Tuollainen otsikon mukainen pyörä on ajatuksissa pyörinyt viime aikoina. Nykyään alla FZ6S-Jammu. Tammikuussa aina prätkäkuume iskee ja vaihto on mielessä, hiukan sporttisempaa tekee mieli. Daytona on minusta paremman näköinen kuin vastaavat kuussataset japsit ja kolmesylinterisyys kiehtoo tällaista tekniikasta kiinnostunutta.
Eli kiinnostaa kaikki kokemukset, kuten kestävyys, toimivuus arkiajossa ja kotimaan matkoilla yksi päällä, saundit vakiona, huoltovälit ym.
Yamaha XJR 1200 -96
Jupiter 50 -59
(exät: FZ6S, GSF1200S, CX500, CB750K2, CB450K5, DT125LC, CB125T)
Ei omia kokemuksia mutta tosta vähän...
PikkuD penkissä
F = dp / dt
Uusimmassa (Feb/2007) Performance Bikes -lehdessä ovat 675 Daytona ja GSX-R 750 jonkinlaisessa "kestotestissä" radalla. Daytonan osalta tulos oli ikävä, kone sanoi riks, raks ja poks 232 ratakierroksen jälkeen. *![]()
ER-5 -> Thunderace -> ZX-6R (2003) -> GSX-R 1000 K7 -> ZX-6R (2002)
Olikohan kestotestin hajonnut trumppa yksittäinen sankari, ehkä käytöstä johtunut vika vai onko niissä jotain perustavampaa vikaa?
Saksassakin oli jonkun lehden testissä myös hajonnut tollanen Daytona. PB:ssä myös mainittiin että he ovat kuulleet huhuja että noita koneita olis menny enemmänkin...
Pain is just weakness leaving the body
Käy kyselemässä D675 foorumilla jos englanti sujuu...(vmkilpon @ Tammi. 13 2007,13:31) kirjoitti
(Poijjat on jäänyt varmaan jalkoihin kun ...)
Laitetaan tosta vähän yhdestä lehdestä...
Triumph motorcycles have long had a sense of their own purpose and of distinction. Against a mass of homogenous product Triumphs easily stand out; simply put they’re not like other bikes in look, feel and character. The Rocket III, Speed Triple and Daytona 675 are bikes that dramatically underscore the innate difference found in all Triumphs.
As the first three-cylinder super sports middleweight the Daytona 675 stands alone in the most hotly contested arena in motorcycling. Of course it can be compared to many motorcycles – and on such occasions invariably comes out on top, as the world’s press has found – but in one single stroke it’s redefined just how a middleweight sports bike should look and feel. If the Daytona 675’s unique DNA is a large part of its appeal, its stunning performance is the winning flourish.
In the sports bike market many machines are almost seen as disposable by their riders and treated accordingly. The beautiful 675 Daytona is the opposite; an exciting bike that owners will never tire of riding. Its 675cc, water-cooled three-cylinder 12-valve power unit is extremely compact and features Keihin closed-loop fuel injection and stacked six-speed close ratio transmission. Peak power of 123bhp is delivered at 12500rpm, with 53ft.lbf torque at 11750rpm.
The standard exhaust features an efficient under seat exhaust and also utilizes a secondary valve to boost torque low down. While the Daytona 675’s engine is refined, the triple’s innate character remains with typical Triumph toughness engineered into every part...
F = dp / dt
Rauta ei valita. Kaikki ne rikki saa menemään. Sinänsä yllätys, että noi uudet R6:t tuntuu kestävän kiljutusta. Luulin, että niistä olis ensteks kuulunut reklamaatio ääniä.
Ainakin omiin korviin on kuulunut pelkästään positiivista tuosta 675:sta. Helppo ajaa ja ajellakin, mutta ominaisuudet piisaa paremmallekin kuskille jo ihan vakiona. Taitaapa tuo sopia moneen muuhunkin vastaavaan. Koeajamalla se selviää, minkä merkkinen on sinulle mieleinen.
Kannattaa Trumppaa käydä ajamassa, ei ainakaan väliin kannata jättää.
Kadulla en ole ajanut metriäkään kyseisellä pyörällä, mutta radalla käynyt muutaman kerran kokeilemassa.
Sekalaisia havaintoja:
1. Arrowin kokoputkella äänet on melko mukavat
2. Jarrut uskomattoman kevyet ja tunnokkaat
3. Taittuu mutkiin kuin itsestään
4. Ei liikaa voimaa, suorilla aikaa miettiä mitä tehdä seuraavaksi
5. Pyörä toiminut moitteetta, viat löytyvät kuljettajasta
6. Samanlaisia pyöriä ei tule joka päivä vastaan, ainakaan vielä
7. Viriosia ja varusteita saatavilla yllättävän hyvin, vaikka kyseessä uusi (ja Suomessa harvinainen) malli
Tällaisella normi-katukuljettaja-kahvankääntäjällä pyörän potentiaalista jää suurin osa käyttämättä. Sama tosin koskee varmaan kaikkia kusiaisia. Hienoja pelejä kaikki, ja riittävän nopeita, tee valinta ulkonäön tai tai jonkin muun yhtä tärkeän asian perusteella.
Voin omistajana kertoa että on se helvetin hyvännäköinen pyörä. ajanut en metriäkäänJos saa erittäin kilpailukykyisen britin niin miksi edes harkita japsia?
MP-messuilla Sami Pennan Supersport- 675 näytillä. Eikun messuille ja Triumphin osastolle kyselemään Samin mielipiteitä pyörän soveltuvuudesta rata-ajoon.
Yhden tällaisen "moottoripyörän" olen nähnyt puolitutun kaverin pihassa nököttämässä rapakossa.. Liekkö leikannut kiinni kone tai jotakin muuta Triumphille ominaisluonteista!
HALLELUJAA SUZUKI!!
Mukavaa, että pääsit osallistumaan keskuteluun ja viestisi ei ole ollenkaan sivussa avausviestistä!(nano @ Tammi. 26 2007,17:08) kirjoitti
Ilman Sinun asiantuntemustasi muut ihmiset eivät varmaankaan selviäisi hengissä tästäkään päivästä.
Valaisit perjantai-iltani upealla argumentillasi. Kiitos siitä!
- Tumppi -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
(nano @ Tammi. 26 2007,17:08) kirjoitti
Aivan loistavan informatiivinen ja asiaan liittyvä kommentti.
Mutta asiaan. Ajelin tuossa muutaman päivän 675:lla ja peli on kyllä aivan mahtava, etenkin tuolla Arrown putkella (jos ei mekkalasta pahastu).
Hankkisin varmasti itsellenikin, jos en omaisi niin lyhyitä jalkoja, kun tuo istuin korkeus on aika melkoinen tuossa.
Mutta tosiaan taipuu mutkiin kuin itsestään, kallistusvarat on uskomattomat ja puhtiakin on omasta mielestä ihan tarpeeksi. Lisäksi tolla pääsee radalla hävyttömän lujaa![]()
Senpä takia noi sukisuki ym pojat vinkuu...(fisu @ Tammi. 26 2007,22:26) kirjoitti
![]()
F = dp / dt
Ei niiden jalkojen tarvitse välttämättä ylttää maahan saakka. Kunhan vähän saappaan kärjet tapaa maata, niin se riittää.(fisu @ Tammi. 26 2007,22:26) kirjoitti
t. ei kovin metriheikki
Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
Henk.koht. olen ajanut kyseisellä pyörällä pikku lenkin ja omatuntemus pyörästä oli todella hyvä !
Tosiaan jos pelkästään ratakäyttöön olisin pyörää hankkimassa niin olisi se 675, kun sillon ei oo mitään merkitystä tuolla että yltääkö jalat kunnolla maahan. Mutta kun tulee pyörällä ajeltua ihan arkiajoa niin pyörän paikallaan siirtely (etenkin taaksepäin) oli Trumpalla itselleni turhan työlästä. Eli ei ollut itselleni sopiva jokapaikan pyörä. Valitettavasti(wama @ Tammi. 27 2007,17:05) kirjoitti
..viimeviikon kokemuksena ; menevät sairaan hienosti radalla , niin vakio kuin viritettykin!
Onnittelut hankkineille.
On pieni ja kevyt, ihan kuin kevarin päälle olisi hypännyt...(vmkilpon @ Tammi. 13 2007,13:31) kirjoitti
F = dp / dt
Istuin messuilla Daytonan, 600 ninjan, 600 cebarin ja ärkutosen päällä, daytona oli kylmiltään ainakin omalle kropalle kaikista kyykyin..Vielä ku pääsis koeajamaan sen![]()
Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
Puhun usein - mutta paskaa.
2007 675 on tulossa kevääksi. Hiemanhan nuo pidemmän ajan kestävyys sun muut on kysymysmerkkejä, esimerkiksi tuon PB:n endurancetestin takia. Mitä nyt olen ulkomaisia foorumeja seurannut niin ei kai nyt sen suuremmista ongelmista kuitenkaan ole kyse.
Sen verta hyvän näköinen ja erikoisempi pyörä että fiilis korvaa nuo kysymysmerkit täysin. Ei niitä Ducatejakaan luotettavuuden takia osteta ja onhan tuo 1098:n jälkeen parhaimman näköinen pyörä markkinoilla ;). Kun vielä koeajossa alavääntö tuntui hyvältä 600-luokan pyörälle katukäyttöä ajatellen ja radalla taidot ei todellakaan ole sitä tasoa että olisi pyörän menokyvyistä kiinni kierrosajat niin ajaneehan tuolla.
Missä viipyy legendaariset "Miksi ostaa paskaa kun ei ole peltoakaan" - kommentit ??
Voisko tuota särkymisen pelkoa kiertää sillä, että tekisi etukäteen myyjän kanssa diilin sijaispyörästä, jos kone leipoo kiinni? Jos myyntimies nikottelee kovin, voi ongelmia olla..
Minusta 675 on nätti pyörä. Triumpin suunnitteluosasto on onnistunut hyvin. Pieni ja sievä pyörä, kilpailee kovassa seurassa, toivottavasti pärjäilee hyvin. Nyt on Trumpalla oma suunta ja tie triple ja twin koneita, eikä mitään vinkujia. Itse jos olisin 30 vuotta nuorempi, 675 seisoisi jo tallissa, on liian kyykky näille kymmenille. Siispä ajelen Sprint ST:llä ja -69 Bonnella.(EsaL @ Helmi. 06 2007,22:52) kirjoitti
Niin ja testeistä on pakko sanoa että kaikilla testaajilla on aina japanian moodi päällä, Trumpan pitää kolme kertaa parempi ennenkuin saa mitään mainintaa. Japanin kyykyista on tullut De Facto.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Eikös ne jo ookkin(57pannu @ Helmi. 09 2007,13:11) kirjoitti
![]()
F = dp / dt
Hieman jatkoa näistä huhutuista luotettavuusongelmista, triumph675.net:ssä on thread Superbike-lehden huhtikuun numerossa olleesta artikkelista, jossa about todetaan, ettei mitään sen kummempia ongelmia ole ollut kuin muissakaan.(EsaL @ Helmi. 06 2007,22:52) kirjoitti
Jees samassa mainittakoon esim. R6 kytkin ongelmat jnejne... Ja tossa kuva R6:N koneesta... Venttiilit poikki(EsaL @ Maalis. 05 2007,20:38) kirjoitti
![]()
Höh
F = dp / dt
Omaa kanssa kohtapuoliin tilaamassa ja muutama kysymys herännyt. Joutusitko kuinka paljon köyhtymään ja minkälaisilla varusteilla otit? Onko huoltojen hinnoista mitään käryä? Minkä värisen otit ja koska tulee ajoon vai onko jo?(EsaL @ Helmi. 06 2007,22:52) kirjoitti
Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)
- Turvaton karkulainen -
Sainpas sen kuvat tänne...![]()
F = dp / dt
Huppista, hieman venähti aikaa vastauksen kanssa näköjään.(Risto30vee @ Huhti. 01 2007,14:02) kirjoitti
Enpä mitään ihmevarusteita ottanut, eka huolto hiukan yli satku.
Tuossa hinnassa on varmasti sama politiikka kuin muissakin merkeissä, että käteisostajalla on neuvotteluvaraa ja toiset osaa tinkiä enemmän kuin toiset. Itse kävin neuvotteluja lähinnä vaihtohyvityksestä.
Ajossa on ollut jo tovin ja hyvältä vaikuttaa toistaiseksi, mitä nyt mustan maalipinta on kovin herkkää naarmuille...
Nonniin, ens viikon keskiviikkona pitäis saapua ja sit näkee miten sopii mulle kyseinen lelu. On tulossa ehkä lisää kuusseitevitosia turun seudulle, ainakin papereita tehdessä pisti silmään myyty-lappu mustan daytonan päällä.
Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)
- Turvaton karkulainen -