Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Hyvät ystävät. Olkaa hyvä ja kertokaa, mikä tarkalleen otaen on "lastu". Miltä se näyttää, mikä se on ja mihin se pannaan.

    Useasti voin lukea täällä, että "tehoputki ja lastu". Olen hankkinut r1150gs:ääni putkenpätkiä taakse, mutta tämä "lastuasia", oletan, on vielä järjestämättä. On syytä epäillä, että joukossamme on myös muita, jotka näkevät lastu-unia, mutta eivät tarkalleen ottaen ihan tarkalleen tiedä wtfis "lastu".

    Oletan, että tämä "lastu" liittyy jotenkin ruiskun ja sytkien säätämiseen, mutta mistä tarkalleen ottaen on kysymys? Joku palikka jonnekin? Jaksaisko joku?
  2. #2
    Tuolla on jotain lastutuksesta
    Sukisukimies
  3. #3
    Tänks,

    jotain tuollaista epäilinkin, mutta että joutuu kolvaamaan jotain jonnekin jne?

    Eikö siis vain, että otetaan joku palikka jostain poies ja pannaan toinen saman näköinen kaupasta ostettu tilalle, tsup?

    Jos esmes ostan/tilaan netistä Laserin valmistaman chipsetin tuohon puimuriini, mitä saan ja mitä pitää tehdä, että alkaa naurattaa itseäkin?
  4. #4
    Niin kysyit lastutuksesta... Prätkissä usein käytetään Power commanderia jota sitten säädetään pcllä. Suomeksi.



    Sukisukimies
  5. #5
    Ei kun nimenomaan lastu eli chipset. Mikä ja miten? Miltä näyttää? Miten asennetaan? Moottoripyörään.

    edit: olisi kai tuo Powercommander ihan hyvä vaihtoehto ja näyttää olevan saatuvilla myös Gessuun. Silti kiinnostaa tietää myös jotain tuosta "lastupolitiikasta".

    ps. kummallista, että käyttävät kaupan saitilla tuollaista Adobeversiota, jota aika monet ei pysty päivittämään koneelleen/lukemaan.



  6. #6
    Tossa tietoo siit muistista.
    Linkki
    Tossa lastuttamisesta lyhyesti
    Linkki
    Noi on autoille noi tiedot mut minun tietämyksen mukaan ihan sama juttu mopoille.
    Tosin on toi Commanderi yleisesti mopojen SE lastutusta vastaava juttu.
    Korjatkaa tai lisätkää joku.

    huti kuti: Toi toinen linkki oliki tullu jo aiemmin. pahoittelen.

    muokattu lisäys: Eli lastutukses moottorin ohjausyksiköstä otetaan pois se lastu(muistipiiri) ja pistetään uusi lastu tilalle jossa on uudet arvot. Jotka on siis joku alan guru(toivottavasti) muokannu niin et kone saa sen muutaman pollen lisää(joskus voi tulla ihan hyvinki lisää). Toi moottorinohjaus boksi siis ohjaa bensansyöttöä ja voi ohjata myös sytytystä. Ja ne tehot tulee yleensä ( ja tämä siis voi olla väärin ja paljoki) bensan syötön lisäyksellä. Lastutus auttaa siksi enempi jos on vaihdettu esim putki paremmin virtaavaks koska sillon moottori saadaan toimimaan oikein eikä käy niin laihalla jonka pakoputken parempi virtaus aiheuttaa.

    lopuks vielä että jos joku korjais jos oon ihan metäs. *
    Ja nyt vasta luin kysymyksen. *
    Autoon olen pari lastua vaihtanu ja siinä se tapahtu niin että:

    otettiin Ohjausboksi irti.
    Avattiin se boksi.
    Nostettiin lastu pois sen jalustalta(voi olla myös kolvattu siihen piiri levyyn kiinni jolloin voi olla jo vaikeaa se irrotus ja kiinni laittaminen voi olla jo mahdotonta.
    Sitte se ostettu tai itse poltettu lastu vanhan lastun paikalle.
    Boksi ehjäks ja kiinni autoon.
    Kädet ristiin et lähteekö käyntiin(itse poltetulla lastulla * )
    Ja sit nauttiin siitä et tulipa tuoki tehtyä. *

    Tämä siis autolle, mutta elän vahvassa uskossa että ei oo juurikaan eroa mp:llä ja autolla.



  7. #7
    Lainaa (hra1150 @ Tammi. 11 2007,20:10) kirjoitti
    Ei kun nimenomaan lastu eli chipset. Mikä ja miten? Miltä näyttää? Miten asennetaan? Moottoripyörään.

    edit: olisi kai tuo Powercommander ihan hyvä vaihtoehto ja näyttää olevan saatuvilla myös Gessuun. Silti kiinnostaa tietää myös jotain tuosta "lastupolitiikasta".

    ps. kummallista, että käyttävät kaupan saitilla tuollaista Adobeversiota, jota aika monet ei pysty päivittämään koneelleen/lukemaan.
    Puimurissa lastu menee Motronic-yksikön sisään.

    Jos sulla on 1150-sarjan Gessuli, niin

    - tankki veks
    - Motronic irti
    - Motronic-avaten (reikäpäisellä pienellä Torxilla)
    - vanhan lastun varovainen irroitus piirilevystä
    - uuden asentaminen (varovasti ja oikein päin)
    - Motronicin kasaus
    - Asennus pyörään
    - Tankin kiinnitys
    - mahdolliset hyppylangat Cat-code-plugin paikalle

    Koko hommasta on erittäin hyvä kuvaus taannoisessa Moto-lehdessä. Jos haluat voin skannata ja meilata... Pane tuupaten privalla jos kiinnostaa.
    <p>2002-2014</p>
  8. #8
    Kiitos C-A-D, tiesin, että Sinuun voi luottaa.

    Kertomasi perusteella teen jälleen viisaan ratkaisun ja annan tuonkin homman osaavalle rahaa vastaan tehtäväksi. Meikäläinen kun ei Motronicia avaa ja jotain hyppylankoja virittele. Niin rikas en ole.

    Tuon Moto-lehden numeron jos voisit ilmoittaa, lueskelen jutun kirjaston rauhassa...
  9.  
  10. #9
    Lainaa (hra1150 @ Tammi. 12 2007,17:50) kirjoitti
    Kiitos C-A-D, tiesin, että Sinuun voi luottaa.

    Kertomasi perusteella teen jälleen viisaan ratkaisun ja annan tuonkin homman osaavalle rahaa vastaan tehtäväksi. Meikäläinen kun ei Motronicia avaa ja jotain hyppylankoja virittele. Niin rikas en ole.

    Tuon Moto-lehden numeron jos voisit ilmoittaa, lueskelen jutun kirjaston rauhassa...
    Mää kaivan sen esille. Oli joku viime, tai sitä edellisen vuoden lopun nummero.
    <p>2002-2014</p>