Onko tietoa seiska puolikkaan Shadowin -97 venttiilin välyksistä, ja onko paha homma ite säätää.
Kiitoksia jo etukäteen.
Mulla on -02 mallinen, mutta toimii kaiketi myös -97 malliin...?
Niin eli imu on 0,13-0,17mm ja pako on 0,18-0,22mm.
Täältä jostain löytyy kyllä ohjeet tuohon hommaan (en nyt viitsi etsiä).
Mutta noin suurinpiirtein: ota tankki irti sen jälkeen molemmista sylintereistä venttiilienkopat pois (muistaaxeni 2 pulttia/sylinteri). Ota rätti valmiiksi kun irroitat taaimmaisen pytyn venttiilikopan (sieltä valuu vähän öljyä).
Kun olet saanut noi kannet irti ni sitten otat moottorin vasemmalta puolelta noi kaksi mutteria auki (ovat joitain kuusiokoloavaimia).
Siitä suuremmasta pääset pyörittämään kampiakselia ja siitä pienemmästä näet sylinterien ajoitusmerkit... FF etummainen pytty, FR taaempi pytty.
Siitä sitten vaan pyörittelemään vastapäivään kunnes löytyy säädettävä sylinteri.
Muista koittaa kun löydät oikean sylinterin että keinut tuntuvat löysiltä ennekuin alat säätämään!!!
Itse säädin 12tkm ajettuna ja säätöä löytyi vain ekan sylinterin pakovenasta ja tokan sylinterin toisesta imuvenasta...
Mutta jos et ole ennen tehnyt koneremppoja ni ei muuta kuin viet vain johonkin liikkeeseen laitettavaxi...
Ei paha homma mut jos ei tiedä moottoreista mitään ni ei kannata itse alkaa tekemään!
Mullakin oli samanlaine peli ja ei olis kannattanut säätää kun ei oikeastaan ollut mitään säätämistä!! Jos ihmettelee sitä vaimeaa nakutusta joka tulee tankin alta niin se on yksi niistä alipaine-härveleistä joka naputtaa.![]()
Mitä sanoisit sopivaksi työajaksi liikkeessä? 2 tuntia kaikkine purkamisineen?(jamo shadow vt 750 c2 @ Tammi. 15 2007,22:38) kirjoitti
750:ssa mahtuu sitten takimmaisestakin pytystä koppa nousemaan? 600:ssa ei kuulemma mahdu, joutuu tekemään sen pienen luukun kautta.
Just!!!(Pavell @ Tammi. 23 2007,21:14) kirjoitti
"Alipainehärveli" vhaaaaaat?
?
![]()
![]()
Mulla meni noin 10 tuntia kun rauhallisesti ensikertalaisena touhusin.
Vaihdoin myös suutinsarjan kaasuttajiin sekä vaihdoin pakkasnesteen.
Noi venttiilikopat kyllä saa pois molemmista sylintereistä mutta vaatii lähes paljon hermoja.
Paikat on ahtaat mutta kääntelyllä ja vääntelyllä ne mahtuu pois.
Sen jälkeen itse säätötyö on helppo kun on tilaa reilusti.