Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 44:een 44:sta
  1. #31
    Lainaa (jappi @ Helmi. 18 2007,20:53) kirjoitti

    Sitä ääntä ei paljoa tarvis muuttaa, vain sen verran,että poro ei luule käynnissä olevaa pyörää naaras-poroksi,niinkuin minulle kävi LT:n kanssa toissakesänä Kaamasessa.

    Kaasuttelin tosissaan mutta pakoon siitä piti lähteä,mikä lie sekopää,kyytiin se oli tulossa ja vängellä.

    Kyllä sekin on totta,että ääni/saaste normit on niin tiukat,että sieltä tulee vain pihinää. niin......se pihinä ei ole koskaan kuulunut paralell- twinin luonteeseen
    Ihan vaan Japille ja muillekin poroja pelästyneille LT-hemmoille tiedoksi, että mulla olisi joutilaana "poronpelotin"-putkisto LT:hen.
    Kyseessä Remuksen putkisto ja mukana race-kannu (titaani) ja street-pönttö (hiilikuitu). Ensinmainitulla pakenee porot (ja muutkin) kilometrin säteellä ja jälkimmäisellä ehkä hieman pienemmältä alueelta...

    t. pozo





    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  2. #32
    Hitsi. Nyt sitä joutuu sitten tasapainottelemaan stereoiden kuuntelun ja porot karkoittavien pakoäänten välillä - ei ole helppoa No - kun kyllästyn poppikoneeseen, tai pyörä joutuu poron raiskaamaksi, tiedän ketä lähestyä.
    <p>2002-2014</p>
  3. #33
    Lainaa (Speed King @ Helmi. 20 2007,16:44) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Helmi. 20 2007,08:13) kirjoitti
    Lainaa (Speed King @ Helmi. 19 2007,21:34) kirjoitti
    Käsittääkseni Bmw:n ns. HP (high performance) -sarjaan kuuluvat sport -vaimentimet eivät vaikuta pyörän tehoon tai vääntöön - ainoastaan pörinään... ja ulkonäköön. Tämä koskee ainakin Laser/BMW -pönttöjä. Ihmettelempä, jos tilanne olisi toinen Acra/BMW:n osalta.
    Akran omilla sivuilla löytyy enemmänkin tietoa, kyllä tehoa hieman lisää niin sliparilla, kuin koko putkistollakin. Myös vääntökäyrät tasoittuneet. Samoin painon säästö aika iso, yli 4 kiloa jo sliparillakin. Desibelit eivät nousseet vakioon nähden, äänensävy ehkä sitten toinen.

    Enkä mä taaskaan näistä mitään oikeasti tiedä, kunhan surffaan ja luen mitä muualla kirjoitetaan.

    *käppyrää ja muuta teknistä tietoa*
    Joo, mutta BMW HP/sport -sarjaan kuuluva Akrapovic on aivan eri putki kuin Akran oma BMW:tä varten tekemä käyrästö+vaimennin.

    Sama koskee Laseria. Laserilla on oma mallisto putkia, joita mainostetaan BMW -yhteensopiviksi (esim Laser Hotcam/ Powercup). Sitten on aivan erillinen BMW:n Sport-vaimenninsarja (accessory):
    http://bmwfinlandpinter01.ergointegration.no/mc/

    Tällä

    BMW:n HP/sport kannulla ei ole mitään tekemistä Laserin muiden tuotteiden kanssa.

    Edit: Minulla on tietoa ainoastaan Laserista. Voi siis olla hyvinkin niin, että BMW:n Akrapovic on "oikea" vaimennin, ei pelkkä Acran leiman saanut kulissi. Yleistin BMW:n sport ideologiaa ehkä vähän liikaa... mutta myyjiltä tätä juttua on turha kysyä. Ainakaan minulle ei kerrottu, että Laser ei tuo pyörään muuta kuin erilaisen äänen.
    Kiitos Köpi hyvästä keskustelusta.
    Hmm, että ei BMW Laser Hotcamilla ole mitään tekemistä alkuperäisen kanssa? Kurkistelin sitä MP-07:ssä laillisen huilun kanssa ja ilman. Ei sisälmyksissä näkynyt eroa. Bemarin versio on vain paljon paremman näköinen. Se hirveä Laserin niitattu kelta/musta-kilpi on korvattu hienolla kohopainatuksella ja muutenkin viimeistely mm. hitsaussaumoissa on eri luokkaa. Sääli vaan, että sporttihuilu puuttuu, eikä sitä meinaa saada mistään, jotenka en ole tuota BMW:n versiota(kaan) hankkinut. Sporttihuilun kanssa ääni olisi sekä itselle että naapureillekin sopiva. Vastaavasta on käyttökokemusta vanhassa pyörässä. Nyt on justiin menossa siirtymäkausi FZS1000->K1200R Sport.
  4. #34
    Totta. Laserin Hotcam olisi tyylikkäämpi ilman keltaista läpyskää.


    Ja tässä BMW/Laser:


    Ja vertailun vuoksi Akrapovic


    Dynokäyrä:


    Hotcamin ääninäyte

    Vaikea valinta.



    K1200R '06
  5. #35
    Pyörä vaihtui K1200S -> R1200ST joten kuvan mukainen Laser Hotcam olisi myynnissä.
    Siis jos nyt jotakuta sattuisi kiinnostamaan keltaisesta lätkästä huolimatta...

    Ilmoitus



  6. #36
    Tossa on muuten maukas Hollannin BMW:n sport edition S http://www.motorcyclenews.com/nav?pag....92.jpeg
  7. #37
    Tässä lisää parinvuoden takaista putkiasiaa. Testaukset tehty 1200 GS. Eipä sillä street legal putkella juuri muuta iloa kuin että se on puolet kevyempi.

    http://www.motorradonline.de/static....ff.html
    Kumminkin
  8. #38
    Tuota testiä katseltuani hankin SR-racingin putken.

    Dynotin -04 mallisen GS:n orggisputkella ja SR-racingilla. Sama dyno, sama päivä, eroa vain 2 asennustuntia.

    Lehden tulos on erittäin oikean suuntainen

    Erona vaan se, että DB-killerin poistamalla keskialueen vääntölisäys vähenee hiukan, alas tulee sairas potku ja ylhäältä hiukan lisää.

    Käyrät on UKGSER:illä jossain arkistossa.

    Pari vuotta vanhan putken pauke herättää HD-porukoissa kiinnostusta.

    FIN_GSer
  9. #39
    Tulipahan taas tuo putki-juttu mieleen..Oliskohan 0 kelillä vaikutusta?

    Lueskelin yhtä tarvikekuvastoa ja siellä pisti silmään LeoVince oval evolution2. E hyväksytty ja alumiinisena puolta halvempi kuin muut 335eur.

    Niin ja lapinreissulle saa sen "huilun" nykästyä pois

    Mikähän tämä mahtaa olla ? Ei kai vaan Kiinan tinaa...
    <p>R 1200 RT</p>
  10. #40
    LeoVincet on ihan hyviä putkia. Taitaa olla italialaisia.
    Dixi et animam levavi
  11. #41
    Pahus, vielä kun keksisi millä systeemillä tuon db-killerin saisi irroitettua...ruuvi aukenee kyllä helposti, mutta sovitus on tosi tiukka, vaatii joko jonkun väännä-kierrä-systeemin, taikka voimaa/väkivaltaa. Hajottaakaan ei viitsisi.
  12. #42
    Yleensä db-killeri lähtee, kun ottaan pihdeillä kiinni sisäputkesta ja naputtelee vasaralla pihtejä. Vaihda välillä pihtien paikkaa toiselle puolelle.
    Dixi et animam levavi
  13. #43
    Täytyypä kokeilla naputtelua, meinaat ettei se ole kiinni millään lailla ns. sisäpuolella/juuresta?

    Onko mitään muuta helpotusta, esim. onko eroa onko putki kuuma vai kylmä? CRC yms?

    Viritys näyttää tältä:


    Jatkokyssäri, entäs kun sen ehkä joskus haluaa takaisin ja se on sovitettu niin pahuksen tiukaksi?



  14.  
  15. #44
    Ei sillä ole merkitystä onko se kuuma vai kylmä, kun molemmat osat on kuitenkin saman lämpöisiä. Siitä vaan sisäputkesta kiinni ja naputtelua pihteihin ulospäin. Takaisin menee kanssa tyntämällä paikoilleen ja kevysti naputtelee paikoilleen. Siinä on paksumpi putki vain muutaman sentin tuossa peräpäässä.



    Dixi et animam levavi
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12