Auttakaahan elektroniikkaekspertit.
Etsin nopeaa FLASH-piiriä, jolla voisi korvata M27C256/512B (28 kinttuinen DIL)-piirin.
Osaisikohan joku kertoa tuollaiselle flashille tyypin?
Eli etsin flash-piiriä eprom-piirin tilalle. Flash-muistin voi tyhjentää sähköisesti, kun taas eprom pitää tyhjentää uv-valolla, eli uudelleenohjelmointi on nopeampaa.(gold @ Tammi. 21 2007,16:36) kirjoitti
Kandee ehkä kysyä www.finsquirt.net puolelta.. siellä on aika osaavaa possea(888 @ Tammi. 21 2007,17:09) kirjoitti
Vaikka sinne muut projektit osiolle.
DUCATI is just the Italian word for Harley.
Käviskö W27E512-70?(888 @ Tammi. 21 2007,16:31) kirjoitti
Se on DIL28.
Partcosta löytyy 2,85€/kpl.
Tuosta rullailet pikkusen alas. (PDF) *kliks*
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Tuo käy, kiitos!(Pedaali @ Tammi. 21 2007,18:09) kirjoitti
Tilasin tusinan.
Minkälaiseen projektiin FLASH:a suunnittelet?
Itselläni on ollut harkinnassa hommata emulaattori 27c eprom:ille italian ihmeiden säätöä helpottamaan, sillä olisi helppo penkissä hakee säädöt kohdalleen ja sitten siirtää lopussa kartat piirille.
Italian ihmeiden parissa minäkin harrastelen. Tuo piirihän käy Ducatien ja Guzzien marellin P7, P8 ja M16 ecuihin. M1.5 ecussa flash-piiri on jo valmiiksi juotettuna ja sen voi ohjelmoida diagnostiikkapistokkeen kautta. Samaa piiriä on myös aprilioissa ja taitaa olla joissakin bemareissakin. Emulaattori olisi kätevä laite, mutta mitä lie maksavat ja ovatko riittävän nopeita? Minulla nämä mopohommat on vain harrastus, joten en viitsi kauheasti sijoittaa harvemmin tarvittaviin työkaluihin.(Timo3 @ Tammi. 21 2007,22:22) kirjoitti
Minulla on penkki, jossa teen mittaukset ja niiden perusteella editoin muutokset karttoihin, poltan uuden piirin ja ajan taas penkissä. Epromeilla pelatessa menee pirusti aikaa, koska en halua tehdä liikaa muutoksia kerralla ja näin kokeiluja tulee paljon.
Säädöt hankaan koneen käytöksen kannalta toimiviksi ja katson että seokset ovat fiksulla alueella.
Nyt minulla on työn alla oma alunperin kaasarikäyttöinen mopo, johon ostin yhdestä kolaripyörästä ruiskuosat. Kaikki on muuten valmista, mutta karttojen viimeistely on vielä työn alla.
Flashit tuli. Kokeilin ja hyvin toimii. Tyhjennys ja uudelleenohjelmointi n. kymmenessä sekunnissa.
Eipä viitsi enää puljata epromien kanssa.