Millainen on kaksipäällä kyseinen naku matkalla. Millaisia - siis minkä valmsitajan - pleksiä käyttäjät suosittaa. Kertokaa ihmeessä pian, sillä syyhyää vaihtaa tuollaiseen!
Kaksipäällä loistava kunhan ei unohda että on repsikka mukana. Tilaa siis reilusti ja vääntöö riittävästi.
Satulasta ollaan montaa mieltä mielestäni reissua ajatellen sais olla vähän kovempi mutta niin vähän että en rupee ko asialle mitään tekeen.
Hyvä matkapyörä, itse ajoin semmosella rautaperseen ja kävin Ranskassa kääntymässä.
Lasia en siihen kuitenkaan suosittele.
omat lehmät ojassa
Ostin syksyllä GSX 1400 ja ajelin 7500 km. Edelliset pyörät 2kpl olivat kustomeita. Tämä on ajoasennoltaan mulle ihan jees, pituus n. 175. Kaksi päällä ajosta en sen enempää tiedä, koska ajelen yksin. Voimaa ja vääntöä riittää. Keväällä aijon lähteä käymään Pärnussa ja heinäkuun alussa olis tarkoitus lähteä kiertää pohjoista Suomi,Ruotsi ja Norja noin kaks kolme viikkoa, kun on eläkkeellä ei aikataulusta niin väliä.![]()
![]()
. Satulaa modasin hieman eli madalsin ja kavensin hieman, mulla on myös givin plexi joka suojaa aika hyvin. Putken oon ajatellut myös vaihtaa, jos kellä kokemuksia merkistä ja äänistä? http://www.moottoripyora.org/kuva-al...php?pos=-11423
Savage 650
Kawasaki VN 800
Suzuki GSX 1400
Suzuki Bandit 1250
Kawasaki GTR 1400 FJR 1300
Mun mielestä pleksiä alkaa kaipaamaan pidemmissä moottoritie siirtymissä. Tuli hankittua Suzukin alkuperäinen yläkate, vielä en ole pultannut sitä kiinni, joten siitä ei ole käyttökokemusta.![]()
Suzuki Gs 125 -84
GSF 600S -97
GSF 1200S -97
GSX 1400 -06
Omalla luvalla jo vuodesta 1977.
Kone vetää hyvin tyhjäkäynniltä alkaen kaksikin päällä.
Moottorissa on satasen vauhdissa tasan 3000 kierrosta niin konetta ei oikein kuule edes tai tärinää tunne.
Vyöruusu sanoo takapenkin olevan paras millä ollaan ajeltu.
Kuskinpenkki voisi ehkä olla hieman kovempi mutta siihen tottuu.
Pleksi eteen on ihan fiilis asia, itse sitä en kaipaa.
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
Kiva kun kerroit(rapi @ Helmi. 07 2007,08:51) kirjoitti
. Itse en ole vielä työelämään kerennyt mutta jo odottelen eläkepäiviä, jotka käytän pyörällä maailmaa kiertäen ja purjehtien
Joo ei tämä pyörä plexiä tarvitse pakosta, ihan oma valinta mutta helposti joutuu aika ison sitten ostamaan muuten puhaltelee päin näköä. Itsellä perse kyllä puutuu pitkällä +150 km reissulla, mutta olen hoitanut asian kevyellä jumpalla (trampeilla seisominen yms.) tai sitten vaan pysähtymällä tauolle![]()
Kukkakepeille
Pakkotoisto.com
Itselläni on tällä hetkellä Bemun nakupyörä ja olen siihen kokeillut muutamaa pleksia. Jos tarkemmin analysoit, miten tuuli vaikuttaa tuossa pyörässä. Eli mikä on maxmatkanopeus, millä pystyy ajaamaan rautaperseestä maailmantappiin ilman, että yläkroppa ja kädet huutaa veren vähyyttä.(Sika-nauta @ Helmi. 07 2007,11:15) kirjoitti
Mallia pidetään matkapyöränä käyttäjien taholta - vaikka naku onkin - mikähän tähän myönteiseen kommenttiin on syynä?
Tällaisia pikkukysymyksiä putkahtaa esiin, minkä jokainen pyörää vaihtava toki ymmärtää.
On tullut viime juhannuksesta asti ajeltua isolohkolla,myös kakspäällä aikas paljon.Pelkkiä kehuja on tullut takapenkiltä,tilaa on todella reilusti.Jos kyytiläinen nojailee takalaukkuun väliin jää reilusti tilaa vaikkei olla mitään hiirulaisia.Eikä koneesta lopu tehot eikä vääntö kesken.Pakoputken meinasin minäkin uusia keväällä,onko kellään kokemuksia akran kokoputkesta,onko keskiseisontatuki uuden putken tiellä.
V-Strom 1000
Tuulihan vaikuttaa samallalailla kuskiin kuin melkein missä tahansa isossa nakupyörässä.(Roadster @ Helmi. 07 2007,17:09) kirjoitti
Perusasiat kun muistaa ettei pidä rotsia loysällä ja anna pussittua ilmanvastukseksi.
Itse pyörä on niin vakaa ettei tuuli tai tiestö sitä heiluttele.
Max reissu nopeutta pystyy pitämään "lain sallimissa" puitteissa ongelmitta.
Millään pyörällähän ei pysty ajamaan ettei ala jossain vaiheessa ruho huutamaan taukoa ainakaan nakulla. Itse ajoin putkeen noin 400km niin kädet ja yläkroppa ei ole "ongelma" vaan lähinnä p*rseen puutuminen.
Paha sanoa kun vikoja kysytään... vain arsen puutuminen ....
Mutta sama vika kun joillakin naisilla *kun mitään vikaa ei ole, motkotetaan sitten vaan astetta pienemmästä "viasta/ongelmasta".
kunhan vaan aina löytyy jotain negatiivista sanottavaa.
Mutta niihinkin kumpaankin tottuu aikanaan tai stormilta löytyy vaihtopenkkejä jos ei halua alkaa tilailemaan euroopasta.
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
Omaan pyörääni laitettiin 1000 km huollossa givin roadstar pikku plexi,vauhtia voi pitää nyt 20-30 enempi tuulen pahemmin häiritsemättä.Tärkeää on se että ei ahnehdi plexin korkeuden kanssa,parhaimmillaan se on kun se ottaa tuulen painetta pois rinnan tasalta mutta kypärä jää pyörteettömään virtaukseen.Olen ollut hyvin tyytyväinen yoshimuran kokoputkistoon,painoa pois,kierroslukualuetta lisää ylöspäin,keskituki edelleen paikoillaan ja mehevän möräkkä soundi,ei kuitenkaan aiheuta pahennusta naapurustossa kun pitää kierrokset kurissa.![]()
pertti hernejärvi
Minulla on XJR ja jotkut sanovat, että se on parempi kuin FJR
oikasti pitkillä matkoilla. Itse ponnahdin sillä Gibraltarille ja takaisin
ja ainakin minun on hankalampi kuvitella mitään parempaa. GXS on
melko samanlainen - ajoasennoltaan ja muutenkin. Ajoasento on
minusta se, joka eniten ratkaisee onko jokin pitkänmatkan ajokki
vai ei. Hirveessä sykkyrässä ajaessa ehtii saamaan vaikka mitä
kramppeja oikeasti pitkien matkojen aikana. Loppujen lopuksi se on
aika pienistä asioista kiinni alkaako jostain paikat puutumaan vai ei.
600-800km voi ajaa melkein millä ritsalla hyvänsä, mutta pitkät
matkat ovat sitten erikseen.
..., että silleen ...
(mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle)
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Melkein unohdin roadsterin alkuperäisen kysymyksen kaksipäällä matkailusta,tosiaan yksi kyseisen pyörän valintaperusteista oli tämä.Tilaa on tasaisella pitkällä penkillä ja takimmaiset jalkatapit sopivalla korkeudella,vaimon mielestä tämä gsx oli paras.Tosin xjr 1300 oli myös hyvä kaikin puolin ja myös bandit 1200.Hondan cb 1300,tapit liian ylhäällä ehkä ja satulan kuoppa johon matkustaja liukuu jarrutuksissa pudotti tämän pois laskuista.Sama vika kawan 1200 nakussa,tapit liika ylhäällä vaikka ajettavuus ja ärhäkkä kone olivatkin plussaa.Siis gsx 1402 todellinen isolohko,se vääntö ohitukseen lähdettäessä vaan saa hymyilemään tai jopa aikaansaa spontaanin röhönaurun...jossain tilanteissa.
pertti hernejärvi
Vuoden 06 gsx:llä naatiskellen. Pyörä on mielestäni pyörä joka lähtöön, käyt sitten nakkarilla, lähikaupungissa tai Melbournessa, viimenen jäänyt kiireitten takia tekemättä, mutta luulisin tolla pannulla kruisailevan vaikka kuuhun.(pienillä muutoksilla tietenkin)
eli hyvä ostos.![]()
ihan ok peli kakspäällä ajeluun. Vaimo välillä sanoo että tuulee liikaa, mutta yleensä tää tulee vasta +150kmh.
Mulla oli Puign pikkunen pleksi, mutta otin pois kun ei sopinut tyyliin, ja ei siitä muutenkaan suurta apua ollut.
200km+ vetoja voi vetää yhdeltä istumalta, ei se tuuli käsille tai päähän käy pahasti. Istuinlihas ennen puutuu kun kädet
Yli 200kmh vauhti on sitten tuskaa tuulen takia...
janne
polkupyorailija kiinassa
Tuolla matkakertomuksia-osiossa on stoorin alkupuolella yks tarina pleksistä GSX1400ssa.
Norjan retki 2006
Eli turha kapistus ainakin noin korkeana kun mitä itselläni oli.
Tuuli kuuluu moottoripyöräilyyn.
Kaks päällä menee myös ihan pirun mainiosti.
-w-
-These are my principles,
if you don´t like them I have others-
G.Marx
-Älä spekuloi-AJA!-
Koneinsinööri A
-Canis culum in tua naso-
17th century proverb
Uskoisin,että tämän kun iskee kiinni,jää FJR ja moni muu unholaan.
Editoin vielä;Jos hinta hirvittää,niin kannattaa tosissaan laskea mitä maksaa vastaavan vuotinen esim.FJR kuin omanne tuolla katteella. Veikkaan säästöä syntyvän rutkasti.
"Parempi pyörä tallissa,kuin 10 kaupassa."