Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    Täällä Orgissa kun noita tietäjiä riittää niin viittiskö joku vastata otsikon mukaiseen kysymykseen. Itse tiedän suurinpiirtein periaatteen, mutta vaikee kirjoittaa vastausta (koulutehtävä) kun ei tiedä kirjaimelleen kaikkia termejä.

Nöyrä kiitos vastauksista jo etukäteen
    vai pitäisköhän ne koulutehtävät kuitenkin tehdä itse, että niistä oppisi jotain?

No, tiedonhakuhan on oleellinen osa opiskelua, koita hakea myös googlesta ja wikipediasta, sekä howstuffworks.comista.
    Jos ei olis koulu homma niin voisin selittää mutta nyt... KVG
    EX-Kawasaki zx-9r 2002
    ja
    matkapyöränä

Onko värillä väliä? -Ei tietenkään kuhan se on vihree...
    Synkronointi sanalla kun haet tuolta ja opiskelet itse niin voit vaikka päästä koulussa vähän pidemmällekin!!! Ja opettele se asia äläkä vain kopioi sanasta sanaan.......
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
    Olisi ilmeisesti pitänyt hieman selventää tuota mun ensimmäistä postausta kun pidätte mua aivan idioottina. Olen siis aikaisemmin yrittänyt etsiä googlesta ja Wikipediasta, erityisesti synkronoidun vaihteiston toiminnasta ja rakenteesta, mutta ei yksinkertaisesti vaan löydy. Mutta jos se muutaman lauseen kirjoittaminen tuottaa liian suurta tuskaa tai olette vain liian hyviä vastamaan kysymykseeni niin asia on harvinaisen selvä. Kiitos kuitenkin, että viitsitte kuitenkin edes lukea postaukseni.
    Herra on hyvä....
    'PS. Ja ihan Googlella löytyi...

R.I.P Jaska - Motoristi
    Lainaa (Pave. @ Tammi. 31 2007,18:51) kirjoitti
    Herra on hyvä....
    Toi on ulkomaata. pro haluis varmaan käännöksen
    <br />
    Lainaa (Jeesus @ Tammi. 31 2007,19:03) kirjoitti
    Herra on hyvä....
    Toi on ulkomaata. pro haluis varmaan käännöksen *
    Eikös ne vielä nykyäänkin koulussa opeta ulkomaata?
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Lainaa (Pave. @ Tammi. 31 2007,20:02) kirjoitti
    Lainaa (Jeesus @ Tammi. 31 2007,19:03) kirjoitti
    Herra on hyvä....
    Toi on ulkomaata. pro haluis varmaan käännöksen *
    Eikös ne vielä nykyäänkin koulussa opeta ulkomaata?
    Voi olla että opetetaan, Mutta meneekö oppi perille jos haluaa muilta valmiit vastaukset.
    <br />
    OK, tattis kaikille noista vastauksista, löysin tarvitsemani tiedot. Ja kyllä kouluissa tuo lontoon opetus ihan mallillaan on, mutta ainakin lukiossa on tekninen englanti on jäänyt hieman vähemmälle, jonka vuoksi tuo suomentaminen on aika tuskaa
    Lainaa (pro @ Tammi. 31 2007,23:32) kirjoitti
    OK, tattis kaikille noista vastauksista, löysin tarvitsemani tiedot. Ja kyllä kouluissa tuo lontoon opetus ihan mallillaan on, mutta ainakin lukiossa on tekninen englanti on jäänyt hieman vähemmälle, jonka vuoksi tuo suomentaminen on aika tuskaa
    Tällä homma helpottuu huomattavasti! Ja näitä ei muuten yleensä koulussa opeteta...
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Mitä se pro opiskelee?
    Kannattanee joo uhrata jokunen raha tommoseen kunnolliseen tekniikan sanakirjaan. Kalliita ku perkeleet mutta sen arvoisia.

Mua nyt alkoi vaivata kun kukaan ei vastannut (miks pitää alkaa miettiä näitä aina?).. Eli, vastatkaa!!!
    Eikös toi synkronointi oo vaihdelaatikon kierrosten tasaamista moottorin kierroksia vastaavaksi? Eli siis laatikossa on akselin mukana pyörivät synkronointirenkaat joka vaihteelle?

Eli kun siis vaikka vaihdetaan vaihdetta, synkronointirengas painautuu ensin kyseisen vaihteen kitkapintaa vasten. Eli siis kyseisen vaihteen ratas saa oikean pyörintänopeuden synkronointirenkaasta.

Oonko mä ihan metsässä?
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
    Ei et ole metsässä. Suunillen noin se menee, itse olisin ehkä käyttänyt eri termejä, mutta noin se on.
    Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
    Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
    Kawasaki Gpz1000RX
    Kawasaki ZG 1200
    Terhiltä aika hyvä vastaus.... ei paremmin voi selittää näin lyhyesti
    EX-Kawasaki zx-9r 2002
    ja
    matkapyöränä

Onko värillä väliä? -Ei tietenkään kuhan se on vihree...
  15.  
    No itseasiassa moottorin kierroksilla ei oo mitään tekemistä synkronoinnin kanssa, kytkinhän on tässä vaiheessa pohjassa. Synkat tasaa kierrosluvun kytkettävän rattaan kohdalla vetoakselin suhteen.

Edit: jo, pilkunn*ssintaa, mutta tuosta jää helposti väärä mielikuva. Ja minkäs sitä insinööri pätemisentarpeelleen mahtaa.