Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 46:sta
    12v - 17v minulla ollut mopoja ja niitä rassannut ToSi paljon. Sitten vuoden verran ajoin 250cc crossi kotarilla, mut se oli vanha ja meni hermo kun aina levällään. Tieliikenteessä en isommalla pyörällä ole ollut.

Katselen sellaista pyörää, joka olis kohtuu ajettava kaupungissakin, mutta tarpeen tullen vois emännän kans heittää reissun sillai, et sais kampettakin mukaan. Mitään tappovehettä en eti.

Sit sen pitäs olla luotettava, ei mitään venttiilin säätöä joka mutkassa. Kuluvat osat on tietty kuluvia kaikissa.

Hintaluokaltaan semmonen 3ooo e, eli en katsele kovin uutta peliä. Mielessä oli Honda VFR 750. (vaihdossa meinasin laittaa / myydä erikseen m-kelkan, polaris xc 700 sp -99, hl 2900e.)

Sitten, nuo vakuutukset, missä kriittinen hintaraja kuutioiden suhteen. Vakuutusyhtiönkin mukaan tietty vaihtelee.

Ehdotuksia / kokemuksia?!
    Noin nopeasti cbr 600 f ja vastaavat. VTR on sitten hieman väännökäämpi. Mitään kyykkypyörää en suosittele kaksipäällä ajoon. Ja penkin pitää olla takapenkkiläisellekin leveä ja mukava istua. Vakuutukset on verrannollisia teho, paino, asuinpaikka, ikä suhteeseen ei kuutioihin. Teho tuntuu vaikuttavan eniten.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Ainakin vakuutuksista voin sanoa, että tällä uudella systeemillä (teho/paino suhde) tuommoiseen vfr tyyliseen pyörään vakuutus maksut on ihan inhimilliset. Tosin IF:llä taitaa on vielä syksyyn asti käytössä toi entinen kuutioihin perustuva käytäntö. Hieman offtopic ,mutta kun tuohon omaan kusiais kawaan kilpailutin vakuutusyhtiöitä niin tapiolan (20% bonuksilla) koko vuoden vakuutusmaksu oli 1000€ halvempi kuin IF:n (35% bonuksilla). Ja tapio oli tätä uutta vakuutus käytäntöä.
    Tai CBR1000F. Ois vähän kookkaampi koneeltaan sekä muutenkin. Ja hintaluokka vois olla lähellä haarukkaas. Jos vähän enemmän hintaa kiinni, niin CBR1100XX.

Mutta mielipiteitä nyt on niin monta kuin niiden esittäjiäkin.
    Niin ja jos kaskoa meinaat niin pummi heti lähdössä täydet boonukset. Liikenteeseenkin jotain saa.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Pari asiaa voisin vielä lisätä. Eli pituuteni on 178 cm. Ja sitten se hankala homma, eli vaimo on miettinyt josko hän voisi samalla pyörällä ajaa. Hän on kyllä ihan teknistajuinen ja tykkää koneistakin, mut ajokokemusta hällä ei ole oikeestaan yhtään (pari kolme kertaa mopolla ajanut ja saman verran kelkalla). Ensinnäkin jo ihan se, et olemme niin eri mittaisia (hän 168 cm) ja onhan raskaamman pelin käsittely hälle huomattavasti työläämpää. ..ja itseä vähän hirvittää et jos hän vaikka innostuu kääntämään kahvasta.. ..kokemuksia näistä?!

..ja jos muita suosituksia / ihan tietoa myytävistä niin saapi laittaa. ja kelkan saa vaihdossa jos niikseen tulee. Se on hyvä peli
    Suzuki 750 GSX-F. Itelläni vastaava 600-kuutioinen vm 2001, ollut tosi luotettava peli. Taittuu kaupunkiajossa, mutta yhtä mukava matka-ajossakin.
    Kokemuksia on myös kyseisen pyörän kyydissä olemisesta, eikä valittamista ole.

Pyörä on siis minun eli naisimmeisen käytössä pääasiassa. Mulle ensimmäinen oma pyörä, ja mittaa 157 cm eli olen tosi tappi. Tästä syystä pyörään tehtiin madallusoperaatio, mutta ominaisuudet eivät kärsineet niin paljoa etteikö isäntä (suurin piirtein saman mittainen kuin topicin aloittaja) sillä vois ajella. Mielellään tuo näkyy sillä silloin tällöin töihin menevän kun emäntä armollisesti sallii

VFR tai GSX-f varmasti parraat vaihtoehdot. Taitaa hinta painaa vaakakupin Hondan puolelle.
    Ja tieten pitää kehua tonnikakssatasta ässä Bandittia. Lepposa peli aloittelijallekin mut riittää pitemmäksikin aikaa.
    - Suzuki Bandit GSF1200N -
    Vielä kun löytyisi kelkalle ostaja, niin vois alkaa pyörää kattoo. Mitä mieltä olette ajoasuna sinisalon kelkkapuvusta? Materiaali on corduraa.
    En kyllä ymmärrä mitään kelkkapukujen päälle, mutta jotenkin ajattelen ettei niissä ole kunnon suojia. Halvin henki vakuutus on hyvät kamat, jotka saa ostettua myös käytettynä. Kunnon kamoilla pikku mälleistä nouset ja käyt tsekkauttaa itsesi terkkarilla ja kävelet kotiin. Ilman pukua polviasi kurotaan umpeen, kämmeniin etsitään selästä nahkaa ja viritellään kyynärpäihin väliaikaisesti kalvoa kun kaikkea asfaltti ihottumaa ei voi kerralla leikata. Ostin uutena ylivuotisen nahkapuvun alle 400 € ja tiedän niitä kunnollisia saatavan halvemmallakin, saati sitten käytettynä. Toki mahdollista on toivoa ettei juuri sinulle satu mitään, mutta kun tuolla liikenteessä on muitakin ja he eivät välttämättä ajattele paskan vertaa kanssaliikkujaa!

m 72 projekti
    Lonkka ja polvitoppaukset on vissiin kelkka housuissa vähäisemmät kun mp-puvuissa. Takissa on olkapää- ja kynärtoppaukset.
    Lainaa (Juppee12 @ Tammi. 19 2007,12:11) kirjoitti
    Ensinnäkin jo ihan se, et olemme niin eri mittaisia (hän 168 cm) ja onhan raskaamman pelin käsittely hälle huomattavasti työläämpää. ..ja itseä vähän hirvittää et jos hän vaikka innostuu kääntämään kahvasta.. ..kokemuksia näistä?!
    168cm pitäisi kyllä ihan hyvin ylettää ajella/jalat maahan cbr:llä tai vastaavalla pelillä. eikä se pyörän paino nyt niin kamala asia ole, pienellä totuttelulla pienetkin naiset kyllä ajelee ongelmitta. voimaa tarvitaan enempi vasta sitten jos sen pyörän on jo kaatanut ja pitäisi takaisin kumiensa varaan nostaa ,)

Ja mitäs siitä jos tykkää kahvasta kääntää? Kukin ajelee omien kykyjensä mukaan, tai jos ei, niin minkäs sille sitten kukaan mahtaa
    kawan zr 7 (ei z 750) on myös aika halvalla myynnissä ja on hyviä ajaa kaksi päällä. Luotettavuuskin taitaa olla kohdillaan. Tosin naku pyörät ei ole niin hyviä siellä matkaalla, mutta siitäkin on montaa mieltä. Tosin kompromissiin aina joutuu kun ostaa ekaa pyörää, sitten vaan koeajoille pitkin kesää. Tosin ei ehkä kannata koeajella uutta pyörää jos ei ole varaa ostaa, kun helposti se oma säksätin sen jälkeen tuntuu hirveältä.

m 72 projekti
    onko toi VFR 4-sylinterinen? V-mottihan se on.
    Lainaa (Juppee12 @ Tammi. 19 2007,14:05) kirjoitti
    onko toi VFR 4-sylinterinen? V-mottihan se on.
    V4. Kaksi sylinteriä rinnakkain eteen ja taakse v-mallilla.

Minulla oli vfr ennen näitä kyykkyjä. Hyvä pyörä, mutta sitä painoa inhosin . Paikallaan käsittely oli melkoista puskemista ja vaati taktiikkaa. Vauhdissa pysyy pystyssä millä tahansa.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    Tytär ajoi kortin aikoinaan Kawasaki GPZ 500 S:llä 1993,
    ei liian raju kone vain 44 kw eli n. 60 kaakkia.
    Hän on suurin piirtein samain mittainen kuin "hemestisi".
    Pyörä painaa siinä 200 kg, satula sopiva kahdelle.

Ns. vääntökone, väännöt parhaimmillaan siinä 7-8000 kierroksen paikkeilla kuutos vaihteella jolloin vauhti n. 170 km/h sopiva esimerkiksi ajeluun Saksassa.

Itse tein sillä aikoinaan reissun tuonne Välimerelle ja pelasi hyvin 6153,7 km vain öljyjen vaihdoilla. Tietysti meni siinä jokunen litra polttoainettakin mutta kulutus oli säädyllinen.

Vakuutuksista tällä hetkellä tuollaiseen en tiedä, itsellä oli hyvät bonukset kun vielä pääsi mulkkaamaan keväällä bonukset pyörään ja taas syksyllä takaisin autoon niin oli kohtuullista.

Tosin minulla ei sitä pyörää enää ole, on jossain Rovaniemen paikkeilla nyt. Laukkutelineet kolmea laukkua varten löytyy vielä ( Givi ).
    Tämä vain minun mielipiteeni ja tästä pyörästä.

Toinen tuollainen matkaajoon sopiva on Kawasaki ZZR 600

Kummatkin enemmän tuollaisia sport/ touring pyöriä ei siis kyykkyjä.
    Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
    emäntä ehkä ajelis pikkutehosellakin, mut ite ei "nuhatumpulla" kehtaa ajaa. ..kahta pyörää ei vielä kehtaa laittaa.
    kun saan kelkistä rahat ni saattaapi olla, että VFR:ää alkasin kattelee.

Lainaa (Juppee12 @ Tammi. 19 2007,12:30) kirjoitti
    Vielä kun löytyisi kelkalle ostaja, niin vois alkaa pyörää kattoo. Mitä mieltä olette ajoasuna sinisalon kelkkapuvusta? Materiaali on corduraa.
    Joku Sinisalon Cordura "Racinki"-puku ei ainaskaan ollu pitäny vettä. Omani vielä sen verran väljästi istuvaa sorttia että lepattelis varmaan melko reilusti.
    Suosittelen hankkimaan kelvollisen oikean ajopuvun ja varusteet. Nauttii hommasta huomattavasti enemmän. Ja mammalle tieten kans
    - Suzuki Bandit GSF1200N -
    Lainaa (Juppee12 @ Tammi. 19 2007,19:48) kirjoitti
    kun saan kelkistä rahat ni saattaapi olla, että VFR:ää alkasin kattelee.
    Tässäpä olisi sitten hyvä VFR myynnissä.
    Klik
    Mitä olette mieltä Yamaha FZR 1000cc -89:stä? Ajettu 80000 km. Myyjän mukaan erittäin siisti yksilö. Onko nuissa ollu minkälaisia tyyppivikoja ja minkälainen muutoin ominaisuuksiltaan?

Tämmönen olis

Itse olen 178 pitkä ja 80 kg painoa. Katu/matkamopoja minulla ei ole ollut ennen, mutta crosseja ja kelkkailua on haarastanu. Nyt etsin sporttista pyörää, jolla voisi heittää myös reissuja.
    Kannattaa oikeasti myös tutustua Honda VTR1000F:ään. Sillä heittää kevyesti reissua ja mutkat, matkat ja radatkin pystyy kiertämään kivasti. Vanhempia malleja saa oikeinkin hyvään hintaan.

Edittiä sen verran, että TÄSSÄ olis Nettimoton tarjonta kyseisestä mallista. Hinnat alkaen 5300€.

CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
    Lainaa (Juppee12 @ Tammi. 19 2007,12:11) kirjoitti
    Eli pituuteni on 178 cm. Ja sitten se hankala homma, eli vaimo on miettinyt josko hän voisi samalla pyörällä ajaa. Hän on kyllä ihan teknistajuinen ja tykkää koneistakin, mut ajokokemusta hällä ei ole oikeestaan yhtään (pari kolme kertaa mopolla ajanut ja saman verran kelkalla). Ensinnäkin jo ihan se, et olemme niin eri mittaisia (hän 168 cm) ja onhan raskaamman pelin käsittely hälle huomattavasti työläämpää.
    Mitä on kansa mieltä Honda cbr 1000f:stä tässä minun tapauksessani? Onko ajatuskin jo tuhoon tuomittu Siis kyllä itse tuolla pärjäisin, mutta mopoilusta melko kokematon emäntä, miten hän?

Lisäksi tietty jos kokemuksia ko moposta (kaupungissa/maantiellä) niin tervetulleita. Aika paljonhan niitä haullakin löytyy.

...vai pitääkö suosiolla laittaa pienempi mopo.
    Lainaa (0069 @ Tammi. 19 2007,12:08) kirjoitti
    Tai CBR1000F.
    Tuohon ei lisättävää Itse ostin ko. vekottimen ensipyöräksi, lähinnä 2 päällä matka-ajoa silmällä pitäen, eikä se kyllä missään vaiheessa ole mitenkään `pelottavan` tehokkaalta tuntunut, vaikka edellinen 2 -pyöräinen moottorikäyttöinen ajoneuvo olikin Honda Monkey...

edit. Niin ja eihän kukaan nyt voi varmaan sanoa, että tuollaisella 1000f:llä olisi mukavaa ajaa kaupungissa 20-60km/h, mutta maantiellä se tuntuu varsin hyvältä ja kyllä sillä mutkateillekin voi mennä. Olen silti erittäin huono täältä huutelemaan, koska tuota kokemusta ei muista pyöristä löydy.
    Mutta vaihtoonhan tuo menisi mikäli ei miellyttäisi ja sitä en ole harkinnut hetkeäkään!!

Liian pieni allekirjoitus poistettu.
    ..kyllä minä sillä ajelisin, mutta entä kohtuu kokematon emäntä, jolla elopainoa 20-25 kg vähemmän kun minulla (minä 80 kg) viekö kuski pyörää vai tuleeko kuskista matkustaja... ..ja entä äkkitilanteissa..

onko kokemusta naispuoleisista CBR1000 F:n päällä?
    kyllä ne omasta mielestä parhaat olis vfr tai 750 gsx-f. viimekesänä oli -91 gsx-f ja tyytyväinen olin. ainut vika niissä on ruma käynti ja kaasareista kuluu suutin rungot jolloin alkaa vääntökäyrät menee kuralle. Honda taas V4 koneella on hieman erilainen ja erottuu edukseen. Ja tekniikalta vfr on todella kestävä.
    Semmosta vaan, että noi GSX-F(750) ja VFR on varmasti hyviä pelejä tuohon mainittemaas käyttöön, mutta paremmin budjettiis osuu mielestäni toi GSX-F. Saat samalla rahalla paljon uudemman sutsukin ku tuon hondan. Ei siinä GSX-F:sä tietty mitään kovin moternia tekniikkaa ole, mutta pommin varma pitäs olla...
    Lainaa (teme77 @ Tammi. 26 2007,11:02) kirjoitti
    Kannattaa oikeasti myös tutustua Honda VTR1000F:ään. Sillä heittää kevyesti reissua ja mutkat, matkat ja radatkin pystyy kiertämään kivasti. Vanhempia malleja saa oikeinkin hyvään hintaan.

Edittiä sen verran, että TÄSSÄ olis Nettimoton tarjonta kyseisestä mallista. Hinnat alkaen 5300€.
    Ketjun aloittaja taisi mainita kaksipäällä ajamisesta. Mun matkustajani kommentti VTR:n takapenkistä oli, että kaverin vanhan mopon takatelinekin oli mukavampi. Ilmeisesti suurin ongelma oli, että VTR:ssä joutui istumaan jalat aivan liian koukussa ja olo oli muutenkin kuulemma hutera.

"Vertailun" paras takapenkki oli muuten Aprilia RST 1000 Futurassa, ja koska se kuskinkin mielestä oli paras matka/sportti-kompromissi, sellainen hankittiin eikä 3v jälkeen ole kaduttu. Futuroita alkaa jo saada aika edulliseen hintaan, koska malli ei enää ole tuotannossa, eikä se ikinä ole ollut mikään haluttu mainstream-pyörä. No, ehkei kuitenkaan ihan tuohon 3000 pintaan vielä sentään.
    Kyllä minäkin miettisin vfr:ää ennemmin aloittelijalle varsinkin jos emäntä meinaa ajaa myös!Itellä meinaa oli 1000f -90 ja on se sellanen norsu et alottelijalle en suosittele..itse oon kyl melkein yhtä norsu 202cm\108kg....mut silti se 1000f on raskas,pitkä ja kankee...
  30.  
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen