Tuli tuossa vaan mieleen ja kun ei tuota muistanut kysyä näyttelyssäkään Hondan edustajilta että mitä muutoksia Pan Europeanin 1300:ssa on tullut vuoden 2002 mallista verrattuna 2004 ja näihin uudempiin malleihin?
Teho kun kasvoi vuoden 2002 mallin 87 kilowatista 2004 malliin 93 kilowattiin ja vääntö 117 newtonista 125 newtoniin.
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Enpä pysty vastaamaan, mutta olisinpa ostanut Pannarin, jos siinä olisi ollut satulan korkeuden säätö vähintään 82 senttiin - mieluummin 84 senttiin.(ShadowC2 @ Helmi. 10 2007,16:25) kirjoitti
![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Jos se nyt siitä istuimen säädöstä oli vaan kyse niin saahan siihen tarvikeistuimia jolla saa lisää senttejä jos on mittaa kertynyt niin paljon että tuo 81 sentin istuinkorkeus ei riitä.
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Noita ei hirveästi markkinoida. Tuon hintaluokan pyörissä saisi olla vakiona kaikenlaista säätöä; satulan, stongan, jousituksen, iskarien ym. Noo.. kaikenlaista säätöä noissa on mutta eihän lisä pahaa tee.(ShadowC2 @ Helmi. 10 2007,17:47) kirjoitti
![]()
V.Vesterinen
Kiinnostaan kans ihan hitosti kyseinen pyörä, odottaa mielenkiinnolla mitä tietäjät vastaa noihin kysymyksiin.
Entäs noi vanhemmat, hinta on hitosti alempi jos on esim vm. 2001. Onko pyörissä paljon eroa uudessa/vanhassa mallissa.
Joku kirjoitti jossakin että vanhemmat on parempia kun nämä uudet Pannarit ( vm. 2002 --> ).
Euroopassa tämä 1300 versio tuli myyntiin 2002, sitä aiemmat on 1100 versioita. Näillä pyörillä on iso ero rakenteen, tehon yms. suhteen. Molemmilla ajaneiden mielestä 1100 oli vakaampi ajettava ns. suoraanajossa, mutta toisaalta raskaampi mutkateillä. 1300 on selkeästi tehokkaampi ja esim. sähköpleksi varusteena.
1300:sta:
2002 malleissa oli ongelmia woplauksen kanssa ==> alustaa korjattiin 2003 versioon (siitä mitä tehtiin ei tarkempaa tietoa). Sen jälkeen ei minun tietääkseni ole muutoksia juuri tullut muuta kuin värejä lisää. Valinnaisena on aina ollut ABS/ei-ABS ja sähkö/kiinteä pleksi. Itsellä on sähköpleksi/ei-ABS -versio. RTG eli ReadyToGo -paketti on ollut saatavilla vuodesta 2004 *(kahvalämppärit, virran ulosotto, sisäkassit ja jotain teippejä). Amerikanmaalla on paljon lisävarusteita saatavana: jakkaroita, plexejä, stongan korottajia, lisävaloja, putkia, tuulenohjaimia jne.
Muuten olen suht tyytyväinen, mutta takalaukun kanssa varsinkin yksin ajaen on jotenkin hermostunut ajettava kun ollaan tuolla 120 paremmalla puolella. Tuntuu että alunperin suunniteltu ilman takalaukkua ajettavaksi (?). Plussaa on perinteinen Hondan luotettavuus, pieni kulutus ja kevyt ajettava (kun saa ensin liikkeelle, parkkipaikalla sompaillessa painostaan johtuen tietysti raskas). Matkamiehelle jolle riittää 140 km/h mutta haluaa ajaa 20 tuntia päivässä ==> oiva peli. Jos haluaa ajaa vauhdikkaammin pitempää matkaa, en kyllä välttämättä suosittele.
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Tuosta tehonlisäyksestä olin itse kiinnostunut tietämään kun kuitenkin lähes 10 vanhaa hevosta tuli lisää että onko vaan tehtaan "lastuviritys" kyseessä?
Onkohan Pan Europeanin moottori säädetty EU3:n vai EU2:n mukaan?
Takalaukku aiheuttaa "aina" ongelmia 120+ nopeuksissa! (lainausmerkit ettei kukaan vedä herneitä sieraimiin(hondamania @ Helmi. 11 2007,22:13) kirjoitti
) FJR:nkin kanssa takalaukku ja 120+ vauhtia, niin kyyti on suht levotonta!
Anssolla kun ottaa takalaukun pois, niin kyyti tasaantuu, vaikka olisi 170 km/h. Uuteen mopoon en taida ottaa takalaukkua ollenkaan? Ja olen samaa mieltä, että 140km/h riittää matka-ajoon - varsinkin kaksi päällä. 170 km/h tuli testattua ja takana istuja ei tykännyt yhtään. Pelkäsi lentävänsä kyydistä!
V.Vesterinen
Itellä just tollanen 1100.Ja hintaanhan kaatui vaihto uuteen tonni 3 sataseen. Meinaan hyvityshinta vaihdokista oli sellanen et lakkas kiinostamasta. Mielestäni pyörä ei olis niin paljoa muuttunu et ois tullu rahoille vastiketta.(Obelixxx @ Helmi. 11 2007,06:54) kirjoitti
Tosin taasen samases tonnisatkus ei näemmä hinta sitte enää paljoa putoakkaa.Näkyy olevan samaa pyyntiä 92-96 mallisis ku mitä -01 mallisest ois saanu.
Ps..Osta pois
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Minä olen ajanut 1100 :lla takalaukun kanssa kaikki ulkomaan reissut ja pääosin yksin enkä ole säästellyt nopeuksissa. En ole havainnut kuin oikein kovalla sivuttaistuulella takalaukun vaikutusta ajo-ominaisuuksiin. Tosin minun takalaukku ei vedä kuin noin 0,5 l tölkki Warsteiner -laatikon verran.
Tunturista se alkoi, sitten CB 125, CB 350, T 500, XJ 650, GSX 750, GSX 750, XJ 900, ST 1100, 2007 ST 1300 ja nyt Triumph Trophy 1200 SE Launch pack