Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
    Busa on kans ollut vahvana vaihdokkina mielessä 12R:n lisäksi Mitä eroa on eri vuosiluvuilla. Olen kuullut että jostain vuosiluvusta eteenpäin on nopeusrajoittimet. miten tekniikka eri vuosi malleissa? Olen ajatellut vm.99-01 hintansa puolesta. Paljon on paljon ajettu busa?
    And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
    mikäs tossa 9R:ssä oli vikana? Vastahan sä sen ostit...
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Busassa oli tuossa muistaakseni 2001 (tai ainakin varmuudella 2000) asti alumiininen takahäkki joka ei esim kestä kunnolla laukkujen painoa, siitä eteenpäin teräksinen - noita teräshäkkejä tosin myyty myös käytettynä.

Nopeudenrajoitinkin toki tuli 2002 kuvioihin mutta sen pystyy "ohittamaan" TRE:llä tai sitten yksinkertaisella diodilla.
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Lainaa (Ron Jeremy @ Tammi. 25 2007,19:30) kirjoitti
    Busa on kans ollut vahvana vaihdokkina mielessä 12R:n lisäksi Mitä eroa on eri vuosiluvuilla. Olen kuullut että jostain vuosiluvusta eteenpäin on nopeusrajoittimet. miten tekniikka eri vuosi malleissa? Olen ajatellut vm.99-01 hintansa puolesta. Paljon on paljon ajettu busa?
    -99 Voi olla (jos ei vaihdettu) alumiininen takahäkki, joka voi murtua matkustajan, ja 3 laukun kanssa kuormattuna. Useimpiiin vaihdettu teräksinen "häkki", joka uudemmissa vakiona. Paljon ajettuna vois pitää yli 100000km ajetta busaa, yli 80tkm ajettuja liikenteessä, joiden koneet vielä iskussa. Rajoittimet tuli joskus 2000 luvun alkupuolella, helppo ohitta TRE:llä. -99, ja -00 mallissa erilainen bensapummppu, joka joskus aiheuttanut pientä päänvaivaa. (tukosongelmia) Tekniikka muuten pysynyt samana koko elinkaaren ajan (pääpiirteittäin)

100m/s mopolla
    100mp/h kelkalla
    100km/h veneellä

Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
    pieniä eroja on nopeusmittarin näytössä mutta taitaa olla sama vehje koko jakson ajan mielestäni 2006 mallissa olisi leveämpi taka kumi . rajotin tuli kaiketi 2002 malleihin . suurin erotus on värit.
    mulla on 2002 käyttöön otettu busa ajettu 17001 km ja on kait nyt sisäänajettu. kone on tehty kestämään.
    nappe
    Lainaa (Kawa600 @ Tammi. 25 2007,19:57) kirjoitti
    mikäs tossa 9R:ssä oli vikana? Vastahan sä sen ostit...
    Ei mitään. Olen ajanut sillä 2000km kaikki on sujunut hyvin ja nyt kaikki on säädöissä ja kulutusosat vaihdettu kun olen huoltanut viime syksynä pelin. Mulla on oma syyni miksi haluan että on vähän velkaa kokoajan päällä. Vähän kallimman pärrän hankinta on helppo tapa saada vähän lisää velkaa. Sanotaan vaikka näin että rahat mielummin pärrään kuin johonkin muuhun.

Kait toi "mahdollinen" alumiininen takahäkki kestää yhdenkuskin normaaliajon. Mitään laukkuja ei mun pärrään ikinä tule ja muijaa ei onneksi saa kyytiin.

And the Road Warrior?
    That was the last we ever saw of him.
    He lives now only in my memories.
    Haulla tästäkin asiasta löytyy n. kpl topiceja. *

Mutta pikakertaus:
    - 2001 lähtien bensapumppu tankin sisällä (huoltovapaampi yksilö mitä 99-00)
    - 2001 lähtien nopeus rajoitettu 300 (myöskin mittari "vain" 300 asti)
    - 2001 lähtien teräksinen takahäkki
    - 2001 lähtien 32-bit ECU mutta vanhalla liittimellä (?)
    - 2002 lähtien 32-bit ECU uudella liittimellä (?)
    --> Powercommandereiden yhteensopivuus 99-00 omansa, 01 omansa, ja 02-07 omansa.
    - 2002 lähtien putkiston "väliputket" (kollektorilta vaimentimelle) kirkkaat (vanhemmissa mustat) ja molemmin puolin irrotettavissa
    - 2003 lähtien kullan väriset liukuputket etupumpuissa

Siinäpä ne tärkeimmät lienee, jotain varmasti unohtui, korjatkoon joku jos näkee tarpeelliseksi. *

ps. takakumina ollut alusta lähtien 190/50/17, tosin se alkuperäinen BT56 on mitoiltaan kyllä 200 levyinen. Ja omassa kilometrejä 72 tuhatta kappaletta, hyvin käy ja kukkuu, kuluvia osia vaan vaihdettu. Kilometrejä ei kannata säikähtää sikäli kun on muuten hyvin pidetty.

+200 mph & +100 m/s Club Finland
    Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
    peksu:n avatar
    Liittyi Jul 2004
    Tallin perällä tietysti..
    Milläs sen vanhan (-99 tms.) Busan alakierroksen nykkäyksen saapi poistetua.. Kaverilla onkelmia kurvasta, tai uudelleen avvaamisen jälkeen..
    Lainaa (peksu @ Tammi. 26 2007,01:36) kirjoitti
    Milläs sen vanhan (-99 tms.) Busan alakierroksen nykkäyksen saapi poistetua.. Kaverilla onkelmia kurvasta, tai uudelleen avvaamisen jälkeen..
    En ainakaan minä ole koskaan ajanut busaa mikä ei nolla kaasulta kaasua raottaessa aiheuttaisi pientä nykäisyä... eli ko. on ominaisuus joka luultavasti johtuu ruiskutussysteemin toiminnasta.
    Jos haluaa pehmeästi toimivan mopon tuon suhteen suosittelen Yamahaa, niissä tuo toimii.
    "mä kusen nurin kaikki haisevat kakstahdit ja viritetyt tvinit"
    Veikkaisin että kyseisessä yksilössä on jotain häikkää.
    Ainut ongelma ruiskuissa on ollut pintakaasulla ajettaessa pikkuvaihteella pieni nypytys. Josta toki pääsee eroon pienin säätö toimenpitein.
    70-100 tkm ajetuista yksilöistä olen löytänyt kytkimestä kuluneisuutta joka ilmenee moottori jarrutuksen jälkeen teravällä kaasun avauksella.
    Kytkimen kuluneisuuden pystyy testaan helposti kovassa liikkeelle lähdössa, startti +3000 rpm kytkintä luistattaen.
    jos kytkin nappailee kiinni pamausten saattelemana niin pikkainen korjaus on tarpeen.

Pari korjaus vinkkiä jolla ongelmasta pääsee eroon.
    nykäisyn aiheuttava kytkimen osa

http://galleria.busanistit.org/ksthbtek/Kuva_83

hitsataan kiinteäksi

http://galleria.busanistit.org/ksthbtek/Kuva_90

tai korvataan valmiilla osalla

http://www.hayabusazone.com/clutch.html

joka on hiukan kalliimpi ratkaisu.
    Nopeus on valttia!

+200 MPH CLUB FINLAND

Kawasaki Ninja H2

* * * * * * * *
    Lisätään jarim:n listaan vielä
    - 2005 lähtien kirkkaat vilkunlasit

Ite päätyisin vm. 2002 tai uudempaan juuri noiden bensapumppu-, takahäkki- ja ruiskuboksimuutosten vuoksi. Esim. Powercommanderia hankittaessa otettava huomioon että 2001-malliin ihan oma laitteensa vs uudemmat. Hintaeroahan '02 vs vanhemmat ei juurikaan ole.
    -Artsi-
    100 m/s Club Member
  12.  
    Kerran kyseessä vm -99, kannataa tarkistaa ne pumpun sihdit. Minkä verran ajettu? Todenäköisesti täynnä kuparipaskaa.. Siitä kun poistaa ne kaikki pikkusihdit, sitä pääsihtiä lukuunottamatta, putsaa pumpun, ja laittaa bensaletkuun vielä jonkunmoisen yleismallisen putsarin, niin rupeaa pelittämään.

Vikahan saattaa olla myös TPS-anturissa, mutta eikös mopon pitäisi sammuilla, jos tepsin säätö heittää? Miten oli kst?
    Nothing beats cubic inches. Except turbo.