Jos/kun ostan keväällä uuden pyörän, mitä vaihtoehtoja kannattaa harkita kun pituutta on kertynyt 195cm?
Malli tarvisi olla matkasportti.. Nyt ajelen cbr1000f, eli tosta parempi/tehokkaampi tarvisi olla..
Itse aattelin että Honda(eli xx)/suzuki/kawa merkit kiinnostaa.
Löytyykö Suzukilta/kawalta pitkälle miehelle ratsua?
Itse olen hukkapätkä vaan 191... TuplaX oli iellyttävä, mutta koin tilavammaksi Kawa ZZR 1200:n, vastaavasti isompi zetori on tiiviimmin mitoitettu...
Miehen voi saada pois Lapista, Mutta Lappia ei saa pois miehestä.-LORDI-
Läskillä on aina lämmin.
TouringTurbo
Valitettavasti pätkä täälläkin (192). Ajatko varmasti aina yksin? Itsellä pyörän hankinnassa myös se ongelma, että 100 kg + ajovarusteet + matkatavarat + vaimo varusteineen. Useimmissa Hondissa painoraja 180kg ja kaikki tuo pitäisi mahtua mukaan..
Messuilla Moto Guzzin kaveri sanoi, että ainakaan heidän pyörissään ei painorajat tuota ongelmia. Bemari?
XX on hyvä vaihtoehto ja siihen mahdut varmasti. Mukavin pyörä jonka päällä olen istunut (olen 192cm). XX:ssä ei ole muuta vikaa kun että se on vanha ja siksi tylsän näköinen.
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Ei ole kuin yksi tosissaan otettava vaihtoehto ZX-12R ;) T: 193cm
voisitko lyhyesti kertoa plussat ja miinukset tosta zx12r:stä...(CBX_Raider @ Helmi. 11 2007,13:59) kirjoitti
Kokemuksia ja mielipiteitä ZX-12R:stä:
Miinusta:
- toimintasäde pienempi kuin oikeissa matkapyörissä
- matkailua ajatellen niukat tavarankuljetusmahdollisuudet
- radalla vähän kankeampi ja raskaampi viedä kuin uudet hyper-kyykyt
- kyytiläiselle ei ole kiinnipitokahvaa (asia korjaantuu sopivalla laukkutelineellä)
Plussaa:
+ yksi tilavimmista sporttipyöristä, sopii erityisesti isoille miehille
+ kulkee ja vääntää kivasti myös kuormattuna
+ ei pahempia vikoja tai puutteita
+ sopii kaikenlaiseen ajoon, myös radalle ja matkailuun
Omalla tusinalla ajettu kohta 30tkm työmatkoja, kotimaan ja keski-euroopan reissuja, iltalenkkejä ja ratapäiviä. 46 litrainen Kappa perälaukku riittää yhden miehen tavaroille pitkilläkin matkoilla ja kyytiläinenkin viihtyy kyydissä ihan hyvin lyhyemmillä reissuilla. En pysty kuvittelemaan parempaa yleispyörää, ainakaan omaan käyttööni.
ZX-12R on mainio vaihtoehto pitkälle jätkälle MUTTA se ei ole matkapyörä! Ei ainakaan täysiverinen sellainen. Perustelut:(CBX_Raider @ Helmi. 11 2007,13:59) kirjoitti
- Tähän ei saa laukkuja sivuille. Jokunen takalaukku on olemassa mutta saa etsimällä hakea.
- Kyseessä on R-pyörä (ZX-12R). Eli mm. kierrokset menevät korkeammalle kun perinteisesti matkapyörissä.
- Ajoasento ei ole sama kuin matkapyörässä
- Kyytiläisellä ei ole mukavat oltavat
Se että pyörä on kookas ei minusta tee siitä matkapyörää. 12R on jokinlainen välimuoto sillä ei sillä radallakaan mielellään ajele.
F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
Juuri näin(kkipsi @ Helmi. 11 2007,15:19) kirjoitti
Parasta hauskaa mitä rahalla saa *
Mielestäni tämän kokoiselle (196cm) loistavin "Sportti/ matkapyörä".
Tankkilaukku ja reppu/ takalaukku ja menee kaikki tarpeellinen. Eihän se ole mikään todellinen matkapyörä mutta ne onkin sitten erikseen. Tämän kokoinen kun on kuski ei tarvitse edes harkita kakspäällä ajoaSiippa ajakoon omalla
Tuossahan kolleegat pisti plussia ja miinuksia. Itse lisäisin vielä parit miinukset.(larza7777 @ Helmi. 11 2007,14:07) kirjoitti
- löysä alusta
- renkaita kuluu ;)
- jarruihin kaipaisi radalle hieman lisää potkua ja tuntumaa. Ajattelin seuraavaksi laittaa radiaali kahvaa ja teräspunosletkuja jahka tässä nyt kerkiää.
Itse olen sjobben kanssa hieman erimieltä tuosta rata-ajosta. Mielelläänhän tuolla radalla kurvailee, kun on tilaa isolle kuskille. Eihän 12R mikään ratapyörä varsinaisesti ole, mutta eipä ole parempaakaan tämän kokoiselle ukolle markkinoilla tarjolla. En kuitenkaan pelkkää ratapyörää halunnut vaan hain enemmän tuollaista sporttista, joka paikan kulkinetta, joka on kuitenkin kallellaan enempi tuonne sportti puolelle. Vakio alusta on rata-ajoon onneton ainakin raskaammalle kuskille.
Kuten sanottu - lääke, joka keväiseen pyörä kuumeeseen on löytynyt ;).
PitkäJ:lle: On tuolla oltu 2005 reilu kaksi viikkoa 5800km:n Euroopan kiertueella emännän kanssa ja vaikkei emäntä kyytiä kehunut niin kyllä se tuolla takapenkinllä koko matkan sitkeästi istui ;D Mukana oli 2x25L pehmeät sivulaukut, Bagsterin 30L tankkilaukku ja reppu.
Hyvät kommentit Sjobbella ja kumppaneilla 12ärrästä mut pitää lisätä tuohon, että 12 ärrään löytyy Corbinilta seuraavanlaiset laukut Beetle Bags ja näiden kans pystyy ajamaan myös kovaa (corbinin sivuilta löytyy video, missä mennään kolmattasataa laukkujen kans)(sjobbe @ Helmi. 11 2007,16:08) kirjoitti
Kieltämättä aika kalliit..Bagsterilta löytyy sivulaukuiksi jonkin sortin kangas/nahka? sydeemit
Kappa V46 -perälaukku pysyi myös hyvin kyydissä ainakin 270:n mittarinopeudessa. Valmistaja ei toki suosittele yli 2-sadan nopeuksia, mutta pitihän se kokeilla...(TommY-76 @ Helmi. 14 2007,14:32) kirjoitti
Antakaa mun kaikki kestää(TommY-76 @ Helmi. 14 2007,14:32) kirjoitti
12R:stä tehtiin Pan European
![]()
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
Elähän nyt Ron, eihän se Pan European edes keuli kaasulla...(Ron Jeremy @ Helmi. 14 2007,19:47) kirjoitti
(vai keuliiko, toivottavasti ei)
mulla sama tilanne! myös sama cbr.kin(larza7777 @ Helmi. 11 2007,10:48) kirjoitti
hayabusaa vm.91 olen ostamassa mutta ajamaan en ole koskaan kys. pyörää päässyt mutta sen mitä olen kylmiä istunut, uskon pyörän sopivan mainiosti minulle(190cm)
kaupat teen luult ens viikolla ja toiv en keväällä joudu paljoa katumaan.
tehoakin vissiin löytyy tarpeeksi,ainakin ensimmäiseksi viikoksinoin niinkuin cbr jälkeen...
oletko moista vehjettä harkinut???
KawasakiVn1600
HondaVtr1000
SuzukiVz800
Aprilia650 *2
KawaKlx250
YamahaXJR1200
KawaZ750 *2
KawaVN800
ApriliaSL1000
HondaVFR750
HondaVF1100C
KawasakiZZR1100
SuzukiDr800
SuzukiGSX1300
HondaCBR1000 *2
KawasakiGPZ750
SuzukiGSX750
HondaMTX125
12 kawassa on selkeästi tilavampi ajoasento kuin busassa ja näin ollen on parempi vaihtoehto todella pitkille jannuille. Mistäs muuten olet löytänyt -91:sen hayabusan? Mahtaa olla aika harvinainen peli(busse @ Helmi. 16 2007,01:45) kirjoitti
![]()
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä