moro, uutena hondakuskina tervehdin nöyrästi vanhoja partoja,
ostin viime kesänä -89 vfr 750 f ja en ostaessani arvannut miten vahvan mopon ostin. viittaan täällä käytyihin keskusteluihin kyseisestä mallista, mutta haeskelen vähän isompaa ja tilavampaa kulkinetta kun pituutta on 193 ja en ajele kilpaa tiellä.
olisiko vtr tai 1000 f miten sopivia, kaipaan kommenttia ja kokemuksia miehen mitoissa olevilta kuskeilta mikä olisi hyvä ja kestävä malli isoille ihmisille.....
Juu u 1000f sopis mulle ainaki tosi hyvin..stongan korotuspalat paikallaan!Oon 200cm pitkä....
Itse olen 2 metriä pitkä ja ajelen Afrikkalaisella.
-Sergei-
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Jos haluat ajella loivassa etukenossa niin XX on hyvä vaihtoehto. Olen itse 193 cm pitkä ja ajellut vm -98 XX:llä pari vuotta. Ainut muutos mitä tein oli tuon vanhan mallin matalan pleksin vaihto tuplakuplaan.
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Ei ole pitkälle paljon vaihtoehtoja tarjolla,
isot matka enskat on hyviä. Itse ajoin pari vuotta varaderolla, viimekesänä vaihdoin yamahan XJR:ään. Kumpikin sopii hyvin pitkälle miehelle. Pituutta 199cm.
juu...itse olen "vain" 191cm, mutta olen ajanut noista vaihtoehdoista XX:ää, 1000F:ää (CBR?) sekä VTR:ää. Kaikkien kyytiin olen mahtunut ilman ongelmia.
Tilavin noista on ehdottomasti 1000F. XX ja VTR menee melkein käsikädessä. Kumpaankin mahtuu hyvin kyytiin eikä polvikulmakaan ole mahdottoman jyrkkä. VTR:n ajoasento muuttui hiukan pystymmäksi -01 vuosimallista eteenpäin, joten uudemmat ovat aavistuksen "matkamaisempia" ajoasennoltaan.
Itse ottaisin noista mieluiten Veturin, sitten XX:n. 1000F tulee sitten mun kategoriassa aika kaukana jäljessä. 1000äffän jälkeen kun hyppää XX:n puikkoihin, niin on niinkuin kevarilla ajaisi. TODELLA paljon ketterämpi ja kevyemmän tuntuinen peli.
Veturi taas on täysin erilainen. Persoonallisin noista.
Mutta kaiken kaikkiaan en usko, että pituutesi tuottaa ongelmia, jos jonkun noista pyöristä ostat.
CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
Itse olen vain 188 pitkä ja XX:n selkään mahduin vallan mukavasti. Ainut mikä hieman ahdisti on polvikulma. Tai sitten en muuten vaan saa polviani sopimaan XX:n kylkeen niinkuin haluaisin. Ehkä mulla on pitkät jalat
Mainostetaan taas vanhaa Thundercattia, joka tuntui lähes täydellisen sopivalta! Toki siinäkin oli tuplakupla ja hieman korkeampi WP:n alusta yms. mutta oli se vaan hyvä!![]()
Tehojakin oli mulle ihan sopivasti, kyytiläisen kanssa ajaminen oli tietysti aikamoista vinguttamista.. Thundercattia kannattaa kokeilla, jos etsii tilavaa, puolisporttista ja edullista 600:sta. Tuplakupla on kyllä ehdoton, niinkuin monissa muissakin.
Kaikkeen kyllä sopeutuu, eikä Rykönenkään pahalta tunnu. Sen ajoasento taitaa olla uudemmista 1000 cc kyykyistä tilavin.
Cbr 600f -99 -> YZF 600R -01 -> Cbr 600f -01 -> R1 -04 -> Carina II -88
kiitos kovasti jo vastanneille, alkaa pikkuhiljaa kirkastua ajatus seuraavasta moposta. mites se ketteryys, ilmeisesti 1000 cbr täytyy unohtaa jos veturi ja xx on huomattavasti parempia pyöritellä myös kaupungilla. veturin taitaa jo saada aika halvalla.
kunhan ensin saisi tuon vfr:n myytyä/vaihdettua.![]()
No molempia sekä Vetureita että XX:iä saa jo halvalla. Veturi on noista ketterämpi ja XX luonnollisesti matkamaisempi.
Hienoja pyöriä molemmat omalla tavallaan. Vetureita tulee harvemmin vastaan.
CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
Mitenkä on kun olen ajatellu Veturiin laitaa tuplakuplan ja pituutta on vain 183, niin onko siitä mitään hyötyä / haittaa? nyt orkkiksen muotoisella kyllä tuuli riepoo nuppia yli 100 vauhdeissa. Kypärä tuli kyllä just päivitettyä et pitäis sekin jo hieman auttaa asiaa. Mut muitten kokemuksia olis kiva kuulla kun itellä ei ole tosta kuplasta kokemuksia!
Joop..tosiaan sen 191cm olen pitkä ja en ole havainnut tarvetta tuplakuplalle edes kovemmissa nopeuksissa. XX:ään aikanaan vaihdoin tuplakuplan, mutta se ohjasi viiman suoraan keskelle kuuppaa. Melu oli kovempi kuin vakiopleksissä. Makaavammassa asennossa se oli luonnollisesti parempi.(tomppa06 @ Tammi. 25 2007,20:09) kirjoitti
Veturin pleksin taakse mahtuu kyllä kovassa ajossa kyyristymään ihan riittävästi. Tottahan tuplakupla on hienompi, kuin Veturin alkuperäinen.
Hyvä kypärä tietysti auttaa myös asiaa.
CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
Eikä nuo RR-mallitkaan ole pöllömpiä isolle miehelle jos sellaset kiinnostaa. Itellä pituutta 195 ja painoa yli neuvolapainon, niin edellinen mopo oli 900 rr ja viime kesänä vaihdoin 1000 rr:ään ja hyvin taittuu matka-ajo, mutka-ajo ja kaupunkipyörittely.![]()
Honda CBR 1000 RR
Taidan siis jättää kuplan hankkimatta ja pitää pyöränvärisen pleksin paikallaan. Kypäräksi tuli hankittua Arain Astro kun sopivasti irtos ja oli päähänkin ihan jees.(teme77 @ Tammi. 25 2007,22:27) kirjoitti
No mulla oli edellinen kypärä Astro ja hiljainen se on.(tomppa06 @ Tammi. 26 2007,20:01) kirjoitti
Se on harmillista, ettei noita erilaisia pleksejä ole koeajettavissa. Vähän niinku sian ostais säkissä.
CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72