Sorry en jaksanut lähteä etsimään aiheesta valmista topiccia.
Niin se on että toinen noista on mun seuraava pärrä. Kumpaakaan en ole ajanut mutta "kylmät" on vakuuttanut hyvin että sopii mun kropalle. Tässä talvella on hauskaa miettiä tulevaa kautta. Pyörä tulee isolle miehelle mutkapätkäajoon, satunnaiseen matkailuun ja ehkä pari krt/kesä radalle. Ketään en ota kyytiin eikä laukkuja tule. Reppu selkään saa riittää. Onko sellaisia jotka ovat ajaneet molempia? Mitä eroa pyörissä on? Ulkonäköasiat sivuun.
Mä en osaa päättää edes kumpi on makeempiJotenkin kawamiehenä 12R vetää puoleensa, en tiedä. Molemmat joka tapauksessa koeajan ensikautena. Kokeneemmilta ois kiva kuulla mielipiteitä.
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
Hyvin samanlaisia sport/touring mopojahan nuo ovat ja soveltuvat parhaiten matkantekoon ja mutkateille. Mikään ratatykki ei luonnollisesti noista ole kumpikaan. Ajoasentojen ym. paremmuus riippuu paljon kuskin mitoista. Busan moottori vääntävämpi ja kawan korkeilla kierroksilla ehkä hivenen tehokkaampi. Kummassakin kuitenkin syöttöä sen verran ja kulkupuoli tasaista että sen perusteella ei päätöstä voi tehdä. Busa on mielestäni jonkin verran ketterämpi ja ajo-ominaisuuksiltaan urheilullisempi. Suosittelen koe-ajamaan molemmat ja kokeile kumpi tuntuu paremmalle. Itse päädyin busaan mielestäni paremman moottorin luonteen ja paremman käsiteltävyyden takia. Ja onhan busa aina busa![]()
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Joo olen useasti lukenut tällä palstalla että busa olisi hieman ketterämpi. Muistan kun vaihdoin ZXR750:n 9R:ään joka painaa jotain 30kg vähemmän. Kyllä oli ero miten helpommin 9R taipuu mutkiin vaikka muuten tykkäsin ZXR:n äärimmäisestä racing-ajoasennosta
Mulla on se juttu kans että 1000RR, gixxerit, R1 ja 10R tuntuu tosi mopolta alla. Mulla on pituutta 184 ja painoa 100-125kg riippuen "off seasonista"9R oli jo muutos suurempaan mutta ehkä vielä yksi koko suurempaan vois olla jees ja tehot tietysti sen mukana. Palstalla oli se yks kuva, kaveri varmaan 200kg ja alla 12R. Hänestä on tullut mun idoli
![]()
![]()
![]()
And the Road Warrior?
Terve! Pakko hieman laittaa omia kokemuksia, kun näyttä nuo aiheet sen verran läheltä liippaavan. Eli mitoiltani olen jonkin verran pienempi (185,90), mutta kuitenkin niin lähellä että varmasti osittain kommenttini voivat auttaa. Molempia pyöriä ajaneena täytyy sanoa, että tuosta ketteryydestä en kyllä löytänyt juurikaan eroja. Onhan ne toki aika erilaisia pyöriä, mutta itse en niiden eroavaisuuksia käytännössä kuitenkaan kovin suuriksi alkaisi mainostamaan. Itse omistan siis 12r:n mihin olen ollut erittäin tyytyväinen, enkä vähiten sen ajoasennon ja ominaisuuksien vuoksi. Busa myös hieno pyörä, mutta ainakin minun mitoilleni se on jotenkin ahtaampi asennoltaan ja esim. vakiopleksin takaa ei näe mittareita kokonaan mikä yllätti kovastikin. Tuo tietenkin korjattavissa tuplakuplalla. No nämä on näitä pikkuviilauksia, mitkä korjattavissa siis helposti. Pyörän painoa ei kannata säikähtää sillä se ei tunnu käytännössä miltään. Ja näyttäähän nuo radallakin näillä vetävän ihan kiitettävästi, vaikka joku meinaa aina ettei niitä sinne ole tarkoitettu. Monipuolisia pyöriä siis. Miinuksia on vaikea löytää kummastakaan mallista, joten et tule pettymään päädytpä kumpaan tahansa. Siispä aikomasi koeajo molemmilla pyörillä kannattaa tehdä ennen ostopäätöstä.(Ron Jeremy @ Tammi. 26 2007,19:33) kirjoitti
-- ZX-13 Rn --
"When the flag drops, the bullshit stops"
(9.130/250,4kmh)
http://jarkonblogi.wordpress.com/
Mulla ei oo pituutta kun 180cm mutta offseason paino tällä hetkellä 123.8kg. Miesten pyörähän se onkin eikä pikkupoikien(Ron Jeremy @ Tammi. 26 2007,19:33) kirjoitti
Ps. alle 200kg:n penkkipunnertajilla ei ole mielipiteitä![]()
Alkaa oleen aika loppuun kaluttu aihe:
Busa vs 12R yms yms yms yms yms
Kumarrus on suuri jos olet 200kg tosiaankin punnertannut (tosiharva sen nostaa).Itse nuorempana en aivan päässyt samaan mutta sinnepäin(Pahkasika @ Tammi. 26 2007,20:28) kirjoitti
![]()
Jotenkin jo valmiiksi jännittää tulevan kauden pärräkaupat![]()
And the Road Warrior?
Mitä sitä kumartamaan, pelkkiä numeroitahan ne vain on. Hopi hopi busa kauppaan ja mukia huulille!!![]()
Käy nyt vielä koeajaan bemarikin. Pisti silmään tuommoinen ilmoitus, kun hinta on noin sopiva:
K1200S
2006-mallissa on parempi näyttö (tuossa ajotietokoneella) ja uusi kytkin. Hinta on kyllä epäilyttävä edullinen. Onkohan tuo jokin absiton peli ilman sähköjousia ja pari kertaa kaadettu.
Dixi et animam levavi
Tosi sopiva hinta(ek@ @ Tammi. 26 2007,21:53) kirjoitti
And the Road Warrior?
Oma madallettu busa HUOMATTAVASTI ketterämpi kuin vakiokorkuinen 12ärrä... Eli tietysti Busa!!!!!!![]()
![]()
Exät:
Yamaha DT 125 R -89
Husqvarna WR 250 -92
Honda CB 750 -73
Honda CBR 1000 f -90
Suzuki Bandit 1200 -02
GSX1300R Hayabusa K5
M1800r -09
Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
Moro(Ron Jeremy @ Tammi. 26 2007,21:58) kirjoitti
Jos tuo hinta ei ole tuossa bemussa paljon ,niin oisko vielä hieman enemmän ekuja ja laita uusi zzr1400. Siinähän ois lehmää kerrakseen![]()
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Anteeksi kaupunkilaisuuteni, mutta mihin ihmiset aina "laittaa" noita pyöriänsä?(ysi-ärrä @ Tammi. 27 2007,09:02) kirjoitti
![]()
"Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi sängyssä"
Talliin?..(Enslaved @ Tammi. 27 2007,11:14) kirjoitti
![]()
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Itellä tämän kiistan ratkaisi että 12r on hieman enemmän tilaa ja ulkonäkö. Ihmetytti miten ei ole busastakaan mielipidettä kun sehän ruukaa jakaa kastin aina kahdelle puolelle ihana tai ruma.
12r näyttää enemmän sporttiselle ja keveämmälle esimerkki Busaahan kehutaan väänökkäämmäksi ja ketterämmäksi en tiedä kun en ole ajanut mutta minusta sillä ei ole enää niin suurta merkitystä kun kyllä 12 on vääntöä jo ihan tarpeeksi.
Ketteryys ei ole ollut itelle ongelma kunhan oli jonkin aikaa ajellut niin oppi että pyörää pitää vähän käskeä jolloin se taipuu kyllä nätisti.
Jos menet koeajolle niin uskoisin että molemmat pyörät tuntuu kauheen kankeilta mutta kesän ajaneena ne tuntuu ihan normaalille ja samalla on oppinut miten se vastaohjaus toimii ja muutenkin paremmin ajamaan.
Kiva on kallista ja tosi kiva on tosi kallista
zx-12r 02
Ääni tipahtaa kanssa tuolle zzr 1400:lle.Pirun kevyt käsitellä kokoonsa nähden,mahtijarrut,hyvä moottori.Ehkä hieman "tylsä" kun ei 200 km/h tunnu miltään.Ainakin itse tuli hieman vauhtisokeaksi,kun Kawalla ajoin,vaikka on noita pyöriä tullut muutamia testattua.Ei jää ainakaan pyörän ominaisuuksista kiinni,jos ei pysy mutkapätkällä kilosten ja kusiaisten perässä näin amatööritasolla.Jos muksut olisi isompia ja muijaa kiinnostais mun kanssa reissata,niin Kawalle ei olisi haastajia.
Mulla ei ole varaa ZZR1400, enkä ulkonäkösyistä ottas sitä muutenkaan(pc25 @ Tammi. 27 2007,11:51) kirjoitti
Itte puhun nyt käytetystä busasta tai 12R:stä
And the Road Warrior?
Niin..makuasioista ei voi kiistellä.Ajattelin vaan heittää tuollaisen vaihtoehdon.Busa ja 12 Risto on vaan niin vitun rumia mopoja,että oksat pois(Ron Jeremy @ Tammi. 27 2007,13:30) kirjoitti
![]()
tämäkö ruma? ja vielä ...toisesta kulmasta
...mutta kuten sanottua, makuasioista ei voi kuin kiistellä *
edit: tankkilaukku vähän "rikkoo" profiilia...mutta suonettakhon anteeksi. Tuossa lisäksi MRA touring-pleksi alkuperäsen paikalla.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Totta puhut mutta onhan ne tosi kauniita verrattuna ZZR1400:seen jota katsellessa oikein silmiä kirvelee! *(pc25 @ Tammi. 27 2007,14:04) kirjoitti
![]()
Power is nothing without mojo!
Ääni Kawalle..Ite ollut tosi tyytyväinen kaikin puolin.Olen 189 pitkä ja ajo-asento on hyvä ainakin mun kropan välityksille.Serkkupojalla oli Busa (pidempi kuin minä),ja vaihtoi vuoden ajelun jälkeen toiseen merkkiin.Tosin syynä oli myös vaihtelunhalu..Taitaa olla ikuisuus kysymys,eli kun vuoden/muutaman ajelehtii samalla pyörällä,alkaa katsella lehtiä,esitteitä,myyntipalstoja eri silmällä.Aina tulee uusia "tosi"hyviä ehdokkaita.Perkule kun olis rahaa,niin ostaisin vähintään kolme mopoo.Pää-,jalat edellä ja enduro..By the way,penkkis oli kovaa luokkaa ainakin minun mielestäni.Tasan kymppi enemmän kuin minulla.Kakskymmentä vuotta meni kallisarvoista mopoilu-aikaa punttien kanssa rimpuillessa,ennen kuin tajusin yhdistää kaksi kivaa asiaa.Nyttemmin olen viisaampi ja naatiskelen molemmista täysin rinnoin,kirjaimellisesti.![]()
Vaikkei aiheeseen liitykään niin mulla penkki ollut parhaillaan n.220kg ilman paitaa. Silloin jäi vain ihan maximi kokeilematta loukkaantumisen takia. Kova tulos kyllä tuo 190 kiloakin!!(Betrix @ Tammi. 27 2007,15:29) kirjoitti
Päänympärysmitta?(maddras @ Tammi. 29 2007,13:11) kirjoitti
Aiheeseen, mulla on samat vaihtoehdot seuraaviksi pyöriksi, mutta tällähetkellä toi 12ärrä on viemässä voiton. Ulkonäön takia.
Pahus kun pääsis jo koeajolle niin olis taas viisaampi...
12:n on vähän jäykempi viedä mutkatiellä kuin Busa. Samoin Busan kone on tehty niin että vääntöä tuntuu olevan alhaalla vähän tasaisemmin, se tosin korjautuu voimakomentajan laitolla. Tosin siinähän on kysymys vain siitä pitääkö äidistä vai tyttärestä.
Ajoasento on Kawassa tilavampi mutta kyytiläisen paikka on Bussiin verrattuna melko surkea. (tästä ei kannata alkaa vääntää kättä, rakkauvesta sitä jotkut istuu ihan missä tahansa)
Molemmat oman tyylinsä edustajia. Makuasiat ratkaisevat paljon.
Itse olen ajanut Kawalla muutaman tuhat km ja nyt Bussilla 34. Yksin ja kaksin eli takapenkin kokemukset ja kommentit on kyytiläisiltä.
haemis