Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Onko kellään hajua millä aineella vois vahata mattapintaista mopoa kadottamatta mattasävyä?En siis haluaisi kiiltäväksi pyörääni vaan tarkoitus olis antaa pintaan likaa hylkivä kerros ja siinä ohessa myös puhdistaa mopo isommista pinttymistä..??? Kiitos jo etukäteen jos joku valkasis!
    BMW S1000rr 2010
    Saman tapainen ongelma itellä. Laitoin pariinkin paikkaan meiliä aiheesta, mutta vastauksia ei ole kuulunut...
    Silence is golden when you can't think of a good answer.
    - Muhammad Ali -
    Oon vetäny ihan perus-carnabu vahaa.....ei hiovia aineita niin se ei lähe kiiltään. ainut vaikutus mitä huomaa on se että siitä irtoo alkuun ihan tolkuton määrä paskaa.
    Olen kans miettinyt tuota ihan perus auto glymiä mut ajatellut et jos jostain moisen myrkyn löytäs mikä olis tarkoitettu juuri matta pinnalle.Autoissakin kun thyyninki piireissä näyttäs tuo matta sävy olevan kovaa huutoa,luulisi vahojakin kohta löytyvän.Harmittaa kun nyt jo toinen mattahopee kawa ja vahaa ei löydy...
    BMW S1000rr 2010
    Väittäsin, että melko kiiltävän matan saat jos Autoglymin punasella vedät...
    - Muhammad Ali -
    ..eli siis punainen Autoglym ilmeisesti sisältää hiovia aineita?
    BMW S1000rr 2010
    Lainaa (kemo @ Maalis. 04 2007,17:05) kirjoitti
    ..eli siis punainen Autoglym ilmeisesti sisältää hiovia aineita?
    http://www.autokem.fi/tuotteet_premium.php#

Super Resin Polish - Puhdistava yleisvaha

Säännöllisesti tapahtuva kiillottaminen poistaa haitallisen pintalian ja muodostaa kovan, kiiltävän ja suojaavan kerroksen, joka estää ympäristön vaikutukset maalipintaan. Kansainvälisesti tunnettu Autoglym Super Resin Polish on äärimmäisen tehokas puhdistaja, kiilloke ja suoja-aine. Se on erittäin helppo käyttää ja sopii erinomaisesti kaikentyyppisille maaleille ja väreille uusiin ja vähän vaurioituneisiin autoihin. Sopii metalli-, lakka- ja vesipohjaisille väreille. Autoglym Super Resin Polish sisältää molekyylipainoltaan keveitä hartseja, jotka muodostavat poikkeuksellisen kosmeettisen vaikutuksen ja einomaisen suojan normaaleja luonnonilmiöitä vastaan.

Lisättäköön, että kysyin meilitse Autokemiltä ja Korrekilta (Berner) onko heillä suojaavaa/puhdistavaa/ei-kiillottavaa tuotetta tuollaselle maalille ja kumpikaan ei vastannu. Ei myöskään maahantuoja, mutta sehän ei yllätä ketään.

- Muhammad Ali -
    Eilen vahailin kawaani Korrekin luonnonvahalla ja ei yhtään huono tullut..Ei alkanu kiltään,joskin pesin sen ehtoolla niin pinnasta ei huomannut yhtään et siinä olis mitään vahaa..
    BMW S1000rr 2010
    Perusvahoissa ei minusta se ole ongelmana, että en alkaisivat kiiltää liikaa mattapinnalla, enemmänkin se on ongelmana omassakin zetassa, että mattakohtaan kun sipaisee normaalia vahaa niin siihen tulee hetken kuluttua valkoinen jälki kun vaha kuivuu ja se on pirullinen saada pois. Itse olen hyvin tyytyväinen sellaiseen Simonizin suihkepullossa olevaan pikavahaan, sitä kun suhauttaa niin ei jää valkoista ja silti vesi ja lika lähtee hyvin pois pinnalta.
    Simonizin keltaista nestemäisenä mopoliikkeet myy täälläpäin tuohon mattamustan vahaukseen ja hyvin on toiminut. On puhdasta mehiläisvahapohjaista vahaa ilman hiovia osia.
    Lainaa (R1100RT @ Maalis. 26 2007,20:24) kirjoitti
    Simonizin keltaista nestemäisenä mopoliikkeet myy täälläpäin tuohon mattamustan vahaukseen ja hyvin on toiminut. On puhdasta mehiläisvahapohjaista vahaa ilman hiovia osia.
    Jos tää oikeasti toimii niin on hyvä vinkki. Monta vaha olen kokeillut mattamustiin pintoihin ja aina kiiltää tai tulee laikukas pinta.
    Tähän asti on paras hoito ollut ihan vaan pelkkä pesu...
    Glymin kultanen ihan ok mattapinnalle..
    Lainaa (zpete @ Maalis. 26 2007,20:28) kirjoitti
    Lainaa (R1100RT @ Maalis. 26 2007,20:24) kirjoitti
    Jos tää oikeasti toimii niin on hyvä vinkki. Monta vaha olen kokeillut mattamustiin pintoihin ja aina kiiltää tai tulee laikukas pinta.
    Tähän asti on paras hoito ollut ihan vaan pelkkä pesu...
    Viiittitkö testata ja laittaa kokemukset...

Takki muuten rokkaa.
    - Muhammad Ali -
    Lainaa (pekekla @ Huhti. 07 2007,21:17) kirjoitti
    Glymin kultanen ihan ok mattapinnalle..
    Tuota minullakin ja miettinyt et se vois toimia mut en oo kokeillut mopoon viä.Tarviipa testata..
    BMW S1000rr 2010
  15.  
    Lainaa (zemial @ Maalis. 25 2007,22:02) kirjoitti
    Perusvahoissa ei minusta se ole ongelmana, että en alkaisivat kiiltää liikaa mattapinnalla, enemmänkin se on ongelmana omassakin zetassa, että mattakohtaan kun sipaisee normaalia vahaa niin siihen tulee hetken kuluttua valkoinen jälki kun vaha kuivuu ja se on pirullinen saada pois. Itse olen hyvin tyytyväinen sellaiseen Simonizin suihkepullossa olevaan pikavahaan, sitä kun suhauttaa niin ei jää valkoista ja silti vesi ja lika lähtee hyvin pois pinnalta.
    Onko ne matta osat olleet muovia?Jos vahaa(ihan sama mitä laatua)Laittaa muovi osiin niin varmaasti vetää valkoiseksi! Ei muovi osiin saa laittaa mitää vahaa.Varmaan imaisee valkoisex eikä lähde kirveelläkään pois.No eiköhän kirveellä kumminkin Esim glymin bumber care on hyvä jos haluaa saada niille uuden ilmeen tai sit joku black wax mikä tarkoitettu autojen puskureille. Minulla ei ainakaan matta hopea kiiltänyt eikä valkaistunut luonnon vahalla eli sellaista kaikki kokeileen..
    BMW S1000rr 2010