Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    ObiVanKenobi
    Elikkä mopo (vm. -01) tekee seuraavaa; lähtee käyntiin normaalisti, pelaa alakierroksilla normaalisti, vastaa hyvin kaasuun, mutta n.8000rpm kohdalla sammuttaa koko vehkeen! Virrat ei häviä, mutta ruiskusta(vai mistä ikinä tuleekaan) kuuluu sama surina kuin virrat päälle laitettaessa. Ikäänkuin vehje "nollaisi" itsensä..sen jälkeen käynnistyy ihan normaalisti. Teki useamman kerran saman tempun, kokeilin myös vaihde päällä ja jalka ylhäällä. Pyörän sammuessa mittaristoon syttyy se punainen varoitusvalo ja "öljysymboli". Käynnistettäessä molemmat häviää, niin kuin kuuluukin. Mitään "error codea" näytölle ei myöskään mielestäni tule. Ja pyörä oli lämpimässä tallissa ja käytetty lämpimäksi. Eli mikä sitä nyt kiukuttaa?? Akunnapojen kiinnitys tsekattu, eikä se varmaan voi johtua huonosta akustakaan?? Pyörä tuotu gynttereistä, leovincen slipari kiinni. Ei tietoa kuinka kauan on seissyt, öljyt näyttää kuitenkin melko tummilta. Eihän voi mitenkään liityä esim. öljypaineisiin?? Mitään kuristuksia ei myyjän sanojen mukaan ole.. Jaketilta jo hyviä vinkkejä sain mutta kysytään nyt muiltakin, koska omaa kokemusta bladeista ei aikaisemmin ole..Vielä en ole kippoa alkanut purkamaan, koska jonkinlainen takuu kaupoista vielä on. Kysellään nyt ensin, ennenkuin sattuu jotain peruuttamatonta..
    No onko siellä öljyt ylämerkissä? Taitaa se surina, mikä siinä virrat päälle laittaessasi kuulet, tulla pumpulta. Jotain vikaa, ei saa bensaa? Tukossa?
    Nothing beats cubic inches. Except turbo.
    ObiVanKenobi
    Öljyn määrä on ok..epäilyn kohteena myös tuo HTEV (Honda titanium exhaust valve) sydeemi pakoputkessa. Täytyy tarkastaa ettei venttiili ole jumissa, saati toimiiko ollenkaan..
    HTEV/EGCV pyörähtää juurikin tuossa 8000 kohdalla ylhäältä täysin alas. Itselle levähti kyseinen pulikka, mutta ei se sentään konetta päältä pois laittanut... Tietenkin, jos on oikeasti paska akku, niin tuo servo voi ehkä nykäistä sen verta virtasta, että kone sammuu. Enpä tiedä. Irroita servon johto ja kokeile uudelleen.

Yljynpainevalo syttyy siis siinä vaiheessa, kun kone ei enään pyöri? Eikös paineet ole tällöin nollassa ja näin vissiin kuuluukin tapahtua.

Mites muuten sammuttamisen jälkeen, kun laitat jalan alas ja virrat päälle. Ei siis vilkuta mitään koodia sillä punaisella valolla? Muistaakseni proseduuri on juurikin tuo, että jalka alhaalla ja kone käynnissä tyhjäkäynnillä. Tällöin näyttää vikamuistiaan PGM-FI valolla.

EDIT: Lisäyksenä vielä, että kahdeksassa tonnissa kääntyy tietty myös ilmanputsarin ilmaläppä (sama servo). Eli vaikka se HTEV kääntyísi, niin joku orava ilmanputsarissa voi estää servon pyörähtämisen. Itsellä meni siis servosta hampaat jumiutuneiden vaijereiden vuoksi, mutta sähkömoottori rullasi edelleen.

Harrikka
    ObiVanKenobi
    Lainaa (jannu @ Helmi. 12 2007,17:47) kirjoitti
    HTEV/EGCV pyörähtää juurikin tuossa 8000 kohdalla ylhäältä täysin alas. Itselle levähti kyseinen pulikka, mutta ei se sentään konetta päältä pois laittanut... Tietenkin, jos on oikeasti paska akku, niin tuo servo voi ehkä nykäistä sen verta virtasta, että kone sammuu. Enpä tiedä. Irroita servon johto ja kokeile uudelleen.

Yljynpainevalo syttyy siis siinä vaiheessa, kun kone ei enään pyöri? Eikös paineet ole tällöin nollassa ja näin vissiin kuuluukin tapahtua.

Mites muuten sammuttamisen jälkeen, kun laitat jalan alas ja virrat päälle. Ei siis vilkuta mitään koodia sillä punaisella valolla? Muistaakseni proseduuri on juurikin tuo, että jalka alhaalla ja kone käynnissä tyhjäkäynnillä. Tällöin näyttää vikamuistiaan PGM-FI valolla.

EDIT: Lisäyksenä vielä, että kahdeksassa tonnissa kääntyy tietty myös ilmanputsarin ilmaläppä (sama servo). Eli vaikka se HTEV kääntyísi, niin joku orava ilmanputsarissa voi estää servon pyörähtämisen. Itsellä meni siis servosta hampaat jumiutuneiden vaijereiden vuoksi, mutta sähkömoottori rullasi edelleen.
    Jees, tutkin sen pulikan putkistosta eikä siinä mitään ihmeellistä näkynyt. Käytettäessä konetta ainakin vaijerit liikkui (ensin 3000rpm ja sitten 7000rpm) joten kait se venttiilikin toimii normaalisti. Mitään vikakoodeja se ei siihen näytölle tarjoa. Sammuu vaan ja sen jälkeen täytyy käyttää tappokatkaisin "off" asennossa ja sitten taas lähtee tulille. Tsekkasin nuo öljyt uudestaan (ilmeisesti silloin ensimäisellä kerralla olin kännissä tai jtn..) ja näyttää siellä olevan tavaraa reilusti yli ylämerkin. Eli liikaa. Öljyt ja suodatin menee vaihtoon tässä lähipäivinä, mutta eihän se voi mitenkään aiheuttaa tuollaista?? Ilmansuodatinkoteloa en ole vielä avannut, täytyy sekin tarkistaa. Tää on kuitenkin mielenkiintoinen juttu, koska sammuminen tapahtuu aina samassa kohdassa ja ilman mitään "puutumista". Kuin napista painaisi sammuksiin..Ihan kun siinä olis joku "turvamode" päällä..

Tarkistelin 929:n Service manuaalin, mutta ainakaan minun silmiini ei osunut mitään tuollaista. Manuaalissa on kyllä selkeät vikakaaviot, mutta ei Hondan ingenjööri ollut kyllä tällaista tullut ajatelleeksi. Moottorinohjausboksiinhan tuo varmaan liittyy, koska mielestäni tappokatkaisin nollaan juurikin virrat boksista. Voihan itse boksi olla OK, mutta jos jokin servoista vetää boksin vaikka oikosulkuun? Pyörässä on siis muitakin sähköllä ohjattavia venttiileitä etc., joiden ohjaus varmasti riippuu tarkasti kierrosluvusta. Esim. ilmanputsarin alla on PAIR (en nyt muista mistä lyhenne, mutta semmoinen letku- ja johtohässäkkä).

Ei muuten varmaankaan ole esim. Power Commanderia tai vastaavaa? Oisko Juergen irroittanut pyörästä jotain ja laittanut sen juuri ennen myyntiä väärin paikoilleen? Tai sitten napannut vaikka juurikin PC:n pois ja laittanut liittimet huonosti .

Harrikka
    ObiVanKenobi
    Lainaa (jannu @ Helmi. 12 2007,22:15) kirjoitti
    Tarkistelin 929:n Service manuaalin, mutta ainakaan minun silmiini ei osunut mitään tuollaista. Manuaalissa on kyllä selkeät vikakaaviot, mutta ei Hondan ingenjööri ollut kyllä tällaista tullut ajatelleeksi. Moottorinohjausboksiinhan tuo varmaan liittyy, koska mielestäni tappokatkaisin nollaan juurikin virrat boksista. Voihan itse boksi olla OK, mutta jos jokin servoista vetää boksin vaikka oikosulkuun? Pyörässä on siis muitakin sähköllä ohjattavia venttiileitä etc., joiden ohjaus varmasti riippuu tarkasti kierrosluvusta. Esim. ilmanputsarin alla on PAIR (en nyt muista mistä lyhenne, mutta semmoinen letku- ja johtohässäkkä).

Ei muuten varmaankaan ole esim. Power Commanderia tai vastaavaa? Oisko Juergen irroittanut pyörästä jotain ja laittanut sen juuri ennen myyntiä väärin paikoilleen? Tai sitten napannut vaikka juurikin PC:n pois ja laittanut liittimet huonosti .
    No se on tietenkin mahdollista. Mielessä kävi myös joku gyntterin asentama "rajoitin" mutta ei tuollaisessa olisi mitään järkeä..Ei ole juu Pc:tä. Missä kohdassa tuossa mallissa on sen voimakomentajan boksin tapana olla, matkustajan penkin alla?? Meinasin että jos vaikka olis jäänyt jotain merkkejä siitä onko sitä ollut?? Täytyy katsella kaikki liittimet läpi, voihan siellä olla vaikka hapettumiakin. Onko sulla muuten tuossa omassa mopossa juuri ennen änkkäriä siinä "väliputkessa" sellaista anturia?? Ihan näyttää lambda-anturilta tai vastaavalta?? Kun tuota sun pyörän kuvaa katselin niin ei osunut silmään..
    Yleensä komentaja on vissiin penkin alla. Tarroilla tai ruuveilla.

Suomi mallissa ei ole kattia eikä Lambdaa. Saksan mallissa vissiin on. Jos se on kuristettu tuolla tavalla .
    Harrikka
    ObiVanKenobi
    Saksan otteessa on kuitenkin 108kw ilmoitettuna. Eli siis aika lähelle osuu. Kiitti vinkeistä kuitenkin, ehkä mä sitten ajelen alle 8000kiekan koko kesän..
    ObiVanKenobi
    Noniin, nyt mopo taas toimii. Ilmeisesti HISS:in sähköliittimessä (oikealla, etukatteen sisällä) oli jotain häikkää (paskaa, hapettunut). Avasin, putsasin, laitoin takaisin paikoilleen ja nyt taas rokkaa!

Mutta tulihan opittua kyseisen kiulun tekniikasta paljon uutta...

Lainaa (ObiVanKenobi @ Maalis. 20 2007,20:09) kirjoitti
    Noniin, nyt mopo taas toimii. Ilmeisesti HISS:in sähköliittimessä (oikealla, etukatteen sisällä) oli jotain häikkää (paskaa, hapettunut). Avasin, putsasin, laitoin takaisin paikoilleen ja nyt taas rokkaa!

Mutta tulihan opittua kyseisen kiulun tekniikasta paljon uutta...
    HISS? Eikös se ole se varkaudenestosysteemi? Se katkaisee siis sytytyksen yli 8000 varvista, eli voro ei pääse ajamaan täysillä karkuun
    Mielenkiintoista että HISS pätki, tosin mulla olli XX:ssä pari liitintä hapettunut niin ei käynnistynyt koko mopo.

Nyt mulla vastaavasti alle 3000 kiekoilla mopo tuntuu nykivän ja pätkivän, jahka kolme tonttua tulee täyteen löytyy moposta villivarsan menohalut laakista, mopottimessa on leovinse mölyputki, ja komentaja, voisko olla et komentajassa on joku ripulikartta tai ollenkaan mitään karttaa, on menossa penkkiin 18 päivä, mutta aattelin ajaa jonkun komentajan kartan itse jos helpottaisi, koska kerran jäi mopo tielle, kun petti 2 kpl tulppia. niin mopo on kans -01 929 *

CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  13.  
    ObiVanKenobi
    Lainaa (mopokuume @ Huhti. 04 2007,16:45) kirjoitti
    Mielenkiintoista että HISS pätki, tosin mulla olli XX:ssä pari liitintä hapettunut niin ei käynnistynyt koko mopo.

Nyt mulla vastaavasti alle 3000 kiekoilla mopo tuntuu nykivän ja pätkivän, jahka kolme tonttua tulee täyteen löytyy moposta villivarsan menohalut laakista, mopottimessa on leovinse mölyputki, ja komentaja, voisko olla et komentajassa on joku ripulikartta tai ollenkaan mitään karttaa, on menossa penkkiin 18 päivä, mutta aattelin ajaa jonkun komentajan kartan itse jos helpottaisi, koska kerran jäi mopo tielle, kun petti 2 kpl tulppia. niin mopo on kans -01 929
    3000 rpm:ssä se "läppä" (HTEV tai vastaava..) putkistossa aukeaa ensimmäistä kertaa. Jossain 7-8000rpm:ssä aukeaa kokonaan. Mulla nykii kanssa siinä kolmentonnin paikkeilla, tiedä sitten johtuuko siitä "venttiilistä" vai mistä. Paskana?? Ennen ajokauden alkua sen kyllä avasin ja tarkastin mutta ei siinä mitään suurempaa paskaa näkynyt. Ja näyttää ainakin servomoottori liikuttavan niitä vaijereita. Tai sitten slipari vaikuttaa sen verran seoksiin. Mulla on kanssa leon slipari mutta ei commanderia. Yhden tapauksen tiedän missä 929 ei meinannut käydä kunnolla ja syyksi paljastui rikkinäinen commanderi. Oli samalla mukamas rikkonut pyörän oman ect-boksin (vai mikä nyt onkaan). Tiedä sitten onko totta..