Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Tilasin itelleni kyseiseen pyörään etu+takarengas setin ja aloin nyt jälkeepäin miettimään, että miten tuo 180/55 rengas takana käyttäytyy.

    Myyjä yhdessä liikkeessä sanoi, että ei siinä juurikaan eroa ole. Mutta onkos siinä? Niin ja kai se alle mahtuu? Sitäkään en tullu varmistaneeksi..

    Ihan perusajoa normaaleissa nopeuksissa ja sillon tällön kaks päällä tiedossa. Ja pääasiassa normaalia maantieajoa, ei juurikaan kaupunki kurvailua.
    Nyt - Yamaha Super Tenere xt1200z 2011
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    EX - Suzuki Hayabusa 2004
    EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
  2. #2
    myyjä on varmaan aika oikeassa, tuskin ero aivan hirmu iso on.

    180-rengas 170:lle tarkoitetulla vanteella ei tule juuri sen leveämmäksi (koska vanteen reunoillehan sekin asennetaan, eikä vanne levene minnekään). No, ehkä leveyttä voi tulla joku hassu millimetri lisää. Profiilista vain tulee pyöreämpi, tuskin enää sitten 55, siinä on leveyssuunnassa pidempi ´matka´ kumia, mikä nyt taivutetaan samanlevyiseen vanteeseen (kuin 170:nen).

    Uskoisin, että mahtuu sinne. Minulla ainakin CBR1000F:ssä mahtui. Mutta täysin turha muutos, ei ainakaan tuossa pyörässä parantanut ajo-ominaisuuksia, eikä näyttänyt ´coolimmalta´.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  3. #3
    Lähinnä hinta syistä sen hommasin. Ku nuo renkaat yhdessä paketti tarjouksena oli niin edukkaat ja taas tuota 170:stä ei tarjouksessa ole näkynyt.

    No senpä näkee miten se käyttäytyy ku sen alle heittää.
    Kiits pecha mielipiteestäs!!
    Nyt - Yamaha Super Tenere xt1200z 2011
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    EX - Suzuki Hayabusa 2004
    EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
  4. #4
    Noh, omassa on alla 180/55 takana ja hyvin pelittää, ei ongelmaa.
    Punainen Honda VFR 750F -90 -> Honda VTR 1000F -97 -> Aprilia SL 1000 Falco -00
    V2 = Voima + Vääntö
  5. #5
    Kummatkin toimii mutta 180 on raskaampi kääntymään. Eli rata ja mutkatie -olosuhteissa 170 taipuu helpommin. Itse vaihdoin 170:iin ja nyt on muutama rengassetti mennyt noin. Mutta kyllä kummatkin toimii ihan OK.

    Mulla rekisteri ote mahdollistaa kumman vaan käytön joten kyllä se 180 sinne huoletta mahtuu.



    --JaSa
    TFM
    Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
  6. #6
    Mulla oli -90 VFR:ssä aluksi 180 nakki takana, vaihdoin sen orgiskokoon (kuluneisuuden takia) ja mun mielestä ajo "normalisoitui". Sillä 180:llä tietyssä kohtaa kallistusta tuntui muljahtavan (ilmeisesti sen takia että kaari loivempi kuin orggiskoossa)...tämä ongelma hävisi kun laittoi tuon 170:sen...no voihan tää olla näitä musta tuntuu juttuja mutta kuitenkin.

    Tästä on ollut paljonkin juttua ja moni väittää että paras ajaa orggis koolla..
    -
  7. #7
    Mulla ei aikoinaan -92 Vifferissä muita renkaita ollutkaan kuin 180 leveitä. Oikein hyvin toimi. Mulla on joutilaana yhä korjausopas kys. pyörään, mutta siitä ei ilmenyt vanteen leveyttä. Onko 5,5" vai 5"? Muistaisin hämärästi, että oli 5,5"... Silloinhan se olisi 180 leveelle renkaalle suositusleveys...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  8. #8
    Lainaa (Iku @ Helmi. 10 2007,00:28) kirjoitti
    Sillä 180:llä tietyssä kohtaa kallistusta tuntui muljahtavan (ilmeisesti sen takia että kaari loivempi kuin orggiskoossa)...
    Pissin nulkkua mutta mun mielestä kaari on tässä tapauksessa jyrkempi kuin orggiskoossa. Eli kun leveä rengas ahdetaan kapeampaan vanteeseen niin profiili jyrkkenee.
    Vai lienenköhän taas ihan pihalla...

    JK
    Yamaha FZR 600 -89 -->
    Yamaha YZF 750 R -95
  9. #9
    Huomasin tuossa just että mulla muuten ei oo merkattu rekisteriotteeseen tuota 180 rengasta. Mitenköhän helposti siitä sakotetaan? Vai sakotetaanko ollenkaan?
    Nyt - Yamaha Super Tenere xt1200z 2011
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    EX - Suzuki Hayabusa 2004
    EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
  10.  
  11. #10
    Lainaa (jörkka @ Helmi. 10 2007,11:52) kirjoitti
    Lainaa (Iku @ Helmi. 10 2007,00:28) kirjoitti
    Sillä 180:llä tietyssä kohtaa kallistusta tuntui muljahtavan (ilmeisesti sen takia että kaari loivempi kuin orggiskoossa)...
    Pissin nulkkua mutta mun mielestä kaari on tässä tapauksessa jyrkempi kuin orggiskoossa. Eli kun leveä rengas ahdetaan kapeampaan vanteeseen niin profiili jyrkkenee.
    Vai lienenköhän taas ihan pihalla...

    JK
    Saahan sitä pissiä nulkkua.. , mulla "selvä" mielikuva päässä (kolmen vuoden takainen juttu) että mulla se 180:nen oli sillee pannukakkuna vanteella...eli voihan tässä olla rengasmallilla vaikutusta asiaan..en muista mikä tuo 180:nen oli mutta Mezen 170:sen laitoin silloin tilalle.

    Toinen mikä voi vaikuttaa mun mielikuvaan on se että se 180:nen oli finaalissa oleva rengas joten sehän oli saattanu kulua vain keskeltä..hmmm..tässä se taisi löytyä..
    -