-30 astetta kartanolla lämmintä.Se säästä.
Hankin vuonna miekka ja kypärä Biltemasta moottoripyörän akkulaturin, sellaisen kännykkälaturia muistuttavan vehkeen.Käyttöohjekirja mahdollisesti poltettu tai hukattu ainakin.
Kärsiikö tuolla laturilla ladata akkua pitempäänkin?esim vuorokausia,muistaako kukaan?
Voiko tuota laturia testata jotenkin että toimiikohan se ensinkään? en omista mitään testausvehkeitä/-mittareita lainkaan,koetuskynä taitaa löytyä.
-jaettu tieto vuotaa-
Hölömö mutta Innokas
No oiskos se tän näkönen laite?
http://www.biltema.fi/osteri....e=38241
Jaahas toi mun linkki ei sitten toiminutkaan mutta mene bilteman verkkokaupan sivulle -> valitse vapaa-aika-> moottoripyörä tarvikkeet-> sieltä siis tuote 37707 -> ok?
"...ei juurikaan tuulelle vastusta..."
Jännä linkki...
Mut noilta sivuilta haku-toiminnolla numeroilla 37707 saat laturin näkyville, sieltä löytyy myös käyttäohjeet. Jos se sun laturi on tommone.
Mulla on samanmoinen, työntää pientä virtaa, eli saa olla pidempäänkin. Ei vaaraa kiehumisesta.
Epäonnistumisen vaara on melko suuri, kun taitamaton opettaa kokematonta tekemään tarpeetonta...
Ainakin tuo "parempi" malli käyttöohjeen mukaan on semmonen ylläpitävä(Pedaali @ Tammi. 30 2007,23:00) kirjoitti
![]()
Antaa raudan hieroo,ei sillä järkee oo...
No sehän on tuo laturi just tuo Pedaalin lähettämä "pikkulaturi".
Ei ollut yön aikana autotalli räjähtänyt eikä akku sulanut, vaikka 12 tuntia oli laturi navoissa kiinni.
Se että toimiiko vempain, jäi vielä selvittämättä.Uskallanko kokukynällä koettaa?(vain ihan varmat vastaukset).
Kiitos vielä siitä käyttöohjeesta.
Hölömö mutta Innokas
No jo ihan teoriapohjallakin 12h * 0.5A = 6Ah määrällä ei vielä pitäisi saada mitenkään juuri sormiakkua suurempaa keiteltyä(xxhondaxx @ Tammi. 31 2007,11:12) kirjoitti
Ja kun tuo ei nyt kuitenkaan puske tuota maksimi 0.5A virtaansa tuota koko 12h, niin... tosin eipä se akku varmaan typötyhjäkään ollut lataukseen laittaessasi
"Kokukynä"?!?Varsinainen akun toimintahan selviää vasta kuorman alla = sen pitää jaksaa onnistuneen latauksen jälkeen starttailla aika pitkään - mutta sittenhän se on jo taas tyhjä
Sammuuko jääkaapista valot kun laitat oven kiinni? Tarkistaaksesi sinun pitää tietty ensin avata se ovi
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Itse asiassa aika hyvä rakkine. Minulla on kanssa ja ei niin
haittaa vaikka hetkeksi unohtuisikin päälle.
Itse asiassa taitaa olla vain eduksi, että lataileepi hitaasti.
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Sitä kun ymmärtää tuosta sähkön kulusta ihan yhtä paljon kuin sika sateliitista, niin kysymykset on sit tällä tasolla...aivan sama.Laitoin pyörän kaapelit kiinni akkuun ja valot paloin niin kirkkaasti että..taitaa laturi toimia..tai jotain
-montako yötä kevääseen----
Oletteko bonganneet mistään Honda-aiheisia ajopukuja?
Hölömö mutta Innokas
juuri noiden pikkulaturien tarkoitus on että lataa hiljalleen ja voi pitää päällä vaikka kuinka kauan.tehty juuri pikku akkuja varten. esim auton laturin kanssa pitää olla tarkkana.puoli tuntia ja korkeintaan tunti.
oli lapsuudessa puiset leikkikalut ja kireä pipo ,siksi olen mikä olen madenzo