäisemmän tuntuinen.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  4. #4
    Kyllä noissa vuosimalleissa(eli siis ekoja ruuttia) on aina hieman ongelmia polttoaineen syötön kanssa+muuta pientä. Osta kaasarivehje, vaikka ruiskuäijät(tietenkin!) muuta väittää.
    Jos Tädillä on pallit, niin se on setä...
  5. #5
    En tiedä oliko tuo jaketin kommentti ihan tosissaan heitetty, mutta tuo seisonnan jälkeen käyntiinlähtö on ainakin minulla pyörässä nimenomaan juurikin se ominaisuus numero 1...

    Mutta jotain aiheeseen liittyvää:
    Mites nuo tehot menee eri vuosimallien kohdalla? Eikös tähänkin jo purrut jotkut päästörajat? Vai putosiko huipputehot ruiskuun siirryttäessä "käytettävyyden" nimissä?
    Väkilukuun suhteutettuna kaikissa maailman maissa on yhtä paljon ihmisiä.
  6. #6
    Eikös tehot laskenu '99 jälkeen? On kyllä niin mutua, että....

    mutta enpä jaksa alkaa tarkastamaan, muistelen vaan näin....
  7. #7
    Termos.

    kyllä tehot laski sitten ruiskuihin siirryttyä... mutta mutta..
    mittauspistekkin muuttui.. eli todellinen teho on yksilöllistä. Mainittakoon. että mun pyörässä luvataan tehoa 118kw (160hp).
    ruiskuissa tehot ovat 150hp. Itse päädyin kaasari peliin ihan sen takia että on varmempia toiminnaltaan ja sille pystyy jopa jotain tekemään jos onkelmia tuloo.. ( mees koskeen ruiskuun... Ei ainakaan mun näpeillä mennä.) ja tuossa asiassa mä puhun vain polttoaineen syötöstä. Varmasti molemmat ovat mukavia pelejä, epäilemättä.
    Kun xx.n laittaa.. Niissä arvo tuntuu säilyvän aikasta mukavasti. Niin se teho. jos pyörä kiihtyy alle kymmenen sekunnin 0 - 200 km/h. Omasta mielestäni sillä ei oo v**** merkitystä onko siinä 150hp vai 160hp. *Rajua menoa se on joka tapauksessa.. *
    Tietääkseni tosta pyörästä on jopa kahdeksan eri tehoversioita... + kaikki kuristus jutskat.
    Korjatkaa ihmeessä jos tuli huudeltua väärää informaatiota.....

    Honda cbr 1100 Super Blackbird
    Honda XRV 750 Africa Twin
  8. #8
    Voi v-ttu mitä mutua taas nää jutut. Kolmas ruisku-XX menossa , yhteensä ajanu niillä toistasataatuhatta, ja kovaa ajoa, ei mitään ongelmia.

    Virittäminen helpompaa myös kun on ruiskulla.
  9. #9
    Lainaa (VIPER @ Tammi. 26 2007,22:17) kirjoitti
    Kyllä noissa vuosimalleissa(eli siis ekoja ruuttia) on aina hieman ongelmia polttoaineen syötön kanssa+muuta pientä. Osta kaasarivehje, vaikka ruiskuäijät(tietenkin!) muuta väittää.
    Kukkua. Älä usko kaikkea mitä netistä luet. T. '99 ruisku ilman harmeja
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  10. #10
    eli ei ilmeisesti voi puhua niin kestävästä värkistä kun f mallin kone on,omalla pyörällä päästelty yli satatonnia eikä mitään vikaa paitsi tietty nokkaketju+kiristin.Eipä siis ole mielessäkään merkkiä vaihtaa,ja luulis et ei honda oo huonompaakaan konetta tehny,ei vaan oo omakohtasia kokemuksia tupla äksästä ja ilmeisesti siis ei ole mikään katastrofi vaikka sen kaasarimallin kotiin kantaa
  11. #11
    Ei oo katastrofi vaikka kaasarimallin ostaisitkin!Mutta mutta XX:ssä muutenkaan ei ole vikoja niin ei ne ruiskulla siihen vikoja oo tehny.
  12. #12
    Oli -00 ruisku, 70.000 km ==> ei mitään ongelmia. Ruisku:
    + kylmäkäynnistyksessä käy kakistelematta heti alusta saakka
    + kevätkäynnistys kuin palmun alta
    - kuluttaa enemmän (tämä on ihan faktaa)

    Sanoisin että kummatkin ihan hyviä, mutta jos kaksi muuten tasavahvaa ehdokasta, ota ruisku !
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  13. #13
    -99 tuli ruisku ja myös katalysaattorit. Elikkäs noitten kattien takia tehot putos. Putket ku vaihtaa nii saa sieltä muutaman pollen lisää jo pelkästään kattien poistolla.
    Sukisukimies
  14. #14
    Lainaa (Jooney @ Tammi. 27 2007,12:48) kirjoitti
    -99 tuli ruisku ja myös katalysaattorit. Elikkäs noitten kattien takia tehot putos. Putket ku vaihtaa nii saa sieltä muutaman pollen lisää jo pelkästään kattien poistolla.
    Aivan ja samalla saa muutaman kilon painoakin pois..
    Alla punainen -04 tupla-X
  15. #15
    Täältä faktaa lujasti XX:n historiasta.

    96-98 kaasareita, sitten ruiskuu. Tehot tipsahti 2001 tai 2002 kohdalla, silloin tuli jotain uudistuksia. Vaan eipä se tehonpuutteinen tietty senkään jälkeen oo ollut. Tässä tarkemmin kehitys vuosittain.
  16. #16
    Lainaa (hondamania @ Tammi. 27 2007,12:42) kirjoitti
    Oli -00 ruisku, 70.000 km ==> ei mitään ongelmia. Ruisku:
    + kylmäkäynnistyksessä käy kakistelematta heti alusta saakka
    + kevätkäynnistys kuin palmun alta
    - kuluttaa enemmän (tämä on ihan faktaa)

    Sanoisin että kummatkin ihan hyviä, mutta jos kaksi muuten tasavahvaa ehdokasta, ota ruisku !
    Juurikin näin. Katti tuli kai 2001 tai 2. Mahdolliset käsitykset '99:n ja '00:n ongelmista tulevat lähinnä brittien puolelta, jossa hemmot ajelevat suolasumussa talvella, ja joitain ongelmia on ollut johtosarjan liittimien hapettumisessa. Jos jaksaa lueskella, juttua tässä.
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  17. #17
    Mielestäni aivan sama hankitko ruisku vai kaasari xx:n jokatapauksessa saat hyvän ja luotettavan pyörän. itse olen kumpaakin ajanut ja kaasari xx itsellä eikä moitittavaa ole yks plussa kaasarissa on ettei kuumalla lämmöt huitele jatkuvasti punasella ja flekti hurise!

    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  18. #18
    Lainaa (034364 @ Tammi. 27 2007,11:43) kirjoitti
    eli ei ilmeisesti voi puhua niin kestävästä värkistä kun f mallin kone on,omalla pyörällä päästelty yli satatonnia eikä mitään vikaa paitsi tietty nokkaketju+kiristin.Eipä siis ole mielessäkään merkkiä vaihtaa,ja luulis et ei honda oo huonompaakaan konetta tehny,ei vaan oo omakohtasia kokemuksia tupla äksästä ja ilmeisesti siis ei ole mikään katastrofi vaikka sen kaasarimallin kotiin kantaa
    kyllä kestää ja kaasarin voit surutta kotiin kantaa, toimivuuden suhteen ei ole mitään eroa ruiskuun
    TÄMÄN linkin ala laidassa on juttua yli 100.000 mailia ajetusta -97 KAASARI bläkäristä joka on toiminut kuin kello!

    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  19. #19
    Ja eikös miliisilläkin ollut joku 200tkm ajettu -97? Itsellä käyttökokemukset 1000f:stä ja -99 XX:stä. Ainut asia mikä mieltä aidosti lämmittänyt on juurikin tuo, että ei ole tarttenut tuon ryypyn kanssa pelata.

    Tuttava taas, joka noitten tuplaX:ien kanssa pelannut sanoi, että sairain XX millä itse ajanut oli joku pikkasen laitettu kaasari XX . Myynti-ilmoitukseen olisi huoletta voinut laittaa, että myydään pitovaikeuksien vuoksi. Soppakin sille koneella maistui eli n 10l/100km, mutta oli kuulemma aika huima peli. 1000F:llä ajelin alta 6l/100:lla ja rastas ryyppää samanverran yli 6l/100km.

    Jossain vaiheessa autoteollisuudessakin oli tämä murroskausi kaasari -ja ruiskuvehkeitten kanssa, ja siitäkin selvittiin elossa. Jos kriteerinä on, että bläkkäri pitää saada, niin molemmat vie eteenpäin. Aivan tarpeeksi.
    Maailman paras ja lyhyin satu:

    Olipa kerran poika, joka kysyi tytöltä "Menetkö kanssani naimisiin".

    Tyttö vastasi: "En"

    Ja näin poika eli elämänsä onnellisesti loppuun asti. Hän kävi usein kalassa ja metsällä. Hänellä oli aina uusinta mallia olevat elektroniikkalaitteet, nopeimmat autot, moottoripyörät ja veneet. Ja hän joi kaljaa kavereiden kanssa ainakun halusi. Sen pituinen se.
  20. #20
    Sama tie käyty läpi. XX -01 ruisku kellarissa. Hyvä on pois en vaihda...ainakaan heti. Kaksi kesää on jo kuljettu yhtämatkaa n.25 tkm. Eikö kaasarit ole jo hiukan vanhahtavia
    Tapeilta paitsi kaffe paussit.
  21. #21
    Lainaa (hondamania @ Tammi. 27 2007,12:42) kirjoitti
    - kuluttaa enemmän (tämä on ihan faktaa)
    Joopa joo.... tämä oli minullekkin oikein äimistyksen * kohde kun vaihdoin 1000F:stä XX:ään, sillä kulutuksessa oleva ero oli niin huomattava 1000F:n eduksi, joka kulki melkein pelkällä bensan hajulla *
    Honda CBR1100XX
  22. #22
    Lainaa (CebariTonni @ Helmi. 13 2007,10:03) kirjoitti
    Lainaa (hondamania @ Tammi. 27 2007,12:42) kirjoitti
    - kuluttaa enemmän (tämä on ihan faktaa)
    Joopa joo.... tämä oli minullekkin oikein äimistyksen * kohde kun vaihdoin 1000F:stä XX:ään, sillä kulutuksessa oleva ero oli niin huomattava 1000F:n eduksi, joka kulki melkein pelkällä bensan hajulla *
    Mitähän sen hajun määrä on litroina koska oma -98 kaasari vie 5.2-5.4 jota pidän tosi kohtuullisena ?!
    Just "nyt" ei bikeä...
  23. #23
    Lainaa (JanMac @ Helmi. 13 2007,12:34) kirjoitti
    Lainaa (CebariTonni @ Helmi. 13 2007,10:03) kirjoitti
    Lainaa (hondamania @ Tammi. 27 2007,12:42) kirjoitti
    - kuluttaa enemmän (tämä on ihan faktaa)
    Joopa joo.... tämä oli minullekkin oikein äimistyksen * kohde kun vaihdoin 1000F:stä XX:ään, sillä kulutuksessa oleva ero oli niin huomattava 1000F:n eduksi, joka kulki melkein pelkällä bensan hajulla *
    Mitähän sen hajun määrä on litroina koska oma -98 kaasari vie 5.2-5.4 jota pidän tosi kohtuullisena ?!
    Tässä copy/pastena vanhasta topicista pari kirjoitustani:

    Käytiin heittämässä tuossa tyttelin kanssa reilu sadan kilsan lenkki maantie ajoa josta suurin osa 100km/h rajoituksia ja ehkä vähän reilu 20km moottoritie ajoa..... XX vei 5.6L/100km ja 1000F 4.4L/100 (molemmat 1 päällä ilman laukkuja)

    Tais olla juttua meidän viimekesän lomareissustakin kun koko reissun keskikulutus oli 5.2L/100km (n.3500km) ja pienin tankillinen oli 4.7L/100km... niin ja tietty 2 päällä, 3 laukkua + peräboxin päällä telttaa ja muuta roipetta (ja tää siis 1000F:llä)

    Mutta kyllä sekin sitten vei jos esimerkiksi Saksan mootoriteillä päästeli kunnolla.

    Täällä kyseinen juttu. Eli mullakin kaupunkiajossa ruisku XX vie helposti sen 7-7.5 ja kun lukee tuota topickia niin kyllä se XX vaan tuntuu kuluttavan.



    Honda CBR1100XX
  24. #24
    Lainaa (mopedman @ Tammi. 27 2007,16:49) kirjoitti
    Lainaa (hondamania @ Tammi. 27 2007,12:42) kirjoitti
    Oli -00 ruisku, 70.000 km ==> ei mitään ongelmia. Ruisku:
    + kylmäkäynnistyksessä käy kakistelematta heti alusta saakka
    + kevätkäynnistys kuin palmun alta
    - kuluttaa enemmän (tämä on ihan faktaa)

    Sanoisin että kummatkin ihan hyviä, mutta jos kaksi muuten tasavahvaa ehdokasta, ota ruisku !
    Juurikin näin. Katti tuli kai 2001 tai 2. Mahdolliset käsitykset '99:n ja '00:n ongelmista tulevat lähinnä brittien puolelta, jossa hemmot ajelevat suolasumussa talvella, ja joitain ongelmia on ollut johtosarjan liittimien hapettumisessa. Jos jaksaa lueskella, juttua tässä.
    Mulla tuo -00 josta löytyy jo katti. En ainakaan mä mitään hapettumia missään oo huomannut, enkä muutakaan vikaa.
    Hondat: CBR 600f -> XX -00 -> RR -08 -> Hornet 600
  25. #25
    Lainaa (ortexsammakko @ Helmi. 12 2007,22:14) kirjoitti
    Sama tie käyty läpi. XX -01 ruisku kellarissa. Hyvä on pois en vaihda...ainakaan heti. Kaksi kesää on jo kuljettu yhtämatkaa n.25 tkm. Eikö kaasarit ole jo hiukan vanhahtavia
    niin ei ne kaasarit kyllä enää tätä päivää edusta,autoissakin ruiskuja on käytetty vuosikausia ja niillä ajellaan ympäri vuodet ja hyvin toimii.kyllä auton koneessa ruisku vähentää kulutusta...toki moponkoneessa käytettävä kierrosalue on laajempi et vaikuttaako se epäedullisesti ruiskun toimintaan? en tiedä tuli vaan mieleen
    Arzka
  26. #26
    Lainaa (Jooney @ Tammi. 27 2007,12:48) kirjoitti
    -99 tuli ruisku ja myös katalysaattorit. Elikkäs noitten kattien takia tehot putos. Putket ku vaihtaa nii saa sieltä muutaman pollen lisää jo pelkästään kattien poistolla.
    Ei ole -99 & -00 suomipyörissä vielä tuota kattiakaan turhakkeena. Saksantuonneissa kenties.
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  27. #27
    Lainaa (666F @ Tammi. 27 2007,17:45) kirjoitti
    Mielestäni aivan sama hankitko ruisku vai kaasari xx:n jokatapauksessa saat hyvän ja luotettavan pyörän. itse olen kumpaakin ajanut ja kaasari xx itsellä eikä moitittavaa ole * yks plussa kaasarissa on ettei kuumalla lämmöt huitele jatkuvasti punasella ja flekti hurise!
    Ei se nyt ihan sama ole. Ruiskua ei tarvi synkata käytännössä koskaan toisin kuin kaasareita. Toisekseen, eipä ole ollut kahdessa ruisku-XX:ssäni mitään lämpöongelmia viimeseen 60 tuhanteen kilsaan. Se että ruiskumalli käy jossain liikennevaloissa 108 asteisena ja flekti huutaa, on xx:ssä ominaisuus, ei vika. Tuo ilmiö toistuu yhtä hyvin alle +10 asteen ilmoilla kuin kesähelteillä. Sitävartenhan se flekti on ja vielä termostaattikin siellä koneessa, että ne yhdessä tasaa lämpöhuippuja silloin kun mopo on paikallaan. Lämmöthän laskee heti kun mopo liikkuu.



    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
  28. #28
    Minulla on -00 XX ruiskulla, toimii ihan mainioisti. Kulutus nössöillessä jopa alle *5l/100km, hanaa annettaessa tietenkin enemmän. Ei ole ollut ruuvaamiseen aihetta.

    Ainoa keksimäni "haitta" tässä laitteessa verrattuna entiseen kaasari-VTR:ääni on se että tällä ei enään pysty tekemään niitä tuikitärkeitä tappokatkaisijapamauksia.

    VTR:llä kun joskus lapsetti niin pieni pamaus kaupunkimiljöössä virkisti ihmeesti. EI suositella esim. VIP-saattueen läheisyydessä kun supo tulee ja pamputtaa. Nyt kun aikuistuin XX:n hankkimisen myötä niin moiset temppuilut sai jäädä.

    /MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  29.  
  30. #29
    Lainaa (Holtsu @ Helmi. 14 2007,13:17) kirjoitti
    Ei se nyt ihan sama ole. Ruiskua ei tarvi synkata käytännössä koskaan toisin kuin kaasareita.
    Eipä noita kaasareitakaan ihan yhtenään tarvii synkkailla. Vaihtelin loppukesästä omaani Dynojetin satsin ja käytin penkissä. Samalla sitten katottiin ne synkat eikä säätöä juuri tarvinnu tehdä, tais sillä minuutti siinä mennä. Sillon oli mittarissa vissiin n. 60 tkm.