piti oikein rekisteröityä, kun täällä tuntuu olevan asioista perillä olevaa porukkaa..
eli Blackbird olisi tämän kevään ostoslistalla, ja hintaluokka alle 5-numeroinen, tahtoo sanoa käytännössä n.02-05 mallista ja max 40-50t ajettua olen haeskellut.
Samaa on varmaan saatettu kysellä ennenkin, mutta olisikos kellään ihan päässään, taikka muuten siinä likellä ns. "buyers guidea", eli mitä teknisiä asioita näistä pitäisi osata läpikäydä, ennen ostopäätöksen tekemistä? (Taikka linkkiä tämmöiseen koti- taikka ulkomaankieliseen?)
Tiedän kyllä, että näin tuoreesta isosta Hondasta puhuttaessa tuskin mitään hirmu isoja "sudenkuoppia" on edes olemassa, mutta kun en tämän nimenomaisen pyörän tekniikasta ole itse perillä, ajattelin kysyä viisaammiltani.
Muistelen, että XX:ssä oli joskus vuosituhannen vaihteen aikaan propleemaa etupään ajotuntuman kanssa, ja joihinkin vissiin vaihdeltiin ohjauslaakereita, sekä koetettiin löytää sopivaa rengastusta. Ilmeisestikin aika tarkka pyörä renkaistaan?
CBR1000F on joskus ollut itsellänikin, ja nokkaketjun kiristimiä siihen sai välillä vaihtaa, ei tosin mikään suuri operaatio. Ainakin vanhemman mallin XX:ssä taitaa olla sama ominaisuus, onko tietoa, olisko kiristäjä vaihtunut kestävämpään jostain tietystä vm:sta eteenpäin?
Jostain yhdistelmäjarruihin liittyvästä takuukorjauksesta kuulin myöskin, onko tietoa, mitä asia koski ja mistä näkisi, onko mahdollinen kaupan kohde läpikäynyt tämän korjauksen?
Ja vielä hieman "tyhmäkysymys"-osastoa, mutta kun ei tämän asian kanssa ole joutunut ennen tekemisiin:
Jossain varoiteltiin että esim. Saksassa ensirekisteröidyissä on n. 100hv, tai jokatapauksessa huomattavasti alle "täysitehoisen" (ilmeisesti vakuutusten takia)... jos ostettava laite on Suomen kilvissä, näkeekö tosiasiallisen teholukeman suoraan rekisteriotteesta, vai onko siinä esim. tyypitystodistuksen mukainen teho, ei välttämättä juuri sen ko. laitteen teho?? Jos ei sitä näe 100% varmasti rek. otteesta, mistä sen saa selville?
Jo etukäteen vastauksistanne kiittäen & ensi kesän aurinkoisia päiviä odotellen (tuntuu juuri nyt olevan kovin kovin kaukana)!!
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kohta saat varmasti oikein XX:n omistajien kommentteja, mutta tuohon viimeiseen kohtaan pyörän tehoista: saksanpyörän rekisteriotteen teholukema siirtyy täkäläisen katsastuksen yhteydessä ao. ajoneuvoon jollei sitä erikseen muuteta, näin olen ymmärtänyt. Paitsi päinvastoin 25 kW:n luokan pyörässä jollei sitä taas todisteta erikseen kuristetuksi ( loogista eikö totta ). Systeemi saattaa olla muuttunut vuodesta 2002, silloin olen viimeksi katsastuttanut pari tuontipyörää. Oikean teholukeman saa oikeastaan vain viemällä pyörän dynoon ja esittämällä todistepaperi katsastuskonttorilla. En tiedä huomioiko vakuutusyhtiöt uusissa teho/paino -maksuperusteissaan nämä saksalaiset kuristetut versiot, silloinhan tuo alhainen teho on jonkinmoinen etu... Väliluokan pyörissä vakuutusmaksu on alhaisempi kuin vastaavan täystehoisen version.
Blackbird on edelleen itsellekin yksi vaihtoehto seuraavaksi pyöräksi. Konstruktio on iäkäs, mutta hyväksi havaittu pienistä puutteistaan huolimatta. Vanhassa pyörässä kannattaa huomioida kulutusosien kunto, niistä kertyy äkkiä ylimääräistä rahanmenoa. Jos pyörän jousitusta on parannettu, se on vain plussaa. Tarkempia keskusteluja asiasta löydät Haku -toiminnon kautta monestakin osiosta. Yksilöitä on paljon tarjolla; nyt pitäisi olla ostajan markkinat![]()
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Kolmas XX itsellä menossa, ei ongelmia. Rengastusta hain hieman kunnes löysin Pirelli Diablot eteen ja taakse. Niillä on menty, kovaa ja välillä korkeallakin, rojut maassa ja lähes polvikin, pito ei ole loppunut sateellakaan. Kestää mun kovassa reissuajossa laukut täynnä rojua 8000-9500 km. Se on mulle aivan riittävän hyvin.![]()
Jos XX on normaali hyvin pidetty yksilö, paskaa kampetta tuskin saat. Osta ruiskumalli kuitenkin, jos haluat piristää niin sit vaan PCIII ja joku hyvä 4-1 putkisto ja penkkiin...![]()
![]()
Ruisku on siis mallista -99 alkaen..
Eipä tuosta rastaasta pahaa sanottavaa ole. 4. pyörä tosin vasta itelle mutta en ole katunut. Vaihtoehtona oli hayabusa, mutta päädyin xx:ään. Joku voi sanoa,että pitkälle matkalle turhan kyykky ajoasentoEi ainakaan itelle 177cm. Nokkaketju nyt hondissa alkaa tietyssä vaiheessa rallattaa, ominaisuus.. Itellä 41000km, ei ongelmia
Sitte tietty joku taas sanoo, että vanhan liiton vehe alkaa olla pikku hiljaa mutta mulle ainakin just sopiva. Ajoa Norjan reissut 2 päällä, välillä. Enimmäkseen toki yksin, tehot riittää kun ei ole lentokenttäkiihytyksiä harrastanut
![]()
Minusta tulikin isona bussikuski..
Moi.
Ruisku bööti, aito kotimainen jossa on täydellinen huoltokirja ja hommahan on ajoa vaille valmis! Renkaat joissa on kulutus pintaa jäljellä toimivat siinä, liukkaimmat hinnat alkaen renkaat vaan jätät kaupan hyllyyn. Kunnon merkkituotteet renkaina ja öljyinä takaavat mukavia kilometrejä. 180 cm kuskille ei ole liian kyykky vaan mukava matkapeli, korkeampaa plexiä suosittelen lämpimästi. Kesällä et ajele shortsit jalassa, se on mallin huono puoli. Ja hei, tämä on maku asia, itse pidän helteellä siitä kun voin pyörähtää lenkin t-paidassa ja shortseissa, älkää arvostelko! Birdillä se vaan ei onnistu!
Mulla olis siisti ja näpsäkkä -04 XX myytävänä. Tosin hinta ei ihan ole alle 5-numeroinen... Tsekkaa linkki sigusta ja jos kiinnostaa, ota yhteyttä![]()
** Not quite an angel or the one that fell **
Ite ajoin kaasari äksällä ei moittimista.. 115tkm taulussa niin sit varmuuden varalta vaihdoin, kun tyykkään euroopassa pyörii niin pienet kilsat taulussa tuo varmuutta.. hyvä varma peli..
Ps. yksi ylimääräinen kaverin tallissa, jossa yosimuran kokoputkisto ja commanderi.. mikäli kiinnostaa. muistaakseni vm -03
Moi.
Viime kesän ajelin XX.llä,vm-99,ruisku mallia.
Saksanmaalta tuotatin heinäkuussa -06.Het kättelyssä jouduin ketjut ja rattaat vaihtamaan (260 euroa), muuten ei muuta ku bensaa jalkain väliin..
Sika helppo ja mukava ajaa,jopa emännälle passeli pyörä,vaikka ei oo koolla pilattu(siis tuo akka).Tehoja riittävästi tavan sukankuluttajalle.9 tkm ajettiin, ei ongelmia.Takakumi kului vaihtoon(Metz,roadtec), etusella ajelee ainakin ens kesän.Loppukesästä ajamisen helppous alkoi tuntua jopa tylsältä?
Paljon niitä tulee vastaan,elikkä onko kyseessä sit se pyörien "korolla" tai "sunny"...
Huoltokirjoja tai niitä käyttäjän käsikirjoja löytyy vaikkapa hondan sivuilta...ja täällä voorumissa äijät osaa kyllä neuvoa asiassa kuin asiassa,noin niiku ihan oikeesti..
Hölömö mutta Innokas
Pyörä jonka suorituskyky on F1-auton luokkaa on kaukana Corolloista ja sunnyistä!
Toki moni Bläkkärin kuski ajaa pyörällään kuin Corolla- ja Sunny-kuski...![]()
tämä menee ehkä vähän huuhaa-osastolle, myönnän sen itsekin, mutta....
Kävin viikonloppuna katsomassa yhtä Birdiä. Peli on 03, vähän yli 40t on lasissa. Siistin oloinen kaikin puolin, eikä kuulema ollut kaatuiltu.
Mutta heti kun tarkastelin laitetta lähemmin, erityisesti etujarrulevyjen keskiöt osui silmään, tuli semmoinen tunne että nuo ovat LIIAN uuden näköiset, siis tahtoo sanoa ehkä kuukauden, ehkä puolikin vuotta, taikka kukaties jopa ajokauden käytetyt, mutta eivät 4v vanhat. Levyissä ei tuntunut minkäänlaista kaulaa reunoilla, ja sama "liian uusi"-kutina iski esim. levyjen kiinnityspulteista, ja sitten myös etujousituspampuista ja niihin liittyvistä pikkuosista. Myös äänenvaimentimet pakosarjaan liittävät laipat/holkit olivat molemmin puolin hämmästyttävän kirkkaat, niistäkin jäi semmoinen vastikään vaihdettu-tunne. Vaimentimet olivat alkuperäiset, eikä ainakaan mainittu että olisi ollut muunlaiset kiinni.
Kyllähän pyörää voi pestä ja puunata mielin määrin, mutta moiset osat vallankin pitäisi kai olla sellaisessa paikassa, että ne keräävät väkisinkin käytön merkkejä. Suht sileä metallipinta ei kai näytä ihan samalta, kun se on uusi tai kun se on 4v vanha, vaikka sitä miten putsailisi. Myyjäkin vaikutti mukavalta, eikä huvittanut alkaa utelemaan, onko virheettömäksi väitetty peli kenties kolaroitu ja korjattu. Mistään ei löytynyt selvää merkkiä kolaroinnista: mm. ohjaustangon stopparit rungossa olivat ok, samoin takaswingissä ei ollut painumia äänenvaimentimista.
Tiedän, ehkä pitäisi vain mennä itse kallonkutistajalle, kun tämmöisiä tuumii.. mutta toisaalta ensivaikutelmiinsakin kannattaa joskus luottaa. Nyt en oikein tiedä, kumpaa suosittelisin itselleni! Kökkö puoli asiassa on se, että hinnastakin alkaisi olla jo lähes yksimielisyys, ja ellen olisi alkanut noita funtsimaan, voisi olla jo nimikin paperissa.
Jos pääsisi koeajolle, voisi itsekin todeta että kolaroitu tai ei, on nyt ainakin täysin kunnossa. Nyt sitä on kai vaan joko uskottava myyjän sanaan, ostettava uusi, tai odotettava ajokelien alkua.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Onhan liikkeillä kuluttajansuojalaki vastassa, antaa se jotain turvaa. Itselläni oli entisessä Bläkkärissä uudesta lähtien Yoshin 4-1 putkisto, orkkikset meni hyllyyn. Kun vaihdoin uuteen Bläkkäriin, vaihdoin Yoshin entisestä uuteen pyörään ja peli meni orkkisputkilla vaihtoon liikkeeseen. Se oli silloin ajettu 33000 km.
Oli sitäkin joku tutkinu ihmeissään, mutta ei asia ollut kerrottua kummempi, miksi siinä oli uuden veroiset putket kiinni.![]()
![]()
En tiedä millä budjetilla olet liikkeellä mutta jos vähänkään yli 10t€ on käytettävissä suosittelisin unohtamaan 40.tkm-> ajetut , uutta saa jo niin edullisesti että en näe mitään järkeä maksaa jotain 11-13t€ 40tkm ajetusta pyörästä, tuohon hintaan saa jo vm 03-05 pyöriä ja pienin kilometrein ja tarjontaa piisaa![]()
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
selvennyksenä, että 03 peli on yksityisellä myytävänä, ja hinnaksi jäänee 9 tai karvan päälle. En pidä 40t ajettua XX:ää vielä paljon ajettuna.
Mutta joo, aivan typeräähän se on moisia mietiskellä, joko uskoo myyjää tai sitten ei. Yksityiseltä ostettaessahan ei kaiketi ole juuri mitään kuluttajansuojaa olemassa. Tosin tähän asti kaikki yksityiseltä ostamani fillarit ovat olleet aivan juuri sitä, mitä pitikin.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Itsekin yleensä haen vähänajettua peliä. Omassa XX:ssä oli 16tkm mittarissa kun ostin. Kolme kesää ajettu, seuraavaksi menee 48tkm huoltoon. Omassani eivät kilometrit näy eikä tunnu joten omasta puolestani voin suositella XX:ää suurillakin kilometreillä jos vaan pidetty huolta. Ja ei, en ole omaani myymässä/tyrkyttämässä(pecha @ Helmi. 12 2007,10:17) kirjoitti
![]()
Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08
'Boredom is a big killer of men'
Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
Yksityseltä saat ns.perävalotakuun eli ei mitään, ellei omistaja suostu erikseen takuuta myöntämään. näitä pyöriä on tarjolla paljon joten älä takerru vain yhteen/ensimmäiseen yksilöön, suosittelen katsomaan muutamaa yksilöä ennen kuin ostat. ja kyllä 40tkm ei ole hondalle juuri mitään, mutta silti miksi ostaa 40tkm ajettu pyörä jos samaan rahaan tai pienellä lisäpanostuksella saa esim VARMASTI 20tkm ajetun?(pecha @ Helmi. 12 2007,10:17) kirjoitti
![]()
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
olen kyllä katsastanut useampia yksilöitä, tämä -03 on hintansa suhteen tähän asti paras.
Noihin km-lukemiin täytyy aina suhtautua varauksella, uskon että ylivoimaisesti suurin osa myyjistä on aivan rehellisiä, mutta kun et niitä yleensä tunne itse, mistäs loppujen lopuksi voit tietää. Tuossa oli yksi -01 tarjolla, 16tkm lasissa, ja täytyy sanoa, että alle 3t per kausi kyllä hieman epäilytti. Tuontipeleissä nuo kilsat vasta onkin yleensä merkillisen vähissä, tuntuu että ne on aina alle 20 ajettuja oli vuosimalli melkein mikä tahansa!
Jätänkin siksi tuon km-lukeman lähes kokonaan pois yhtälöstä, ja katson ennemmin pyörän yleiskuntoa. En pidä 1500-2000 juroa mitenkään "pienenä lisäpanostuksena", jos sillä saa tekniikaltaan samanlaisen, 1-2v tuoreemman pelin, jonka mittarilukemana sattuu olemaan puolet vähemmän. Maksaisin myös mieluummin 14 tonnia uudesta kuin 12 tonnia vähänkään ajetusta.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Oman -04 xx:n ostin liikkeestä ja maksoin siitä 11200 euroa. Tonni hinnassa on mielestäni "liikaa", mutta kun on kokoputkistoa ym kivaa valmiiksi asennettuna niin en pidä kauppaa pahana. Tärkein kriteeri kumminkin oli oikea värija se löytyy vain tuosta vuosimallista.
Kilometrimäärä 33 tkm ei kyllä pelottanut yhtään sillä hondasta on kumminkin kyse eikä kasaviasta tai sukisukista.
Näin on, jossakin on vain raja jonka jälkeen kaikki on liikaa ja kallista. Älä osta vuosimallia, epämääräisiä kilsija vaan siisti, hyvä peli joka miellyttää sinua. Rahaa menee vielä aika läjä jos/kun varustelet itseäsi ja uutta pyörääsi.(pecha @ Helmi. 12 2007,11:19) kirjoitti
Toki niitä voi (onneksi) päivittää pitemmällä ajalla.
Olet jo tehnyt tärkeimmät päätökset oikein - Honda ja XX![]()
Just "nyt" ei bikeä...
Minä taasen vuosi sitten kun olin etsimässä XX:ää itselleni, törmasin muutamaan vähän ajettuun. Toinen oli niistä sitten se jonka ostin ja toinen oli -03 ällistyttävät 4000km ajettu vehje. Tämä 4000km ajetun vehkeen hinta vaan lähenteli uuden pyörän hintaa joten se jäi myyjälle sitten, joka oli kaiketi jonkin sortin maanviljelijä Sipoosta. Eli kun on liikaa rahaa eikä siten välttämättä aikaa ja halua ajaa, niin kilometrit jää kerääntymättä. Enkä tuota km määrää epäillyt lainkaan, sillä pyörä oli niin siistissä (upeassa) kunnossa.(pecha @ Helmi. 12 2007,11:19) kirjoitti
Se jonka itse sitten ostin, oli -02 ja 12000 ajettu ja myöskin aivankuin suoraan pakasta vedetty. Ei naarmun naarmua missään, ei vaikka kuinka etsi, ei edes sivulaukkujen tai peräboxin sisäpuolella, vaikka olivat hankittu pyörän kanssa samaan aikaan.
Honda CBR1100XX
Kilometreistä voi suuntaa antavana pitää 10tkm/ajokausi.
Tallissa odottelee -04 ja 28tkm ajettu bläkkäri tulevaa ajokautta.Luotettava ja varmatoiminen pyörä mielestäni,
päädyitpä minkä-ikäiseen tahaansa.
Ja en ole omaani myymääsä![]()
T7 2022
Tässäpä pechalle oiva birdi LINKKI
Hintakaan ei ole apteekinhinta, joten tarjota saa, mutta ei lähde alta kympin.
Tonnikeiju
Tuota voisi pitää ehkä keskiarvona... mutta minä en ainakaan hakkaisi kiveen että jos pyörällä on ajettu vähän/kesä pitäisi kellojen soida.(Budder @ Helmi. 12 2007,21:19) kirjoitti
Tutulla kauppiaalla on 3 vuotta vanha Susna Bandiitti jolla on ajettu n.4000km ja niistä kilometreistä on avopuolisoni ajanut varmaan 2000km, eli kauppias itse on ajanut n.700km/kesä.
Minä olen saanut ainakin sellaisen kuvan että on paljon porukkaa joilla on pyörät, mutta sitten ei kuitenkaan ajella muuta kuin lähikioskille kaffille ja vain auringon paisteessä.
Mikäs se on ostellessa pyöriä varastoon seisomaan jos on rahaa![]()
Honda CBR1100XX
-eikäku tarkoitin sitä että XX:ä tulee niin pirusti vastaa>siitä korolla ja sunny-vertaus....höhlä..(Gari @ Helmi. 09 2007,12:57) kirjoitti
Ja tua (ylä-)pää loppuu ennenQ XX voima.
Onpa tosi siistin näkönen tuo Juu-pe lähettämän linkin "lintu"...mutta tuo laukkuteline ilman salkkuja on hirveä.
Itelläni -99 mallinen ja pistää pirusti silmään ku siinon MUSTAT ne pirun vanteet!! No niitä ei onnexeni ajon aikana juuri näe...
Hölömö mutta Innokas
Yllättävää, että tullin tilastoja tutkimalla huomaa Blackbirdien ehtymättömän virran ulkomailta... Silti mallia on tarjolla kotimaassa vaikka kuinka paljon ja uusienkin myyntimäärä on tilastojen kärkipäässä. Eikö kysyntä kohtaa tarjontaa vai onko sittenkin käytettyjen pyynnit pielessä? Neljä/viisi vuotta vanhojen hinnat pyörivät 12000-13000 euroa, uuden saa hieman yli 14000 euroon...
Mitähän liikkeet mahtavat näistä vaihdossa tarjota?
Kuten aikaisemmin sanoin: ostajan markkinat![]()
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05