Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Eli ois tarkotus parannella vähän naarmuuntunutta kirkasta pleksiä.

    Kymysys kuuluuki että pystyykö sitä hiomaan? Kannattaako se maalata jollain esim tummemaks tai pitäskö siihen pistää joku tummennuskalvo..Millä saa parhaimman lopputuloksen?

    Oon kuullu että tollasta kirkasta muovia pystyy iha hyvin hiomaa, pitääkö paikkansa?

    Maalaamisesta en osaa sanoo mitä tekis, tuskin tulis kauheen hyvä, ellei sit hiois ensin.

    Ja kalvon laittaminen on sit mitä on..Ei sekää taia naarmuja pelkästää peittää...
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    EX - Suzuki Hayabusa 2004
    EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
  2. #2
    voisithan kokeilla hiontatahnaa johonkin kohtaa esim.autoglym tai vareklaa näkymättömään paikkaan ite kokeilisin sitä
  3. #3
    Sonax Scratch Remover:lla ainakin sain itse pikkunaarmut pois. Ostin kai Clas Ohlsonilta. Paketti on vihreä ja siinä lukee: "For use on plastic windows on convertible, campers, boat and aircraft windows, mobile phone and clock displaye, acrylic glass furniture etc." On siinä kuva mopon pleksistäkin.
    Dixi et animam levavi
  4. #4
    Noilla oikein hienoilla hiomatahnoilla pitäis onnistua naarmujen poisto. Ainakin mittariston "lasit" ainakin saa tuolla kirkastettua pikkunaarmuista. Ja vähän isommistakin jos jaksaa alkaa tuolla hinkuttaan.
  5. #5
    Kawasaki z1000 & Suzuki pv50R
  6. #6
    aja kunnes naarmuja on mielestäsi liikaa, sitten ostat toisen visiirin.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  7. #7
    Menes kysymään joltain autojen tuulilasikorjaajalta. Ite kävin tossa vajaa kk sitten tatsunin lasin korjauttamassa ja siellä turistiin korjaajan kanssa kaikenlaista työn ohessa, kovin kehuskeli jotain ainettaan jolla saa kuulemma lätkäkypäristä pleksit siistiksi sekä jotkut kåraookke levyt kans loistaviksi. En kyllä muista mikä aine oli kyseessä, mutta joku erittäin hieno hiomakiillotus-systeemi se oli
    -niin teki myös Tarzan, mies joka asui puussa ja ymmärsi luonnon päälle-
  8. #8
    Joskus kypärän visiirin hinkkasin muistaakseni xerapolilla tai sitten aine oli sonaxin vastaava, koska visiirissä oli syvä naarmu. No se teki visiiristä entistä naarmusemman ja kotona sattu olemaan autosolia (metallin kiillotusaine) ja sillä siitä tuli ihan siedettävä.
    <p>oli miten oli, mutta näin on</p>
  9. #9
    Itse edellisen pyörän suht naarmuisen pleksin sain erittäin sileäksi ja kiiltäväksi sellasella "hiovalla vahalla". Oli vaaleenpunanen tuubi ja nimi tais olla Wenolpolish... visiirikin tuli samalla tahnalla (vanhalla t-paidalla) hinkattua. Toimi.

    Käsittääkseni samaa, kuin tuo Xerapol.



    Viisas pääsee vähemmällä!
  10. #10
    Lainaa (Webbis @ Tammi. 26 2007,17:20) kirjoitti
    Eli ois tarkotus parannella vähän naarmuuntunutta kirkasta pleksiä.

    Kymysys kuuluuki että pystyykö sitä hiomaan? Kannattaako se maalata jollain esim tummemaks tai pitäskö siihen pistää joku tummennuskalvo..Millä saa parhaimman lopputuloksen?

    Oon kuullu että tollasta kirkasta muovia pystyy iha hyvin hiomaa, pitääkö paikkansa?

    Maalaamisesta en osaa sanoo mitä tekis, tuskin tulis kauheen hyvä, ellei sit hiois ensin.

    Ja kalvon laittaminen on sit mitä on..Ei sekää taia naarmuja pelkästää peittää...
    ..hmm...mikäli puhut katteen plexistä..kuin ymmärsin ..niin ite sain naarmut aika hyvin poies simonizin kovavahalla..joutuu levittään ja hinkkaamaan muutaman kerran niin pikkunaarmut kyllä katoaa, mutta syvemmät on hankalampi juttu
    Onko HONDAN jälkeen elämää?
    CBR 1000F-91. XX-00, XX-03
  11. #11
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ei ole kummoinen juttu päästä naarmuista eroon. Naarmunpoistoaineella hinkkaamista muutamaan kertaan ja siinä kaikki. Jos ei tule hiki, ei ole hinkattu tarpeeksi. Mun kokeilujen mukaan aineissa on eroa siinä, miten pieniä naarmuja niillä saa pois. Jossakin vaiheessa hinkkaamista uusia naarmuja alkaa tulla samaan tahtiin kuin niitä saa hinkattua pois ja homma ei enää etene mihinkään. Silmin nähden pisimmälle homman on saanut vietyä joka kerta Displexillä, ainakin Novusin aineita vastaan olen tuota verrannut, Xerapolista en muista varmasti. Löytynee mm. Clas Ohlssonilta. Tuubi on suunnilleen pikkusormen kokoinen. Aine ei toimi siihen mihin sitä myydään eli kännyköiden näyttöihin, koska niissä on kovakalvo. Sama juttu useimpien visiirien kanssa. Mopon pleksiin toimii hyvin.
    1000
  12. #12
    Xerapolia tuli kokeiltua ceebran etulamppuun. Lampussa oli vajassa kaatumisen jäljiltä (poika hiukan koeajoi) syviä naarmuja, mitkä lähtivät vesihiomapaperin ja xerapolin avulla näkymättömiin.
    Honda XL700V Transalp 2009
    ex Suzuki Hayabusa 2008
    ex Kawasaki ZX-6R 636 2006
    ex Suzuki GSX-600R 1997
    ex Honda CBR 600F 1996

    Vain nopeet elää..

    http://www.youtube.com/watch?v=yCY2X_TwEDs
  13. #13
    Xerapolilla oon saanut pienet naarmut pois. Tosin lujasti saa hihat heilua.. *
    Indian Scout

    Annen Lasipuoti
  14. #14
    Onko auringon polttamalle, 'kellastuneelle' pleksille jotain tehtävissä? Muuta kuin uuden osto?
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
  15.  
  16. #15
    NOVUS tuolta löytyy tahnaa (Plastic Polish) millä voi kans yrittää kokeilla naarmunpoistoa... ite en oo kokeillu muuhun ku flipperin kenttään ja siinä ainaki toimii
    Yamaha XJR 1300 sp