Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
  1. #1
    Onko saatu? H.S. Pitkäseltä kysäisemällä ilman vaihdokkia GTL alustavasti 21800€...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  2. #2
    Lopullinen hinta vielä alle em. alkuperäisen tarjouksen. Tullee talliin ensi kuussa.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  3. #3
    Mielenkiintoinen valinta...hienoa ku joku välillä poikkeaa valtavirran päätöksistä. Taisi olla tunneperäinen ratkaisu.
  4. #4
    Lainaa (Köpi @ Joulu. 22 2006,08:04) kirjoitti
    Mielenkiintoinen valinta...hienoa ku joku välillä poikkeaa valtavirran päätöksistä. Taisi olla tunneperäinen ratkaisu.
    Joo... kun katselee tekniikkaa ja hintaa, niin ainoastaan tunnesyyt ratkaisevat?
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  5. #5
    Lainaa (ttuttu @ Joulu. 22 2006,08:55) kirjoitti
    Joo... *kun katselee tekniikkaa ja hintaa, niin ainoastaan tunnesyyt ratkaisevat?
    Kokonaisuus ratkaisee... ja ostopäätös on tehty reilun kolmen vuoden harkinnan perusteella. Kuume alkoi siitä kun Breva 1100 esiteltiin syksyllä 2003. Malli vain välillä vaihtui.

    Vaihtoehtoina olisivat olleet lähinnä jotkun BMW:n mallit.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  6. #6
    Eiköhän kuume häviä kun käy ajamassa...
  7. #7
    Onneksi olkoon oikean Moottoripyörän valinnasta!

    Hyvä laite se on, mukavan kompakti kaupungissakin ilman sivulaukkuja. Itseltäni taittui tänäänkin työmatka Norgella - kesähanskat kädessä ja kahvalämppärit kuumalla.

    Aiempiin kommentteihin liittyen: millä muulla perusteella moottoripyörän voi ostaa kuin tunteella? Järjelläkö?
    Life's pretty straight without motorcycling
  8. #8
    Lainaa (Agentti @ Joulu. 22 2006,16:35) kirjoitti
    Aiempiin kommentteihin liittyen: millä muulla perusteella moottoripyörän voi ostaa kuin tunteella? Järjelläkö?
    Luulen, että näitä järjelläkin ostajia on. Järkiostos on tusinajapsi, josta on suht helppo päästä eroon mielenkiinnon, rahojen tai ajokauden loputtua.

    Toisaalta... eikös ole järkevää ostaa ihan oikeasti mieleinen pyörä.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  9. #9
    Juuri näin!
    Life's pretty straight without motorcycling
  10. #10
    Lainaa (Agentti @ Joulu. 22 2006,16:35) kirjoitti
    Aiempiin kommentteihin liittyen: millä muulla perusteella moottoripyörän voi ostaa kuin tunteella? Järjelläkö?
    Eiköhän se "järjellä" ostettu moottoripyörä = auto

    Vajaa 2 vuotta sitten yritin ostaa pyörän järjellä. Ostin Bmw:n.

    Jostain kumman syystä tuli viime kesänäkin ajettua enemmän vanhoilla Guzzeilla, vaikka tallissa olikin "huipputekniikkaa" edustava baijerilainen.

    Silti ei vaan jotenkin innostanut.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  11. #11
    Lainaa (Ekku @ Joulu. 22 2006,20:38) kirjoitti
    Lainaa (Agentti @ Joulu. 22 2006,16:35) kirjoitti
    Aiempiin kommentteihin liittyen: millä muulla perusteella moottoripyörän voi ostaa kuin tunteella? Järjelläkö?
    Eiköhän se "järjellä" ostettu moottoripyörä = auto

    Vajaa 2 vuotta sitten yritin ostaa pyörän järjellä. Ostin Bmw:n.

    Jostain kumman syystä tuli viime kesänäkin ajettua enemmän vanhoilla Guzzeilla, vaikka tallissa olikin "huipputekniikkaa" edustava baijerilainen.

    Silti ei vaan jotenkin innostanut.
    No jostain syystä viime kesänä tuli ajettua enempi kuin moneen vuoteen. Oliskohan syynä että tuli vaihdettua jammu baijerilaiseen. No italialaista ei hevin tule kuin pastana .

    Järjellä ei ole mitään tekemistä näiden hommien kanssa jos viisailta kysyy. Toisaalta teenkin tätä hommaa nauttien enkä järkeillen, siksi pyöriä onkin useampi, pari museo jammua ja sitten käyttöpyörä ja vielä lisäksi pari fillaria.

    Nauttikaa kaikki ajamisesta millä itse kukin haluatte, oli se sitten hd tai baijerilainen tai guzzi tai honda tai jawa tai kawa, no joo tolla vikalla se voi olla vaikeampaa
  12. #12
    Lainaa (Gari @ Joulu. 22 2006,16:18) kirjoitti
    Eiköhän kuume häviä kun käy ajamassa...
    Elokuussa Oulussa pari kertaa kävin ajamassa eikä se kuume mihinkään laskenut. Totesin vain olleeni ihan oikeilla jäljillä...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  13. #13
    Varmasti kaikilla pyörillä ajelee mutta toiset tuntuu vaan sopivan paremmin. Minulla on kokemusta japanilaisista customeista ja kuttaperkka pyöristä mutta kokeiltuani Galiforniaa se nappasi heti. Nyt oma California on ollut kolme vuotta ja 24000 km ja eikä vielä kyllästytä ollenkaan, odottelen vain huhtikuuta ja ajokelejä.
  14. #14
    Lainaa (ttuttu @ Joulu. 22 2006,07:55) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Joulu. 22 2006,08:04) kirjoitti
    Mielenkiintoinen valinta...hienoa ku joku välillä poikkeaa valtavirran päätöksistä. Taisi olla tunneperäinen ratkaisu.
    Joo... *kun katselee tekniikkaa ja hintaa, niin ainoastaan tunnesyyt ratkaisevat?
    Vastataan nyt näihin FJR-kuskien kuittailuihin lainauksella toisesta foorumista. Puhujana FJR:nsä Norgeen vaihtanut isohko herra lammikon toiselta puolelta - yksi mielipide asiasta:

    Lainaa kirjoitti
    ... Previous sport tourer was an 03 FJR 1300 so that is what I am using for comparison. So far I love this bike.

    Two up gets rave reviews from the one who must be obeyed. States seating, hand grips, foot peg location, vibration (especially in pegs) and wind management is far superior to the FJR. For me I also feel the wind management is light years better than the FJR and I also prefer the wider bars on the Norge. Must be my early years on motocross. Handling is very similar to the FJR, can get a bit more lean before scraping on the Norge. The FJR would win on power but not by as much as I expected. Even with the ABS off on the Norge it does not lock up the rear tire as easily as my non ABS FJR did. Bags took a few tries to get the oepning and closing routine down but once I got it they seem very easy to use and I appreciate that they don't stick out as far as the FJR bags did.

    Nits are the windscreen buttons are just out of reach of being convenient, but I also find I can set it and forget it as I had to fiddle with the FJR screen adjustment based on speed and wind conditions. Dash washes out at some angles in moderate sunlight. Bright or dark conditions are fine. Keep hitting turnsignals when I mean to hit the mode switch, I hope to adjust to this soon. I'm 6' 3" and 260 pounds and two up I'm thinking a bit more spring may be in order. The dealer took time to set up the suspension for me on delivery and we have the rear preload all the way to max with just me. Just a bit of vibration at 5,000 rpms, enough to slightly distort images in the mirrors but not enough to be easily felt in the grips or pegs.

    Took it in for first service on Monday and they gave me a Griso for a loaner bike, that was also a better ride than I expected. Coming home from service I had the opportunity to ride in some decent rain and again, the wind managment from the Norge far outshines the FJR.
    Life's pretty straight without motorcycling
  15. #15
    Metallinmusta Norge GTL Moto Italian osatolla oli sen verran tyylikäs jotta piti perua päätös "ei koskaan enää mustaa" ja muuttaa se muotoon "ei enää koskaan perusmustaa" ja harmaa vaihtuu sitten siihen metallinmustaan. Ne perusmustat saa jäädä Bemarikuskeille, vai mitä Arto ja Matti...

    Mutta ei se mitään, näyttää siltä, että vanha Rover-autojen yhteydessä käytetty takalasitarrra "Tyyli Vakiovarusteena" koskee myös Norgea. Sitä ei saa Bemariin, edes rahalla. Myönnetään, että ainakin K 1100 LT ja R 1150 R ainakin olivat tyylikkäitä.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  16. #16
    Hevosmiesten tietotoimisto Savossa kertoi jotta Pohjois-Karjalan FJR vaihtuu sitten sekin mustaan Norgeen. Ihan oikein.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  17. #17
    Lainaa (r1150r @ Helmi. 05 2007,13:05) kirjoitti
    Hevosmiesten tietotoimisto Savossa kertoi jotta Pohjois-Karjalan FJR vaihtuu sitten sekin mustaan Norgeen. Ihan oikein.
    Ei näytä kukaan tarttuvan syöttiin...
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  18. #18
    Kappas...tämmöinenkin topicci mennyt aiemmin ohitse.

    Hieno valinta r1150r, Norge on hieno peli. Itsekin olen tuota isolohko-Brevaa aikoinaan kuolannut ja Norge ns. räjäytti potin omalla kohdalla. Mielestäni tuossa on kyllä loistava kokonaisuus muotoilun etc. osalta. Meikäläisen silmää miellyttää kyllä. Ajoasento olisi meikäläisen mitoilla todella passeli ja kyytiläiselläkin olisi todella ruhtinaalliset oltavat. Harmittavasti jotain Italialaisia idioottimaisuuksia toki löytyy...esim. halvemmissa malleissa pleksin yläruuvit on käsikäyttöisiä, mutta alemmat tarvii kuitenkin työkaluja. Lisäksi öljyjen tarkistaminen on varsin haastavaa ilman katteiden irroittelua ja vaatii työkalun rakentamisen ko. hommaa varten (ainakin GTL:ssä).

    Valitettavasti vain tuo Norgen (ja Brevankin) hinta on reippaasti yli kipukynnyksen, joten omaan talliin ko. malli tuskin eksyy.

    Norge-friikkien kannattaa tutustua tähän blogiin, jossa on ihan käytännön elämää Norgen kanssa : http://pexi.blogs.com/



  19. #19
    Lainaa (SeniliX @ Helmi. 05 2007,22:33) kirjoitti
    Harmittavasti jotain Italialaisia idioottimaisuuksia toki löytyy...esim. halvemmissa malleissa pleksin yläruuvit on käsikäyttöisiä, mutta alemmat tarvii kuitenkin työkaluja. Lisäksi öljyjen tarkistaminen on varsin haastavaa ilman katteiden irroittelua ja vaatii työkalun rakentamisen ko. hommaa varten (ainakin GTL:ssä).
    Plexin manuaalisäädössä alemmista ruuveista on mielestäni puuttunut vain holkit, joita vasten ruuvit kiristetään ja liikkumisvaraa jää riittävästi joten työkaluja ei tarvita.

    Öljyntarkistuksen helpottamiseksi katteeseen on tehty kumitulpalla peitettävä reikä ja maahantuojan mukaan siihen tulee uudenmallinen mittatikku.

    Joten ne NIISTÄ italialaisuuksista. Jäljelle jää ainakin se että takajousituksen säätämiseksi pitää irrottaa ainakin vasen sivulaukku malleiossa joissa on roiskesuoja laukkujen etupuolella eli GT ja GTL. Ja hytin ergonomiassa sähköpleksin säätö voisi olla kuten yleensä muissakin eikä kahdella eri nappulalla eri puolilla ohjaamoa joihin kumpaankaan ei yllä ilman otteen irroittamista sarvesta. Mikäpä se täydellinen toisaalta olisi...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  20. #20
    Lainaa kirjoitti
    Plexin manuaalisäädössä alemmista ruuveista on mielestäni puuttunut vain holkit, joita vasten ruuvit kiristetään ja liikkumisvaraa jää riittävästi joten työkaluja ei tarvita.

    Öljyntarkistuksen helpottamiseksi katteeseen on tehty kumitulpalla peitettävä reikä ja maahantuojan mukaan siihen tulee uudenmallinen mittatikku.

    Joten ne NIISTÄ italialaisuuksista.
    Ok...tunnustan, että tuon plexi-kommentin heitin puhtaasti lehtitietojen ja pikaisen messukäpistelyn perusteella. Tuo öljyjen tarkistuksen parannus on kyllä varmasti tervetullut bugikorjaus.
    Vaikka pyörä on Italiaano niin on se silti hieno ja sillä kelpaisi reissua tehdä...se on rehellisyyden nimissä todettava. Guzzi on kuitenkin perinteinen omia polkujaan kulkeva pienehkö verstas, joka tekee asiat omalla tavallaan niin siinä mielessä nuo pienet ajatuskatkot suunnittelussa lisää karismaa....hyvä, että ovat kuitenkin reagoineet ja fixanneet noita bugeja.

    Italialaisuus herättää aina suomalaisissa kummia epäluuloja, yhden uudehkon italialaisen auton omistanut ja kokemus itse autosta oli positiivinen...huollosta ei niinkään. Tosin mitäpä muuta voi olettaa jos samassa ketjussa myytiin ja huollettiin Ladoja. Jokatapauksessa makaroonit tekee parempia pyöriä kuin autoja (unohdetaan nyt nämä öky-urheiluautot) ja Guzzi on ottanut aimoharppauksen eteenpäin näiden uusien mallien kanssa...tosin tiedä sitten, että onko nämä perinteiset Guzzi-fanaatikot siitä niin iloissaan.
  21. #21
    Lainaa (SeniliX @ Helmi. 06 2007,13:12) kirjoitti
    Guzzi on ottanut aimoharppauksen eteenpäin näiden uusien mallien kanssa...tosin tiedä sitten, että onko nämä perinteiset Guzzi-fanaatikot siitä niin iloissaan.
    Siis missä mielessä?

    Nähdäkseni nämä Guzzin "uutuus"-mallit ei oikeastaan paljon poikkea perinteistä.

    Katettu matkamalli on Guzzilla vanha keksintö ja ei siinä tekniikassakaan ole mitään kovin eksoottista.

    Tekeeköhän ne siellä Mandellon pajassa koskaan mitään asiakaskyse lyä siitä millaisia malleja ihmiset haluaisi ostaa?
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  22. #22
    Monien mielestä Guzzi on joko California tai sitten Le Mans. Totta on jotta esim SP II oli 80-luvulla katettu muovilla kuten myös California FF.

    Toisaalta mallistoon kyllä mahtuneen Breva-perusteinen sarja California-mallien rinnalle laajentamaan asiakaskuntaa vaikka vanhojen BMW-kuljettajien suuntaan...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  23. #23
    Lainaa (r1150r @ Helmi. 06 2007,16:18) kirjoitti
    Toisaalta mallistoon kyllä mahtuneen Breva-perusteinen sarja California-mallien rinnalle laajentamaan asiakaskuntaa vaikka vanhojen BMW-kuljettajien suuntaan...
    Tottakai Breva-tyyppisille pyörille on oma kysyntänsä.

    Tarkoitin vaan, että eihän se nyt mikään aivan vallankumouksellinen tyllin muutos ole ollut.

    Bmw-kuljettajan siirtyminen Guzzi-leiriin on aina positiivinen asia
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  24. #24
    Lainaa (Ekku @ Helmi. 06 2007,15:52) kirjoitti
    Lainaa (SeniliX @ Helmi. 06 2007,13:12) kirjoitti
    Guzzi on ottanut aimoharppauksen eteenpäin näiden uusien mallien kanssa...tosin tiedä sitten, että onko nämä perinteiset Guzzi-fanaatikot siitä niin iloissaan.
    Siis missä mielessä?

    Nähdäkseni nämä Guzzin "uutuus"-mallit ei oikeastaan paljon poikkea perinteistä.

    Katettu matkamalli on Guzzilla vanha keksintö ja ei siinä tekniikassakaan ole mitään kovin eksoottista.

    Tekeeköhän ne siellä Mandellon pajassa koskaan mitään asiakaskyse lyä siitä millaisia malleja ihmiset haluaisi ostaa?
    Juu en tiedä tekeekö kyselyitä, vai saneleeko perinteet, talous ja muut resurssit kehitystyön suunnan, mutta pikkuhiljaa paranee tuo tarjonta silti. Kovin hitaasti, mutta kumminkin. Paitsi yksi asia.

    En laske itseäni guzzi-fanaatikkoihin, enkä edes moista peliä omista, mutta itselle ainakin kelpaisi Guzzin nykylinja vain muutamilla pienillä yksityiskohdilla korjattuna. Tai oikeastaan ehkä vain yhdellä.

    Minulle kyllä kelpaisi esim. Griso tai vaikka tuo uusi Sport 1200 tai vaikka se tuleva 8-venttiilinen 1200cc Griso, MGS tietty mukaanluettuna, mutta haluaisin siihen/niihin vain yhden pienen muutoksen, joka tosin on aika perustavaa laatua.

    Minulle tuo Guzzin poikittainen ja nimenomaan ilmajäähdytteinen kone kaikessa vanhanaikaisuudessaan olisi vaan plussaa, noissa käytetään jo nyt paljon laatuosia, viimeistely ja siisteys on ok jne... kunhan vaan olisivat kevyempiä ja kenties hiukan edullisempiakin.

    Elikkä nakupyöräksi kelpuuttaisin mieluusti vaikka tuon uuden Grison, mutta se saisi olla nykyistä reilut 30 kiloa kevyempi.
  25. #25
    Konehan on siis nimenomaan pitkittäin vaikka näyttää olevan poikittain. Kampuran suunnnan mukaanhan se määräytyy...

    Painoa ja hintaa... Eikös aikanaan sementtisäkkikin kevennetty 50 kg:stä 40:een kun työmiesten laatu (tai voimat) heikkeni... Painopisteelläkin on jotakin tekemistä kai asian kanssa... Sementtisäkin painopiste oli kai aika ylhäällä...

    Norgehan ei ole sen painavampi kuin muutkaan samanluokan laitteet mutta Breva ehkä vaaán mukaan on kun perusbokseri kävi dieetillä.

    Hintaa voi olla mutta lähimmät kilpailijat on aika samoissa. Nousevan auringon maasta saa sitte halpatuotteita.

    Isoissa nakypyörissä ero japsi ja Eurovalmistajien kohdalla suunnilleen se, että japsi tekee ne perinteisemmällä tyylillä eli halvalla. Eurooppalainen valmistaja raksii matkapyörästä vain katteet pois ja saa nakumallin. Tuossa ehkä on osittain selitystä hintaerolle.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  26. #26
    Lainaa (r1150r @ Helmi. 07 2007,07:09) kirjoitti
    Nousevan auringon maasta saa sitte halpatuotteita.

    Isoissa nakypyörissä ero japsi ja Eurovalmistajien kohdalla suunnilleen se, että japsi tekee ne perinteisemmällä tyylillä eli halvalla. Eurooppalainen valmistaja raksii matkapyörästä vain katteet pois ja saa nakumallin. Tuossa ehkä on osittain selitystä hintaerolle.
    Saa sieltä Japaniasta kalliitakin pyöriä jos haluaa

    Siinä olet kyllä oikeassa, että aika monessa "nakumallin" japsissa jarrut ja jousitusosat on valittu sieltä halvemmasta päästä.

    Tekniikan maailmassa oli testi Hondan Cb 1000-nakumallista ja siinä sanottiin että ne tehdään Italiassa. Toivottavasti eivät ota sieltä kaikkia vaikutteita ihan suoraan

    Kyllähän se Guzzin paja on lisäksi sen verta pieni, että kustannustehokkuus ei liene sieltä parhaasta päästä. Jos sitä tekee kourallisen pyöriä vuodessa ja meinaa niillä vielä edes jonkinlaisen tilin tehdä, niin tuleehan siinä yksikköhintaa väkisinkin lisää.

    En minäkään mikään Guzzi-fanaatikko ole, vaikka niitä 3 kappaletta onkin nurkkiin kertynyt.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  27. #27
    Lainaa (r1150r @ Helmi. 07 2007,07:09) kirjoitti
    Konehan on siis nimenomaan pitkittäin vaikka näyttää olevan poikittain. Kampuran suunnnan mukaanhan se määräytyy...

    Painoa ja hintaa... Eikös aikanaan sementtisäkkikin kevennetty 50 kg:stä 40:een kun työmiesten laatu (tai voimat) heikkeni... Painopisteelläkin on jotakin tekemistä kai asian kanssa... Sementtisäkin painopiste oli kai aika ylhäällä...

    Norgehan ei ole sen painavampi kuin muutkaan samanluokan laitteet mutta Breva ehkä vaaán mukaan on kun perusbokseri kävi dieetillä.

    Hintaa voi olla mutta lähimmät kilpailijat on aika samoissa. Nousevan auringon maasta saa sitte halpatuotteita.

    Isoissa nakypyörissä ero japsi ja Eurovalmistajien kohdalla suunnilleen se, että japsi tekee ne perinteisemmällä tyylillä eli halvalla. Eurooppalainen valmistaja raksii matkapyörästä vain katteet pois ja saa nakumallin. Tuossa ehkä on osittain selitystä hintaerolle.
    Juu siis tarkoitus oli tietty sanoa pitkittäis- muttakun se vahingossa lipsahti tuohon poikittais -muotoon.

    Tuo sementtisäkki -vertaus toimii minusta juuri tässä tapauksessa paremminkin niin, että kylläpä se kadulla juoksu ja esteiden väistely nopeammin ja ketterämmin sujuu, jos sen 50 kilon sementtisäkin sijasta on 20 kilon säkki kannossa. Riippumatta siitä, onko säkki pään päällä vai kenties selkärepun tapaan kiinni sidottuna. Pelkkä voimakaan ei ratkaise, vaan massa hidastaa (tai ohjaa) liikettä myös riskimmän työmiehen kohdalla.

    Kuten sanottu, se hintakaan ei siis ollut se ehdoton kynnyskysymys, kun maksaahan ne muutkin vastaavat kivat pelit suht paljon rahaa. Kuten esim. Ducati Monster, jota pidän Grison kohdalla ihan validina vertailukohtana ja "saman luokan laitteena." Se pointtihan olikin siinä, että nuo gutsin uudet mallit, ehkä juuri Norge poislukien, houkuttelevat ja kiinnostavat myös laajempaa käyttäjäkuntaa kuin vain sitä perinteistä Guzzi-BMW -akselia jo hiukan kulahtaneine gutsi- ja bemariukkoineen. Noin leikillisesti ilmaistuna. Sille uudelle potentiaaliselle käyttäjäkunnalle tuo massa on kuitenkin isompi kompastuskivi kuin se pitkittäinen kone tai keppiveto. Ainakin juuri Grison, Brevan ja Sport 1200;n kohdalla. Ne ovat hienoja ja hyvin tehtyjä euromopoja, mutta luonteeseensa ja potentiaaliseen käyttäjäkuntaansa nähden turhan painavia. Olkoonkin että esmes siitä Grisosta jäi kyllä suht myönteinen vaikutelma noin muuten.

    Olen ajanut muutamalla gutsilla, ja esim. se Griso oli ihan mielenkiintoinen kokemus. Jousitusosat ja jarrut sun muut oli erinomaiset, ajoasento ja -tuntuma oli mielenkiintoinen mutta mukava, ulkonäkö piristävän erilainen, pyörä oli matala ja helppo hallita ja se painopiste oli tosiaan saatu suht alas, eli hallinta sinänsä oli melko helppoa. Mutta kyllä se paino silti siellä oli, tuntui ja haittasi.

    Taitaa vaan mennä jo hiukan OT, kun tämähän taisi olla alunperin Norge -ketju. Sitä en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta jos katettua matkapyörää halajaisin, niin tuo kyllä voisi kiinnostaakin.
  28. #28
    Lainaa (canepazzo @ Helmi. 07 2007,11:56) kirjoitti
    ...laajempaa käyttäjäkuntaa kuin vain sitä perinteistä Guzzi-BMW -akselia jo hiukan kulahtaneine gutsi- ja bemariukkoineen. Noin leikillisesti ilmaistuna. Sille uudelle potentiaaliselle käyttäjäkunnalle tuo massa on kuitenkin isompi kompastuskivi kuin se pitkittäinen kone tai keppiveto... Mutta kyllä se paino silti siellä oli, tuntui ja haittasi. *
    Pärkkele canepazzo, mitä puhut!

    Massa ja jäykkyyshän on VOIMAA! Puntteja ja treeniä, niin ... ei tartte aikamiehen mopoilla ajella
    Life's pretty straight without motorcycling
  29. #29
    Lainaa kirjoitti
    Siis missä mielessä?

    Nähdäkseni nämä Guzzin "uutuus"-mallit ei oikeastaan paljon poikkea perinteistä.

    Katettu matkamalli on Guzzilla vanha keksintö ja ei siinä tekniikassakaan ole mitään kovin eksoottista.
    Niin tuohon Ekkun kommenttiin unohdin vastata, että tekniikaltaan ei nyt niin hirveesti, mitä nyt ilmeisesti kuulemma sivistyneenpi vaihdeloota (paha ottaa kantaa kun ei ole omakohtaisia kokemuksia ensinkään). Itselläni taka-ajatuksena oli lähinnä, että ovat vihdoin onnistuneet tekemään sellaiset mallit mikä miellyttää silmää. Brevat, Norget ja Grisot näyttävät jo sentääs nykyaikaisilta moottoripyöriltä
  30.  
  31. #30
    Lainaa (SeniliX @ Helmi. 07 2007,19:35) kirjoitti
    Niin tuohon Ekkun kommenttiin unohdin vastata, että tekniikaltaan ei nyt niin hirveesti, mitä nyt ilmeisesti kuulemma sivistyneenpi vaihdeloota (paha ottaa kantaa kun ei ole omakohtaisia kokemuksia ensinkään). Itselläni taka-ajatuksena oli lähinnä, että ovat vihdoin onnistuneet tekemään sellaiset mallit mikä miellyttää silmää. Brevat, Norget ja Grisot näyttävät jo sentääs nykyaikaisilta moottoripyöriltä
    Uudemmista Guzzeista ei ole omakohtaista ajokokemusta lukuunotttamatta V11-sporttia, joka todellakin oli huomattavasti sivistyneempi kuin vanhemmat Guzzit.

    Vaihdeloota pelasi kuin japsipyörässä, tärinä oli minimaalista ja kääntyi mutkiin pienemmällä voiman käytöllä. Eli kehitystä on kyllä tapahtunut, vaikka konsepti vaikuttaakin perinteiseltä.

    Norgea en ole käynyt kokeilemassa, mutta minä olen yleensäkin käynyt vähemmän noilla koeajoilla. Vaihtaiskohan nuo Bemarin päikseen?

    Kauneus on sitten ihan kiinni näkemyksestä
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen