Kauheesti kiinnostais vaihtaa Seven Fifty tollaseen Suzukiin, josta olen lukenut ja kuullut lähestulkoon pelkkiä kehuja. Kertokaas ko. pyörän omistajat ihan realistista tietoa. On kai siinä nyt jotain heikkouksiakin.....vai onko? Seven Fiftyhän on oikein laiskan mekaanikon toivelaite, sille kun ei tarvi tehdä mitään muuta kuin öljyjä vaihtaa. Mitenkäs GSX? Kaikenlainen käyttötieto kiinnostaisi. Kiitos etukäteen!
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin...T;f=18;t=56018
Tuolta ja monesta muusta vastaavasta löytyy varmaan kaipaamaasi tietoa. Itse en voi laitetta vielä virallisesti suositella, kun saan omani vasta maaliskuussa. Unelmapyörä tuo on minulle jo pidemmän aikaa ollut ja nyt, kun se on tilattu niin ompahan mitä odottaa.
![]()
"Monsterilla ajaminen on kuin ratsastaisi krapulaisella härkäsammakolla. Eli siis hel-vetin siistiä!"
"Ei se ole vika, se on ominaisuus"
Spagettihirviö 800i.e
...Niin ja siis lisää löytyy tuolta Suzuki merkkipalstalta. Pitää vaan vähän kauempaa tonkia. Esim...
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....t=17552
"Monsterilla ajaminen on kuin ratsastaisi krapulaisella härkäsammakolla. Eli siis hel-vetin siistiä!"
Spagettihirviö 800i.e
Vuosi sitten tein juurikin tuon mainitsemasi toimenpiteen, vaihdoin SevenFiftyn GSX:ään. Noin 20 tkm tuli ajeltua viime kaudella, uuden kun ostin niin pitihän sitä sitte määräaikaishuolloissakin käyttää silloin tällöin ( 4 kertaa kauden aikana). Takarenkaita saa vaihdella useammin kun edelliseen pyörään, ensimmäisen takarenkaan joutui vaihtamaan jo 6 tonnin huollossa, seuraava kestikin jo vähän pitempään.(CB 750 @ Tammi. 25 2007,13:36) kirjoitti
Eipä ollut mitään vikaa. Bensa loppuu ja renkaat kuluu.(Marcel @ Tammi. 25 2007,17:21) kirjoitti
Bensaa kohtuu 6L/100km renkaat menee mitä tulee.
Venttiileissä ei säätö tarvetta 24tkm mittarissa.
Ei kyllä tee mielli vaihtaa mihinkään toiseen vieläkään.
Uudet tuplaputket tulee ensi kaudeksi ruisku säädettynä niin voimapuolikin on korjattu parempaan suuntaan.
Korotus palat taakse ja leveämpi ohjaustanko tekevät hyvää ajettavuudelle.
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
Mulla oli sellainen matala ja kohtuu leveä streetbar-stonga orkkiksen tilalla ja täytyy sanoa että oli aivan peestä.. kädet tuli helvetin kipeeksi vähääkin pitemmällä ajolla.(Sika-nauta @ Tammi. 26 2007,15:38) kirjoitti
No sitten tulin järkiini ja vaihdoin superbike-stongan sen tilalle joka on paljon parempi. Se on hieman korkeampi kuin edellinen ja leveämpi kuin orkkis.
Tuohon superbike stongaan oon ollu tyytyväinen, ajoasentokin on hieman etukenompi kuin orkkiksella ja muutenkin ok.
polkupyorailija kiinassa
Keväällä 06 kävin koeajamassa 12 eri pyörätyyppiä,monet kahteen kertaan ja tuloksena kysymykseen:minkä ottaisit?oli gsx 1400.kesän jälkeen en ole katunut.hondan cb 1300 pääsi lähelle,yamahan xjr 1300 oli samantapainen ja kawasakin 1200 eddie lawson replica oli myös viihdyttävä.mutta kun pyörän piti vielä sopia kahdelle oli päätös kuitenkin helppo,gsx tarjoaa hyvät tilat kahdelle eikä ajettavuus muutu kuorman myötä oleellisesti.ja se vääntö,se saa hymyn huulille aina kahvaa kääntäessä.minulla on pyörässä yoshimuran full putkisto ja ruisku säädetty sille;kun laskee kytkimen 3000 kierroksen pintaan on käytössä 135 nm takarenkaalta ja kun kääntää kahvaa renkaan savutessa on sekunnin päästä 100 hp rikki takarenkaalta kierrosten ollessa 5000.gsx katoaa viivalta savun säestämänä kun moni pyörä vielä odottelee aluelle pääsyä.huonoista puolista ei nyt tule mieleen muuta että kaasun on-off ilmiö on aikas voimakas ihan hiljaa ajettaessa,ajotapaa säätämällä siitäkin pääsee,aina voi sen sijaan että päästää moottorijarrulle matelunopeuksissa käyttää kytkintä.eli kesän jälkeen en päätäisi toisin,1400 isolohko olisi valinta edelleen.
pertti hernejärvi
Löyttyy juuri nyt alkuperäisen korkuinen mutta leveämpi tanko pyörästä.(janlippo @ Tammi. 27 2007,10:35) kirjoitti
Meinasin juuri vaihtaa kokeeksi leveeeseeen ja suoraan tankoon .Ajo asennossa nyt ei haittaa pikku etukeno. Edellinen pyörä oli "R" pyörä missä maattiin käsien päällä, niin siihen tottuu.
Näkö ennenkaikkea. Alkuperäiset mittarit pois, suora tanko ja pieni etu lamppu tilalle. Sentti keulaa vielä matalemmaksi.
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
Ostin Lokaluussa -06 isolohkon mustansellaisen, mutta kerkesin ajaa sillä vain 300 km kun jo tuli ensilumet maahan, niinpä kunnon ajokokemukset jäi aika vähiin
Mutta sen voin sanoa että entisen Banditin omistajana 1400 on mielestäni kevyempi käsitellä ja ainakin mulle pyörä tuntui sopivan hyvin
Ja kaiken kruunaa se ulkonäkö, oikean prätkän näköinen, moottori kaunis katsella, ja kauniit muodot ei ole katteiden takana piilossa.
Ainoa mikä pilaa ulkonäköä on laukku/ja telinesarja jonka olen tilannut Saksasta, mulle se on pakon sanelema juttu kun ajan aika paljo matkaa vaimon kanssa, saa muutakin mukaan kuin hammasharjan.
Ehkä pikkupleksi tulee laitettua, mutta vasta ajokokemuksen myötä näkee onko se "pakollinen"varuste (mielummin ei)
Tere!Oon kans vähän rakennellu gsx parempaan suuntaan omasta mielestä kylläkin..?Leveempää tankoo,perän korotusta,penkin modausta (vähän enemmän muotoo),ja istuin korkeutta matalammaksi,ja nyt laitoin arrowin titaani putket paikoilleen on muuten makeet jytinät.Muutama kuva löytyy alpumista sekalaisista kuvista,jos kiinnostaa?![]()
jansku
Näiden viestien perusteella ja muitakin ketjuja kaiveltuani polttelee entistä enemmän tuo geeäsäksä. Kyllä joutuu ensi suvena Hondaa seisauttelemaan pyöräliikkeiden kohdalla ja testaamaan Suzukia. Hinta/laatu-suhde vaikuttaisi olevan aika hyvin kohdallaan.
Kiitokset mielipiteistänne!
Intruder 800 C vaihtuu sitten GSX1400:aan. Paperit ja tilaus tehty, nyt vain odotellaan pyörää ja ajokelejä. Mitenkähän voisi vaipua pariksi, kolmeksi kuukaudeksi talviunille, että kuluisi aika nopeammin?
Onkohan ee-speedillä Yoshimura gsx spesiaali malli myynnissä.
Siinä on tai oli hinta/lisäpalikka suhde kohdallaan.
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
On. Tai ainakin oli pari viikkoa takaperin siellä käydessäni. Liekkö mennyt, en tiedä. Nettimotossa on ainakin seuraava maininta vielä...(Sika-nauta @ Tammi. 29 2007,14:31) kirjoitti
1kpl Yoshimura special edition. Sinivalkoinen 2006 malli.
-Sisältää kokoputkiston ja bellypan alamuovin, sekä sinisen pikkupleksin. H: 11990€
Spagettihirviö 800i.e
Olisi "järki" ostos kun vertaa hintaa ja mitä siihen saa osia plussaa(Marcel @ Tammi. 29 2007,18:46) kirjoitti
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
Itse ajoin viime kesänä XJR 1300:llä ja kävin koeajamassa useita pyöriä Buellista Suzukiin. Viime sunnuntaina tein päätöksen ja hankin mustan GSX 1400. Nyt odotan pyörän saapumista talliin. Siihen on vaihdettu Renthalin fatbar etc. Kunhan saan 1000 km täyteen niin vaihdatan siihen Acron koko putkiston, ilmanputsari vaihtoon. Sitten penkiin säädettäväksi. Power Commaderin asennus on hieman kesken. Toinen taho kertoo, että 2006 malliin ei tarvitse asentaa Power Commaderia? Onko kellään parempaa tietoa?
Commanderia ei ole niin ehdoton Suzukissa kun orginaalia ruiskua saa säädettyä.
Mitä ei saa tehtyä muissa merkeissä.
Toki PC saa säädettyä tarkemmin ja suuremmalla skaalalla.
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
-06 kesäkuulla tuli vaihdettua Kawa GSX 1,4:een enkä ole katunut, mopo toimii kuin junanvessa, bensaa tankkiin, joskus rasvaa ketjuihin ja sillointällöin huoltoon ja homma on siinä.
Alkuperäisen stongan vaihdoin kyllä heti vähän leveämpään ja matalampaan Renthalin crossi-tankoon, samoin orkkis-savustuspönttö vaihtui slipariin. Erittäin hyvä valinta käyttöpyöräksi.![]()
Jos ois mitä jois, niin jois pois.................
Itse olen tässä arponut GSX:n ja ZRX:n välillä, niin kerrohan, mikä Suizassa on parempaa kuin Kawassa. Mikä taas toisinpäin?(ZRX @ Helmi. 11 2007,11:57) kirjoitti
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Vaikka et minulta kysykkään, vastaan kuitenkin(jyke @ Helmi. 11 2007,23:36) kirjoitti
a -ulkonäkö Suskun hyväksi
b -hv.Kavan hyväksi 122 hepoa, Suskussa 106 hepoa
c - Vääntö 126 Nm Suskun hyväksi, Kavassa 112 Nm
d - Konetilavuus 1 402 Suskulle, Kavassa 1 164 kuutiosenttimetriä
e - Hinta 11 490 € Suskulle, Kavassa 11 900 €
f - Tässä nämä tärkeämmät kriteerit, Suskun omistavana Suskun hyväksi tietysti
Kertokoot muut vielä lisää![]()
Suzukissa ruisku ja Kawasakissa perinteiset kaasuttimet.
Iso plussa Suzukille.
Suzuki GSX 1400, Kawasaki GTR 1400
No noi mä kyllä tiesin jo etukäteen, paitsi kohta e) on mun kyselyjen perusteella kääntynyt Kawalle.(leijona59 @ Helmi. 12 2007,18:59) kirjoitti
Kyselisin lähinnä käyttökokemuksia, jos on ajanut molempia. Miten käyttäytyy mutkissa, pitkällä matkalla, kaks päällä jne.
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
en tie onko perää ,mut kuulin huhun et gsx:stä olis tulossa -09 päivitetty versio .?
?
Kiinnostavaa...Onko jotain faktaa/semifaktaa heittää, kuvaa, nettisivua, speksiä, jotain...?(tbarre @ Helmi. 13 2007,08:15) kirjoitti
Spagettihirviö 800i.e
Kawa on huomattavasti sporttisempi peli, vääntöä on todellisuudessa yli 120Nm ja 127hp. Kawassa siis kaasarit kuten tämän tyyppisessa old school pyörässä olla pitää. Ulkonäkö ei henkilökohtaisesti oikein iske mutta toki täysin makuasia, monet pitää kovasti.(jyke @ Helmi. 11 2007,23:36) kirjoitti
Suizassa tyylikäs ulkonäkö tietyillä värityksillä ja musta kone kiiltävillä yksityiskohdilla on ainoa oikean koneen väritys. Ruiskupeli joka tietysti häpeällistä tälläisessä pyörässä mutta jos olet tuunaaja-Tero ja/tai muu katuhaukka niin selvä etu. Vakiona laiskin isoista nakuista, liian möhkö. Huono penkki.
Power is nothing without mojo!
Kawa on huomattavasti sporttisempi peli, vääntöä on todellisuudessa yli 120Nm ja 127hp.[/QUOTE]
En missään tapauksessa halua tehdä tästä mitään dynokäppyrävääntöä mutta eikös tuo nyt ole aika mutu-tietoa. Eiköhän Kawassa ole vakiona noin suurinpiirtein tasan se lukema vääntöä ja koneja minkä tehdas sille on ilmoittanut. Ei ainakaan kovin paljon enempää. Ehkä olen väärässä, ehkä en. Faktoja kehiin.
Spagettihirviö 800i.e
No se on juuri sellaista mutua jota TM (Viaber) on meille lukijoille antanut. Eikä tarvitse olla mikään maanteiden kuningas havaitakseen tämän sporttisuuden, suurempi teho, lyhyempi akseliväli ja kevyempi paino tekee tehtävänsä...(Marcel @ Helmi. 13 2007,15:02) kirjoitti
Power is nothing without mojo!
Toivottavasti en kovin pety, kun laitoin juuri varausmaksun 1400:sesta.![]()
SUZUKI GSX 1400
Et varmasti pety. Voimaakin saat hyvin lisää kun vaihdat putken + säädätät ruiskun.
Siinä vaihessa kun omalla isolohkolla olet ajelut ja menet kawan päälle istumaan huomaat eron oikeaan moottoripyörään.
Zrx tuntuu jo aika hepposelta mopolta.
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
En minä ainakaan ole pettynyt...sain juuri sellaisen mitä halusin.Tuli tosiaan testattua toistakymmentä eri mallia 3 kk aikana ja kilometrejäkin kertyi tuossa mukavassa hommassa melkein tuhat...Jos päädyt putkiston vaihtoon voin suositella ainakin yoshimuran rööriä.On kevyt,voimaa tulee ja keskituenkin voi jättää paikoilleen.Ääni on sopivan juureva,sanoisinko vakuuttava olematta silti häiritsevän kova.Alkuperäisen putkiston käyräthän ovat sisäreiältään melkoisen ahtaat ja koko tuuba painava.Dynosta tuli seuraavat arvot 1000 km ajetulle pyörälle:vääntöä 130 nm jo 3000 rpm ja 135.82 nm 5000 rpm.Tehoa 115.79 hp 7000 rpm.Nämä siis uudenkarhealle pyörälle takapyörältä.Tulis vaan kesä aikaisin!![]()
![]()
![]()
pertti hernejärvi