Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
  1. #1
    Minkälaisia kokemuksia 600 ja 900 Hornetista? Kevät lähestyy ja uusi mopo hankinnan alla. Itellä CBR 600F, joten miten tehot, ajo-ominaisuudet, luotettavuus ym.ym. verrattuna Hornettiin? Kannattaako vaihtaa?

    Lisäksi olen katsellut Firebladeja ja pari Jammuakin on tullut esille (R6 ja R1)... Ei kai Kawaa kuitenkaan?
    Viisas pääsee vähemmällä!
  2. #2
    Jos rahat riittää niin mahdollisimman uusi blade ehdottomasti. 600 hornettiin en sinuna koskisi, se on laiskempi kuin cbr600. Tietty kaikki riippuu siitä mitä haluat, jos tykkäät ajaa pystymmässä ajoasennossa, niin sitten 900 hornet.
    Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
  3. #3
    Itsellä on 900 hornetti ja minun käyttötarkoitukselle hyvä pyörä. Tähän ja vähän viereenkin on honda foorumilla ollut juttu otsakkeella "900 Hornet matka-ajossa?" jos tämä linkin teko ei onnistu org Onnistui se!



    Honda CB 900 F Hornet 2003 -> Kawasaki Z1000 2008
  4. #4
    Itselläni on 600 Horna se on sitä taattua Honda laatua, toisaalta aika hajuton laite on kyseessä. Kysymykseen vastakysymys: Onko järkeä vaihtaa 600 Cbr:ärrää 600 Hornettiin se kun on periaattessa sama pyörä? Vaihtelua jos haet niin lienee 900 Hornetti vastaus kysymykseesi. Tehoa kuitenkin on enemmän ja tekniikka siinäkin vehkeessä on lähes pommin varmaa.

    Sitten jos noita Jammuja/ Bladea aatellaan niin ne on sitten eri pyöriä verrattuna nakuihin Hondiin. Jammuilla/Bladella pärjää pitkälle vaikka radalla eikä niissäkään mitään suurempia teknisiä murheita ihmisillä ole ollut.

    Mutta yksikään noista pyöristä ei ole huono kuuntele sydäntäsi.

    Tulkitsinko oikein että taitaa olla se ainainen valitsemisen ongelma kysessä? Ehdotankin samaa ratkaisua kuin täällä niin monta kertaa muut aiemmin käy Koeajamassa ja tee päätös sen mukaan mikä Sun mielestä tuntuu parhaalta vaihtoehdolta.



    <p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
  5. #5
    Voi saa...samperi! Nyt ois hyppysis muutama hyvä pyörä. R6 (ehdokas nro.1), 900Hornet, Fireblade, GSX-R 750...kaikki vähän erilaisia (,kuin vanha). Budjetti n.8000€. Pari viime pyörää ollut Hondaa ja ois taas aika kokeilla jotain muuta...vai oisko sittenkään, kun Hondaa mä niin rakastan (ja foorumiakin sit pitäs vaihtaa)
    Viisas pääsee vähemmällä!
  6. #6
    No jos kuussatku edelleen kiinnostaa niin miksei sit 600RR?
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
  7. #7
    En voi olla suosittelematta 600RR:ää. Ajoasento on joo vähän kyykympi, mutta matka taittuu ihan yhtä mukavasti ellei ilmanvastuksen vähentymisen ansiosta mukavamminkin. Ripeyttä ja potkua on melkoisesti eri lailla kuin Hornetissa - ja se ulkonäkö..


    Nyt teen jollekulle palveluksen ja liitän kriteereihin sopivan ostoilmoituksen nettimotosta (edullisin 600RR): KLIK
    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  8. #8
    Kannattaisko miettiä, et haluaako nakun vai kyykyn. Jos tulet järkiisi ja päädyt nakuun niin unohda sitten se 600 Hornetti. Tolla rahalla pääsee käsiksi isompiinkin.
    - Suzuki Bandit GSF1200N -
  9. #9
    Lainaa (tumeetti @ Tammi. 12 2007,10:44) kirjoitti
    En voi olla suosittelematta 600RR:ää. Ajoasento on joo vähän kyykympi, mutta matka taittuu ihan yhtä mukavasti ellei ilmanvastuksen vähentymisen ansiosta mukavamminkin. Ripeyttä ja potkua on melkoisesti eri lailla kuin Hornetissa - ja se ulkonäkö..


    Nyt teen jollekulle palveluksen ja liitän kriteereihin sopivan ostoilmoituksen nettimotosta (edullisin 600RR): KLIK
    Jos kyykkyyn päädyt niin komppaan Tuumettia.
    <p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
  10. #10
    Älkää nyt hyvät ihmiset haukkuko pikku Hornettia.. Siinä on paljon hyvääkin ja se on kokoluokassaan paras vaihtoehto. Tosin ei pikku rosvokaan huono ole.. Luetellaanpa Hornetin pari hyvää puolta:

    -Klassisen kaunis ja puhdaslinjainen, ei mitään turhaa kilkettä (nyt siis puhutaan näistä vanhemmista Horneteista, ei kahdesta uusimmasta mallista jotka suoraan sieltä, varsinkin uusin pilasi Hornetin nimen).

    -Ehkäpä maailman helpoin pyörä ajaa, kevyt käsitellä ja mukava kikkailla. Sopii hyvin kaikkeen missä nopeus ei nouse yli 140 kovin pitkäksi aikaa.

    -Ei ehkä kaikkein tehokkain mutta kyllä se 180 nopeuteen kiihtyy ihan mukavasti, nelosella sitten jo vähän hitaammin. Yksistään riittää ja kaksistaan kannattaa valita auto (oli pyörä mikä tahansa)

    -Pitää arvonsa ja ulkonäkönsä vuodesta toiseen. Tähän ei muovilelut pysty..

    Ja sitten miinuksia..

    -Japanilainen

    -Liian hyvä. Käy liian hienosti, ei ole mitään vikaa koskaan, ei mitään opittavia jippoja jne. Sopii vain ajamiseen..

    -Jotain säätöjä alustaan jos sais..

    Jos isompaa haluaa kuin kuussatkun niin osta eurooppalainen, esim. Monsteri. Oikea klassikko..


    t. Monsterista haaveileva Hornetisti
  11. #11
    0/

    (tyytyväinen 6satku hornalla pärryyttelijä)

    Eipä mitään pahaa sanottavaa pyörästä. Mutta Isompi on aina isompi. Go 4 the 900 Hornet
    What we're dealing with here, is a total lack of respect for the law
  12. #12
    Lainaa (Tctic @ Tammi. 11 2007,15:02) kirjoitti
    600 hornettiin en sinuna koskisi, se on laiskempi kuin cbr600.
    jaa? sanoo kuka?


    636 -06
  13. #13
    900 Hornetin omistajana voin kehua pyörää ihan varauksetta, mutta varsinkin moottori toimii mielestäni todella hienosti, vääntöä tuntuu olevan ihan pikkukierroksilta asti riittävästi, joten normaaliajossa ei vaihtamistarpeita pahemmin tule.

    Ikävä kyllä joudun omasta rakkaastani luopumaan. Ota yhteyttä jos kiinnostaa, tarjolla olisi 2005 mallinen musta hornetti, joka on brandtin maahantuoma eli 4v takuu tullut mukaan. Mittarissa vaivaiset 6300km ja 6tkm huolto teetetty. Mukana vielä pikkuinen pleksi ja giwin laukkuteline. Ei se tuolla 8ke:llä lähde, mutta ei siihen paljoa tarvi lisää säästää
    DT125->XV535->VFR750F (+CB500)->VTR1000F->CB900F Hornet->ei mitään
  14. #14
    Näkevätkö silmäni oikein ? Onko 900 Hornetin valmistus lopetettu. Maahantuojan sivuilta sitä ei enää löydy
    Mopoilua vuodesta -74
    Suzuki Hayabusa vm 2004

    Oi järki hoi,älä tuhoa luovaa hulluutta !
  15. #15
    Huomasin saman, ei näy ysisatasta enää.

    Olisiko uutta tulossa?
    Try again. Fail again. Fail better.
  16. #16
    Muualla näkyy myytävän,mutta ei Suomessa.
    Mopoilua vuodesta -74
    Suzuki Hayabusa vm 2004

    Oi järki hoi,älä tuhoa luovaa hulluutta !
  17. #17
    Toivottavasti olisi uutta mallia puskemassa. Jos kokisi samanlaisen kasvojenkohotuksen kuin 600 malli, niin siinä saattaisi olla varteenotettava hankinta itselle.....
    TRIUMPH Speed Triple 1050 -07, Matt Black
  18. #18
    Hornet(kin) kaipaisi pientä kasvojenkohotusta. Kaveri teki pari vee sitten 900:sta soman fighterin. Ja se teko piristi ulkonäköäkin kummasti.
    Erilainen "nuori".
  19. #19
    Noh, kyllähän tuo Hornetti unohtu tyystin ja ens kesäksi on jo kunnon tykki hommattu...
    Viisas pääsee vähemmällä!
  20. #20
    Lainaa (Tctic @ Tammi. 11 2007,15:02) kirjoitti
    600 hornettiin en sinuna koskisi, se on laiskempi kuin cbr600. Tietty kaikki riippuu siitä mitä haluat,
    Juu olen samaa mieltä. Ite ajoin autokoulun ajotunneilla CBR 600:lla
    ja inssin 600:lla Hornetilla



    - Pyörä tykkää että sillä ajetaan -

    *Suzuki GSX-R 750 K1
  21. #21
    ite ainakin tykkään 600 hornetistani, eihän se tehopeli ole mut muuten loistava. kyllä sillä kuiteski matkaakin ajaa 130-140 lasissa. eli riittä suomessa hyvin mut ei varmaan saksan bahnoille kannata lähtee. no se siitä jos kerran valinta on jo tehty.

    tosta 900:sta kyselin messuilla ja siinä BW:n miehen kanssa ihmeteltiin. ei osannut sanoa muuta kuin ettei löydy hinnastosta. eli tietoa aikas vähän. luulis ainakin et tilalle tulis jotain, jää muuten aika iso lovi mallistoon.
    -- Kyllä sen kestää, kun tietää miten hyvää se mulle tekee

    <s>Pappa Tunturi -76 -> Yamaha DT 125LC -84 -> Honda CB 500 -01 -> Honda CB 600F Hornet -06</s> -> Kawasaki Z1000 -09
  22. #22
    Lainaa (legi @ Helmi. 06 2007,16:16) kirjoitti
    tosta 900:sta kyselin messuilla ja siinä BW:n miehen kanssa ihmeteltiin. ei osannut sanoa muuta kuin ettei löydy hinnastosta. eli tietoa aikas vähän. luulis ainakin et tilalle tulis jotain, jää muuten aika iso lovi mallistoon.
    Mä ymmärsin niin että 900 hornet on kyllä mut ei vaan Brantin ohjelmassa...Ja twinit on liipasimella päästömääräysten takia
    <p>Suzuki SV650S &gt; Honda VTR 996F &gt; Honda VTR1000 SP-2 2002 &gt; Yamaha FZ1-n &gt; Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
  23. #23
    Olen katsellut 900 Hornettia, muuten näyttäisi kuvien perusteella olevan ok mutta mittarissa yli 45tkm. Onko syytä huoleen? Millaisia huoltoja on pitäisi olla huoltokirjassa ja onko isoja huoltoja tulossa tulevaisuudessa?
  24. #24
    45tkm ei oo mitään tollaselle pyörälle. Kato että kunto vastaa kilometrejä ja huollot on tehty ohjelman mukaan (huolto-ohjelma löytynee googlettamalla).
  25. #25
    Hornet 900 omistajana todellakin voin todeta pyörän olevan luotettava,helppo ajaa,hyvä ajoasento,tehoa riittävästi,0-100 3,1s, huippu n.240km(itse päässyt 230km,poliisin pelossa en enempää raaskinut..)
    Pyörä on kaunis,(voiko pyörä olla kaunis)? no,voimakkaan näköinen kyllä.
    Ainoa miinus minun mielestäni matka-ajon askeettisuus,mutta eihän hornet olekaan matkapyörä.
    Laadukas ja voimakas peli. jostakin nettisivuilta löysin aikoinaan koe-ajo artikkelin,sen luettuaan jää hyvä mieli hornetista ja sen voimasta. Kaikille merkeille löytyy kannattajansa,kaikissa on hyvät ja huonot puolensa,ihminenhän ne on rakentanut(tai sitten insinööri).
    Honda on luotettava merkki,hyvin toteutettu ja valmistettu.
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  26. #26
    Kysynpä vielä sen verran, että kun menee katsomaan tuollaista 900 Hornettia niin onko joku spesiaalijuttu joka kannattaa katsoa? Onhan se melko uusi pyörä, joten tuskin odotettavissa mitään ihmeellistä mutta kuitenkin.
  27. #27
    Lainaa (Turder @ Maalis. 07 2007,18:32) kirjoitti
    Kysynpä vielä sen verran, että kun menee katsomaan tuollaista 900 Hornettia niin onko joku spesiaalijuttu joka kannattaa katsoa? Onhan se melko uusi pyörä, joten tuskin odotettavissa mitään ihmeellistä mutta kuitenkin.
    En tiedä hornetista mitään spesiaalia mihin pitäisi erityisesti kiinniittää huomiota. Onkohan moottoripyöristä olemassa samanlaista ns.vikalistaa suurimmista vioista kuten autoista on?(silloin tällöin msn kotisivuilla ollut linkki saksalaiselle kaikkien automerkkien vikalistalle).
    Hornetissa,kuten muissakin pyörissä varmaan,siististi pidetty,huoltohistoria jne. ovat varmasti ainoa suuntaa-antava. Itse koe-ajoin vuoden.2002 hornettia viime keväänä liikkeessä,aivan amatöörinä,tietenkin luotin merkkiliikkeen myyjään,ajoin 5km lenkin,palasin liikkeeseen ja ostin viereisen hornetin jota en koe-ajanut. Ainoa mitä hornetille jouduin tekemään,oli tankkaus ja pesun jälkeen ketjujen rasvaus.
    Joulukuussa ajoin hornetin lämpimään halliin,käytän lämpimäksi kerran viikossa(joskus jopa päivittäin...riippuen vieroitusoireiden voimakkuudesta)Aina lähtee napista,ja käynti kuin kuin sveitsiläisen kellon,tosin ääni ei ole kellon..!
    Siis hyvin pidetty ulkomuoto ja virittämättömyys ovat ehkä paras takuu pyörää valittaessa. Terveisin Hornet 900 Salosta
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  28. #28
    Eli se hornetin koe-ajo löytyy: www.motopalsta.com/koeajot/Honda+Honda+CB+900+F+Hornet/14
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  29. #29
    Tuskin maltan odottaa, että pääsen ajelee Hornet 600:lla jonka juuri ostin. 33tkm mittarissa ja muuten virheetön vehje.
    Diu diu DIU!
  30.  
  31. #30
    Tänään ostin 900cc Hornetin ja päälle vielä 125 kilometriä ajoa. Onpa todella helppo pyörä ajaa, myös koneessa on mukvasti vääntöä tyhjäkäynniltä asti. Nyt sitten vaan kevättä edemmälle ja ajoa.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen