Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 44:sta
  1. #1
    Moi!

    Kehuvat surkeeksi 800:sen ääniä.
    Kävi mielessä,että jospa pikkuisen suurentas twinin papatusta,ei paljoa vähän vain.

    Kun ei pyörää vielä ole niin joutuu kuvien perusteella pähkäileen.bmw kauppaa sivuillaan akran putkea mutta siinä ei mainita sopivuutta laukkujen kaa,samoin jos tutkii kuvaa Tony Raidan temppu bemusta niin siinä on akran putki ja mielestäni niin lyhyt,että laukut sulaa jos sopivat ollenkaan.kuvakin olis mutta liima näköjään kuivunu

    Minulle laukut tärkeämmät kuin äänet,mutta onko asiasta tietoa
    <p>R 1200 RT</p>
  2. #2
    Bemarin sivuillahan siita Akrasta on kuva ja myos aaninayte, "hassut porinathan" siina oli Akrallakin

    Tonyn bemussa oli mielestani eri putki...tais olla joku oma special.

    Kaiken jarjen mukaan se Akran putki tulee tasmalleen samaan kohtaan kuin vakiokin, joten ei pitaisi olla mitaan ongelmia laukkujen kanssa. Nain ma ainakin arvaisin.
  3. #3
    acran so vaimentaja on linjattu samaan kohtaan kuin org

    hyvät saundit jos ei laita sitä katti sukkaa paikalleen

    tonyn ja migun vaimentajaa on lyhennetty n puolella kun se otti kiinni kun peliä pyöritti pystyssä
  4. #4
    Kiitos tiedoista.

    Nyt tiedän,että akra sopii mutta jos sen katin poistaa niin säätääkö kone itsensä vai pitääkö penkittää ja miten takuu ?

    Oletan,että jos katin jättää paikolleen niin säätää automaattisesti?

    Ilmaston-muutoksen vuoksi en sitte aja.Katselen vain
    <p>R 1200 RT</p>
  5. #5
    Lainaa (jappi @ Helmi. 16 2007,09:29) kirjoitti
    Kiitos tiedoista. *

    Nyt tiedän,että akra sopii mutta jos sen katin poistaa niin säätääkö kone itsensä vai pitääkö penkittää ja miten takuu ?

    Oletan,että jos katin jättää paikolleen niin säätää automaattisesti?

    Ilmaston-muutoksen vuoksi en sitte aja.Katselen vain
    Ei taida paljoa vielä olla kokemuksia kasisatkun ruiskun säätymisistä (tai edes säätämisestä)...
    <p>2002-2014</p>
  6. #6
    BMW Finlandin mukaan itse Akran asennus ei vaadi mitään säätöjä, mutta sitten jäin ihmettelemään miksi katti pitäisi poistaa? Db-killerin poiston mä jotenkin vielä ymmärrän...tai siis ymmärrän että sen poistamisen jälkeen tulee enemmän ääntä, mutta katin poistaminen tekee mitä?

    Edit. Niin ja nyt kun olen jälleen oman koneen ääressä, niin laitetaan nyt tuo aiemmin puhumani linkki niihin "hassun pöriseviin" ääninäytteisiinkin:
    *pörinää 649€*



  7. #7
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 17 2007,18:41) kirjoitti
    mutta katin poistaminen tekee mitä?
    Katin poistaminen taittaa "helpottaa hengitystä"...
    <p>2002-2014</p>
  8. #8
    Ei ole tullut pakoputki juttuihin kajottua vuosikymmeniin

    Sanovat,että vanhana muuttuu uudelleen lapseksi.Höpsis

    Se katti on varmaankin siellä vaimentajan sisällä ja kait sen saa sieltä ilman väkivaltaa ulos. Mutta mikä se dp-killeri on?
    <p>R 1200 RT</p>
  9. #9
    Lainaa (jappi @ Helmi. 17 2007,21:49) kirjoitti
    Mutta mikä se dp-killeri on?

    Tuommoinen "desibelintappaja"; löytyy sieltä putken peräpäästä.
    ...
  10. #10
    Nyt selvis.
    Ennen tuota sanottiin "huiluksi"
    <p>R 1200 RT</p>
  11. #11
    Juu en minäkään vanha pappa näistä mökäpöntöistä mitään ymmärrä. Uusimmassa mp-maailmassa taisi olla testin tynkää putkista, db-killerin poiston jälkeen tuli tietty lisää mökää, mutta myös muutama hevosvoima lisää. Ei tainnut katin poistosta olla mitään mainintaa...pidetään katti paikoillaan, pidetään ilma puhtaampana.
  12. #12
    Morjens kaikille!!!!!!!!!!!

    Sanonpahan tähän mielipiteeni minäkin. Eiköhän se valmistaja liene jo miettinyt tämänkin bemun putkea ja valinnut siihen sopivan.

    Voihan niitä varmaankin ruveta muutteleen ja ruuvaileen, mutta siitäkö se paranee.............
    Itsekkin olen jo aikaisemmin omistanut R1100R:n ,vakioputki siinäkin oli.

    Henk.kohtainen mielipiteeni on - vaihtakoon "teinipojat" putkia.
    Sorry ! näin se vaan menee......
    Tulevaisuus edessä-tukka takana................
  13. #13
    Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Myös niillä, jotka haluavat moponsa kuulostavan polttomoottorilta rukin tai konserttihanurin sijasta.

    Puhumattakaan niistä, jotka haluavat korjata valmistajan jäjiltä liian laihalla käyvän moottorin mutkittelevan vääntökäyrän paremmin hengittävällä pakoputkella, ilmanpudistimella ja noiden mukaan säädetyllä ruiskulla.
    <p>2002-2014</p>
  14. #14
    Lainaa (Boxeri @ Helmi. 18 2007,16:49) kirjoitti
    Sanonpahan tähän mielipiteeni minäkin. Eiköhän se valmistaja liene jo miettinyt tämänkin bemun putkea ja valinnut siihen sopivan.
    Kuten C-A-D tuossa jo mainitsikin niin valmistaja valitsee putket sen mukaan millaisella putkella pyörä saadaan läpi vallitsevista melu- ja päästönormeista, ei sen mukaan millaisella putkellä pyörä tuottaa eniten tehoa tai millaisella putkella teho tulee ulos parhaiten ajettavassa muodossa.

    Onneksi valmistajan valinnan jälkeen jokainen voi sitten omantuntonsa mukaan valita tilalle jotain muuta, jos mielii.
  15. #15
    Lainaa (Boxeri @ Helmi. 18 2007,16:49) kirjoitti
    Sanonpahan tähän mielipiteeni minäkin. Eiköhän se valmistaja liene jo miettinyt tämänkin bemun putkea ja valinnut siihen sopivan.
    Samainen valmistaja itse myös myy/välittää ko. Akrapovicin valmistamaa putkistoa, joka siis juuri ko. mopoa varten suunniteltu ja valmistettu (samalla lienee siis mopon valmistajan "hyväksymä").

    Niin, en mä taas näistäkään mitään tiedä, kunhan spekuloin.

    Tuolta Bemun kotisivuilta lisää aiheesta, kohta Lisävarusteet -> Sport äänenvaimentimet
    Ja tästä sisään



  16. #16
    Lainaa (Talttapää @ Helmi. 18 2007,17:13) kirjoitti
    Lainaa (Boxeri @ Helmi. 18 2007,16:49) kirjoitti
    Sanonpahan tähän mielipiteeni minäkin. Eiköhän se valmistaja liene jo miettinyt tämänkin bemun putkea ja valinnut siihen sopivan.
    Kuten C-A-D tuossa jo mainitsikin niin valmistaja valitsee putket sen mukaan millaisella putkella pyörä saadaan läpi vallitsevista melu- ja päästönormeista, ei sen mukaan millaisella putkellä pyörä tuottaa eniten tehoa tai millaisella putkella teho tulee ulos parhaiten ajettavassa muodossa.

    Onneksi valmistajan valinnan jälkeen jokainen voi sitten omantuntonsa mukaan valita tilalle jotain muuta, jos mielii.
    Näinhän se on............

    Vaikka kyllä siinä tarvitaan omantunnon lisäksi vielä euroilla vuorattua lompakkoakin..........
    Tulevaisuus edessä-tukka takana................
  17. #17
    Moro!

    Teinipoikien on pakko vaihtaa koska kaveritkin tekee niin ,ei meidän

    Sitä ääntä ei paljoa tarvis muuttaa, vain sen verran,että poro ei luule käynnissä olevaa pyörää naaras-poroksi,niinkuin minulle kävi LT:n kanssa toissakesänä Kaamasessa.

    Kaasuttelin tosissaan mutta pakoon siitä piti lähteä,mikä lie sekopää,kyytiin se oli tulossa ja vängellä.

    Kyllä sekin on totta,että ääni/saaste normit on niin tiukat,että sieltä tulee vain pihinää. niin......se pihinä ei ole koskaan kuulunut paralell- twinin luonteeseen
    <p>R 1200 RT</p>
  18. #18
    Akran putkesta en tiedä, mutta F800:sen Remuksen putkessa Katti on liitos putkessa, ei pöntössä. Eli sieltä se irtoaa vaan poralla Itse halusin paremmat äänet, vähemmän painoa, mutta silti vielä ympärsitöystävällisen mallin. Olen ollut Remukseen tyytyväinen. Eikä ole tullut syytä poistaa db-killeriä. Ei ne äänet siitä varmaaan parane.
    Ruisku ei säädä ainakaan huollon mukaan säädä "itse itseään", mutta ei kuulemma tarvitsekaan pönttöä vaihtaessa...

    Olisi kyllä mielenkiintoista saada pyörä penkkiin ja hommaa säädettävä ruiskuboxi ja testaa miten db-killeri vaikuttaa ääniin/tehoihin. No rahastahan se on vaan kiinni
  19. #19
    Miten se remus sopii laukkujen kanssa ja onko edullisempi kuin akra?



    <p>R 1200 RT</p>
  20. #20
    Onhan noihin useitakin vaihtoehtoja, tässä yks hienoimmista:

  21. #21
    Lainaa (jappi @ Helmi. 19 2007,19:36) kirjoitti
    Miten se remus sopii laukkujen kanssa ja onko edellisempi kuin akra?
    Tottakai sopii laukkujen kanssa, sehän on melkein puolet pienempi kun vakiopönttö Makso jotain 530€.
  22. #22
    Käsittääkseni Bmw:n ns. HP (high performance) -sarjaan kuuluvat sport -vaimentimet eivät vaikuta pyörän tehoon tai vääntöön - ainoastaan pörinään... ja ulkonäköön. Tämä koskee ainakin Laser/BMW -pönttöjä. Ihmettelempä, jos tilanne olisi toinen Acra/BMW:n osalta.

    Mistään varsinaisesta harhaanjohtamisesta ei kai ole kyse, sillä esim. BMW/Laserin esitteessä luvataan vain äänten sinfoniaa, eikä puhuta mitään moottorin käyttäytymisestä. Mainoslehtisestä puuttuu myös yleensä vastaavissa tuotekuvauksissa olevat dynokäyrät.

    Kaikista slipareista ei huilua kannata poistaa, jos haluaa vaimentimen toimivan siten kuin on tarkoitettu. Esimerkiksi Laser Hotcam/ Dualsound vaimentimien mukana toimitetaan erilliset suoran "sport" ja "legal" -huilut.
    K1200R '06
  23. #23
    Akra näköjään hieman kalliimpi.plussaa,että laukut käy eikä sula.

    Kylläpä Köpi löysi hienon putken,olisko italiaano desing.

    Näyttää pyörä olevan matalammalla satulalla,huomaa siitä,että puuttuu sellainen vekki sivulta pehmusteesta.
    <p>R 1200 RT</p>
  24. #24
    kyllä sillä oli reipas vaikutus pelin toimintaan vakioputkella ei tuo alapaukku moottorista oikein tahtonut irrota mutta kun tuo acra tuli niin peli lähti paukkuu ja rokkaa

    tossa acrassa cat on holkki joka painetaan putkeen joten ei aiheuta väkivaltaista toimintaa.

    lambda jää paikoilleen alkukäyrään.

    takuun alaisissa peleissä suosittelen catin jättämistä paikoilleen
    eli asentamaan putken niinkuin se pitää.
  25. #25
    Lainaa (Speed King @ Helmi. 19 2007,21:34) kirjoitti
    Käsittääkseni Bmw:n ns. HP (high performance) -sarjaan kuuluvat sport -vaimentimet eivät vaikuta pyörän tehoon tai vääntöön - ainoastaan pörinään... ja ulkonäköön. Tämä koskee ainakin Laser/BMW -pönttöjä. Ihmettelempä, jos tilanne olisi toinen Acra/BMW:n osalta.
    Akran omilla sivuilla löytyy enemmänkin tietoa, kyllä tehoa hieman lisää niin sliparilla, kuin koko putkistollakin. Myös vääntökäyrät tasoittuneet. Samoin painon säästö aika iso, yli 4 kiloa jo sliparillakin. Desibelit eivät nousseet vakioon nähden, äänensävy ehkä sitten toinen.

    Enkä mä taaskaan näistä mitään oikeasti tiedä, kunhan surffaan ja luen mitä muualla kirjoitetaan.

    *käppyrää ja muuta teknistä tietoa*
  26. #26
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 20 2007,08:13) kirjoitti
    Lainaa (Speed King @ Helmi. 19 2007,21:34) kirjoitti
    Käsittääkseni Bmw:n ns. HP (high performance) -sarjaan kuuluvat sport -vaimentimet eivät vaikuta pyörän tehoon tai vääntöön - ainoastaan pörinään... ja ulkonäköön. Tämä koskee ainakin Laser/BMW -pönttöjä. Ihmettelempä, jos tilanne olisi toinen Acra/BMW:n osalta.
    Akran omilla sivuilla löytyy enemmänkin tietoa, kyllä tehoa hieman lisää niin sliparilla, kuin koko putkistollakin. Myös vääntökäyrät tasoittuneet. Samoin painon säästö aika iso, yli 4 kiloa jo sliparillakin. Desibelit eivät nousseet vakioon nähden, äänensävy ehkä sitten toinen.

    Enkä mä taaskaan näistä mitään oikeasti tiedä, kunhan surffaan ja luen mitä muualla kirjoitetaan.

    *käppyrää ja muuta teknistä tietoa*
    Joo, mutta BMW HP/sport -sarjaan kuuluva Akrapovic on aivan eri putki kuin Akran oma BMW:tä varten tekemä käyrästö+vaimennin.

    Sama koskee Laseria. Laserilla on oma mallisto putkia, joita mainostetaan BMW -yhteensopiviksi (esim Laser Hotcam/ Powercup). Sitten on aivan erillinen BMW:n Sport-vaimenninsarja (accessory):
    http://bmwfinlandpinter01.ergointegration.no/mc/

    Tällä

    BMW:n HP/sport kannulla ei ole mitään tekemistä Laserin muiden tuotteiden kanssa.

    Edit: Minulla on tietoa ainoastaan Laserista. Voi siis olla hyvinkin niin, että BMW:n Akrapovic on "oikea" vaimennin, ei pelkkä Acran leiman saanut kulissi. Yleistin BMW:n sport ideologiaa ehkä vähän liikaa... mutta myyjiltä tätä juttua on turha kysyä. Ainakaan minulle ei kerrottu, että Laser ei tuo pyörään muuta kuin erilaisen äänen.
    Kiitos Köpi hyvästä keskustelusta.



    K1200R '06
  27. #27
    Asiaa piti tutkia lisää ja löysin NippyNormanin sivuilta seuraavaa:

    IMPORTANT NOTE

    The only difference is the price and the badge between the 'real' Akrapovic products sold by us and the ones sold in BMW dealers.
    All Akrapovics are all E marked and feature removable baffles for a fruitier note.

    Probably the best exhausts in the world. Trick Titanium for weight saving. Dyno charts on our DOWNLOADS page
  28. #28
    Hyvä Köpi, ettet luovuttanut. Näyttää siltä, että olit oikeassa Akrapovicin suhteen - ja vain sitähän tämä keskustelu koskikin. Minä rupesin puhumaan lasereista. Laserista keskustelua lisää täällä:
    http://www.bmw-k.com/forum....1ef9d2b

    Katsokaa erityisesti Robert Frosterin kommentti (Director, LASER Engineering Exhausts, RapidBike USA). Hän painottaa viestissään, että Laser/BMW ei vaikuta tehoihin. Oli vähän vaikea uskoa, mutta ei tuo Froster ole mikään mielikuvitushahmo...tietääkseni.

    Porukka kuitenkin kertoo samassa keskustelussa, että tuostakin putkesta saa huilun irti. Kukaan ei ole kuitenkaan vielä esittänyt dynokäyrää tuollaisesta BMW:n logolla varustetusta lisävarustevaimentimesta (Laser/BMW).



    K1200R '06
  29. #29
    Lainaa (jappi @ Helmi. 18 2007,20:53) kirjoitti
    Sitä ääntä ei paljoa tarvis muuttaa, vain sen verran,että poro ei luule käynnissä olevaa pyörää naaras-poroksi,niinkuin minulle kävi LT:n kanssa toissakesänä Kaamasessa...
    Minä taas toissa kesänä Lapissa huomasin että paras poronpeloite oli Ducati Performancen putkista tullut mörinä. Tööttäämällä ei saanut poroon mitään eloa mutta pari kaasun käännällystä kytkin pohjassa sai porot singahtamaan pusikkoon töllistelemästä keskellä tietä. Bemun Remuksessa ei ole ihan niin paljon bottnea soundissa mutta jotain liikettä silläkin sai poroon...

    Syy tämäkin vaihtaa putkia... x-)
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  30.  
  31. #30
    Yksi juttu noihin ääniin liittyen. Kunnon pakoäänet peittävät kaikki joutavat helinät, säpinät, kolinat ja suhinat moottorista. Ei tartte miettiä mikä siellä milloinkin napsuttaa...
    <p>2002-2014</p>
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen