Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
    eli onko käytännön merkitystä onko takavanne 4.25" , 4,5" tai 5" leveä? kaikkia leveyksiä näyttäs olevan käytössä mutta kannattaako maksaa ylimäärästä leveemmästä?
    Motoa ja Rossia.........
    4.25 vanteelle menee 160 takarengas, eli se perinteinen motorengas. Toi vannekoko toimii siis ihan hyvin, paitsi jos pitää olla eniten ettei hävetä mutterilla.
    Jos aioit käyttää hyvin pehmeitä renkaita esim. kisasliksejä, niin 4,5 tuuman vannetta pienemmälle ei tahdo löytyä renkaita.

Itsellä on Aprilia RS250:ssä 4,5 tuuman vanne johon etsin aikanaan ratarenkaita, niin virallisesti sliksejä ei löytynyt ollenkaan tuolle vanne koolle. Mutta dunlopin 165/55 toimi kuitenkin siinä hyvin vaikka rengas onkin tarkoitetu 5-5.5 tuuman vanteelle.

Sittemmin olen löytänyt netistä kapeampiakin sliksejä Heidenau, Maxxis ja Shinko merkiltä. Mutta jos haluat käyttää Micheliniä, Bridgestonea tai Dunlopia niin osta 5 tuuman vanne.
    Huomioitavaa on, että 5" vanne + 160-takarengas ei kuulema mahdu kaikkiin pyöriin ilman "sivuunpinnaamista" (rengas tulee ketjulinjan tielle).
    Kapea vanne taas vääntää esim. 160/60 renkaan profiilin aika teräväksi, siitä voi tulla pito-ongelmia.
    Itse kyllä ottaisin vähintään 4,5" jos aikoo 160 takarengasta käyttää.

kyllä toi 4,25 vanne on ihan tarpeeks levee 160 leveelle renkaalle. ainakin omassa mopossa toimii hyvin. tällä mun pyörälla ajettiin viime vuonna src ja sm sarjat. kolmas ja seittemäs sija. joten kai se 160 levee nakki tossa toimii.
    Lainaa (evo^ @ Tammi. 31 2007,16:58) kirjoitti
    kyllä toi 4,25 vanne on ihan tarpeeks levee 160 leveelle renkaalle. ainakin omassa mopossa toimii hyvin. tällä mun pyörälla ajettiin viime vuonna src ja sm sarjat. kolmas ja seittemäs sija. joten kai se 160 levee nakki tossa toimii.
    Jep, en väitä vastaan koska omaa kokemusta ei ole. Kommenttini perustui vannemyyjien suosituksiin.
    Kyllähän se 5" leveä on paras 160 renkaalle, vaan tosiaan eri asia ottaako se ketjulinjaan kiinni...
    Jos Tädillä on pallit, niin se on setä...
    Raakasti voi sanoa, mitä leveämpi vanne. Sitä enemmän saat "traction" eli kosketusta asvalttiin. 5" vanteen pitäis olla käsittelyltä hieman kankeampi mitä 4.25" vanne. Mutta taas kosketusta ei ole niin hyvin 4.25" vanteessa... Ja tietenkin 4.25" vanteelle pitäisi olla 140 tai 150 leveä rengas. Ja välimuoto noista on 4.5", paitsi että siinä 160 rengas ei ole niin vääräksi muotoutunu...

Todellisuudessa sää et tajua mitään eroa vanteiden leveyksillä. Se mikä mahtuu pyörään alle niin semmonen sinne on laitettava. Se ei penistä pidennä vaikka olis 5.5" vanne alla *
    Käytämpä tätä threadia kysymykseeni... Olen tilannut motovanteet ja pitäisi myös renkaat tilata. Eikö homma mene niin, että motopinnavanteiden kanssa voi käyttää tavallisia tubeless-renkaita, mutta sisärengas aina tarvitaan?
  10.  
    Lainaa (@lkio @ Huhti. 02 2007,15:07) kirjoitti
    Käytämpä tätä threadia kysymykseeni... Olen tilannut motovanteet ja pitäisi myös renkaat tilata. Eikö homma mene niin, että motopinnavanteiden kanssa voi käyttää tavallisia tubeless-renkaita, mutta sisärengas aina tarvitaan?
    Juurikin näin.
    Yamaha SR500 ´78