Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
    Onko kukaan tekemässä 748/916/996/998 talvihuoltoa?

Olisi kysymys takarenkaan rattaan puoleisesta laakerista.

Kun teillä on takajarrupalat irti, takaratas tai ketjut irti ja rattaan puolen mutteri kiristetty momenttiin (joka on niinkin raju kuin 137Nm !!) niin pyöriikö takarengas vapaasti / todella herkästi?

Viime kesänä kun piti kesken kauden vähän huoltaa, niin mulla oli vähän epäilyksiä tuon laakerin suhteen - kun laittoi momenttiin, niin rengas tahmasi ihan liikaa.

Kannattaa muuten kesken kaudenkin katsoa välillä tuo mutteri, mulla oli viimekesänä ainakin kaksi kertaa mutteri niin löysällä, että sormin olisi pystynyt kiertämään irti, mutta lukkosokka piti paikallaan. (ja lukkosokka kannattaa varmistaa nippusiteellä/rautalangalla)

Sitten; laakerissa lukee SKF SPAIN BAH 0062 Laakeriliikkeessä oltiin suu ymmyrkäisenä ja myytiin eioota viime elokuussa. Google ei oikeen löydä mitään. Varaosana ei ilmeisesti saa, osaluettelo ei erottele laakeria erikseen, on vain koko epäkesko-tsydeemi --> $$$ Kenelläkään lisätietoa/osviittaa/kättä pidempää?

/edit: jos joku tarvii painelevyä, latoin myyntipalstalle myyntiin..

Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
    Kysytääs näin : Onko kukaan purkanut tuollaista 748/916/996/998 takaswingin epäkeskoa, joka epäkesko sisältää ne omituiset pyöränlaakerit ?

Jos joku on vaihtanut koko epäkeskon, niin joutaisko vanha ruumiinavaukseen

- JuhaV (edellisen vtwin:in apumekaanikko)
    The older I get, the faster I was ...
    Now in 15th bike
    Ettei vaan joku rattaanpuoleisista shimmeistä/lukkoura ole kulunut ja paketti hankaa rattaan kannattimeen? Joskus vaan nähnyt kuvia korjausholkista joita jotkut ovat laittaneet kuluneitten tilalle.

Epäkeskon säätöpultitkin saa laitettua niin tiukalle että alkaa panttaamaan ja kuluttamaan keskiötä...
    Yamaha XV 1000 TR1
    Joo, tämä korjausholkki valmistettiin jo elokuussa.. :-D

Nyt vaan se laakerin jumitus pitää vielä korjata.
    Ne epäkeskon kiristyspultit oli hulk-momentissa edellisen omistajan jäljiltä kun niitä kesällä ekan kerran avasin. Oikea momentti on 31 Nm.

Lähetin tänään SKF:lle kyselyä laakerista.
  5.  
    Laakeria saa kaupasta kun osaa pyytää. Hinta 47 EUR (8.2.2007/Tampereen Insinööritoimisto) Kiitokset hyvästä asiakaspalvelusta SKF Finlandille.

Oma laakeri vaikuttaa ehjältä.

ps. painelevy edelleen vailla uutta omistajaa...