[quote=JohannesQ,Helmi. 16 2007,10:17
Mutta sopiiko siihen silmälasit?[/quote]
Itselläni on noita S1:iä parikin kappaletta, tietty eri värisiä sopimaan eri ajovarusteisiin *
Rillit mahtuu kyllä sinne sisään, mutta potta on aika tiukka (kuten noista äänitasoista voi arvatakin) eli rillien sankojen työntäminen kypärän sisään vaatii hieman sovittamista... *Mutta tuosta rillien kanssa askartelusta huolimatta on ihan ehdoton potta, tykkään **Eikä tarvii aurinkolaseja, se sisäänrakennettu aurinkovisiiri on kans aika pop *
Hiljaisuudesta huolimatta käytän silti kyl korvatulppia, sen verran arvokas asia toi kuulo on...
Pakko kommentoida, että ainakin itsellä ei moposta tulevaa ääntä enää edes huomaa yli ~90km/h vauhdeissa. Kaikki mökä tulee ajoviimasta. Kyllähän sitä pyörän suloääntä kuuntelisi, mutta tuppaa tuo viimasta tuleva hurina rikkomaan korvat ilman tulppia(samu69 @ Maalis. 04 2007,19:28) kirjoitti
![]()
YZF600R Thundercat 1998 -> CBR600RR 2006
"Value your freedom, or you will lose it, teaches history. 'Don't bother us with politics', respond those who don't want to learn." -Richard Stallman
Jeps, tuli kypäräkin hankittua, mutta päädyin S1:n sijasta avattavaan C2:n. Rillien kanssa ei ole mitään ongelmaa. Itse asiassa jään miettimään, mikähän sen melu taso on.
Selaisen mielenkiintoisen yksityiskohdan voisi mainita, että tällaiselle pitkäkalloiselle muuten sopiva kypärä osoittatui ensi ajolla liian lyhyeksi. leuan kohdalle oli pakko tehdä kypärän sisäpuolelle 3,0 (l) x 3,0 (k) x 1,0 (s) kokoinen kolo.
Tiellä taas
Joo, kyllä kannattee pidellä nuita tulppia ihan kuulon kannalta, pitkäaikanen yli 80 dB melu vaikuttaa varmasti kuuloon.. Itelläni shoein raid 2, eli huonompi malli tuosta xr-1000 niin kyllä se vähän humisee. Kävin tosin ostaa siihen silent kitin, makso jotain ~30€..Siihen tuli semmonen tiukka vaimennettu kaulus ja leuan alle vielä pieni lätkä. Melu kyllä vaimeni ihan selvästi, mutta myös ilmankierto huononi, mut en oo vielä kunnon pitkää pätkää päässy ajamaan ni ei vielä tiiä kuin paljo se sitte vaikuttaa, mutta tämmöset oli pikaiset kommentit.. Korvatulpat on kyllä korvilla ku lähden huomenna vääntää ~500km
![]()
zx-6r -02
tää päässä mullakin..(avantTdi @ Maalis. 04 2007,19:21) kirjoitti
ja olenkin ihmetelly miten se voi olla noin kova ääninen.. parempi on tuo mun vanha AGV ja kaikki härpättimet on nyt kiinni potassa.. ei huomattavaa eroo noilla lisävarusteilla![]()
Mulla molemmat,sekä arai chaser että agv rossi replica.arai n.350-400e jos oikein muistan,nyt mielenhäiriössä ostin rossin whitezoon,599e. Arai vähän painavampi,rossi istuu kun kondoms in the legs(Atobaya @ Helmi. 15 2007,22:21) kirjoitti
.eipä ihmeempiä eroja,jaa yks ero on! araissa oli parempi pitää kuulokkeita,siell on korvan kohalla syvennykset,agv.ssa ei ole ja sattuu jos on iso kuuloke korvassa
niin ja agv on coolimman näkönen
![]()
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
-> mustapera
Schuberthin malli on Profil 2.
Ajelen kyseisellä mallilla. Käytän tulppia, kyllä tuo meluaa yli satasen vauhdissa...
ZZR-1400
Hommasin S1:n "lisävarusteeksi" crossikäyttöön tarkoitetun niskatuen. Se tiivistää hartioiden ja kypärän sivu-alaosan kohdan niin, että viimamelu vaimenee entisestään huomattavasti. Käytössä sitä ei juurikaan huomaa eikä se haittaa millään tavalla. Tuohan se tietty vielä turvallisuuttakin lisää samalla. EVS RC3 - lasten malli, 42e, Allwrongista. Suosittelen.
"Monsterilla ajaminen on kuin ratsastaisi krapulaisella härkäsammakolla. Eli siis hel-vetin siistiä!"
"Ei se ole vika, se on ominaisuus"
Spagettihirviö 800i.e
Älkää nyt ottako ainoana oikeana totuutena tuota aloittajan quotaamaa melumittausta. Varmaan se mittaus on tehty tasapuolisesti ja oikein, mutta missä olosuhteissa?
Veikkaan nakupyörää tuulitunnelissa mittaustapahtuman vakioimiseksi kaikille kypärille samaksi?
Kuinka moni meistä ajaa tuon mittauksen olosuhteissa? En minä ainakaan ja vaikka S-Banditilla ajaessani pidinkin Schuberthin S1 erittäin hiljaisena ja mukavana kypäränä, niin eihän se BMW RT:n kanssa toiminut yhtään. Schuberth ei ottanut suunnittelussaan huomioon yläviistosta päälaen tuuletusventtiileihin puhaltavaa tuulta.
Eli omalla mopolla se kiinnostava kypärä on koeajettava ei siitä muuten saa selvää.
Tulppia käyttämättömien kannattaa muistaa, että kuulovamman seurauksena ei ole miellyttävä hiljaisuus, vaan kuolemaan saakka jatkuva vihellys joka voimistuu sitä kuuluvammaksi mitä hiljaisempaa on.
Kuunnelkaa kesäyön hiljaista rauhaa niin kauan kuin sitä riittää.
Kuulovaurion kehittyminen on tietysti yksilöllistä ja siitä olenkin katkera, että kuka törkymöykky on käynyt ajamassa minun korvani piloille, vaikka itse olen käyttänyt tulppia aina. Huonossa kypärässä nekään eivät vain riitä jos ajaa paljon.
CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
Täällä kans RAID II ja siinä Whisper Strip kit, hiljeni huomattavasti(Soija @ Touko. 05 2007,13:11) kirjoitti
Mutta silti pitkillä matkoilla aina tulpat päässä! Visiiri suuntaa tuulen juuri kypärään, jos nousee seisomaan niin tulee melkein täysin hiljaista....
Kaikki on siistiä minkä itte tekee!!
Honda CBR600F -98
ex-Honda CBR1000F -98
ex- Honda CBR600F -93
Ostin jokin aika sitten Alpine Motosafe korvatulpat. Mulla on niistä tosin vielä aika vaatimattomasti kokemusta, mutta sen mitä oon ne korvissa ajanut, niin vaikuttavat päteviltä. Näitä siis tuo maahan Finfonic ja Turussa näitä myy Lääkäriasema Pulssi. (Tämäkään ei sit ole mainos...) Toisaalta hakiessani tulppia, sanoin pistäväni sanan näistä kiertämään, jos toimivat...
Hintaa tulpilla on 28€ ja pakkaukseen kuuluu itse tulpat, kahdet vaihdettavat melusuodattimet, joista toiset suodattavat melua vähemmän kuin toiset sekä säilytyskotelo. Tulppien materiaali on jotain erikoista silikonia ja tulpat tuntuvatkin ihan mukavilta kypärän sisällä.
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Itselläni on X-Lite 801-R. Mielestäni se on erittäin hiljainen kypärä (pyöreä pää ja kasvot). Tässä túlee toki muistaa että kaikilla on eri malliset päät ja posket! Mitä tiiviimpi kypärä = hiljaisempi. Tulevalle kaudelle uusin 801-RRn kun vanhana mallina sen hinnat laskee.
1000RR Fireblade HRC Repsol 2007
Left Hand Path