Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 35:een 35:sta
  1. #31
    Lainaa (suzukiähvä @ Maalis. 20 2007,15:44) kirjoitti
    Lainaa (Tuoma5 @ Maalis. 20 2007,13:05) kirjoitti
    Kuka senkin tietää mitä ne öljyt oikeasti on. Samoja liemiä voidaan myydä eri nimillä ja merkeillä, eri hinnalla. Kuka tietää vaikka Hondan GN4 on samaa kamaa kuin Delvac? Salaliittoteoriaa pukkaa.
    No no . Kyllä täällä orkisa kuule tiedetään . Ihan ninkon kaikki maailman tieto/taito/viisaus olis pakkautunu tänne . Sormella koittamalla selviää öljyn voitelukyky + paaljon muuta . Ja voihan Hondan öljy olla heikompilaatuistakin kuin Delvac .
    Mulla maksaa öljyn vaihto vajaa 8€ ilman suodatinta : suodatin vaihdetaan joka 3. kerta . Eli 18000 välein .
    ( teippailin muuten huoltokirjan öljynvaihtosivun taas kasaan . Saas nähdä koska se taas silputaan . *)
    M ! Aja nyt jo se koko prutkuttimen huoltokirja läpi silppurista
  2. #32
    Lainaa (PaPiLLoN @ Maalis. 20 2007,15:54) kirjoitti
    Lainaa (suzukiähvä @ Maalis. 20 2007,15:44) kirjoitti
    Lainaa (Tuoma5 @ Maalis. 20 2007,13:05) kirjoitti
    Kuka senkin tietää mitä ne öljyt oikeasti on. Samoja liemiä voidaan myydä eri nimillä ja merkeillä, eri hinnalla. Kuka tietää vaikka Hondan GN4 on samaa kamaa kuin Delvac? Salaliittoteoriaa pukkaa.
    No no . Kyllä täällä orkisa kuule tiedetään . Ihan ninkon kaikki maailman tieto/taito/viisaus olis pakkautunu tänne . Sormella koittamalla selviää öljyn voitelukyky + paaljon muuta . Ja voihan Hondan öljy olla heikompilaatuistakin kuin Delvac .
    Mulla maksaa öljyn vaihto vajaa 8€ ilman suodatinta : suodatin vaihdetaan joka 3. kerta . Eli 18000 välein .
    ( teippailin muuten huoltokirjan öljynvaihtosivun taas kasaan . Saas nähdä koska se taas silputaan . *)
    M ! Aja nyt jo se koko prutkuttimen huoltokirja läpi silppurista *
    Sinne meni ja silput kokosin sivulaatikkoon .
  3. #33
    Laitetaas tänne.
    Vaihdoin öljyt ja eilen tarkistin tilannetta niin ihan alarajassa on. Paljonko tuonne nyt lisäilis jotta ois sopivasti? Pyörä 600 CBR...
  4. #34
    Lainaa (Saatana @ Huhti. 02 2007,21:13) kirjoitti
    Laitetaas tänne.
    Vaihdoin öljyt ja eilen tarkistin tilannetta niin ihan alarajassa on. Paljonko tuonne nyt lisäilis jotta ois sopivasti? Pyörä 600 CBR...
    Paljonko laitoit ja vertaile ohjekirjaan lukemiin. Yleensä jos öljy on alarajalla niin kyse on muutamista desilitroista. Katso myös miten öljynmäärä mitataan, eli pitääkö konetta pyörittää ym. Laitat desin tai kaksi sinne, pyöritä konetta (jos pitää) ja tarkista öljyn määrä. Jos tarvetta lisätä niin sama homma. Kannattaa laittaa mielummin vähän kerrallaan kuin kerralla liikaa. Liiallisen öljyn poisto hieman vaivalloisempaa.
  5.  
  6. #35
    Lainaa (spete @ Maalis. 16 2007,07:44) kirjoitti
    Hondan huoltokortissa on öljynvaihto 12tkm välein. Miksi ne öljyt pitäisi vaihtaa useammin? Kyllä kait nykyöljyillä päästelee tuon 12 tonnii ihan helposti ilman sen kummempia. Ja kun vielä ajetaan suht samoissa olosuhteissa, tai ei ainakaan pakkasta paljoo oo yleensä.

    Ei kait se öljy siellä koneessa talven aikana mitään itsekseen ala tekemään. Jos pyörää säilyttää kuivassa ja tasalämpöisessä paikassa, niin kyllä aika huolettomasti voi elellä talven. Tuossa MP-talli threadissa on jo juttua tuosta öljynvaihdosta. Jos öljyyhtiö suosittaa öljynvaihtoa, niin onko se nyt sitten mikään ihme. Parempihan se heille olisi, että öljyt vaihdettaisiin kerran viikossa

    Kait se jollain tapaa voi hyvä ollakkin,että öljyt vaihtaa useammin, mutta onkohan siitä sitten sitä hyötyä. Uuden Hondan takuukin on 4 vuotta. Jos sen aikana huollattaa pyörän huolto-ohjelman mukaisesti, niin ei ainakaan ole kellään valittamista, että on itse mennyt jotain tekemään.

    Tässä taas tällaisen noviisin omaa pohdintaa
    Niin, mutta kun nuo mp-öljyt eivät ole "nyky öljyjä" vaan API-SG:tä suurin osa. SG:tä on käytetty muistaakseni 80-luvulta asti. Uusimpien nyky öljyjen luokitukset voi katsoa autoöljyn purkin kyljestä.

    En usko, että voitelussa, tekniikassa, materiaaleissa tai koneistuksessa olisi 80-luvun jälkeen tapahtunut sellaista edistysaskelta, jotta öljynvaihtovälit voidaan yhtäkkiä nostaa 12tkm:n.

    Netti on täynnä mm. orgista löytyy viittauksia tutkimuksiin, joissa on todettu mp-öljyn viskositeetin putoavan, jopa 50% tai enemmän 1500mailin matkalla. Parhaatkin öljyt säilyttivät vain 70% viskositeetistaan tuolla matkalla. Osassa tutkimuksia oli käytetty mm. spektrianalysaattoria ja kuulatestiä, mutta kuten sanottu org ja netti on täynnä öljy keskusteluja ja tutkimuksia, jos kiinnostaa. Itse niitä sen verran aikoinani kahlasin läpi, jotta ei jaksa enää.

    Itse tulin siihen tulokseen, että käytä hyvä laatuista öljyä ja vaihda sitä riittävän usein vähintään 6000km välein. Jos käyn radalla paljon pörräämässä niin 3000km välein.
    Raider
    CBX1000 -82 & ZX12R -04
    Kotisivu
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12