Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
    Tietäisikö joku näistä neopreenihanskoista jotakin? Samoin messuilla näkyi olevan rajunkin näköisiä neopreeninaamasuojuksia. Neopreenivyö mulla on vyötärön lämmittäjänä mutta muuta kokemusta ei ole. Onko esim. sadekelillä käyttöä?
    Venäjän kävijän Pekka Salon vinkin perusteella olen pari kesää käyttänyt neopreenihanskoja sadehanskoina:
    + hyvä tartunta kahvaan
    + lämpimät (ei tarvita mitään toisia sisähanskoja)
    - on vähän sellaiset puristavan tuntuiset (tätä voisi tietysti helpottaa ostamalla hieman ylisuuret)
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Isoin miinus mun mielestä neopreenihanskoissa on, että niillä ei kärsi kontata sen enempää kuin villatumpuilla.
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
    Lainaa (Pianonvirittäjä @ Helmi. 15 2007,19:29) kirjoitti
    Isoin miinus mun mielestä neopreenihanskoissa on, että niillä ei kärsi kontata sen enempää kuin villatumpuilla.
    [QUOTE] Juuri näin, vähän sellaiselta tuntuu ettei olisi ihan mp käyttöön tehty. Tuntuma on hyvä, lämpimämmät kuin nahkaiset, mutta vartin käytön jälkeen tuntuu kuin olisi muovipussit käsissä, eli eivät hengitä. Vedenpitävyyskin on suhteellista, saumoista ja kämmenpuolelta tulee vesi läpi.
    Mutta sai niistä näyttävät nollakelin "siviilihanskat".
    Eikös neopreenia käytetä sukeltajien märkäpuvuissa, eli niiden idea ei ole pitää vettä, vaan että ne pysyvät lämpimänä märkänäkin.
    Honda cbr 600F -> Kawasaki zx 9r
    Kelkkaillessa scottin neopreenit, joissa kämmenpuoli jonkin sortin nahkaa, on ehdottomat, pärjää parinkympin pakkasiin saakka ilman kämmengrillejä hyvin.
    Pitpro Prolite
    VTR kilo F
    Mulla on Scottin neopreenihanskat ja ovat kyllä tosi hyvät.Saa tosi hyvän tatsin kahvoihin ja lämpimätkin ovat paitsi,jos tulee vähäkin vettä niskaan,niin johan on käpälät kohmeessa äkkiä,tuntuu siltä,että hanskat imevät metrin etäisyydeltä kaikki pisarat sisälle.Mutta poutakelillä ovat aivan mainiot.
    Lainaa (hondamania @ Helmi. 15 2007,19:19) kirjoitti
    olen pari kesää käyttänyt neopreenihanskoja sadehanskoina:
    + lämpimät (ei tarvita mitään toisia sisähanskoja)
    Lainaa kirjoitti
    paitsi,jos tulee vähäkin vettä niskaan,niin johan on käpälät kohmeessa äkkiä,tuntuu siltä,että hanskat imevät metrin etäisyydeltä kaikki pisarat sisälle.Mutta poutakelillä ovat aivan mainiot
    Ota tosta nyt sitten selvää
    <p>Teknik sano ryssä kun saranan näki </p>
    Lainaa (Mazaa @ Helmi. 15 2007,20:21) kirjoitti
    Eikös neopreenia käytetä sukeltajien märkäpuvuissa, eli niiden idea ei ole pitää vettä, vaan että ne pysyvät lämpimänä märkänäkin.
    Näin se on.

Mulla on yli 5 vuotta vanhat Alpinestarin lyhyet neopreenihanskat.

Hyvät kauniilla ilmalla ja vaikka sateessa. Se materiaali perustuu siihen, että se on lämmin jopa läpimärkänä. Ja niin se menee ynnä toimii.

Lämpöraja on semmoinen +7-8C, sen jälkeen märät hanskat alkavat olla tosi kylmät.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
    No joo..On ollut aika vilpoista joskus alkukeväästä,kun on hanskat kastunut ja sitä kautta käpälät kohmeessa ja koen kyllä,että märkä hanska kädessä on kyllä aika vastenmielisen tuntuinen.Harvemmin noita tulee kyllä nykyään käytettyä kuin nahkahanskoja.
    Ajoin pikkupätkän viimme kesänä ukkosella (eli vettä tuli per..sti ja oli kuuma) fillari käyttöön tehdyillä neopreenihanskoilla. Ne oli tuskasen kuumat ja ajotuntuma oli huono.

Niin janza, neopreenin idea on että se tuntuu märkänä lämpimältä. Eikä siis pidä vettä...
    Nyt on aika ristiriitaista tietoa. Mulla on neopreeni kahluuhousut ja ne pitää veden ulkopuolella, ovat lämpimät jopa talvisessa koskessa. Nuo Scottin kelkkahanskat pitää neopreeniosuudelta vettä, mutta se nahkainen kämmenpuoli ei. Toisinsanoen neopreeni on vedenpitävää ja lämmintä, vaikka pintakangas kastuu, mutta jos on tikkauksia tms, josta vesi tulee tupaan, niin vilua pukkaa.
    Pitpro Prolite
    VTR kilo F
    Lainaa (Tuoma5 @ Helmi. 16 2007,10:25) kirjoitti
    Nyt on aika ristiriitaista tietoa. Mulla on neopreeni kahluuhousut ja ne pitää veden ulkopuolella, ovat lämpimät jopa talvisessa koskessa.
    ...
    Toisinsanoen neopreeni on vedenpitävää ja lämmintä, vaikka pintakangas kastuu, *mutta jos on tikkauksia tms, josta vesi tulee tupaan, niin vilua pukkaa.
    Joo, sen varran sukellusta harrastavana ja sekä neopreenisen kuiva- että märkäpuvun omistajana tiedän, että neoreeni itsessään on vedenpitävää (ja ilmeiseti myös vesihöyryn pitävää) solukumia. Märkäpuku on "hallitusti hatara", jolloin palasten välisistä tikkauksista pääsee tihkumaan vähän vettä, jonka ruumiinlämpö kuitenkin nopeasti lämmittä. Tämä vesipatja sitten pääosin estää uuden kylmän veden pääsyn iholle. Edellytyksenä kuitenkin, että märkäpuku on mahdollisimman sopiva eli tiukka. Kuivapuvun saumat ovat siten veden- ja kaasunpitäviksi liimattuja/ hitsattuja tms.

Mopoiluhanskat lienevät tätä märkämallia...

Sukellettaessa märkäpuvulla kylmässä kelissä on perinnetiedon mukainen esilämmitysratkaisu kaataa kuumaa vettä pukuun ennen pukeutumista. En kyllä tiedä, kannattaako vastaavaa kikkaa kokeilla pakkasen puolella neopreenisiin mopoilu- tai kelkkahanskoihin...
    Se, mikä ei vahvista, tappaa...

"soivat pelit": viulu -> trumpetti -> poskisolisti -> toinen ja kolmas trumpetti
    Juttu näyttää lähtevän samoille linjoille, kuin höpinät muovi/kuitu/lasikuitu/hiilikuitu/komposiittikypäristä. Sotketaanpa siis soppaan lisää aineksia!

Sukelluksessa ja surfauksessa käytettävien märkäpukujen, kenkien, yms. materiaalista käytetään yleisesti nimitystä neopreeni. Myös solukumista puhuttiin, kun neljännesvuosisata sitten olin hankkimassa ensimmäistä märkäpukuani.

Neopreenista tehdään yhtä hyvin vedenpitäviä asuja, kuten pelastautumispukuja ja kahlaushousuja.

Neopreenia kuuluu olevan lateksitontakin, sopisikohan kumiallergikoille?

Jos jotakuta kovasti googlettaa, kannattaa kokeilla myös hakusanaa kloropreeni.

Ja ainahan voi kysyä DuPontilta, joka homman aloitti.
    Mullakin oli Scottin päälipuolelta neopreeniset ja kämmenpuolelta nahkaiset hanskat pari vuotta sitten. Älyttömän mukavat hanskat joilla pärjäsi aika pitkälle syksyynkin. Käytin niitä hyvällä menestyksellä myös lasketellessa, autoillessa ja polkupyöräillessä. Sitten tuli koitettua kawalla konttaamista ja Scottit meni riekaleiksi. Käsiin tuli sen verran kolhua että melkein sama olisi ollut ajaa ilman hanskoja. Olen sen jälkeen yrittänyt etsiä saman mukavuustason hanskoja, joissa olisi kunnon suojat. Ei ole löytynyt.
    Ihme hanskoja jos vettä läpäisee... Itse olen pyöräilyn ohella koskilla kalastelemassa ja jalassa neonpreni housut ja ei kastu sitten jalat millään vaikka seisot viikon koskessa. Hengittävyys voi olla joissain hanskoissa huono jolloin sisäpinta kostuu omasta eritteestä ja käsi tuntuu märältä. Itsellä ei kokemuksia ajohanskana mutta aion kokeilla tulevana keväänä niitäkin. Ps.Hanskat kävisin ostamassa kalastustarvike liikkeestä. Voipi saada halvemmalla ja varmasti pitävät saumoista.
    Tuo tosin itseänikin pelottaa että jos niillä joutuu ottaan tukea asfaltista
    "Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
    Yes !!! Itselläni kokemuksia ks. hanskoista viime kesälta/syksyltä.Mieltäni ovat erittäin mukavat/lämpivät mp-hanskat "kostealla" kelillä (laadukkaalla hanskalle menee vesi aluksi läpi ja sitten alkaa "lämmittää"), mutta turvallisuudesta en antaisi hirveästi pisteitä...( onneksi ei omakohtaisia kokemuksia vielä..).Eli toimivat hyvin varsinkin "lämppärikahvojen"kanssa kostealla kelillä, mutta varsin turvattoman tuntuiset "asvaltikosketuksessa"...Itse otan silti seuraavalle Eurooppa turneelle vain ohuet nahkahanskat+neopreenihanskat mukaan...
  18.  
    Intissä ainakin märillä syyskeleillä neopreenihanskat toimivat oikein mainiosti. Vaikka ne kastuivat, ni silti pysy kädet lämpösinä. Prätkällä ajaessa en uskaltais käyttää hanskojen huonon kestävyyden takia asfalttikosketuksissa.
    Kawasaki ER-5 '99 --> Kawasaki Z 750 '05 --> Yamaha YZF R1 '05 --> polkupyörä (Mitä kivaa ensi kesälle radalle?)