Eli kuinka tiukkaan se mutteri nyt sitte pitää kiristää. Haka-avain löytyy tallista. Ja keula ilmaan kiristyksen ajaksi, olihan se niin?
Böödissä oli muistaakseni 25 Nm, ei kovin paljoa varmaan siitä heitä muissakaan. Eli ei kovin tiukkaan kantsi vetää tolleen näppituntumalta. Itse laitoin sen verran tiukalle, että hiukan oli tahmeampi kääntää ja sitten hiukan takaisin, että kääntyy vapaasti ja kevyesti. Ei ollut oikean mallista avainta momenttiin niin joutu vetämään ihan perstuntumalla.
tangon päästä vedettäessä pitäisi vetovastuksen olla n.1 kg.hommaan tarvii ns.jousipuntarin.
aika tarkkaa puuhaa.Helpolla menee liian kireelle.Parhaimman lopputuloksen saat kun et kiristä vaan löysäät ruuvia.Eli ekax tiukalle ja sit hiljaa löysäten ja samal tankoa liikuttaen.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Joo turha tuohon mitään momentteja on antaa... Kiristätät eka kunnolla tiukalle(varsinkin jos olet vaihtanut uudet kartiolaakerit) ja sitten löysytät sen verran että hyvältä tuntuu heilutellessas(jormaa)
Sitten kiristät n.500 km jälkeen uudestaan, kun kuitenkin on taas vehje löysänä...
Jos Tädillä on pallit, niin se on setä...
Ja tuo 1kg kun keula on ilmassa, eikö vain.. pitääpä kaivaa isännän kalapuntari esiin(Tuppervaari @ Tammi. 26 2007,18:04) kirjoitti
![]()
Just(Needle @ Tammi. 28 2007,19:24) kirjoitti
ja ilman eturenkasta ja ohjauslukkoa
ni pitäs tulla vallan hyvä
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
kartiolaakeritkos siellä oli? nämähän kiristetään tosiaan siten kuin auton pyörän laakerit.. eli ensin tiukalle, että kierteet soi ja sitten löysytetään 1/4 kierrosta tms. kierrosta. Jos auton pyörän laakerin vetäiset pelkästään vain annettuun momenttiin, niin laakeriremontti on edessä muutaman kuukauden jälkeen.
Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"
Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
Nyt on pakko heittää tähän väliin, että enpä tosiaan kiristäisi niin että kierteet soi.
Kevyt kiristys riittää, sillei että ohjaus juuri ja juuri 'tahmaa'.
AaJii
Kevyt kiristys ei yleensä riitä, esimerkiksi bemarissa kiristetään 25 Nm käännellään ja sitten löysätään 60 astetta. Rakennehan mopoissa on yleensä samanlainen eli ylä- ja alakartiorullalaakeri.