Oon ostamassa ekaa pyörääni ja kaupat on jo enemmän kun lähellä!Onko kellään kokemusta kyseisestä pyörästä(Honda Ntv Revere 650).Onko ihan paska?Mitä tyyppivikoja löytyy kyseisestä?
![]()
Honda NTV650 Revere on turvallinen valinta. Perustekniikka on sama VT-malleissa, Afrika Twinissä ja Transalpissa,*jopa PC800 on lähisukulaisia ja Deauvillenkin tehopaketti oli vuoteen 2005 saakka vain muutamia kampiakselin suurempia kaulamittoja ja takapyörän ripustusta lukuunottamatta itseasiassa sama vehje. Historia ulottuu 1985 vuoden paikkeilla markkinoille tulleisiin esi-isiin. Tehoa ei ole rajusti, mutta aivan riittävästi rauhalliselle ajajalle. Kaksikin kulkee, jos ei ole tarkoitus lähteä Euroopan turneelle. Kestävyys ja luotettavuus ovat perusrakennetta ja muualla Euroopassa kanta on suuri. Pyörä on edullinen hankkia, Suomi-pyöränä tai jälkituotuna ulkomailta. Käytetyn Deuvillen hintaan verrattuna edullisuus on silmiinpistävä. Keinuvivut, perinteinen venttiilivälystensäätö, samoin kuin muutkin huoltotoimet, sujuvat keskiverto-osaamisella. Polttoainetta kuluu rauhallisessa ajossa viiden litran kahtapuolen. Keppiveto pitää osaltaan ylläpitokuluja kurissa ja rasva ei roisku housunlahkeille. Miinuksena on se, että ajokki on liian "tavallinen", ei sytytä intohimoja! Kateellisia lajitovereita ei kiertele sitä moittimassa. Se jolle tavallinen riittää, Revere tarjoaa helppoa ajettavuutta, pieniä ylläpitokuluja ja hyvän tuntuman motorismiin harrasteena! Kymppitonnin ajojen kokemuksella, ja lisää on tulossa, onnittelen maltillisesta valinnasta!
Historiaa et voi muuttaa. Tästä, tai tulevista päivistä saatat onnistua tekemään vaikka kuinka hyviä, niin
itsellesi kuin ympärillesi!
Itse tuollaisen -92 tuotatin jokunen vuosi sitten maahan ja kyllä oli niin luotettava valinta ettei tosikaan! Varaosat edullisia, keppiveto luotettava, öljyä ei syö lainkaan ja bensaakin sekalaisessa PK-pörräämisessä 4.3 sadalle, matkalla pääsi helposti alle 4.0 eikä yli 5.0 saanut palamaan vaikka kuinka olisin kepittänyt. Nokkiakaan ei koskaan tarttenut noina vuosina säätää, vaikka ne joka talvi tarkastinkin. Ajo-ominaisuuksiltaan tasn tarkkaan ylläksetön, luotettava matkakumppani, joka kantaa kuormansa mukisemati, kiitos V-koneen ja TwinSpark -tulppien (2 tulppaa/muki) = vääntää kokoisekseen ihan kummasti. Kokemattoman käsissä tämä tarkoittaa myös helppokäyttöisyyttä = jotta sen saa esim. lähdössä sammumaan, pitää siihen jo pikkasen yrittää
Huonoina puolina oikeastaan löysin vain kepin. Siis se hissi-ilmiö yms. olivat pikemminkin vain plussaa (=ei tarttenut tosiaan pelätä että fillari keulusi), mutta jos ne kepin osat joudut uusimaan, niin lompakolla käy aikamoinen puhuri
Tuon tosin huomaa jo pyörää kuulostella kun kepin klappi kasvaa hiukka liikaa ja laakerit rupeaa rallattamaan = kannattaa tarkistaa huolella käytettyä ostaessaan
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
No nyt se tuli sitten ostettua.(Tai ainakin melkein). Vielä pitäis käydä koeajamassa kun kelit vaan sallii ja sit jos on hyvä niin tehdään paprut. Mun mielestä on ihan hyvännäkönen pärrä.No jokaisellahan on oma maku..Ihan näpeissä asti polttaa kun vaan ajattelee tulevaa kesää.Kiitoksia kaikille kommenteista ja kaikille hyvää kevään odotusta...
![]()
![]()
![]()
Kerrohan kokemuksiasi, kunhan olet tehnyt esimmäiset ajelusi! Uskon että yllätyt myönteisesti. Muuten, Revere/NTV-kuskit voisivat järjestää yhteisen hengennostotilaisuuden vaikkapa Ponutaival-kokoontumisen yhteydessä Kesälahdella elokuun ensimmäisenä viikon vaihteena. Toinen mahdollisuus olisi HRoF-kokoontumisessa Parkanossa heinäkuun lopulla. Jos halua löytyy, lupaan avustaa järjestelyissä!
Historiaa et voi muuttaa. Tästä, tai tulevista päivistä saatat onnistua tekemään vaikka kuinka hyviä, niin
itsellesi kuin ympärillesi!
Niin, monen mielestä Revere saattaa olla tylsä tai liian tavallinen, ehkäpä se nykymittapuun mukaan on jo suorastaan epätavallinen. Taisi olla viime kesänä kun joku ihmetteli oudon näköistä pyörääni, niinpä -sehän on ihan oikean moottoripyörän näköinen!
Mielestäni Revere on yllättävänkin hauska ajettava varsinkin mutkaisilla pikkuteillä ja miksei myös valtateillä. Tähän pyörään Hondan insinöörit on kyllä saaneet mainion ajettavuuden jämäkällä runkorakenteella ja jotenkin vaan "käteensopivalla" geometrialla. Vaikka runko onkin raskasta terästä, Revere on kevyt käsitellä hitaassakin ajossa ja mutkissa suorastaan nautinnollinen.
No mutta kohtahan sä pääset itse kokeilemaan, kelit alkaa olla sellaset että kohta alkaa mullakin kuudes ajokausi Reverellä.
edit: painovirheitä...
BMW K 1200RS -97 (2019-)
Kawasaki GPZ 900R -87 (2016-2017)
Honda CB 750K -79 (2011)
Yamaha FJ 1200 -88 (2008)
Honda NTV 650 Revere -89 (2002-2008)