Uskaltaakohan tuolta tilata ... Vähemmän tasalaatuista palvelua saatu .
Tuleeko nakkipari yhdessä vai kahdessa paketissa on vissiin tuurista kiinni.
Mites suositatte maksamaan.
Mutta hinnat sopivat kun vertaa paikallisiin.
PayPalillä on toiminut nopeesti.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kolme kertaa renkuloita tuolta tilannut ja meikäläiselle ei ole osunut tasan minkäänlaisia ongelmia. Nyt kevväämmällä pistin tilauksen menemään 7.4. ja renkulat (etunen + 2 takasta) saapuivat yhtenä pakettina 18.4.
PayPalilla uskaltaa (kannattaa!) maksaa. Jos ei millään halua antaa luottokortin tietoja PayPalille, niin on niillä mahdollisuus siihenkin, että siirrät ensin ihan tilisiirtona rahaa PayPal-tilille ja teet rengastilauksen vasta, kun rahat näkyy siellä PayPalissa. Pari päivää siinä kai menee...
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Mynetmotolta tilattu renkaita jostain 2009 vuodesta lähtien ja nyt tuli eka kerran väärä (taka)rengas kun etusen ja takasen tilasin. Saapa nähdä miten asiakaspalvelu pelaa. Muuten kyllä on aina tullut oikeat kumit järkevällä toimitusajalla. Kerron sitten miten tapauksen kanssa käy...
2012 Aprilia Shiver 750
2021 Beta RR 250 racing
Viimeksi mahtui samaan perushintaiseen pakettiin eturengas ja 190/55+200/55 renkaat. Samaan kelmuun käärittyinä saapuivat. Aiemmin tilasin vain kaksi kerrallaan ja aina tulivat parina. Näin ehkä 8-10 kertaa. Jos jotain eripari kumeja tilaa, niin voinevat tulla erikseen. Luulisi kuitenkin näkyvän lisäkustannuksina lähettäjälle.
Toimitus on yleensä kestänyt noin viikon ja paypalilla maksan.
Maanantai 30.5 iltana tilasin Pilot Road 4 etu + takanakit ja tänä aamuna paketti oli oven takana.
Eli ainankin mun eka tilaus sujui mallikkaasti. "Paistoleimat" tais olla 13/16 ja 15/16, eli tuoretta tavaraa tuli.
DL 1000 V-strom -16 + KLX250S -13
ex GSX 1400 -07
ex XTZ 660 -08
ex GSF 1200s -06
ex GSF 600s -03
ex GS 500 -90
ex GS 450 -83
Tilasin MyNetMotosta 28.5.2016 Metzelerin Lasertecit. 30.5.2016 tuli email, että eturengas on loppu, uusia tulee 10 päivän sisällä. Verkkokaupassa näkyy kuitenkin yhä vihreällä, eli että olisi varastossa. MyNetMoton sivuilla tilauksen tilana näkyy "Backorder".
Olen pari kertaa tällä viikolla laittanut emailia puljuun, mutta ei ole kuulunut vastausta. Nyt tein PayPalin kautta "disputen", katsotaan josko siihen vastaavat.
Eli oma kokemus ei ole kovin positiivinen. Toimitusajaksi näyttää muodostuvan useampi viikko.
Viimekuussa tilasin Metzelerin M7:t. Toimituksessa pk-seudulle meni 13 päivää. 11 arkipäivää. Kummatkin 1616 paistolla.
...
Olen käyttänyt myNETmotoa lähes kymmenen vuoden aikana, ainakin 15 kertaa. Yleensä on toiminut kuin junan vessa. Yleensä olen maksanut pankki-/luottokortilla mutta joskus myös PayPalin kautta.
Ensin viime vuoden kokemuksia.
Viime vuoden kesällä tilasin heiltä renkaita heinäkuun ensimmäisenä päivänä. Maksutapa PayPal. Renkaat oli varastotavaraa, ainakin nettikaupan mukaan. Sain myös tilausvahvistuksen samana päivänä ja asiakas sivuillani ilmoitettiin tilauksen statukseksi "shipped" mutta ei näkynyt lähetyksen seurantatietoja.
6.72015 lähetin sähköpostissa (osoiteeseen bestellung@mynetworld.com) kyselyn "Are the tires shipped or not?". En saanut minkäänlaista reaktiota myNETmotolta.
8.7.2015 lähetin kyselyn osoitteeseen info@mynetworld.com, ei vastausta. Kirjoitin mtös kommentin heidän FB-sivuillekin. Niin oli tehnyt muutama muukin, myös pari suomalaista. Vastauksessa asiakkaiden palvelun tyytymättömyyteen, myNETmoto sulki mahdollisuuden kommentoida ja jättää palautetta FB:n kautta.
12.7.2015 lähetin s-postia molempiin osoitteisiin ja kysyin missä renkaani ovat, tai voinko saada toimitusaikaennakon. En saanut vastausta.
13.7.2015 iltapäivällä avasin "Dispute":en PayPalin kautta.
13.7.2015 klo. 16:58 sain myNETmotolta s-postin jossa linkki GLS Goupin nettisivuille. Linkki johti suoraa lähetysten seurantaan jossa myös sain tietoa missä renkaani ovat matkalla.
13.7.2015 klo 17:18 sain s-postia PayPalilta jossa kertoivat "Disoute":en avatuksi.
Klo. 17:31 Paypal lähetti s-postia jossa ilmoittivat lähetyksen seurantatiedot. PayPal lähetti samaan aikaan ilmoituksen myNETmoton vastauksesta "Dispute":iin.
Klo. 18:45 PayPal ilmoitti "Dispute":in suljetuksi koska olin aikaisemmin käynyt tililläni ilmoittamassa asian olevan selvitetty.
Muistaakseni renkaatkin tuli samana iltana kotiovelleni.
Miksi kerroin viime vuoden toimitusongelmista? Koska tänä vuonna se vaikuttaa toistuvan kuin telkkarin kesäohjelmat.
5.6.2016 tilasin renkaita myNETmotosta. Maksutapana pankkisiirto. Vähän aikaa mietittyäni asiaa (muistellen viime vuoden sotkua) muutin mieleni ja päätinkin tilata renkaat PayPal-maksulla.
6.6.2016 Klo. 18:30 tilasin renkaat maksutavalla PayPal. PayPal vahvisti maksun klo. 18:43.
6.6.2016 klo.18:45 ilmoitin myNETmotolle (valhellisesti) internetpankkiyhteysongelmistani. Sanoin tilaavani renkaat uudelleen PayPal-maksulla. Pyysin heitä perumaan ensimmäisen tilaukseni. Ei ole vielläkään tänään peruttu, mutta ei myöskään maksettu pankkisiirrolla.
Klo. 19:06 sain tilausvahvistuksen myNETmotolta. Kävin myNETmoton tililläni ja totesin statuksen olevan "Shipped" mutta ilman seurantatietoja..
7.6.2016 klo. 15:41 lähetin myNETmotolle kyselyn seurantakoodista. En saanut vastausta.
Tiistaista torstaihin olen lähettänyt viisi (5) sähköpostiviestiä*, kolme (3) Skype-viestiä ja yrittänyt soittaa viisi (5) kertaa Skypellä myNETmotoon. En ole saanut muuta vastausta kuin Skypepuhelinvastaajan joka kehottaa lähettämään sähköpostia. Laitoin keskiviikkona myös viestin FB:n kautta johon vasttiin torstaina "please ask by mail info@mynetmoto.com", Vastasin siihen "How many times should I ask, is five (5) enough? If it is, why do you not reply to my mail? Or should I send it in the old way as a paper letter?" ja "I also sent a request via Skype (and tried to call 5 times) without any result except your answering machine telling me to send email, to which you do not answer"
9.6.2016 iltapäivällä avasin "Dispute":n PayPalin kautta. Tähän asti en ole saanut muuta vastausta kun että "Dispute" on avattu. Tähän asti en ole saanut myNETmotolta vastausta.
* Lähetin osoitteisiin:
info@mynetworld.com;
sales@mynetworld.com;
order@mynetworld.com;
bestellung@mynetworld.com
konrad@mynetworld.com;
markus@mynetworld.com;
konradmarkus@mynetworld.com;
konrad.markus@mynetworld.com;
markuskonrad@mynetworld.com;
markus.konrad@mynetworld.com;
m.konrad@mynetworld.com;
k.markus@mynetworld.com;
kmarkus@mynetworld.com;
mkonrad@mynetworld.com
Kuulostaapas tuo uusin tilauksesi samantapaiselle, kuin omanikin. Itselläni tosin tilaus näkyy olevan "Backorder" -tilassa. On kyllä ihme pulju, ei tarvitse toista kertaa tilata. Ilmoittele jos tilanne etenee osaltasi tänne.
No, Paypalin kautta saa rahat takaisin tarvittaessa, mutta silti harmittaa jos useampi viikko on mennyt turhaan renkaita odotellessa. Pitää tehdä ensi viikon alussa "Escalate to PayPal", jos ei siihen mennessä ole kuulunut mitään.
Viimeksi muokannut: mh82; 10.06.2016 klo 14:22.
Suurin osa noista osoitteista ei toimi. Alla lista toimivista osoitteista:
info@mynetworld.com;
bestellung@mynetworld.com
konrad.markus@mynetworld.com;
k.markus@mynetworld.com;
Ekat viestit meni ainoastaan vastauksena tillausvahvistukseen, siis ositteeseen bestellung@mynetworld.com.
Kuten alussa sanoin, olen käyttänyt myNETmota vuosikausin ja ollut tyytyväinen sekä asiakaspalveluun että toimitusaikoihin. Jos jotain on toimituksessa mennyt pieleen, on se aina oikaistu tai ratkottu hyvällä tavalla.
Ogelmat viime ja tänävuonna johtuu todennäköisesti kahdesta syystä.
1.) Yritys on kasvanut liian nopeasti ja heillä ei ole kapasiteettiä hoitaa tilauksien tulvaa.
2.) Kun myNETmoto muuttaa tilauksen statuksen "Shipped" tilaan, he saavat maksun PayPaliltä. Joten kannattaa laittaa tilaukset heti "Shipped" tilaan parantaakseensa kassavirtaa. Ogelma onkin sitten että me asiakkaat haluammekin tietää milloin/jos tilaamamme renkaat tulevat. Ja kun eivät voi antaa tietoa jota heillä ei ole, he pysyvät hiljaisina.
Kuten viestissäni muutama päivä sitten kerroin, maksoin tilisiirrolla ja homma pelasi OK, skipped näkyi sivulla varmaankin heti, kun maksu näkyi heidän sivullaan. Tavara sitten tuli skipped-päivästä tasan viikon päästä.Minulle ei toisaalta toimituksella ollut mitään kiirettä, odottelen tässä, että alla olevat renkaat tulevat finaaliin ja renkaanvaihto edessä ehkä vasta elo-syyskuussa. Onko vika sitten firmassa vai näissä kuljetusfirmoissa, makaako tavara jossain terminaalissa odottaen seuravaan etapin kuljetusta?
Olen tietoinen että en voi odottaa pikaista toimitusta kun ostan halvalla netistä, mutta odotan kuitenkin saavani jonkinlaista tietoa toimitustilanteesta. Olen myös tietoinen että myNETmotolla todennäköisesti ei ole omaa varastoa vaan toimittavat todennäköisesti suoraan tehtailta tai kierrättävät sen toimipisteensä kautta. Ongelmahan ei okeastaan olekaan myNETmoton varastointi tai ei, vaan viestinnän puuteet.
Kirjoitin myNETmoton FB-sivuilla viime vuonna ongelmasta saada tietoa toimituksesta ja yrityksen vastaus siihen oli sulkea sekin mahdollisuus antaa palautetta yritykselle sen asiakasviestinnästä, tai parmminkin sen puutteesta.
FB-kirjoituksessani olin sentään konstruktiivinen ja myös kehuin yrityksen aikaisempia toimituksia. Kuten ensimmäisessä viestissäni mainitsin, olen ollut myNETmoton asikas lähes kymmenen vuotta. Puolet siitä ajasta ruotsissa.
Ogelma tiedonantopuutteissa ei voi olla kuljetusyrityksissä, jos myNETmoto ei vastaa asiakkaitensa kyselyihin. Suomalaisten kuljetusyritysten ammattitaidon ja asiakspalvelun puutteet ovat ihan toinen keskusteluaihe. Ja valitettavasti se ei ole vain suomalainen ogelma, on kokemusta myös länsinaapurimaisista kuljetusyrityksistä.
Itse tilasin renkaat 9.5. Mynetmotosta. Lähetystunnus löytyi My Orders-sivun PDF:stä. Renkaat tulivat DPD:n kyydillä.
Seurannasta näkyi, että renkaat oli lähetetty 13.5. ja tulivat perille 18.5.
Olen erittäin tyytyväinen palveluun. Jos on kiire, niin kannattaa joko olla ajoissa liikkeellä tai käydä hakemassa sieltä mistä saa varmasti heti. Mulle toi 9 päivän toimitusaika oli ihan ok.
S u z u k i *G S X *1 4 0 0 *K 6
Ei täällä kotimaassaan nettifirmoille ole mitään mittavaa varastoa, vaan systeemi on "kädestä suuhun" periaatteella. Halvempi hinta siis osittain perustuu siihen, että varastoon sidottu pääoma on pieni. Kyllä MP-renkaiden kohdalla kannattaa tarve hieman ennakoida, eikä tilata vasta sitten, kun kankaat alkavat paistaa![]()
Nyt tuli kumit nopeasti!
5.6 illalla tilaus sisään. 9.6 Renkaat perillä.
Mitään lähetys tunnusta tms ei ole vieläkään tullut![]()
[
Hyvin kävi, laitoin tosiaan sähköpostia ja kerroin asiani, vastasivat muistaakseni seuraavana päivänä että moka varastolla ja rengas vaihdetaan. Sitten kuljetusliike kävi viimeviikolla hakemassa väärän renkaan ja tänään toi oikeanlaisen tilalle. Eli asiointi mynetmotolla jatkuu tulevaisuudessakin.
2012 Aprilia Shiver 750
2021 Beta RR 250 racing
11.6 tilasin Tuksuun renkaita ja tänään tuli seurantanumero sähköpostiin. Seuranna nmukaan on jo kulkenut parin hubin kautta saksanmaalla. Ihan lupaavalta vaikuttaa. Taisipa olla tasan 10v sitten minulla eka mynetmoton tilaus.
Edit. Tänään olivat renkaat ovella. Tilaus lauantaina iltamyöhään ja renkaat tallissa keskiviikkona. Ennätysnopea toimitus. Kumit mitä pitikin ja paistoleima kuluvalta vuodelta. Kolme rengasta yhdessä muovissa,
Viimeksi muokannut: B12; 17.06.2016 klo 13:29.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Eiliseen mennessä myNETmotolta ei ollut kuulunut mitään joten täänäaamuna muutin PayPalissä "Dispute"-en "Claim"-iksi.
Klo 17:54 tuli vastaus yhteen myNETmotolle lähettämääni s-postiin ja klo. 17:55 vastaus toiseen. mollemmissa viesteissä ainoastaan linkki (seurantakoodilla) GLS:n sivuille.
Renkaat odottavat lähimmässä Postin palvelupisteessä. Siis uusinta viime kesän tarinasta
En odota tähän aikaan vuodesta nopeita toimituksia myNETmotolta mutta näköjään muille on toimitusajat ollut alle viikonkin. Tällä kertaa minun tilaukseni saapui vähän yli viikossa. Mielestäni ihan hyväksytty suoritus, toimitusaikaan nähden. Ongelmani myNETmoton kanssa ei nyt, eikä aikasemminkaan ole ollut toimistusaika vaan tiedottaminen. Niin kauan kun toimituksen seurantatirtoa ei ole, ei voi olla varma ovatko renkaat lähetetty vai ei. Tällä kertaa tilasin uutusrenkaita jotka muut verkkokaupat ilmoittavat olevan loppu varastossa, joten saatavuudesta ei ollut varmaa ja siksi lähetyksen todellinen tapahtuminen oli minun näkökulmasta tärkeä.
Tavarantoimituksesta antaisin myNETmotolle täydet ***** (viisi tähteä)
Tiedonvälityksestä *![]()
Minkö eksynyt? eeeenhän, etsin vain uusia reittejä :oD
Renkaat olivat suomessa jo torstaina 9.6 GLS Track & Trace sivuston mukaan.
Viimeksi muokannut: hasselros; 14.06.2016 klo 21:16.
Minkö eksynyt? eeeenhän, etsin vain uusia reittejä :oD
Tänään sain seurantakoodin 28.5.2016 tekemääni tilaukseen. Eli jospa loppuviikosta tai ensi viikon alussa olisi renkaat kotosalla.
Ilmeisen toimiva nettikauppa, mutta tosiaan tiedotus (tai sen puute) mättää ja pahasti.
Perjantai-iltana 10.6 tilaus ja torstaina rengas kotiovella. Aiemmilla kerroilla ovat ilmoittaneet heti jos tilattu malli on päässyt loppumaan ja arvio toimitusajasta on pitänyt.
Yamaha Tenere 700 & R6R
13.6 tilattu renkaat ja äsken lähetti kiikutti ovelle. Ei voi valittaa![]()
http://finnishcodriver.blogspot.fi/
"Varastotavaran" tilaus ja maksu sisään 1.6.
Kahteen viikkoon ei mitään eloa joten käytin kovistelua, uhkailua ja tilauksen perumiskortin lopulta. Sitten toissapäivänä tuli seurantakoodi ja tänään renkaat
Kommunikaatio on kyllä niin syvältä, jos tiedotus olisi pelannut yhtään niin tuottaisi huomattavasti vähemmän ****tusta. Kannattaisi herran ehkä pistää sen verran tuohta sivuun että saisi vaikka hankittua automaatiota seurantakoodin lähettämisen jos kädet ei riitä mailien laittoon. Itsellä tämä oli ties monesko "se viimeinen tilaus" ko. puljusta, joku herkempi tai vähemmän nuuka saattaa haistattaa huilun lopullisesti ensimmäisen säädön jälkeen.
Hiukkasen huvittava ja sinänsä positiivinen yksityiskohta on että toisen renkaan paistoajankohta näyttäisi olevan viikko tilauksen jälkeen eli koko lailla suoraan uunista. Eikä toinenkaan ole kuin 2 viikkoa vanhempi
Ja tilattu settihän oli Pirelli Scorpion Trail II:set, made in Germany.
Ikinä en tuolta enää tilaa, ainakaa ennen seuraavaa kertaa...
Tänään tilattu 2 x SP takanen ja 1 x M7RR takanen tourinkiin. Jänskää.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Nyt keväällä meni muuten 1001 rengas ja rengaskontti vähän samalla lailla. Eli tilaus onnistui hyvin, samoin tuli vahvistus samantien. Sitten ei kuulunut tai näkynyt mitään puoleentoista viikkoon ja ykskaks puhelin soi ja joku rahtihemmo kysyi oonko kotona, renkaita olis tulossa. Samalla kuormalla tuli koko potti kerralla![]()
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä