Moro !javascript:emoticon('')
smilie
Seitsemän japanilaisen jälkeen tuli ostettua vähän ajettu ST 4.
Googlettamalla löytyy paljon asiallista ja epäasiallista juttua.
Olisi kiva saada tietää omakohtaista tietoa, ei kavereille tapahtunutta.
Mitä pitää tehdä 10 000 km huollossa, 20 000 huollossa, mikä on pieni huolto, iso huolto ja millä metreillä ?
Perushuoltojen hinnat, missä Suomessa kannattaa huollattaa ?
Kytkimen saa kuulemma kestämään oikealla ajolla ?
Jakohihnoistakin löytyi paljon asiaa.....
Termino...tai jotain sinne päin putketkin kiinnostaisi....
Hintoja, kokemuksia ?
Yritin mennä Ducaticlubfinlandin palstoille, en vaan ymmärtänyt miten keskustelupalstalle oisi päässyt, ensin jäseneksi vai ?
Tulis vaan kesä taas !
Onnea hyvälle hankinnalle. En ole itsekään kovin kokenut Ducatisti, koska yhden kesän olen vasta vastaavaa tuotetta ajanut. Perusvarma laite ja mukava ajettava pidemmällekin kaverille.
Huolloista 20 000 välein tehtävä hoito lienee kallein, minulla oli jossain 650 e kurveissa, pitkältikin jakohihnojen vaihton vuoksi. Kustannuksissa säästyy nopeasti jos hiukankaan pysyy kuusiokolo omissa käsissä.
Kytkimen käyttöön liittyvä yleinen mielipide näyttää olleen, että liikennevaloissa vaihde vapaalle ja kytkin auki, eli ei kannata makuuttaa päällä. Sitä paljonko silllä kestoikää lisää, on jo varmasti vaikeampi arvioida.
Ducatiforumille pitää tosiaan rekisteröityä, että sisälle pääsee. Sillä vain näyttää olevan niin kovin vähän elämää tähän foorumiin nähden, joten olen itse keskittynyt tähän saittiin.
Mitä kesän odottamiseen tulee, niin vahvasti todistat veli! Olen täysin samaa mieltä![]()
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.
Suzuki GSX-1300R Hayabusa
Kawasaki ZZR1400
Samanlainen 4-venttiilimoottori siellä on kuin noissa Superbikeissa.
Suosittelen lataamaan huoltomanuaalin täältä pientä korvausta vastaan: http://duc.nu/manuals/
Maksu tapahtuu luottokortilla Paypalin kautta ja hinta on 1,5 €. Kyseessä on käsittääkseni alkuperäinen huoltomanuaali ja siitä selviävät kaikki huollossa tehtävät toimenpiteet ja laajemmissakin remonteissa tarvittavat työohjeet. Käsittääkseni noita on moni täälläkin foorumissa tilaillut.
Perusajatuksena tuon ikäisessä 4-venttiilisessä Ducatissa on seuraavat välttämättömät huoltokohteet:
10 000 km välein (perushuolto)
- Moottoriöljy ja suodatin
- Venttiilien välysten tarkastus
20 000 km välein / 2 vuoden välein (isompi huolto)
- edellisten lisäksi hihnojen vaihto
Edellisten lisäksi huoltoihin kuuluu vielä lukuisia kohteita, jotka selviävät parhaiten manuaalista.
10 km huolto on joillakin maksanut 300-600 € ja 20 tkm huolto sitten satasen pari enemmän. Jos joudutaan tekemään lisätöitä, kuten kytkimen huoltoa, keinuvipujen vaihtoa/uudelleen pinnoitusta tai muuta niin kustannuksia tietysti tulee enemmän.
Joku korjatkoon vielä paremmin... en omista ST4:ää, mutta samankaltainen huolloltaan se on noitten Superbike-mallien kanssa moottoriltaan.
Kiitos molemmille asiallisesta infosta !
Tiedot helpottivat kummasti ostokrapulaa.
Pitänee vaihtaa tuo Japanin mopon tunnus pikapuoliin
asiallisempaan, johonkin tuliseen ja kiihkeämpään
logoon .....
Nyt Ducatistina silmä siinä pikkusen sairastaa, ei ole kyllä merkissä moittimista, oli kuusi noita peräkkäin....
Kyllä routa porsaan kotiin ajaa että älä turhaan vaihda avatarta(hampuusimopo @ Helmi. 14 2007,22:28) kirjoitti
![]()