Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
    Oli tuossa mp-messujen mainoksen yhteydessä linkki tarjoukseen euro-bikerilla. Sweep breeze asu 289 euroa. hintansa väärti varmaan, mutta onko joku ostanut/ kokemusta? Itsellä eka pyörä eli ei kokemusta asuista. Pärjäiskö tuolla alkuun?, vai kannattaako satsaus laadukkaampaan/kalliimpaan ??

GSX1400
    Kaikkihan on kiinni rahapussin paksuudesta, mutta sanoisin että osta vaan. Poitsulle vastaava sweeppi tuli ostettua ja kuivana on pysynyt.

Parin vuoden päästä sitten itsekin tiedät paremmin mitä ominaisuuksia "ihannepuvussasi" arvostat ja osaat valita ehkä paremmin itsellesi sopivan. Hinta ei tuossa ainakaan päätä huimaa.
    "Soratie on parasta huumetta!" 1200 GSA
    Ei se sillä hinnalla välttämättä mihinkään parane. Itse en enää koskaan satsaa 1000€ rukkaan kun ei siinä tuo hinta laatu suhde kuitenkaan kohtaa Onhan tuo hyvä, muttei niin hyvä ja tiedän parempiakin olevan vaikkei hinta ole rukan veroinen.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    Lainaa kirjoitti
    Ei se sillä hinnalla välttämättä mihinkään parane. Itse en enää koskaan satsaa 1000€ rukkaan kun ei siinä tuo hinta laatu suhde kuitenkaan kohtaa Onhan tuo hyvä, muttei niin hyvä ja tiedän parempiakin olevan vaikkei hinta ole rukan veroinen.
    Tuota juuri samaa minäkin tarkoitin. Rukka lienee paras, mutta ei niin hyvä että siihen tonnin laittaisin. Ihannepuku itselleni on sellainen että ei hiosta aivan hirveästi, irtovuoret (ei MP-asun housuissa) ja riittävästi taskuja.
    Lainaa (viromi @ Tammi. 19 2007,14:29) kirjoitti
    Ihannepuku itselleni on sellainen että ei hiosta aivan hirveästi, irtovuoret (ei MP-asun housuissa) ja riittävästi taskuja.
    Mikä sellainen MP-Asun malli on, missä olisi kiinteä vuori??

Asiaan, kai noilla Sweepeillä alkuun pääsee...ostaa sitten myöhemmin sellaiset, mitkä kokee tarvitsevansa. Tarpeet on niin yksilölliset.
    Lainaa kirjoitti
    Panit aika pahan. Empäs nyt muista, mutta niitä joita olen all wrongissa katsellut on housuissa ollut vuori kiinteä. Tosin en ole pariin vuoteen niitä enää tsekkaillut. Mutta vastaus kysymykseesi, että ainakin eräässä naisten mallissa on, sillä vaimolla on sellaiset.
    Itse ostin Sweepin takki-housucombon silloin ekana vuonna kun olivat tarjouksessa, oliskohan -04 ollut..istuvuus perseestä eikä vedenpitävyydestä voitu enää puhua ensimmäisen pesun jälkeen. Kun taas kaveri osti -06 samanhintaisen "tarjoussetin", istuvuus parantunut jo huomattavasti, vedenpitävyydestä ei ole kommentteja kuulunut. Kaipa sekin luontuu kun joka pesukerran jälkeen suihkuttelee niitä hoitoaineita.
    Mulla breeze-housut, ei kokemusta vielä ajossa. MP-asun city-housuista löytyy sen verran kokemusta ettei pidä vettä, varsinkaan haarojen kohdalta

Hyviltä nuo breezet vaikuttaa.

2005 keväällä ostin sweepin tarjousasun, hyvin piti vettä vaikka kaatosateella, myös sen jälkeen kun pesin puvun pesukoneessa. Sitten se miinus, eli puku ei hengittänyt pätkääkään, tuli hikoiltua ittensä märäksi joka reissulla. Maahantuojan edustaja sanoi mp-messuilla kun kyselin että miten nämä hengittää "erittäin hyvin hengittävää" ;) Joutui kertomaan omat kokemukset yhden kesän hikoiluista samassa ajoasussa.

Suojatkaan ei parhaat maholliset olleet.. tosin harvemmin tekstiileissä onkaan.

Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Kyllä se on niin, että jos kesä on niinkun viimekesä on pakko olla ns. ilmavat vermeet ja jos kesä on kosteahko ja kalsa on pakko olla vedenpitävät vermeet.

Goretex toimii mainioisti talvivaatteissa meinaan, että jos on 0 -> -30 niin tarkenee eikä isommin hikoo, mutta jos on +30 niin sitten pitää olla ilmavaa vermettä.

Joo valitettavasti kaikkee ei voi kerralla saada -tämäkin on varuste hommaa tämä mopoilu.

Meikäläisellä ainakin toi neste aineenvaihdunta on niin herkkää, että pakko oli viimekesäks hommata ilmavat kakkos vermeet kun kaupungissa duunimatkoja ajelin.

Kannattaa miettiä missä ajelee ja onko pakko - se sitten sanelee varusteet.
    Richan yhden tekstiili rotsin kierrätin se kun oli verrattavissa jätesäkkiin kuumalla. Toki toivottavasti kelit pysyy ens suvena samanlaisina.

Funtsin, että pitäskö ihan duunimatkoja varten ostaa avo potta, että pää ei kastu ihan joka valoissa ;)

Eiköhän noi kaikki ns. merkkituotteet aja asiansa kun käyttö on suhteessa hintaan. Juu 800 Eeron takki on mullekkin liikaa ja paljon vaikka olis kuinka ihmeellinen...
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Lainaa (viromi @ Tammi. 19 2007,14:42) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Panit aika pahan. Empäs nyt muista, mutta niitä joita olen all wrongissa katsellut on housuissa ollut vuori kiinteä. Tosin en ole pariin vuoteen niitä enää tsekkaillut. Mutta vastaus kysymykseesi, että ainakin eräässä naisten mallissa on, sillä vaimolla on sellaiset.
    Minä ostin 05 keväällä MP-asun coret. Takki oli yllättävänkin hyvä. Siinä lukee hihassa ainaki Sportec, olisikohan siis sen merkkinen. Siinä vuori irrallinen.

Samassa "paketissa" tullet MP-asun housut, siis ehkä mallinimeltään sama? Joka tapauksessa niissä oli kiinteä vuori. Olivat aivan kauheat toppahousut. Pidinkin niitä sitten seuraavan talven ulkohousuina lasten kanssa kelkkamäessä.

Viime keväänä kysyessäni kaupasta että ei kait enää tehdä ko. housua, vastaus oli että tehdään, mutta päivitetty malli, jossa mm. irroitettava vuori. Siis ei enää taida olla MP-asulla kiinteävuorista housua. Ja aivan aiheesta tuokin päivitys.

ps. ko. MP-asun takin kestoa on pakko alkaa hämmästelemään. Hinta oli halpa, mutta olen sitä tämänkin talven pitänyt aivan koko ajan. Käytän sitä jopa varikkotakkina, jossa sotkeentuu varsin pahoin. Olen ollut se päällä tukkisavotassa jne. Pessyt kymmeniä kertoja, tosin aina pesuohjeen mukaan.

Ja vieläkin pitää vettä (no tosin nyt kuukauteen en ole "päässyt" testaamaan), epäilemättä vielä keväälläkin pitää vettä!

Tähän topiciin liittyen, itse en yhtään epäröäisi ostaa Sweepinkään asua. Epäilemättä hinta/laatusuhde erittäin kohdallaan. Etenkin, jos vaihtoehto on, kuten monilla etenkin aloittelevilla valitettavasti tuppaa olemaan, ajaa farkuissa ja ties missä tuulipuvussa, niin ehdottomasti kannattaa ostaa.

BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
    Olin viime keväänä samassa tilanteessa eli mopo piiiiitkän tauon jälkeen taas alla ja varusteita ei mitään ja kokemuksia varusteista juuri saman verran eli ei mitään.

Ostin Sweep Breeze housu&takki yhdistelmän ja ihan hyvä ostos oli ekaksi ajoasuksi. Sateella on pitänyt kuivana, mutta kesällä oli kuuma (varmaan oli kyllä viime kesänä kuuma moni muukin asu t-paitaa lukuunottamatta). Kaulus on kanssa hieman huono.

Nyt sitten on kesän verran kokemusta ja saattaa olla edessä varusteiden ostoa jotain asiasta tietävänä, mutta ei välttämättä eli kyllä tolla Sweepilläkin vielä pärjää.
    Pappatuna tallissa.
    ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
    Itse ostin Sweep Breeze asun mitoillani ja sanon sen olevan ainakin itselleni hyvä. Suosittelen.
    -Sergei-

- Sergei-

"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
    Ostin Sweepin Breeze asun -06 ja hyvin on pitänyt vettä.
    Hieman kuuma tuntuu olevan kesällä ainakin...
    Sisävuoret tietenkin irrotettuina suurimman osan vuodesta.
    Honda Hornet 600 -> Kawasaki Z750 -05 -> Kawasaki Z750 -08 -> Honda CB1000R -09 -> Aprilia Dorsoduro 1200
    Viime keväänä kans tuli ostettua tuo tarjous puku ja kyllä toi ihan ok on ollut. ne sateet mitä viime kesänä satoi niin piti kyllä kuskin kuivana.
    Ostin sweepin puvun -05, ja takki on käytössä edelleen.
    Pitää vettä ja tuulta sekä istuu päälle edelleen 4 pesun jälkeenkin.

Jokaisellehan ei sovi se mikä toiselle sopii, joten suosittelen kokeilemaan asua "kaikissa mahd.asennoissa" ennen ostoa.
    Hondat: CBR 600f -> XX -00 -> RR -08 -> Hornet 600
    Ostin kolme vuotta sitten sinisalon "halvan" vain 299€ puvun pesty ohjeen mukaan ilman huuhteluaineita jne.Ei pidä enää vettä ei takki eikä housut kannattaa miettiä näitä tarjous pukuja saisko kuitenkin paremman =vesitiiviin jos satsaisi pari satkua lisää..
    Itse ostin myös tuon puvun viime kesänä ja hyvin on pelittänyt. Sen kerran kun sateessa ajoi niin hyvin pysyi vesi puvun ulkopuolella. Irtovuoret on jossain kaapin perukoilla enkä taida kiinni niitä laittaa. Kaulus on heikko, mutta taskuja riittävästi. Kelpo puku, ja ihan edullinen hinta!
    Suzuki gsx-r

"Let´s be careful out there!"
    Ei ole mikään huonopuku. Kaverilla on ja tykännyt, leikkauksesta sen verran et ainakin vähän pystympien mopojen ajoasentoon taipuu. Muistaakseni ainoa huonopuoli on vetoketjut... (menee jumiin).
    Itsellä on mp-asun halvin (sporty tms.) takki vuoti ku seula ennen ensimmäistä korjausta. Maksoi muistaakseni vuosi sitten joku 300e. Irrotettavat vuoret sekä housuissa että takissa.
    EX-Kawasaki zx-9r 2002
    ja
    matkapyöränä

Onko värillä väliä? -Ei tietenkään kuhan se on vihree...
    Mulla on ollut jo kaksi kautta toi Sweepin tarjous puku.Hyvin on vesi pysynyt ulkopuolella.Ja muutenkin oon ollut tyytyväinen. *
    Koskaan en ...vannomati paras
    Oma kohtaisen kokemuksen perusteellaa voidaan tekstiilipuvut (core ym. vastaavat kalvot...)...luokitella seuraavasti:
    1.Halpa...pitää kosteutta ulkopuolella, mutta ei "hengitä" !
    2.Halpa...ei pidä kosteutta ulkopuolella, mutta "hengittää"!
    3.Kallis=Rukka tai muu vastaava "laatumerkki"...pitää kosteuden ulkopuolella ja "hengittää" lämpimällä kelillä....
    4.Nahkapuku="turvallinen" mutta vaatii mukaan "hiostavan" sadeasun....
    OMA VALINTANI ON LAADUKAS, TURVALLINEN JA KALLIS RUKKA AJOASU...mutta laskutapojahan on monia,,,
    Otsikon lukeneena en millään maltaanut olla kommeitomatta. Ehkä joku on sanonut jo samat mutta en jaksanut kahlata koko paskaa läpi...koska viikonpäivästä ja ajankohdasta *johtuen täytyy ummistaa toinen silmå, että edes näkee jotain.

Sweepin "power" takki oli ostoslistalla jo ennen messuja ja itse siellä kävinkin kokeilemassa Eurobikerin osastolla semmoista päälle. Hyvä oli.

Sitten vaihdettiin messuhallia ja "oho" löytyikin semmoinen mesta mikä möi Sweepin kamoja lähes puoleen hintaan! Siinä sitten vähän aikaa ihmeteltyäni ja saman takin puoleen hintaan löytäneenä kuitti kädessäni ihmeettelin, että eurobikerhän se tässäkin lukee...

Möivät edellisvuoden mallistoa pois ilman sen kummempia mainoksia tai tiedotehässäköitä.

Hyvä minulle. Sain haluamani Sweepin puoleen hintaan, uutena.

Toivottavasti on hyvä mopovaate.

+ asteita odotellessa
    "Monsterilla ajaminen on kuin ratsastaisi krapulaisella härkäsammakolla. Eli siis hel-vetin siistiä!"

"Ei se ole vika, se on ominaisuus"

Spagettihirviö 800i.e
    Lainaa (masahito @ Tammi. 19 2007,14:08) kirjoitti
    Oli tuossa mp-messujen mainoksen yhteydessä linkki tarjoukseen euro-bikerilla. Sweep breeze asu 289 euroa. hintansa väärti varmaan, mutta onko joku ostanut/ kokemusta? Itsellä eka pyörä eli ei kokemusta asuista. Pärjäiskö tuolla alkuun?, vai kannattaako satsaus laadukkaampaan/kalliimpaan ??
    Ostin tuollaisen mutta eipä ole vielä ajokokemusta moisesta. Ihan hyvältä tuntuu ja näyttää. Sweepiltä on myös nahkapuku joka on (myös) ihan soeva pelj. Ei kai kaiken tarvitse maksaa hunajaa ja mansikoita ollakseen laadukkaita?
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    No,ei ole Sweepin puvuista moittimista,ajoin viime kesänä 14500km.
    Ja piti lämmön ja veden Suomen Lapissa ja Norjan tuulen ja tuiskun.
    Hyvä ja varmaan kannattava ostos...
    Arska
    Lainaa (rammus @ Tammi. 19 2007,14:24) kirjoitti
    Ei se sillä hinnalla välttämättä mihinkään parane. Itse en enää koskaan satsaa 1000€ rukkaan kun ei siinä tuo hinta laatu suhde kuitenkaan kohtaa * Onhan tuo hyvä, muttei niin hyvä ja tiedän parempiakin olevan vaikkei hinta ole rukan veroinen.
    Itse ostin viimesyksynä rukanpuvun ja ei maksanut kuin 700 euroo ja olen kyllä tosi tyytyväinen.Kuka muu valmistaja myöntää viiden vuoden takuun puvulle?
    suzuki v-strom 650 -05
    Varmaan alkuun pääsee Sweepillä ihan hyvin. Vähän aikaa sitten oli muuten Bike-lehdessä testi kohtuuhintaisista puvuista. Sieltä saa varmaan myös lisätietoa vaihtoehdoista. Itsekkin jossakin vaiheessa mietin Rukan puvun hankkimista, mutta ei ole vielä löytynyt silmään käypästä mallia. Tahtovat olla sellaisia touring-ukkojen kamoja. Muunmerkkisiä kamoja on sitten tullut hankittua. (kuusi takkia, viidet housut....) Voi pukeutua mielialan mukaan.
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999 Xerox, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
  27.  
    Kävin noita sovittamassa tammikuussa. Ei yhtään hassumpia hintalaatusuhteeltaan, mutta ei valitettavasti oikein sovi tyyliin Ja kangasasu on aina kangasasu...
    premier

emeritus