ostin tollasen käyntivikasen kawan...
oisko kellää tietoa että onko näissä ollu "tyyppivikaa"...
siin on sellane homma että reunnimaiset sylinterit ei lähde käymään keskimmäiset kyllä käy ja kaikkiin sylintereihin tulee kipinä.
eikä ylimääräisiä sivu ääniä kuulu...![]()
Minä ostin kanssa käyntivikaisen 900 gpz r:n, viaksi osottautui viallinen käyntinopeusanturi (pick up coil) kampiakselin päästä.
Tosin ei tullut kyllä kipinää sylinteriparille ollenkaan, myöskin puolien kytkennät olivat päin perhandilaista...
No mopo kehrää jo ihan siististi.
ps. osta pois täysin toimiva mopo, jätä toinen osiksi...
itellä nakupyörä hakusessa
CB 1300 -07
Kannattaa tarkistaa venttiilivälykset tai vaikkapa puristukset, jos ei viitsi irrottaa venttiilikoppaa, josko jokin venttiili mahdollisesti kantaa.
Siis että kaikkiin tulppiin tulee kipinä? Viitaisi nimittäin sytytyspuolelle, kun niissä 1-4 ja 2-3 on samoissa puolissa, joten jos molemmat keskimmäiset on poissa pelistä, voisi vika olla puolassa tai sille sytkäboxista tulevassa liipaisusignaalissa (tai sytkäboxissa).
Toinen vikakohde sytkäpuolella voisi olla nuo sytkän liipaisuun käytettävät ns. pick-up coilit, jotka on kampiakselin vasemmassa päässä sivuposken alla. Niitä on tuossa isoäiti-Ninjassa muistaakseni kaksi (uudemmissa koneissa vain yksi), joten jos siellä on toisesta johto poikki tai muuten asento pielessä, niin kipinää ei tule tai tulee väärään aikaan.
Venttiiliperäiseltä ei kuullosta, jos molemmat keskimmäiset menee pimeeksi. Ei myöskään kaasarien puolelta. Entäs onko tulpanhatut kunnossa?
GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
"Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
itsellä oli sama vika,kuten tiedät kawan tulpat syvällä moottorissa ja ne suojakumitutit vanhemmiten vuotaa ja päästää kosteutta.itse vaihdoin johdot ,tulpat ja tulppahatut ja taas mentiin.niitä kumisuojia en silloin löytänyt joten märkää piti välttää.![]()
oli lapsuudessa puiset leikkikalut ja kireä pipo ,siksi olen mikä olen madenzo
venttiilivälykset kannattaa katsoa. ittellä taas rikkoo tulppaa ja käy kolmella pytyllä. välykset tai kaasarin säädöt viturallaan? ne tulpan kolot on kanssa vittumaiset kerran oli hattu rikki ja sadekeli, niin vettä täynnä koko kolo ei käynyt hyvin![]()
Suojakumi tutteja olisi 4 kpl ylimääräisenä, jos joku tarvihtee...
CB 1300 -07