Onko Hondan oma öljy käyttökelpoista myös 1000 RR:ään? Vai kannattaisiko sijoittaa hieman enemmän johonkin täyssynteettiseen esim. 10 w 50 "superbikeöljyyn"?
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Omaan laitettiin 1tkm ja 6tkm huollossa sitä Hondan omaa mineraaliöljyä. Toimii kuin junan vessa. Öljyn vaihtoväli on 12 tkm mutta omaani ainakin vaihdatan 6 tkm välein. Tuntuu aika pitkältä vaihtoväliltä tuo 12 tkm ja öljy on aika halpaa...
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
on jopa parempaa kuin toi hondan liemi(kulkijan varjo @ Helmi. 14 2007,19:05) kirjoitti
![]()
<p>Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.</p>
Taas se alkaa![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
En käytä ainakaan itse mitään muuta,mutta en sen takia,että olisi parasta..Saa vaan näppärästi otettua Hondaliikkeestä lekkerin mukaan,kun ostaa filtterin.Joskus olen kyllä lukenut,että muidenkin pyörien kuin Hondan omistavat käyttää tuota GN 4:sta.Eipä siinä,kyllä tuo oma ainakin käy kuin kissa ja laatikko tuntuu jämäkältä,mutta voiko 10 tkm ajetussa Hondassa olla toisin
Talvella on kyl nyt nuo Delvacit
ALLekirjoitan itsekin tämän delvacin hyvyyden. edellisessä cbr 900 käytin kahden öljynvaihtovälin verran delvacia vastaavaa synteettistä petro canadaa ja kone/kytkin ja etwnkin vaihteisto toimivat kun ajatus, vaihtovälinä pidin max 6tkm. Nykyisellä dubble ex:llä on nyt ajettu 6 tkm samoilla petro canadan öljyillä ja mopo toimii huomattavasti paremmin kun castrolin gps:llä mitä edellinen omistaja sinne laittanut, eli se siitä mp-öljyn ylivoimaisuudesta! oletteko katsoneet "huippu mp-öljyjen" luokituksia?? ne on todella vanhaa kamaa luokkaa API-SF tai API-SG ,esim castrol gps ja r4 superbike ovat api-sg luokituksen omaavia öljyjä. kun taas esim delvac ja vastaavat täyttävät viimeisimmät vaatimukset eli API-SL. mutta kukin laittakoon mankeliinsa mieleistään rasvaa..
Tässä vähän tietoutta Öljyistä: THE ÖLJY
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Hiton delvac.. mitä niistä nyt käytätte ku sitä kaikki niin ylistää? sitäki on niin monenlaista....en sillä et siirtyisin siihen mut muuten vaan kyselen...![]()
Alkuperäiseen aiheeseen. Castrolit vaihdoin tähän Hondan öljyyn. Alkoi vaihteet menemään itekseen VeTuRissa päälle.
Pieni osa kustannuksista mopoilussa tämä öljy. Ja onko loppupeleissä jopa säästöäkin?
Hornet 600 -99
VTR 1000 -99
ZRX1200R -06
SpeedTriple -08
Busa -09
FXDCI -06
FXS -11
Honda GN4 paras öljy tähän mennessä.Miksi käyttää pyörässä muuta kuin mineraali oljyjä?.Paitsi tietenkin jos ajelee kovasti pakkas keleillä.
Honda CBR600F silver/black
GN4:sta mullakin on VTR:ssä ja hyvin pelittää.
Mutta eihän GN4 ole ainoa Hondan oma 4-t öljy. Onkos kellään kokemuksia esim. puolisynteettisistä HP4:sta tai HP4M:stä?
<span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
MX 15-40(Juuzoppi @ Helmi. 14 2007,21:03) kirjoitti
<p>Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.</p>
12tkm vaihtoväli merkkihuollossa ja öljyn kutsumanimeä en ole kysellyt, taitaa olla ihan käyttöön tehtyä.
Do you have premonitions of déjà vu?
Itse omissa Hondissa käytin GN4:sta. Välillä tosin kokeilin Castrolia, mutta ei tuntunut kovin hyvältä. Voihan niitä muitakin hyviä öljyjä olla, mutta kyllä tuo GN4 ainakin toimii niin Pan Europeanissa, Veturissa kuin Cebarissakin...
Viisas pääsee vähemmällä!
Lyhyt yksinkertainen nyrkkisääntö.Mopoon mopon öljy ja kotiloon kotilon öljy.(666F @ Helmi. 14 2007,20:03) kirjoitti
Ei kande seurata noita kisaöljyjen luokituksia.Niissä kiinitetään huomiota hieman eri seikkoihin kuin siviiliöljyissä.
Eli vaihteitten rutina kisakonees ei nii kamalasti häiritse kuhan kytkin ei vain luista.Se taas herättää huomiota kun nakkarin kulmil pistää ykkösen pesään ja mopo hyppää metrin etiäpäin.
Öljyissä ei ole mitään ihmellistä.Ne ovat tänäpäivänä kuitenkin eräänlaisia kompromisseja.Eli käytön mukaan litkut koneeseen.Tärkeintä että sitä on.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Hankin äskeittäin pyörääni uuden putkiston, pcIII ja vp-suodattimen. Samalla sain aika edullisesti castrol r4-öljyn. Ensiöljynä oli oma hondan öljy. Ensi huollossa laittoivat castrol gps 15w-50. Itse en huomannu juuri mitään eroa. Pyörällä ajettu nyt 15000km. Saa nähdä miten toi r4-öljy toimii.
Hondan huoltokortissa on öljynvaihto 12tkm välein. Miksi ne öljyt pitäisi vaihtaa useammin? Kyllä kait nykyöljyillä päästelee tuon 12 tonnii ihan helposti ilman sen kummempia. Ja kun vielä ajetaan suht samoissa olosuhteissa, tai ei ainakaan pakkasta paljoo oo yleensä.
Ei kait se öljy siellä koneessa talven aikana mitään itsekseen ala tekemään. Jos pyörää säilyttää kuivassa ja tasalämpöisessä paikassa, niin kyllä aika huolettomasti voi elellä talven. Tuossa MP-talli threadissa on jo juttua tuosta öljynvaihdosta. Jos öljyyhtiö suosittaa öljynvaihtoa, niin onko se nyt sitten mikään ihme. Parempihan se heille olisi, että öljyt vaihdettaisiin kerran viikossa
Kait se jollain tapaa voi hyvä ollakkin,että öljyt vaihtaa useammin, mutta onkohan siitä sitten sitä hyötyä. Uuden Hondan takuukin on 4 vuotta. Jos sen aikana huollattaa pyörän huolto-ohjelman mukaisesti, niin ei ainakaan ole kellään valittamista, että on itse mennyt jotain tekemään.
Tässä taas tällaisen noviisin omaa pohdintaa![]()
"Kaikki söin hernekeitosta paitsi herneet"
Teepäs ihan sellaista empiiristä tutkimusta:(spete @ Maalis. 16 2007,07:44) kirjoitti
Arvioi visuaalisesti tai muulla menetelmällä uuden öljyn viskositeettia ja sen jälkeen tutki huollon yhteydessä 12 tkm ajetun öljyn viskositeettia. Samoin kuuntele koneen käyntiääniä ennen ja jälkeen öljynvaihdon.
Näiden tutkimusten jälkeen iteroi vaihtoväli uudelleen tai jatka vanhalla vaihtovälillä.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Onhan se varmaan näinkin. Huononeehan se öljy käytössä selvähän se. Mutta kiinnostaisi tietää,että miksi valmistaja laittaa huolto-ohjelmaan öljyn vaihtoväliksi 12 tkm ja samalla 4 vuoden takuun tälle kaikelle. No, kait sitä tämäkin pitää kantapään kautta oppia, kuin ei muuten usko.
"Kaikki söin hernekeitosta paitsi herneet"
Kirjottele sitten tänne , että miten tutkit viskositeetin ja oliko(TeroT @ Maalis. 19 2007,09:59) kirjoitti
pahasti pielessä . Oikein hyvä , että on tämmöne orkki . Olen
jo pitkään epäillyt , että pyörien valmistajat ilmottaa ihan vaan piruuttaan öljyn vaihtovälit kaks`kertaa pidemmäksi kuin olis suotavaa. Eikä ne motit sittenkään tahdo hajota .
Ilman näitä viisauksia meikä joutus nostaan kädet pystyyn
öljyn vaihdon suhteen .
(ohjekirjasta revin sen sivun , jossa höpistiin öljyn + suodattimen vaihdosta : se on niin päin p:tä kuin olla voi . Nim. merk. Orkkia lukenut)![]()
![]()
kirjoitti
Jokainenhan tekee niinkuin parhaaksi näkee.kirjoitti
Onkohan kisakuskitkin hölmöjä kun vaihtelevat öljyjä muutaman ratapäivän jälkeen vaikka huoltokirjan mukaan voi ajaa 12tkm...
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Hyvä pointti tietty. Pieni kauneusvirhe tuossa kuitenkin on. Meinaa tuolla ajattelulla autoihinkin pitäisi vaihtaa öljyt yhtä useasti kuin Grönholm vaihtaa, taitaa jäädä aika usealta tekemättä(TeroT @ Maalis. 20 2007,07:23) kirjoitti
![]()
"Kaikki söin hernekeitosta paitsi herneet"
Ei taida Grönholmin Focuksessa olla sama kone kuin paikallisessa Ford-kaupassa myytävässä Focuksessa.(spete @ Maalis. 20 2007,07:52) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Harmi(TeroT @ Maalis. 20 2007,08:30) kirjoitti
Toisaalta en usko että Haydenin Hondakaan ihan samanlainen on kun Brandtilta ostettu.
"Kaikki söin hernekeitosta paitsi herneet"
Vein juuri äsken xx:n 6000 tkm huoltoon...kaveri kysy vaihdetaanko öljyt kun tässä kohtaa sitä ei suositella.....itse en paljonkaan noista nykyisistä arvoista ja kestoista tiedä mutta 15 vuoden ajokokemuksella kyllä se ainakin sormituntumalla ja ulkonäöltä aika heikkoa on 10tkm jälkeen...toinen näkökanta on tietysti se, aikooko pyörää pitää uudesta esim. 5 vuotta vai vaihtaa esim. kahden vuoden välein....itse vaihdan nykyään aina 6 tkm välein öljyn laadusta riippumatta...jos ei perse kestä sitä lisäsatasta kahta kertaa vuodessa niin sitten lienee paras myydä koko mopotin pois...
-oman onnen puuttuessa naapurin epäonnikin riittää-
Ei varmaan olekaan mutta supersporteissa ja superbikessa *(Suomessa) moni ajaa melko vakioilla (tai ainakin viritysasteeltaan vastaavilla kuin kadulla) moottoreilla.(spete @ Maalis. 20 2007,11:38) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
öljynvaihto 100 euroa? ...ihan oikeestikko joku on tuollaista pyytänyt, saati maksanut?(Bikefiction @ Maalis. 20 2007,11:58) kirjoitti
Kuka senkin tietää mitä ne öljyt oikeasti on. Samoja liemiä voidaan myydä eri nimillä ja merkeillä, eri hinnalla. Kuka tietää vaikka Hondan GN4 on samaa kamaa kuin Delvac? Salaliittoteoriaa pukkaa.
Pitpro Prolite
VTR kilo F
Omaan pyörään 6 tkm:n huolto + lisätyönä öljynvaihto maksoi muistaakseni hieman alle 60 euroa.(kurja @ Maalis. 20 2007,12:48) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
No no . Kyllä täällä orkisa kuule tiedetään . Ihan ninkon kaikki maailman tieto/taito/viisaus olis pakkautunu tänne . Sormella koittamalla selviää öljyn voitelukyky + paaljon muuta . Ja voihan Hondan öljy olla heikompilaatuistakin kuin Delvac .(Tuoma5 @ Maalis. 20 2007,13:05) kirjoitti
Mulla maksaa öljyn vaihto vajaa 8€ ilman suodatinta : suodatin vaihdetaan joka 3. kerta . Eli 18000 välein .
( teippailin muuten huoltokirjan öljynvaihtosivun taas kasaan . Saas nähdä koska se taas silputaan .![]()
)