Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 38:een 38:sta
    Lainaa (Pahkasika @ Helmi. 18 2007,18:50) kirjoitti
    Jos siinä sun mopossa on seokset kohdallaan niin ei se suutinsatsi mitään auta. Toki jos haluat vähemmän tehoa/vääntöä niin sitten.....
    No ton saman voi sanoa sit slipareillekin, eikö?
    Edellä jos ilmotteuja numeroita vertaa niin ainakin on tehot noussu ja mikä huomionarvoista niin kierrokset jolla max teho on laskeneet!
    92€ - aina tingattu hinta = 70€
    Lainaa (tomppa06 @ Helmi. 18 2007,19:27) kirjoitti
    Lainaa (Pahkasika @ Helmi. 18 2007,18:50) kirjoitti
    Jos siinä sun mopossa on seokset kohdallaan niin ei se suutinsatsi mitään auta. Toki jos haluat vähemmän tehoa/vääntöä niin sitten.....
    No ton saman voi sanoa sit slipareillekin, eikö?
    Edellä jos ilmotteuja numeroita vertaa niin ainakin on tehot noussu ja mikä huomionarvoista niin kierrokset jolla max teho on laskeneet!
    92€ - aina tingattu hinta = 70€ *
    Saman voi sanoa vaikka olisi kokoputki. Jos seokset saa kohdalleen vakio suuttimilla/neuloilla niin mikä siinä suutinsatsissa tehoa lisää tuo? Taitaa aika harvoin tarvita rikastaa yläpäätä pelkkien pönttöjen vaihdon jälkeen. Joskus käy jopa toisin päin, avaramman pöntön vaihdon jälkeen saattaa yläpää mennä jopa rikkaammalle kuin vakiokannulla. Yleinen luulo vaan tuntuu olevan että suuttimia pitää aina suurentaa kun vaihdetaan kannu(t). Penkittäessä seokset tulee selville ja samalla tieto että tarviiko suuttimia roplata.
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
    Kyllä Pahkasika asiaa puhuu. Suutinsatsi ei välttämättä ole se paras mahdollinen ratkaisu. Esim. omassa Veturissa vaihdettiin ainoastaan isommat pääsuuttimet ja nostettiin neuloja. Tulos oli +110hv takarenkaalta ja käppyrät olivat lähes viivasuorat

Parissakin eri paikassa sanoivat, että turhaa ostaa suutinsatsi, kun irtosuuttimilla yleensä saa pyörän helpommin kohdilleen. Ja tulee jopa halvemmaksi.
    CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
    Lainaa (teme77 @ Helmi. 20 2007,12:35) kirjoitti
    Kyllä Pahkasika asiaa puhuu. Suutinsatsi ei välttämättä ole se paras mahdollinen ratkaisu. Esim. omassa Veturissa vaihdettiin ainoastaan isommat pääsuuttimet ja nostettiin neuloja. Tulos oli +110hv takarenkaalta ja käppyrät olivat lähes viivasuorat

Parissakin eri paikassa sanoivat, että turhaa ostaa suutinsatsi, kun irtosuuttimilla yleensä saa pyörän helpommin kohdilleen. Ja tulee jopa halvemmaksi.
    Näistä ja omista kokemuksista kun tekee yhteenvedon on tulos se että Suutinsarjaa ei tarvita, Sliparia ei tarvita, Vapaavirtaussuodattimesta puhumattakaan!
    Eli ainoa järkevä "viritys" veturiin on nostaa neuloja ja ehkä suurentaa/pienentää suuttimia seosuhteen optimoinniksi?
    PS. pitäskö alkaa oikeen testailemaan tätäkin juttua...onko kukaan muuten ahtanut VTRää?
    Valitettavasti asia on juuri noin. Jos alat laskee paljon tulee hintaa yhdelle hevosvoimalle esim. pöntöt, suutinsarja, vaparisuodatin+penkitys/säätö paketilla niin eihän siinä mitään järkeä ole! Tollasella setillä voi hyvinkin yhden hv:n hinnaksi tulla 500euroa tai jopa enemmän. Ja rehellisesti sanottuna kuka huomaa huipputehoissa jonkun 3hv:n eron? Toki noilla muutoksilla saadaan ajettavuutta ja kaasuunvastaavuutta parannettua mutta onko se hintansa väärti, onkin sitten eri asia.
    leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
    No niin, tätä asiaa itse kelailin syksyllä kun slipareita etsiskelin mut hinta hirvitti 500-800€. Ja tein rohkeetemput äänien vuoksi, eli otin vakiputkista viimeiset huilut pois hintaa 0€. Sit mietin suutin sarjaa ja ostin, kun sain mielestäni edullisesti 70€ sekä joku sanoi et saattaa nuo neulat kulua kaasareissa, sarjassahan tulee uudet neulat. Kumminkin oli tarkoitus noi kaasuttimet irroittaa ja puhdistaa sekä samalla katsottua että on saksankuristukset poistettu. No itse olen omaani tyytyväinen (110hp) ja se on mulle tärkeintä, joku arvostaa kumminkin jotain muuta juttua mopottimessaan.
    Taitaa muuten kaasareissa oikeesti kulua nuo neulaputket eikä niinkään itse neulat...

Siis kyllähän ne suorat putketkin jotain vaikuttaa. Ei se raha nyt aivan hukkaan mene. Ja saa niitä slipareita halvemmallakin juin 500€. Mulla putket toi lisää ääntä ja maavaraa. Tehoakin. Samalla hävisi muutama kilo painoa pois. Ja tietysti pyörästä tuli hienomman näköinen.

Suutinsarja taas on melko tarpeeton, kun kerta tarvikesuuttimilla sun muilla saa helposti paremmankin tuloksen.

CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
  8.  
    Juu olisin itsekin hankkinut slip-onit jos sopivat olis kohdalle sattunu, mutta kun halu oli laittaa Yoshin alaputket = 799€! Jäi sit hankkimatta. Ja mun makuun nuo sivulla olevat ylä mökäpöntöt on rumat. Sit jos ylhäältä ni pitäis tulla penkinalta, tyyliin Ducati 1098!
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12