Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Onko ihan hullu ajatus hommata tuollainen sport touring-kumi kawan 10r:ään taakse?
    Kokemusta tässä pyörässä vain diablo corsista ja nyt odottamassa Metzelerin Sportec M-1:set, mutta suunnitelmissa käydä reissussa pidemmällä, joten kestävyys olisi plussaa (köröttelyä, suoraan ajoa..).

    Edellisissä pyörissä ja vaimolla 636:ssa on ollut tuon tyyppisiä kumeja aina (pehmeistä ei edes paljoa kokemusta), mutta tehotkin hiukan pienemmät, joten pitoa on riittänyt. Alkaako tuollainen kumi lipsumaan kympin alla?

    Diablo corsathan pitää kuin tauti, sateellakin +5 lämmössä vääntävät hytin pystyyn sutimisen sijaan kunhan ensin lämpenevät.

    Entä eteen? Sulaako tuollainen M-1:nen edessä turhan hätäisesti matka-ajossakin? En haluis loppukesää kuitenkaan liukastella jollain ikikumilla..

    Eikös noi uudet irtorenkaat kuitenkin pimeässä, viileässä ja kosteassa kellarissa säily melko hyvin vaikka yhdet z4:set ajaisikin siinä välissä?
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  2. #2
    Hyvin pitää ainakin XX:n alla, onhan siinäkin tehoja ihan hyvin. Painavampikin se tosin on, mutta toisaalta taas vääntöä enemmän kuin 10r:ssä.

    Kokeile, tuskin se siitä pahakseen pistää.
  3. #3
    Z4 olivat yhdet parhaista rengas-seteistä omassa FJR:ssäni. En tiedä miten ne sitten sun pyörässä toimisivat, mutta jos matkaa teet niin ainakin kulutusta tulevat kestämään. Pidossa ei ainakaan FJRssä ollut minkäänlaisia ongelmia- *ei kylmässä, ei sateella eikä lämpimässä. En kyllä sillä mitään ratapyöräilyä harrastanut.

    Ensi kesänä on tarkoitus laittaa omaan K12S:ään alle Z6 setti.
  4. #4
    Meikun ajotavalla: mutkaa ja suoraa (hmm... onko jotakin muutakin mahdollisuutta?), ei pehmo vanha M-1 kestänyt ison Bandun takasessa kauankaan. Etunen kesti hyvin, mitä nyt laineen alkua muodostumassa. Sen sijaan pito oli mitä parahin verrattuna vaikkapa vanhaan kovaan Roadtechiihin. Tällaista tasapainottelua taitaa olla rengasrumba loputtomiin - kun kestoon kumarrat, niin pitoon pyllistät... ja päinvastoin... sanoisin.

    Riskaabelissa koemielessä keväällä tulevat alle uutuudet Pilot Power 2CT:t, saapi nyt sitten nähdä kuinka äijän käy... Alkukevät luultavasti yhdistelmä: taka 2CT ja etu M-1. Saapi nähdä miten combo käyttäytyy...

    2ct

    -hh-
  5. #5
    Itellä Rykkösessä juurikin kyseinen rengas ja olen tykännyt 2 kertaa kävin kemorassakin eikä kertaakaan renkaasta pito loppunut, toki menee lämmetessä hiukan kauemmin. kadullakin ollut hyvä. Kestää paljon kilometrejä.

    EDIT: Nyt siis puhuin itteni pyörryksiin, Mulla on siis rytkösessä Z6 takana eikä Z4 ja M-1 edessä.



    04-2006 Yamaha YZF R1 vm-00
    06-07 Suzuki GSX-R 1000 limited edition vm-04
    08- Honda CR 250 vm-04
    13- Ei pyörää
  6. #6
    Mulla on Bemarin K1200-ässässä alla tuommoiset M-1 sporttecit. Ekan takarenkaan vaihdoin 6 tuhannen kohdalla ja etusella pääsee luultavasti sen 10 ja risat.

    Tarkoistus oli laittaa taakse Z6, mutta oli rengaskauppias tilannut väärän renkaan.

    aikoinaan ajoin yhden Z4-kumin tonnisatasessa Zetorissa ja ihan hyvältä se vaikutti. Tosin eipä silloin kyllä ollut paremmasta tietoakaan, joten vertailu on hankalaa.



    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  7. #7
    Kiitoksia kommenteista ja rohkaisusta. Olen tosiaan silmä pyöreänä ihmetellyt, kun vaimon zx6r 636:ssa z4 ei meinaa ikinä kulua loppuun..

    Eikä se siinäkään huonolta tuntunut. Ehkä tuo ei ole ihan viimeisimpiin superpyöriin tarkoitettu, mutta toisaalta jos sillä matkaa taittaa ja kun en radallekaan ole vielä uskaltautunut niin...

    Edessä taidan kuitenkin säilyttää pitoa.

    Tuota Z6:stakin miettinyt, sitähän metzeler jopa suosittelee 10r:ään. Mites onko se vähän niin kuin kompromissi noiden ääripäiden väliltä?
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  8. #8
    Mulla oli edellinen setti Z4:sia ja nyt on alla Z6:t, joilla ehdin ajella n. 7500 km. Voi sanoa, että paremmat ovat. Z4 kesti mulla takana n. 13 tkm, tuo Z6 on vielä ton 7,5 tkm jälkeen todella hyvässä kuosissa, sillä mennään vielä monta tonnia keväällä. Pitoakin siinä on vielä paremmin kuin Z4:ssä. Voitti muuten jonkun testin viime kesänä.
  9. #9
    Diablo Stradaa suosittelen myös lämpimästi. Jotakuinkin sama gummi kuin Z6 mutta "parempi" kuvio. Ite olen ainakin yli 10 tkm tykännyt eikä pidossa todellakaan valittamista edes pikku vauhdeissa Ahvenistolla. Eiköhän se "sport touring" viittaa enemmän ajotyyliin kuin pyörään mihin se asennetaan eli varmasti mikä tahansa tuurinki rinkula kestää 10R:kin alla jos ajo on sitä mihin gummi tarkoitettu...
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  10. #10
    Asiaa sivuten.. Tuo Z6 on pärjännyt pirun hyvin aivan viime aikojen testeissä (Motorrad Saksassa (R6:sen alla), ja Moto Revue Ranskassa (Kawa Z750:llä)). Tuolla Metzelerin sivuilla on juttua noista lisää..

    Linkki Metzelerin sivulle, jossa myös PDF:nä nuo lehtijutut

    Moiset on nyt alla omassa RF900:ssakin.. Tosin vasta keväällä pääsee testaamaan.. *

    [Edit: Tuli tupla-"http:" tuohon linkkiin, nyt korjattu]



    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  11. #11
    Lisää edelliseen.. Molemmissa testeissa Pirellin Diablo Strada pärjäsi myös hyvin.. Metzelerin Z6 oli paras ja Strada niukka kakkonen kummankin lehden mielestä (ja Continental ContiRoadAttack kolmonen).. Muut merkit jäivät näistä selvähkösti.
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  12. #12
    Nythän ainakin rodamotosta saisi z6 setin melko sopivasti vaikka meidän molempiin kawoihin.

    Mikä on järkevä maksimi säilytysaika noille viime syksynä paistetuille M-1:lle? Muuttuuko ominaisuudet vielä 2-3v. säilyttämisestä (pimeässä ja viileässä).
    Tai saahan ne aina eteenpäinkin myytyä..

    Mikä Pirellin kuviossa tekee sen paremmaksi? Luin täältä jostain, että olisi kestävämpi suomen teille?

    Vakuuttavia tuloksia noissa testeissä sekä Stradasta, että Z6:sta.



    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  13. #13
    Lainaa (svahnm @ Tammi. 25 2007,10:16) kirjoitti
    Nythän ainakin rodamotosta saisi z6 setin melko sopivasti vaikka meidän molempiin kawoihin.

    Mikä on järkevä maksimi säilytysaika noille viime syksynä paistetuille M-1:lle? Muuttuuko ominaisuudet vielä 2-3v. säilyttämisestä (pimeässä ja viileässä).
    Tai saahan ne aina eteenpäinkin myytyä..

    Mikä Pirellin kuviossa tekee sen paremmaksi? Luin täältä jostain, että olisi kestävämpi suomen teille?
    Kuvion "paremmuus" on ihan vaan henkilökohtainen mielipide. Sporttisempi kuvio mun mielestä kuin Z6:ssa...
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  14. #14
    Joo, itsekin tykkään enemmän Pirellin kuviosta (corsat nyt alla).

    Z6:set vain näyttäis irtoavan melko sopivasti...

    Pistän kohta tilaukseen pari settiä ko. kumia rodamoton puolelta. Sieltä ei taida Visalla vielä saada?

    Nopea voisi päästä kimppaan jos pääkaupunkiseudulta tai Lohjan ympäristöstä (en viittis lähetellä kumeja). Näytti olevan neljälle kumille 30e lähetys..
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  15. #15
    Ainoastaan 9000 km. kesti takana . Edessä 17000 km. Eli kulutuskestävyys takana on heikoin ostamistani renkaista .
    Edessä ihan verraton . Pyörä gsx750f . ( rengas z4 )
  16. #16
    Lainaa (suzukiähvä @ Tammi. 25 2007,11:23) kirjoitti
    Ainoastaan 9000 km. kesti takana . Edessä 17000 km. Eli kulutuskestävyys takana on heikoin ostamistani renkaista .
    Edessä ihan verraton . Pyörä gsx750f . ( rengas z4 )
    Z4:sta siis kyse?

    Taidan päätyä joka tapauksessa Z6:seen.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  17. #17
    Lainaa (svahnm @ Tammi. 25 2007,11:54) kirjoitti
    Lainaa (suzukiähvä @ Tammi. 25 2007,11:23) kirjoitti
    Ainoastaan 9000 km. kesti takana . Edessä 17000 km. Eli kulutuskestävyys takana on heikoin ostamistani renkaista .
    Edessä ihan verraton . Pyörä gsx750f . ( rengas z4 )
    Z4:sta siis kyse?

    Taidan päätyä joka tapauksessa Z6:seen
    z6 kehuskeltu kovastikin : ei kokemuksia vielä .



  18. #18
    Lainaa (suzukiähvä @ Tammi. 26 2007,09:49) kirjoitti
    Lainaa (svahnm @ Tammi. 25 2007,11:54) kirjoitti
    Lainaa (suzukiähvä @ Tammi. 25 2007,11:23) kirjoitti
    Ainoastaan 9000 km. kesti takana . Edessä 17000 km. Eli kulutuskestävyys takana on heikoin ostamistani renkaista .
    Edessä ihan verraton . Pyörä gsx750f . ( rengas z4 )
    Z4:sta siis kyse?

    Taidan päätyä joka tapauksessa Z6:seen
    z6 kehuskeltu kovastikin : ei kokemuksia vielä .
    Mulla 600F tollanen Z6 nyt jotai 3000km takana ollu eikä kulumista oo paljoa näkyvissä! Pitoa verrattunu vanhaan Batlaksiin on kuin yöllä ja päivällä.....
    Kaikki on siistiä minkä itte tekee!!

    Honda CBR600F -98
    ex-Honda CBR1000F -98
    ex- Honda CBR600F -93
  19. #19
    Lainaa (svahnm @ Tammi. 25 2007,10:39) kirjoitti
    Joo, itsekin tykkään enemmän Pirellin kuviosta (corsat nyt alla).

    Z6:set vain näyttäis irtoavan melko sopivasti...

    Pistän kohta tilaukseen pari settiä ko. kumia rodamoton puolelta. Sieltä ei taida Visalla vielä saada?

    Nopea voisi päästä kimppaan jos pääkaupunkiseudulta tai Lohjan ympäristöstä (en viittis lähetellä kumeja). Näytti olevan neljälle kumille 30e lähetys..
    Täältäkin näyttää noita Z6:sia saavan nyt ihan kohtuu hinnalla ja vähällä sähläyksellä. Itse laiton eilen yhdestä Z6 setistä tilauksen vetämään.
  20. #20
    Edellisessä pyörässä gsxr1100w ajoin Z4 ja Z6 settejä, nelonen kesti heikommin ja kutonen kääntyi paremmin terävemmän profiilin myötä.
    Ei se Z4 huono oo, mutta Z6 on huomattavasti kehittyneempi joka sektorilla!!
    +100m/s club finland / 376,61km/h
  21. #21
    Mulla on nyt toiset Z4 alla ja aivan tyytyväinen. Pyöränä Thunderace, että ei varmaan kuulu niihin tehokkaisiin Radallakin kävin niillä ja hyvin kulki....omasta mielestä.
    -straight cool player-
  22. #22
    Lainaa (Titaani @ Tammi. 29 2007,11:37) kirjoitti
    Edellisessä pyörässä gsxr1100w ajoin Z4 ja Z6 settejä, nelonen kesti heikommin ja kutonen kääntyi paremmin terävemmän profiilin myötä.
    Ei se Z4 huono oo, mutta Z6 on huomattavasti kehittyneempi joka sektorilla!!
    Gummithan ovat jo perusprofiililtaan erilaiset ja tehty siis erilaiseen ajoon. Ei niitä voi verrata suoraan keskenään.

    6 on hieman jyrkempi profiililtaan kuin 4 ja sopii huomattavasti paremmin esimerkiksi rata-ajeluun. Ei huono vaihtoehto myös kulutuskestävyydeltään matka-ajossa. 4 kuitenkin rauhallisempi matka-ajossa juuri ton "pyöreytensä" ansiosta.

    Molempi parempi.

    Ps. En tiedä miten toi 6 kestää pitempää ratarunnomista, kun se lämpeää käyttöalueelle. Voi olla, että kesto-ominaisuudet kärsivät. Kertokoon se, joka on ajanut sen 45-60 minuuttia putkeen ilman taukoja tiukkaa rataa tollasella renkaalla.



    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  23. #23
    Itsellä z6 kesti sekä takana että edessä noin reippaat kypädonan. Eikä koskaan, missään luistanut ellei vartavasten niin tarkoittanut. Radallakin miehestä loppui osaaminen ennenkuin renkaasta pito. z4:set laitoin noiden perään, mutten kauaa ehtinyt niillä sitten ajella kun pyörä vaihtui, mutten niilläkään rajaa löytänyt.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  24.  
  25. #24
    Joo, vaimon 636:ssa on Z4:nen takana, eikä siitä perusajossa huonoa sanottavaa löydy.

    Z6:set tuli nyt kuitenkin tilattua. Eilen yritti DHL toimitella, mutta kun eivät soittele siirtyi tälle päivälle duuniin.. pääsee illlalla kynsimään kumeja

    Kuullostaa lupaavalta tuo kulutuskestävyys Z6:ssakin.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96