Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
  1. #1
    Nyt kun Suomessakin näyttää ajokelit jatkuvan ympäri vuoden niin alkoi tehdä uutta mopoa mieli. Vakavassa harkinnassa on Honda CBR 600 F. Hintakin näyttää olevan suht' kohdallaan. Onko tälle vakavasti otettavaa kilpailijaa? Pyörän pitää siis olla sporttinen mutta siihen pitää mahtua kaksi ihmistä kyytiin ja matka-ajokin täytyy onnistua. Selailin eri merkkien nettisivuja ja vaihtoehdot näyttävät olevan joko kyykkyjä tai sitten nakupyöriä. Vai missasinko jotain?



  2. #2
    Jos vielä kerrot mille hinta skaalalle tuon ajoneuvon pitäisi mahtua ja kuinka uusi en pitäsi olla niin tuo suosittelu olisi huomattavasti helpompaa kun tietää mitä haet.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  3. #3
    Lainaa (Aziz @ Tammi. 16 2007,09:58) kirjoitti
    Nyt kun Suomessakin näyttää ajokelit jatkuvan ympäri vuoden niin alkoi tehdä uutta mopoa mieli. Vakavassa harkinnassa on Hond CBR 600 F. Hintakin näyttää olevan suht' kohdallaan. Onko tälle vakavasti otettavaa kilpailijaa? Pyörän pitää siis olla sporttinen mutta siihen pitää mahtua kaksi ihmistä kyytiin ja matka-ajokin täytyy onnistua. Selailin eri merkkien nettisivuja ja vaihtoehdot näyttävät olevan joko kyykkyjä tai sitten nakupyöriä. Vai missasinko jotain?
    Riippuen siitä kuinka korkealla vaatimuslistalla nuo 2päällä ja matka-ajot ovat, niin ehkäpä vfr? Tosin hinta taitaa vähän pompsahtaa.

    Eipä tuolla cebariäffälle oikein tahdo vaihtoehtoa muilta valmistajilta löytyä, ainakaan tuoreesta mallistosta.
  4. #4
    Suosittelen yammu fazeria 600 tai 1000 on sporttinen ja pystyajoasento takaavat mukavat matka-ajot.
    Yksinkertainen perusvarma tekniikka toimii varmasti kuin tauti
    <p>Yamaha 4ever!</p>
  5. #5
    Ekaksi tuli mieleen Suzukin GSX 750 F...siis niinku vaihtoehtona.
  6. #6
    Thundercat (600cc) on Yamahan vastine CBR:lle.
  7. #7
    No omaahan sitä pitää kehuskella eli vaihtoehtona kawasaki ZX 9 R käyppä jossain tyypillä...
    * ZX-9R
  8. #8
    Lainaa (Vonikka @ Tammi. 16 2007,10:14) kirjoitti
    Jos vielä kerrot mille hinta skaalalle tuon ajoneuvon pitäisi mahtua ja kuinka uusi en pitäsi olla niin tuo suosittelu olisi huomattavasti helpompaa kun tietää mitä haet.
    Taisi tulla sanottua hiukka epäselvästi eli uutta olen ostamassa. Bränikkää siis. Hintaa saa olla sen verran kun kauppias tinkimisen jälkeen viitsii rahastaa.
  9. #9
    Minkäslainen mopotin tuo Yamahan YZF-R6 on? Taitaa mennä enemmän kyykkypuolelle, vai? Lisäksi on ilmeisesti aika vanha (-05) malli myynnissä uutenakin.

    VFR voisi ollaihan hyvä vaihtoehto mutta jotenkin olen tullut siihen tulokseen että kuussatku riittää eikä sekään haittaa että pyörä on suhteellisen kevyt.

    Onko hyviä syitä miksi en ostaisi tuota Cebaria?



  10. #10
    Lainaa (Aziz @ Tammi. 16 2007,12:36) kirjoitti
    Lainaa (Vonikka @ Tammi. 16 2007,10:14) kirjoitti
    Jos vielä kerrot mille hinta skaalalle tuon ajoneuvon pitäisi mahtua ja kuinka uusi en pitäsi olla niin tuo suosittelu olisi huomattavasti helpompaa kun tietää mitä haet.
    Taisi tulla sanottua hiukka epäselvästi eli uutta olen ostamassa. Bränikkää siis. Hintaa saa olla sen verran kun kauppias tinkimisen jälkeen viitsii rahastaa.
    No sitten Honda VFR800
  11. #11
    Nyt kun taas ehdin asiaa tutkailla lisää niin jatkokysymys: Onko jotain järkevää syytä miksi Cebarin hinnasta on lähtenyt parisen tonnia pois verrattune vuoden takaiseen? Eikö ne muka men kaupaksi vai mikä mättää? Pyörähän on sama mutta hintaa on tarkistettu reilusti. Käytetyt voi lopullisesti unohtaa kun katselee niiden pyyntihintoja verrattuna uuteen, neljän vuoden takuulla olevaan, pärrään.
  12. #12
    Lainaa (Spede1 @ Tammi. 16 2007,10:21) kirjoitti
    Thundercat (600cc) on Yamahan vastine CBR:lle.
    Juuri näin
    - Pyörä tykkää että sillä ajetaan -

    *Suzuki GSX-R 750 K1
  13. #13
    Lainaa (Aziz @ Tammi. 16 2007,13:04) kirjoitti
    Nyt kun taas ehdin asiaa tutkailla lisää niin jatkokysymys: Onko jotain järkevää syytä miksi Cebarin hinnasta on lähtenyt parisen tonnia pois verrattune vuoden takaiseen? Eikö ne muka men kaupaksi vai mikä mättää? Pyörähän on sama mutta hintaa on tarkistettu reilusti. Käytetyt voi lopullisesti unohtaa kun katselee niiden pyyntihintoja verrattuna uuteen, neljän vuoden takuulla olevaan, pärrään.
    jep, tuo takuu ja nykyisin sopiva uuden hinta on iso valtti jos haluaa 600m3 ja suht kyykyn mutta ei mitään matkavessaa.
    Yksin ajelee pois tiehensä mutta jos 80kg on kyytissä niin vääntöä kyllä kaipailee.
    eli jos on kevyt muija niin no problem luulen...
    itellä vuoden -99 cebaro ja sinkku
  14. #14
    Lainaa (Aziz @ Tammi. 16 2007,13:04) kirjoitti
    Nyt kun taas ehdin asiaa tutkailla lisää niin jatkokysymys: Onko jotain järkevää syytä miksi Cebarin hinnasta on lähtenyt parisen tonnia pois verrattune vuoden takaiseen? Eikö ne muka men kaupaksi vai mikä mättää? Pyörähän on sama mutta hintaa on tarkistettu reilusti. Käytetyt voi lopullisesti unohtaa kun katselee niiden pyyntihintoja verrattuna uuteen, neljän vuoden takuulla olevaan, pärrään.
    Hinnanalennus johtunee mallin vanhuudesta, jolla pönkitetään myyntiä joka toki hiipuu joka vehkeellä kun ns. uutuusarvo poistuu. Tuttua puuhaa autojen kanssa.
  15. #15
    No niin, alkaa olla Cebari melkein myyty mulle. Alkaa mennä merkkikohtaisen keskustelun puolelle mutta onko jollain jotain huonoja kokemuksia kyseisestä mopottimesta? Vielä ehditte puhumaan mut ympäri *



  16. #16
    Lainaa (Maxus @ Tammi. 16 2007,13:50) kirjoitti
    Lainaa (Aziz @ Tammi. 16 2007,13:04) kirjoitti
    Nyt kun taas ehdin asiaa tutkailla lisää niin jatkokysymys: Onko jotain järkevää syytä miksi Cebarin hinnasta on lähtenyt parisen tonnia pois verrattune vuoden takaiseen? Eikö ne muka men kaupaksi vai mikä mättää? Pyörähän on sama mutta hintaa on tarkistettu reilusti. Käytetyt voi lopullisesti unohtaa kun katselee niiden pyyntihintoja verrattuna uuteen, neljän vuoden takuulla olevaan, pärrään.
    Hinnanalennus johtunee mallin vanhuudesta, jolla pönkitetään myyntiä joka toki hiipuu joka vehkeellä kun ns. uutuusarvo poistuu. Tuttua puuhaa autojen kanssa.
    Honda taisi tipauttaa lähes jokaisen mallinsa ovh:ta, jotka eivät ole kulkeneet käsi kädessä todellisuuden kanssa koskaan. Nykyiset hinnat taitavat olla lähempänä sitä, mitä kauppias piirtää myös hintalappuun.

    Toki cebrin hintaan vaikuttanee, kuten sanoitkin, sen ikä ja ehkä myös sen kokema trendi-inflaatio.
  17. #17
    Lainaa (isojussi @ Tammi. 16 2007,14:19) kirjoitti
    Honda taisi tipauttaa lähes jokaisen mallinsa ovh:ta, jotka eivät ole kulkeneet käsi kädessä todellisuuden kanssa koskaan. Nykyiset hinnat taitavat olla lähempänä sitä, mitä kauppias piirtää myös hintalappuun.

    Toki cebrin hintaan vaikuttanee, kuten sanoitkin, sen ikä ja ehkä myös sen kokema trendi-inflaatio.
    Kyllä tuosta ovh:sta vieläkin tingataan ihan kohtuullisesti. Tai ainakin prosenteissa saman verran kuin Keski-Eurooppalaisesta takavetoisesta henkilöautosta. Sinänsä aika huvittavaa että noissakin liikkeissä missä uusia myydään on käytettyjä -06 mallisia cebareita ja pyynti on enemmän kuin uudesta. Kummankohan ostaisi...

    Voi pitää paikkansa tuo trendi-inflaatio. Sen verran on noista vanhemmista seeproista kokemusta että pyörä vaikuttaa kutakuinkin pomminvarmalta ja se kyllä vaikuttaa ainakin omaan ostopäätökseeni. Kiinnostaisikin tietää vieläkö nuo uudemmat on samanlaista patarautaa vai ollaanko menty kuttaperkkalinjalle näissäkin vekottimissa.

    Harmi ettei värivaihtoehtoja löydy kuin kaksi aika laimeaa versiota mutta se näyttää olevan linja muillakin merkeillä.
  18. #18
    Jos meinaat kakspäällä ajaa muutakin kun torin ympäri, niin kuussatku on pieni, ainakin parin kuukauden ajon jälkeen.
    Kokeile myös isompia (lue vääntävämpiä). Ajomukavuus kakspäällä on ihan eriluokkaa isommalla pyörällä. Myös painosta on matka-ajossa vaan etua. Tämä on tietenkin henkilökohtainen mielipiteeni.
    Merkki taas on kiinni omasta mieltymyksestä.

    Ja niille, jotka vänkää aloittelijalle sopivasta pyörästä...pakkoko sitä on vääntää tonnisesta tuppinurin.

    Onnea vaan hankinnalle,jokatapauksessa !
    <p>YAMAHA RD 125LC BMW K1200RS HONDA VFR1200F</p>
  19. #19
    Kyllä se CBR on varma valinta.
  20. #20
    Lainaa (Aziz @ Tammi. 16 2007,09:58) kirjoitti
    Nyt kun Suomessakin näyttää ajokelit jatkuvan ympäri vuoden niin alkoi tehdä uutta mopoa mieli. Vakavassa harkinnassa on Honda CBR 600 F. Hintakin näyttää olevan suht' kohdallaan. Onko tälle vakavasti otettavaa kilpailijaa? Pyörän pitää siis olla sporttinen mutta siihen pitää mahtua kaksi ihmistä kyytiin ja matka-ajokin täytyy onnistua. Selailin eri merkkien nettisivuja ja vaihtoehdot näyttävät olevan joko kyykkyjä tai sitten nakupyöriä. Vai missasinko jotain?
    Tuo Honda on kyllä aikalailla omassa ylhäisessä kastissaan noilla sun hakemilla ominaisuuksilla.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  21. #21
    Lainaa (Spede1 @ Tammi. 19 2007,08:57) kirjoitti
    Kyllä se CBR on varma valinta.
    Joo peruspyöräksi cbr tai vfr, idioottivarmoja molemmat.

    cbr 600f:llä olen kaksipäällä Suomesta Italiaan ajanut. Eihän se mitään juhlaa ollut, kun ajo-ominaisuudet kärsi aika lailla, mutta hyvin sillä pystyy kahdestaankin ajamaan. Tehoahan siitäkin löytyy normaalin henkilöauton verran. Nykyisin on tietysti muotia omistaa reilusti yli 150 hv renkaalta potkiva pyörä, mutta ei niitä laillisessa tieliikennekäytössä mihinkään tarvitse.

    VFR:llä tuli kesässä 23,5tkm mittariin. Todella mukava pyörä ajaa pidempiä pätkiä, mutta kallistusvarat loppuu helposti varsinkin radalla kesken. V4 koneessa hienot äänet ja hyvä alavääntö. Vähän parempi myös kaksipäällä reissussa, kokemusta Saksan reissun verran.
  22. #22
    Omakohtaisia kokemuksia on -95 kuussatku Cebarista ja kyllä siinä mulle vääntö riitti matka-ajoonkin joten eiköhän riitä uudessakin. Aina voi tarvittaessa vaihtaa pienempää pykälää jos vääntö loppuu. Tehot kuitenkin riittävät varsin hyvin sujuvaan etenemiseen nopeusrajoitusten puitteissa kaksi päällä.

    Sen verran hyviltä vaikuttaa kaikki käyttökokemukset mitä olen ruiskucebareista kuullut että ostopäätös taitaa olla julistamista vaille valmis. Tietääkö joku mistä saa halvimmalla? Hinnoissa tuntuu olevan aika reilusti haitaria eri liikkeiden välillä ja Suomi on sen verran pieni maa ettei kehä kolmosen ulkopuolelta hakeminen ole kovinkaan suuri vaiva.

    Vielä kun tietäisi miten helposti tuon saa myytyä kahden vuoden päästä eteenpäin mutta siihen tarvittaisiin kristallipalloa
  23. #23
    Lainaa (Aziz @ Tammi. 16 2007,12:41) kirjoitti
    Onko hyviä syitä miksi en ostaisi tuota Cebaria?
    Ei ole. Osta pois, uskon että olet tyytyväinen
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  24. #24
    Lainaa (YAZO! @ Tammi. 16 2007,19:12) kirjoitti
    Ja niille, jotka vänkää aloittelijalle sopivasta pyörästä...pakkoko sitä on vääntää tonnisesta tuppinurin.
    Aivan pakko.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  25. #25
    Lainaa (Aziz @ Tammi. 19 2007,15:12) kirjoitti
    Vielä kun tietäisi miten helposti tuon saa myytyä kahden vuoden päästä eteenpäin mutta siihen tarvittaisiin kristallipalloa
    Pidät hyvin ja laitat hinnan kohdilleen myytäessä niin menee varmasti.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  26. #26
    Lainaa (Aziz @ Tammi. 19 2007,15:12) kirjoitti
    Tietääkö joku mistä saa halvimmalla? Hinnoissa tuntuu olevan aika reilusti haitaria eri liikkeiden välillä ja Suomi on sen verran pieni maa ettei kehä kolmosen ulkopuolelta hakeminen ole kovinkaan suuri vaiva.
    Mee riivaamaan paikapäälle ja ota backuppi mukaan. Hinnat on luettelo hintoja ja sillä ei osteta mitään. Ihan itsestäsi on kiinni paljonko alea saat. Mahdollisuuksia suureeenkin aleen on.
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  27. #27
    Jaksoin lukea otsikon. Osta Raisu.
    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
  28. #28
    Liittyi Aug 2002
    Läsäkoski, joen rannalla, tehtaan varjossa
    No ei voi muuta kuin suositella: siittä lähtee!

    Toimii eri hyvin 2 päällä matka-ajossa...



    "Mä lupaan tässä ja nyt maksaa bensat jokaiseen Ladaan, jolla suomalaiset kommunistimaanpetturit tsörää punanen pipo päässä ikuisesti helvettiiin täältä.. ..ei auta muuta kuin balalaikka perseeseen ja rajalle" Tony Halmeen suusta.



    Meikän turpokwaak
  29. #29
    Busa olisi oikea vaihtoehto. Olisi sporttinen ja sopii kaksipäältä matka-ajoon. Lisäksi vielä hyvä hinta/laatu suhde. Niin ja sopii kelle vaan, aloittelijalle ja kokeneelle.
    Linja-auton kuljettaja
  30.  
  31. #30
    Lainaa (MInk @ Tammi. 23 2007,12:42) kirjoitti
    Busa olisi oikea vaihtoehto. Olisi sporttinen ja sopii kaksipäältä matka-ajoon. Lisäksi vielä hyvä hinta/laatu suhde. Niin ja sopii kelle vaan, aloittelijalle ja kokeneelle.
    :reps: Joo, niinpä se olikin, helppo aloittelijan peruspyörä

    Tai miten ois Honda VTX 1800, painoa 350 kg ja litroja enemmän kun anopin pompannapissa

    Sorry ei voinu vastustaa...
    Harley-Davidson
    Road King Classic
    SE120R Engine
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen