Alotellaanpas minunkin puolesta kirjottelu tänne foorumille. Olis muutama kysymys vm.2000 ZX-6R kawasta, kesän käytön kokemuksella:
1. Mitä öljyä kyseisen pyörän omistajat suosittelevat? Tällä hetkellä löytyy hyllystä jotain Hondan merkkiöljyä(?), mutta ajattelin laittaa jotkin täyssynteettiset litkut. En tiedä minkä merkkiset öljyt tällä hetkelllä on.
2. Missä asteessa flektin pitäisi alkaa pyörimään. Kuumillakaan ilmoilla se ei ole koskaan pyörinyt ja koneessa ollut lämpöä mittariston mukaan jopa yli 108 astetta.
3. Tämä kysymys ei välttämättä liity yksinomaan kawaan, mutta olen huomannut että tankkiin kertyy huomattava määrä painetta, nimenomaan ylipainetta (tai niin ainakin luulen). Parhaiten se tietää siitä että ajon jälkeen tankin korkki "vinkuu" kun ilma yrittää päästä pois. Tankin korkin avattuani kuuluu pihahdus ja paine tasaantuu. Täydellä tankilla tätä testattaessa bensat lentävät syliin. Olisikohan jokin huohotusletku tukossa? Onko tuosta ylipaineesta kenties haittaa? Ymmärtääkseni tankin pitäisi pystyä hengittämään suht vapaasti. Korkin tiivisteen jousitus ei ainakaan ole jumissa. Bensan lämpölaajeneminen tuon ilmeisesti aiheuttaa.
Mulla ainakin lähti flekti pyörimään muistaakseni jossain vähän satasen jälkeen, olisko ollut korkeintaan 105 astetta niin hurisi jo..mutta kuitenkin tuolla 108:ssa pitäisi jo pyöriä. Ohjekirjassa on ne asteet millon pitää huolestua, meniskö peräti johonkin 130asteeseen ennen kuin näyttää näytölle "hi". Sillon kannatti hellittää. Kannattaa varmaan tsekkailla sähköliitokset siitä flektiltä ja sen anturi..
Ja kuumalla ilmalla se ininä on kai ihan normaalia, mulla on kaverilla ihan sama homma (-01). Auringossa alkaa aina vinkua, mutta ei se kyllä ikinä heitä sieltä mitään silmille. Voihan siellä olla joku tukos, (letku kurtussa tms) mutta ei se menoa ole koskaan häirinnyt..
Itse ostin oman -02 ja ihmettelin kanssa flektin toimintaa, kun manuskassa luki että 95-100 ni pitäs pyörähtää, vaan eipä pyörähtäny.. Sitte kyselin kaverilta niin menee jonnekin 105 ennen ku pyörähtää, mutta se tosiaan näyttää viivaa se mittari jos menee jonnekin 130 tienoille, että kannattaa se käyttää jonnekin 115 ja sitte huolestua jos ei ala pyörimään.
Mulla ei oo tankin korkki huudellu tai suhahdellu..