Tuollaisen mp-liikkeen myynti-ilmoituksia alkanut ropisemaan vauhdilla Nettimotoon, yhdestä threadista löytyikin jo jotain huhupuheita että olisi ihan asiallinen liike, mutta laittakaa ihmeessä kokemuksianne asiasta jos niitä löytyy.
Ihan asiallisen oloisia/näköisiä laitteita ja vieläpä sopivin hinnoin. Näyttävät miltei kaikki olevan Italiasta tuotuja..mutta ehkei ne kaikki niin huonoja ole?
Liikkeen kotisivu
Sivut Nettimotossa
Käyty on Tallinnan liikkeessä. Ihan asiallinen paikka. Siinä rautatieaseman vieressä, kävelymatkan päässä lauttarannasta. Tiedän tapauksen, että kaveri hommasi nimenomaan siitä liikkeestä pyörän tänne Suomeen edukkaasti ja ihan korrektisti. Osasivat kaupassa ihan hyvää suomenkieltäkin. Niillä on tallella pyörien alkuperäiset rekisteripaperit Saksasta, Italiasta, Hollannista, tms. Joten pyöriä ei välttämättä ole edes rekisteröity koskaan Eestiin.
Näin se kilpailu vaivihkaa kiristyy Suomen markkinoilla. Kun Suomen valtio vielä rukkaa noita ajoneuvovero kuvioita, rupeaan Tallinnassa kauppa tosiaan käymään.
PS. Siellä on paljon Euroopasta tuotuja priimoja autojakin, ei tässä liikkeessä, mutta muualla. Ja lisäksi Tallinnasta löytyy vähän käytettyä eurooppalaisia asuntovaunuja, niissähän ei mitään ajoneuvoveroja ole, joten niitä ei kyllä Suomesta enää kannata ostella, jos käytettyä etsii.
Kyseisestä liikkeestä ei ole omakohtaista kokemusta vaikkakin noilla nettisivuilla olen kyllä vieraillut useasti. Sen sijaan pyöräkauppaa on tehty Virossa ja homma toimii ihan niin kuin missä muuallakin. Viron ARK:ssa rekisteristä poisto ja paperihommat hoituivat mutkitta ja muutenkin vain positiivista kerrottavaa. Hintatasohan tuolla on ihan Saksan luokkaa ja matka tutkailemaan ajokkeja huomattavasti nopeampi, helpompi ja halvempi. Ensikeväänä tod.näköisesti lähdetään hakemaan pari pyörää ja pari autoa Virosta.
Niin ja kaupat tehtiin yksityisen kanssa, joten luultavasti liikeestä homma hoituu vielä helpommin. *![]()
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja sehän on ennenkin riittäny....
Mitenkä onnistuu laivaaminen suomeen? Itsehhän en pääsisi täältä sitä hakemaan ja katsomaan, joten joutuisi ostamaan sian säkissä.
Heillä on ihan toimivat sopimukset rahtareiden kanssa, mutta eikös tuonne lahden taakse ole kuitenkin aika helppo mennä itsekin käymään, jotta saa omin silmin todeta, että peli on toivotunlainen.(Saatana @ Helmi. 23 2007,18:09) kirjoitti
Tuo kyseinen firma on asiallinen liike, vaikka pyöriä emme olekaan heiltä ostaneet vaan muuta tavaraa tilanneet silloin tällöin. Kannattaa kysyä Rain-nimistä kaveria, joka ainakin puhuu Suomea. Myös meilaukset voi tehdä kotimaisella, joten asioiden hoito on suht kivutonta.
t. Spagu
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Mulle eivät kyllä vastanneet sähköpostiin kun yritin kysellä vähän pyöristä ja heidän käytännöistä. Mutta eipä tuo haittaa enään kun pyörä tuli hankittua ihan täältä Suomesta!
Suzuki SV650 -01 --> Suzuki SV1000S -04 -- > KTM 640 LC4 SM -06(Varastettiin) --> BMW F800GS -09
Reilu vuosi sitten ostin auton Eestistä ja kyllä ainakin silloin oli hankalaa. Vaikka maksoin paikallisessa ARK:ssa siirtokilvet ja vakuutukset (eivät olleet halpoja) niin tullissa eivät päästäneet laivaan kun joku saatanan proopuska puuttui. Auton myyjä joutui tulemaan Tartosta Tallinnaan piirtelemään nimeään papereihin!!
Ajattelin että jos vielä sieltä auton ostan, niin saa virolainen omistaja ajaa sen lauttaan, siellä otetaan kilvet irti ja saa kävellä niiden kanssa samantien takaisin maihin. Tulee ilmeisesti paljon halvemmaksi.
Tai sitten mulle sttui vaan harvinaisen vittumainen tullimies..
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Tällä viikolla juuri tiedustelin kyseiseltä firmalta mainostamaansa dynokäyrää yhdestä pärrästä. Heti samana päivänä sain kyllä vastauksen ja linkin käyrään. Vaikutti vielä ihan rehelliseltä käyrältä kun alkuperäisistä tehoista puuttuu noin 20 hvJatkotiedustelua on meneillään siitä että voisivatko toimittaa pyörän Tallinnan satamaan josta sen voisi sitten taluttaa laivaan, ja vasta Suomessa lastata sitten autoon. Voin reportoida tänne millaisen vastaanoton kyseinen järjestely saa. Niin ja suomeksi olen ihan kommunikoinut.
Suzuki RF 900R
Kävin pyörähtämässä liikeessä eilen, mutta olivat myyneet pois molemmat pyörät, joista olisin ollut kiinnostunut. Pyöriä oli hyväkuntoisiakin, pari hieman rähjäistä ja mittarissa 20tkm. http://www.motodepoo.ee/details.php?id=7409&grupp=114
Tässä pyörässä näyttää olevan mittarissa tasan 30000![]()
Ei ole firmasta nyt vastausta kuulunut, mutta taitaa silti tässä kuussa olla vierailun paikka. Kattoo jos sieltä jotain tarttuu mukaan..
Suzuki RF 900R
Toi firma myynee ajovarusteita, varaosia ym. Mutta onko hintatasosta mitään tietoa?? Verrattuna meikäläiseen hintatasoon.
Herrasmies ei juokse dösään, eikä suutele savuke suussa...
Nyt on reissu varattu Tallinnaan. Motodepoo on yksi vierailun kohde. Paluumatkalle on varattu myös moottoripyörapaikka joten jotain sieltä on kait tuotava itselleen tuliaisiksi...![]()
Suzuki RF 900R
Mäkin olisin kyl kiinostunu tästä tiedosta. Noi niiden kotisivut oli eestikielellä, ettei paljoa ymmärtäny!(Rib@55 @ Maalis. 04 2007,15:00) kirjoitti
*Tulkkausapua olis tarjolla*(karkka @ Maalis. 12 2007,18:51) kirjoitti
Mitäs sivuja on tarjolla, missä voisi ihmetellä Eestiläistä tarjontaa? www.Auto24.ee on tullut tutuksi, onko muita?
Suzuki GSX-R 1000 K7
No tulkkaa ja taio noi sivut selkokielelle. Lähinnä kiinnostaa toi hintataso. Eikö kenelläkään ole tietoa?(Köpi @ Maalis. 12 2007,19:00) kirjoitti
Tarkenna hieman...eli minkä hintataso/minkä lauseen yms. haluat tulkattavaksi...en mä koko sivustoa lähde kääntämään.(Rib@55 @ Maalis. 13 2007,16:50) kirjoitti
No kun ei katukorkeakoulun(Köpi @ Maalis. 13 2007,16:53) kirjoitti
käynyt löydä varaosista / ajovarusteista infoa. Eli en viitsi klikata joka mestasta ja siten ottaa riskiä näistä kaikista "pöpöistä".
Kiitos Köpi etukäteen, jos voit, jaksat ja viitsit auttaa![]()
Millon olet menossa? Olen itse mailitse kysellyt useasta pyörästä samasta puljusta, mutta en ole saanut vastausta kertaakaan. Kysyin myös, että onnistuisiko saada pyörä Tartosta Tallinnaan, niin ei tarvitsisi lähteä ajelemaan satoja kilometrejä pyörän perässä vieraalla maalla. 5.4 olisin menossa käymään Tallinnassa ja ajattelin myös varata paluumatkalle paikan pyörälle. Kerro heti jos jotain uutta kuuluu ja miten kaupat sujuu.(Kenguru @ Maalis. 12 2007,17:56) kirjoitti
![]()
MC Impossible - Euroopan Tourille 2010
Itsekin olen yhdestä Giksusta kysellyt, mutta ei ole vastausta kuulunut![]()
Suzuki GSX-R 1000 K7
Mä oon menossa nyt 24.3 käymään tuolla. Varasin myös pyöräpaikan paluumatkalle. Ihme homma kun mulle on kyllä vastattu kaikkiin kyselyihin mitkä olen laittanut nettimoton kautta. Suoraan sähköpostikyselyyn en ole saanut vastausta.
Katselin juuri että hitto kun kaikki edulliset kyykkypyörät on näköjään nyt Tartussa.. Ei aikataulu riitä Tartun keikkaa varten kun ei mennä autolla yli. Pitää kattoa mitä tuolta Tallinnan liikkeestä löytyy.
Suzuki RF 900R
Mä en ole saanut minkäänlaista vastausta mihinkään. Paljonko maksaa pyöräpaikka laivasta? Tiedätkö saako tuolta minkälaisia lappusia pyörän mukaan, että katsastus/rekisteröinti sitten onnistuu? Ne pyöräthän on Italiasta tuotuja. Joku sanoi, että Italiassa pihistellään niitä papereita, tiedä sitten onko vaan paskapuhetta..(Kenguru @ Maalis. 17 2007,10:16) kirjoitti
![]()
Pyöräpaikka laivasta maksaa 15 € suuntaansa. Jotta sai paikan vain toiseen suuntaa tarvitsi soittaa mun tapauksessa tallinkin aspaan. Nettivarauksessa tulee automaattisesti pyöräpaikka molempiin suuntiin.
Papereista en vielä tiedä, mutta eiköhän se viikon päästä ole selvillä mitä sieltä saa mukaan. Periaatteessa sen pitäisi riittää että saa sen viimeisen rekisteriotteen mikä italiassa on ollut käytössä + kauppakirjat. Tai näin ainakin käsitin katsastuskonttori visiitin perusteella. Lisäksi siis tietysti se vaatimuksenmukaisuustodistus vai mikä sanahirviö se nyt olikaan![]()
Suzuki RF 900R
Odotan raporttia reissusta.(Kenguru @ Maalis. 18 2007,12:22) kirjoitti
Reilun viikon päästä siitä voisin itse lähteä käymään..
Joko joku käynyt paikanpäällä/ hakenut pyörän? Kertokaapa HETI kokemuksianne...
mites paperiasiat ja laivaan rahtaukset? ovatko suostuneet tuomaan pyörän satamaan?
Sitäkin olen miettinyt että tuovatko he noita tartossa olevia pyöriä tallinnaan pyydettäessä?![]()
Itse kysyin juuri tuota samaa, että onnistuuko saada Tartosta pyörä Tallinnaan, mutta no answer!!!(Miksa82 @ Maalis. 19 2007,08:44) kirjoitti
![]()
Tuntuu että ovat taas nyt laiskalla tuulella noiden vastausten kanssa. Eipä mullekkaan vastausta ole kuulunut. Tosin olivat lisänneet vastauksen kysymykseeni nettisivuilleen pyörän myynti-ilmoitukseen![]()
Suzuki RF 900R
Uhkaavasti vähenee tuo valikoima Tallinnan liikkeessä
Kattotaan onko siellä huomenna mitään jäljellä![]()
Suzuki RF 900R
Noniin, keikka heitetty ja kotiin tultiin ilman pärrää
Ensinnäkin Superfastilla kulkeminen tällä hetkellä on todella hidasta ja inhottavaa koska laivaan ja laivasta pois pääsee vain bussilla tai omalla autolla. Tästä johtuen Tallinnassa olo aika muttui klo 11.00 - 16.30 ajoista klo.12.45 - 16.00 aikoihin. Eli maissa kolme tuntia aikaa.
Toisekseen Tartussa oli juuri eilen moottoripyörämessut, minkä takia Tallinnan Motodepoosta kaikki parhaat myyntypyörät olivat Tartussa. Jotta homma kusisi vielä enemmän niin kaikki muut moottoripyöräliikkeet olivat kiinni koska kaikki olivat messuilla.
Eli Summa Summarum: Meikäläisen reissu meni perseelleen ja tuliaisiksi tuli vain Tobleronea. Sentään tuli tutustuttua yhteen virolaiseen motoristiin joka lupasi lähteä kuskiksi ensi kerrallakin.
Kuulemma Tallinnasta tosissaan kannattaa käydä ostamassa pärrä syksyllä. Silloin hinnat ovat huomattavasti halvemmat ja tarjontaa tuplaten. Pitää varmaan ajaa vielä tämä kesä tolla leasing RF:lläja hakea oma pyörä vasta syksyllä.
Suzuki RF 900R
itsekin etsinyt 954cbrää vm02-03. motodepoolla ollut muutama, mutta rumilla 90-luvun sini/punaväreillä... ja kun yksityiseltä katsellut, jokaisesta puuttuu peilit ja vilkut ym. ja yleensäkin ollut hyvin erikoista. neuvoteltu kaupoista jnejne ja kun olen sanonut että tulen hakemaan, pyörä onkin yhtäkkiä jo myyty.
ainiin, jos jollain sattuu ylimääräinen kelta-musta cepari löytyyn, saa tarjota.
monta pyörää omistanut ja ajanut, nyt en luovuta ennen kuin saan oman ampiaisen.