Oon aloitteleva äXXönisti ja pitäis heti uran alussa törsätä ketjut ja rattaat mopoon... Tuntuu että on monenmoisia paketteja tarjolla. Onko kokemuksia ko. aiheesta?
D.I.D.-ketjut JT:n rattaille. Siinä suosituin ja ehkä paras setti, jos et halua laittaa rahaa ihan oikeesti paljon kiinni. Setti maksaa Suomessa n. 200 eemeliä, ulkomailta voi irrota 150 rahalla.
hyvää kun ei saa halvalla. did ja rk ketjut on kestäviä mutta on mulla ollu reginan ketjuja kans ja kyllä ne 600 kesti. mutta rasvauksella saa pilalle hyvänki ketjun. itse en suosittele mitään vaha tyyppisiä vaan ihan oikeaa öljyä vaikka tippakannusta tai crc ketjurasvaa. vahalla kesti noin 15tkm ja 10-30w öljyllä nyt ajettu 25tkm eikä ole vielä vaihdon tarpeessa.
Joo, itsekin ihmettelen, että nyt reilu 15tkm ajetun 10r:ni ketjut ei ole enää kovin hyvät. Edellinen oli 12tkm matkan käyttänyt juuri vahaa tai jotain spraylimaa kuitenkin.(Juuzoppi @ Tammi. 30 2007,14:42) kirjoitti
Itse olen käyttänyt jäykempää 80w90 perä/vaihteistoöljyä, jota jäi muutama litra jenkkiharrastuksesta. Isosta lasipurkista pensselillä ketjuun. Vähän se lentää, mutta en ole vielä sellaista ainetta löytänyt, joka pysyisi ketjussa ja vielä voitelisi sitä.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Viime heinäkuussa ostin tubla XX:ään ketjut ja rattaat ihan merkkiliikkeestä ja ilman tinkausta hinta oli 260 euroa.
Hölömö mutta Innokas
Kokemukset saman suuntaisia, aika varma valinta kohtuuhintaan. Tätä pakettia myös merkkiliike tarjoaa Hondaan...(Pahus @ Tammi. 30 2007,10:43) kirjoitti
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Kannattaa katsoa myös se ketjun tyyppi, pelkkä merkki ei takaa mitään. Varsinkin eBayssa on näkynyt halpoja settejä, mutta niissä on alimitoitettu ketju (esim DID:n VM vs. ZVM).
tuo crc ketjurasva vaikuttaa kohtuu hyvältä mutta perä öljy on hyvää. pyyhi rätillä ylimääräinen pois ni sekin vähentää sotkeutumista. sellainen pieni kysymys: Väitän että ajettaesa paljon kovilla nopeuksilla on kevyt esim reginan ketju jopa parempi kuin vahva ja painava did ketju. ketju lämpenee ihan hirveesti ajettaessa kovaa ja ketjun painosta johtuva keskipakovoiman massa on pienempi kevyessä ja lämpenee vähemmän. eli taas molempi parempikorjatkaa jos olen ihan väärässä taas niinku yleensäkki.
Joo pitää varmaan pistää taalat pöytään ja ostaa ne deeiideezetveeämmät ja jiiteet. Kiitos vinkeistä *![]()
Tulipa tilattua Reginan ketjuratas paketti Lousilta kun oli tarjouksessa (129e). Ketjun tyyppi ZRP eikä mitään tietoa miten hyvä tai huono on.
Komeat kultaelaksoidut sivulenkit kuitenkin![]()
Just "nyt" ei bikeä...
Jos nyt haluaa "säästää" tuollaisessa asiassa kuin ketju/ratas paketin hinnassa niin ei kannata säästellä ketjujen rasvauksessa.Itse luotan D.I.D ja JT sarjaan.Sopii minun käyttötarkoitukseen![]()