Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Eli soittelin tänään katsastusasemille, asiakaspalvelun tädit eivät osanneet sanoa asiasta juuta eikä jaata. Homman idea on saada papereihin 44 kW. Miksikö?

Pyörä (Kawa GPZ 500S) on tuotu Saksasta 2004 ja rekisteröity Lahdessa samana vuonna. Tüv / Dekran papereissa lukee teho: 25 kW / 8500 rpm. En tiedä onko siis ollut joskus kuristettu, mutta ei ole kyllä enää, jos kiertää 11k ja kulkee reippaasti yli kahta markkaa.

Kuitenkin kaikissa Suomen rekisteröintitodistuksissa sama teho 25 kW kummittelee.

Olen vaihtamassa pyörää, ja tämä GPZ menee vaihdossa. Liikkeessä sanoivat, etteivät voi myydä eteenpäin pyörää, jonka papereissa on 25 kW mutta on kuitenkin 44 kW. Kyse siis myyjän vastuusta mahd. vahingon sattuessa.

En ole ottanut selvää paljonko kuristaminen maksaisi.

Liikkeestä sanoivat että pitäisi mennä pelkillä papereilla läpi tuo muutoskatsastus. Katsastusinssi ei osannut sanoa, vaan sanoi ottavansa selvää ja soittelevansa takaisin.
    Kronoby Racing Team
    Nojoo, mulla samantapanen ongelma, eli ostin vko sitten Bandiitin, joka myös 25 kw:n papereilla. Ihan vaan vakuutusteknisistä asioista johtuen haluun pistää sen myös papereilla täystehoseks, kuristuksethan oli jo myyjä poistanu.

Kävin paikallisella katsikonttorilla kysymässä, notta miten toimitaan ja se inssi oli myös ihan pihalla. Soitti mulle sit takasinpäin ja kertoi seuraavaa: " Tulet keväällä pyörän kanssa konttorille, mukana todistus liikkeestä, joka on kuristukset poistanu!? , sekä tietty rekisteriotteen molemmat osat."

Naureskelin siinä sit itekseni, että pitänee kirjottaa tikkukirjaimilla lappu, jossa lukee, et " olen poistanut pyörästäni kuristukset. T. Nikke." Ja sit voisin lainaa viel kummipojalta jotain Teenage mutant ninja heroturtles- leimasinta, et se paperi ois ihan virallinen!

Kävin sit piruuttani toisella konttorilla, siellä inssi sano vaan et, "tuu keväällä pyörän ja otteitten kans tänne, ni tehään siitä täystehonen"

Ei tarvii olla Einstein arvatakseen kummalle konttorille menen rahani antamaan.. ;)

Anyway, pelkillä papereilla muutoskatsastus ei siis onnistu, pyörän haluavat joka tapauksessa nähdä... Miksi, onkin jo toinen asia..
    Suzuki Bandit 1200 N -96 (R.I.P.), Suzuki Bandit 1200 naked -03 (Myyty)
    Kawasaki Kx 125 -85
    http://www.youtube.com/watch?v=1RpsY...eature=related
    Mulla ainakin oman pyörän "vaihto" täystehoiseksi paperilla kävi ihan vaivattomasti. Marssin vaan katsastuskonttorille ja kerroin että pyörä on nyt täysitehoinen...( pyörä oli siis ostettaessa täysitehoinen, paperit vaan 25 Kw )

Inssi hyppäs satulaan ja ja hävis kulman taakse...otti tyypit ja totes että kyllähän siinä tehoja on juu enemmän kun 25 Kw....en sitte tiedä mitä muuta siinä katteli mutta uudet paperit tehtiin....

Ei ollu ainakaan mulla hankalaa.....
    Sininen Kawasaki Z750S
    Minä yritin oman pyörän muutoskatsastusta mankkaan katsastusasemalla, vaati joko pyöräliikkeen todistuslappuset että kuristusosat on poistettu tai sitten dynolaput.. huoh. Kävin sitten dynolaput hakemassa vantaan bikeworldista 35 eurolla niin sitten kelpasi.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Tuo sama ruljanssi saattaa olla edessä, meillä on kaksi 25 kW:n pyörää ja jossain vaiheessa ne varmaan tulee palautettua normaaleiksi... Viime talvena ollessani muutoskatsastamassa toista tähän kuristettuun tehoon niin kyselin tästä palautussysteemistä. Samaa kaveri sanoi, pitää tulla konttorille pyörän kanssa. Ihmettelin miksi pyörä tarvitaan kun kerran se palautetaan alkuperäiseksi? Samaa ihmetteli katsastusmieskin, mutta totesi pykälien näin määrävän esim. runkonumeron tarkistamisen takia. Katsotaan sitten aikanaan kuinka käy
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Kävin myös Mankkaan katsastusasemalla viime kesänä 600 CBR:n muuttamassa takaisin täystehoiseksi ja homma oli kyllä ihan läpihuutojuttu. Vilkas rungonnumeron ja sitten mentiinkin kahdestaan katsomaan koneelta paljonko tehoja pannaan. -94 CBR:ää oli arkistoissa kahdella eri teholla, josta sitten sain valita (72 kW ja 74 kW). En muista kumpaan päädyimme. Oisko ollu, että tuo Suomi-pärrä on se 74 kW.

Harrikka
    (poistettu tili)
    Lainaa (jyk4 @ Helmi. 05 2007,21:11) kirjoitti
    Minä yritin oman pyörän muutoskatsastusta mankkaan katsastusasemalla, vaati joko pyöräliikkeen todistuslappuset että kuristusosat on poistettu tai sitten dynolaput.. huoh. Kävin sitten dynolaput hakemassa vantaan bikeworldista 35 eurolla niin sitten kelpasi.
    Jos tarkoitat Mankkaalla sitä Klovipellon asemaa, niin mä kävin samassa paikassa viime kesänä samalla asialla. Rupes puhuu kanssa todistuksista mutta näki vissiin mun ilmeestä ettei kannata kinata. Noi laput tarvitaan kun rekisteröidään kuristetuksi. Sanoin vaan että heitin itse kuristuspalaset pois ja pyörä on nyt sellainen normaali. Eipä se sitte oikeastaan katsonut pyörästä numerot.

Taitaa olla eri ukoilla eri jutut samallakin asemalla.
    Kiitos vastauksista.

Mullapa kävi melko hyvä mäihä. Ei tarvinnut käydä edes näyttämässä. Sanoin et on kiire, pyörä on myyty. Ja lisäsin samaan hengenvetoon että kulkee niin ja niin paljon. Eli ei oo kuristettu. Sillä sipuli. 25 eur kustantaa.
    Kronoby Racing Team
  9.  
    Vinkkinä:

Jos tulee kinkkisempää prätkiin liittyvää kysyttävää/asioitavaa katsastuskonttoreille, kannattaa ottaa yhteyttä Herttoniemen autokatsastus Oy /Herttoniemen konttoriin. Siellä pyytää Jarmo Kekkistä. Alkaa homma toimimaan ja vastauksia tulemaan. Itse asioinut muutaman muutoskatsastuksen tiimoilta ja kyllä muuten ukko tietää ja on asiallinen, ei valita turhista. Mut ohjattiin ko. herran luo ihan eri konttorista. Et sellasta.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015