Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 68:sta
  1. #31
    N. vuosi sitten kilpailutin oman pärrän vakuutusta. Kävi ilmi että liikennevakuutus + täyskasko ilman bonuksia maksaa kahdelta vuodelta enemmän mitä maksoin koko pyörästä (FZS1000-02) !!!
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  2. #32
    Lainaa (compact_d @ Tammi. 12 2007,09:34) kirjoitti
    Luulempa että nytkin enemmistö motoristeista maksaa sen mitä oma vanha vakuutusyhtiö pyytää -"onhan mulla ne vanhan asiakkaan edut, keskittämisalennukset ja kaikki".
    Hehe totta.
    Töissä on vanhojen partojen leuat loksahdelleet kun sanoin maksavani reilun kympin kuussa vakuutuksista. Jätin tarkoituksella kaskon mainitsematta shokkiarvoa parantaakseni

    Suurin osa ei uskonut mutta yllättävän moni alkoi suunnittelemaan moottoripyörän hankintaa. Tänä keväänä taas pari työkaveria liittyy motoristien joukkoon ja melko suurena syynä on tuo vakuutusuudistus. Yksi yrittää väkisin ostaa minulta pyörää ja koittaa tingata hintaa harva se päivä...
  3. #33
    Lainaa (connard @ Tammi. 12 2007,00:09) kirjoitti
    Lainaa (compact_d @ Tammi. 11 2007,23:12) kirjoitti
    Lainaa (Athene @ Tammi. 11 2007,19:44) kirjoitti
    Lainaa (compact_d @ Tammi. 11 2007,15:11) kirjoitti
    Mulla ei ole kuin mopo ja auto vakuutettuna ja parhaat alennukset on saanut, kun joka vuosi kilpailuttaa. Neljässä vuodessa on vakuutusmakut tippuneet kilpailutuksen voimasta noin 1700 €/ajokausi...
    Mulla ei edes maksa auton ja mopon vakuutukset noin paljon yhteensä ..
    Ehkä ilmasin hivenen heikosti...eli ajokauden vakuutus on tippunut 1700 €:lla siitä neljänvuoden takaisesta tilanteesta.
    Vissiin 4 vuotta sitten oot maksanu aika mielenkiintoista hintaa vakuutuksista..

    Itse kyselin vakuutuksia pyöriini (zx12r ja R1) 4 eri yhtiöstä ja olivat mielestäni muutaman satasen sisällä kaikki. Tosin kaikilla ei ollut tarjota keskenään identtistä pakettia.

    Pitäisi varmaan kysyä onko vakuutus halvempi jos pyörä on yrityksen nimissä, koska ainakin autovakuutukset ovat itselleni ihme kyllä siten halvempia.
    Ihan vaan mielenkiinnosta, minkälaisia vakuutushintoja (noin) maksatte kilosista kyykyistä tällä hetkellä ? Bonusten mainitseminen suotavaa. Minulla on 750 z, ja kaskon bonukset kunnossa, mutta liikenne 20 ja vuosimaksu muistaakseni hiukan alle 800 e, kyseessä ympärivuotinen vakuutus kun tykkään ajella talvipakkasilla
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  4. #34
    Lainaa (jjari @ Tammi. 12 2007,10:57) kirjoitti
    Lainaa (compact_d @ Tammi. 12 2007,10:43) kirjoitti
    Verkkolaskureilla ei kannata kilpailuttaa - niistä tulee kaikista sama lopputulosa.
    Ai ei? Mulla ainaki anto tapiolan ja pohjolan verkkolaskurit aivan eri tulokset ja ne oli todella lähellä sitä viimeistä suullista (ja kirjallista) tarjoustakin.
    Sama. Pohjolan laskuri antoi edullisimman tarjouksen, kuten myös virkailija. Tämä tosin koski vain mp-vakuutusta. Joskus kun jaksaisi raahata kaikki vakuutuspaperit kisakierrokselle, niin siinä voisi muutaman kympin tehdä tiliä helpohkosti.

    Ainiin, selailin pikaisesti ko. lehden ja pikavilkaisulla näytti siltä, että kaikki muut paitsi Veritas liikkuivat jota kuinkin samalla hehtaarilla. Jos soppaan laskettaisiin kaikki mahdolliset firmakohtaiset alet ja myötäjäiset, niin ehkäpä erot olisivat aika pienet. Veritas taas otti sen verran etäisyyttä, että ei taida motoristi kuulua heikäläisten kohderyhmään.
  5. #35
    Lainaa (zpete @ Tammi. 12 2007,11:55) kirjoitti
    Hyvin kiteytetty. Vain pyytämällä henk.koht. kirjallisen tarjouksen voi olla varma hinnasta.
    No ei voi olla varma edes kirjallisesta tarjouksesta!!
    Viime keväänä sain Tapiolasta kirjallisen allekirjoitetun tarjouksen ja kun olisin sitten tehny kaupat, niin ei käynytkään. Oli tullut valitettavasti virhe...
    Hinta nousi hieman, kaupat kuitenkin tehtiin kun oli selvästi halvempi kuin edellinen yhtiö.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  6. #36
    Lainaa (Willi Tähti @ Tammi. 11 2007,22:21) kirjoitti
    Lainaa (CJ200 @ Tammi. 11 2007,19:50) kirjoitti
    Päätin kuitenkin pitää vanhan systeemin, eli joka kuukausi maksan 72€ täyskaskosta pyöräni lyhennyksen lisäksi...
    Eli maksat kaskosta 864 euroa vuodessa + liikennevakuutuksen joka on yhteensä ?
    Sorry, siis vakuutuksista yhteensä(täyskasko mukana).
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  7. #37
    Kilpailutin kaikki vakuutukset ja vaihdoin Pohjolaan. 500e vuositasolla säästöä kaikki vakuutukset laskien.

    Honda Pan Euro, täydet bonukset: liikenne 168e, täyskasko 234e (105 e tippui, laskettuna 7 kk seisonnalla vanhassa yhtiössä). Jatkuvasti voimassa olevalla vakuutuksellakin on tietysti jokin arvo vaikka ei paljoa ajaisikaan tuon 5 kk yli.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  8. #38
    Viime kesänä tuli pitkäaikainen haave laitettua toteutukseen ja jälleen on mopo alla. Hieman kireäksi meni vakuutusten kanssa aikataulu, joten otin vain pari vertailevaa tarjousta, Pohjola ja Tapiola. Tapiola jäi jonkun verran kalliimmaksi, joten päädyin silloin Pohjolaan.

    Ryhdyin tutkiskelemaan tarkemmin asiaa ja paljastui mielenkiintoinen seikka. Pohjolassa bonus nousee 5% per vahingoton vuosi (ainakin liikennevakuutuksessa), Tapiolassa 10%. Vahinkopudotuksia en ole vielä tutkinut. Uudet laskelmat näyttävätkin Tapiolaa edullisemmaksi vähän ajan kuluttua, joten taitaa mennä yhtiö vaihtoon, ajattelin körötellä... Tosin huudatan koko homman uudelleen, tällä kertaa paljon tarkemmin.

    Tutkikaa ja laskekaa tarkaan kaikki koukut mitä vakuutusjutuissa on. Näyttää paljastuvan kaikkea mielenkiintoista. Ja kannattaa muistaa sekin, minkä yhtiön on tarkoitus tuottaa omistajilleen mahdollisimman suurta voittoa, kuka taas palauttaa hyödyn omistaja-asiakkaille. Seikka vaikuttanee lähinnä korvaushalukkuuteen.

    Putkahti muuten mielenkiintoinen asia esille aiheen ympäriltä. Minkähänlainen on vakutusten hintataso muualla Euroopassa ja voisikohan vakuutuksen ottaa sieltä? Sitähän ollaan yhtä suurta Eurooppaa ja talousaluetta. Ja kilpailullahan ei saa olla esteitä sisämarkkinoilla... Ehkä tämä on täällä liikennekulttuurin takapajulassa vain haave...

  9. #39
    Ihan omaa hintavertailua --> KLIKSISTÄ
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  10. #40
    Lainaa (malander @ Tammi. 13 2007,00:02) kirjoitti
    Ryhdyin tutkiskelemaan tarkemmin asiaa ja paljastui mielenkiintoinen seikka. Pohjolassa bonus nousee 5% per vahingoton vuosi (ainakin liikennevakuutuksessa), Tapiolassa 10%. Vahinkopudotuksia en ole vielä tutkinut. Uudet laskelmat näyttävätkin Tapiolaa edullisemmaksi vähän ajan kuluttua, joten taitaa mennä yhtiö vaihtoon, ajattelin körötellä... Tosin huudatan koko homman uudelleen, tällä kertaa paljon tarkemmin.
    Kiitoksia vinkistä! Silloin kun itse olin asialla, niin Tapiolan virkailija ei kyllä maininnut bonusten kertymisestä mitään. Onkohan tämä uusikin juttu?

    Edit: pikatsekki laskureilla. Tapiola pääsisi liikennevakuutuksessa Pohjolan hintaan, jos bonareita olisi 20-30% enemmän kuin Pohjolassa. Toisin sanoen, kun Tapiolassa olisi täydet bonarit, niin Pohjolassa samaan riittää n. 30-40%. Eli eipä ollutkaan hyvä porkkana itselleni.



  11. #41
    Kun te nuoret jaksatte, niin jos joku oikeasti on innokas, näyttäkääpä se vertailu taulukkomuotoisena. Silloin se on vertailu.

    Sitten, jos joku haluaa oikeasti hämmästyä, tutkikaa vakuutuspaikan merkitystä. Siihen käy alustavasti jopa nettilaskuri! Monilla on "vaihtoehtoinen" paikka, prätkän "kodiksi". Se on helppo tapa säästää...

    Lisätään: kotipaikan merkitys on vakuutusyhtiökohtainen. Vakuutusyhtiöt ovat siten eri mieltä riskialttiudesta, tai sitten ne ovet eri mieltä veloitusperusteesta



    ... jotain piti muistaa
  12. #42
    Lainaa (zpete @ Tammi. 11 2007,22:30) kirjoitti
    Mielenkiintoinen tuo vertailutulos. Erityisesti If:n kalleus ihmetyttää, koska viimeksi vertaillessani sain sieltä halvimman tarjouksen (seisonta-ajallisista vakuutuksista).
    Tällainen vertailu pitäisi tehdä niin, että mukana olisi myös vaihtoehto jossa on täydet bonarit ja samasta yhtiöstä otetaan myös pari muuta isoa vakuutusta (eli kotivakuutus + auto). Silloin monesta paikastaa saa vielä kunnon alennukset mopon vakuutuksiin.
    Omaani (speed triple 1050) kyselin tarjouksia ja If:n kasko oli lähes eurolleen tuplahinta Pohjolaan verrattuna. Liikennevakuutuksessa If oli myös kalliimpi. Vuotuista hinnaneroa jäi koko revohkalle n. 500€.

    Ifillä ei meinannut onnistua koko tarjouksen teko, sillä en ollut vielä saanut koko pyörää alle. Täti vain intti rekisterinumeroa, eikä meinannut mennä ollenkaan jakeluun, että ei ole vielä tietoa mistään numerosta.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  13. #43
    Itselläni on pyörä vakutettuna If:llä (ja kaikki muukin). Moottoripyörän vakuutus If:llä on n. 20€ kalliimpi (jos on 6kk vakuutuksissa) verrattuna Pohjolaan. If päivittää syksyllä mp-vakuutukset samanlaisiksi kuin esim. Pohjolla...
    Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
  14. #44
    pohjantähti ollu halvin mutta viimekesänä sitten kun ostin 1000 cebarin olikin niiden tarjous 200eur kalliimpi pelkän liikenne vakuutuksen osalta. pohjantähti 600eur ja pohjola 400eur. nyt on netin mukaan puntit tasoittunu mutta pitää soitaa tuo tapiolan hinta jos sen sais lähelle muita niin 10% bonus etu houkuttelis sinne.
  15. #45
    Mulla putos n. puolella Turvassa vak.maksu kun otin ympärivuoden vakuutuksen. Teho/painosuhde 250kg/47kw.
    Mistähän on maksettu nää menneet vuodet
    Intruderclubfinland

    Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
  16. #46
    Lainaa (intikka @ Tammi. 14 2007,04:44) kirjoitti
    Mistähän on maksettu nää menneet vuodet
    On maksettu siitä, ettei makseta edunvalvonnasta. Sillä osuudella, mikä menee kerholle maksetusta jäsenmaksusta, ei tehdä oikein mitään -paitsi talkoilla...
    ... jotain piti muistaa
  17. #47
    Lainaa (Baltic @ Tammi. 12 2007,15:09) kirjoitti
    Lainaa (zpete @ Tammi. 12 2007,11:55) kirjoitti
    Hyvin kiteytetty. Vain pyytämällä henk.koht. kirjallisen tarjouksen voi olla varma hinnasta.
    No ei voi olla varma edes kirjallisesta tarjouksesta!!
    Viime keväänä sain Tapiolasta kirjallisen allekirjoitetun tarjouksen ja kun olisin sitten tehny kaupat, niin ei käynytkään. Oli tullut valitettavasti virhe...
    Hinta nousi hieman, kaupat kuitenkin tehtiin kun oli selvästi halvempi kuin edellinen yhtiö.
    Jep. Itsellä kävi samoin vaimon kahden ja yhden oman pyörän kohdalla tapiolassa. Vaihdoin yhtiöitä!

    Ensin hommattiin ER-5:nen. Sain tarjouksen, joka oli hyvä. Kun pyörä oli vakuutettu ja lasku tuli kotiin siinä lukikin kotikuntana se, josta pyörä oli ostettu. No sehän nousi sitten 40e/v. kun muutettiin oikeaksi. No, virheitä sattuu..

    Toista pyörää ajattelin siirtää sinne 10% bonushomman takia ja sain taas tarjouksen, joka poikkesi heidän nettilaskuristaan melko paljon minun edukseni (-100e/v.). Oli paras tarjous muihin yhtiöihin verrattuna. Kysyin vielä onko varmasti hinta oikea. On, on vakuuttivat. No, sitten kun olin vaihtamassa vakuutuksia huomasivatkin, että olivat käyttäneet väärää tyyppikoodia pyörästä. Hintahan pompsahti! Jätin pyörän IF:iin.

    Lopulta kun vaimolle hankittiin viimeisin zx6r ja ER-5 oli tarkoitus hävittää, ajattelin, että jatkan tapiolassa, koska bonuskertymä jatkuu uudessa pyörässä. Sain taas tarjouksen. Se oli muutaman euron kalliimpi kahdella seisontakuukaudella (huhti- ja lokakuu) kuin pohjolan koko vuosi, mutta ajattelin, että se 10% bonus ajaa ohi ja pyörää ei käytettäisi kun se 5kk kuitenkin. Taas kun näytin vihreää valoa, että laittakaa todistemerkki tulemaan, niin seuraavana aamuna olivat soitelleet useita kertoja ja kun saivat kiinni pahoittelivat, että oli tapahtunut virhe tarjouksessa. Toinen vikailija oli huomannut toisen laittaneen liian alhaisen hinnan. Kyselivät, että laitetaanko vakuutus silti voimaan. Siinä vaiheessa unohdin tapiolan bonusedut ja irtisanoin kaikki vakuutukset sieltä.

    Virkailija (se, joka oli huomannut virheen) ymmärsi ja pahoitteli, että minulle oli käynyt näin monta kertaa näin. Pisteet hänelle asiallisesta toiminnasta, mutta näiden muiden osalta ei voi samoja kehuja antaa.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  18. #48
    Jos on aikeita käydä rataharjoittelussa, niin vakuutusytiöissä on eroja. Ainakin IF:ssä saapi korvauksia; Pohjolassa ei niin mitään. Tämä oli ainakin mulle keskeinen syy jatkaa IF-vakuutuksia.
  19. #49
    Lainaa (Anttoo @ Tammi. 14 2007,15:15) kirjoitti
    Jos on aikeita käydä rataharjoittelussa, niin vakuutusytiöissä on eroja. Ainakin IF:ssä saapi korvauksia; Pohjolassa ei niin mitään. Tämä oli ainakin mulle keskeinen syy jatkaa IF-vakuutuksia.
    Onko sulla tosta "mustaa valkoisella"? Sellanen lippulappu missä selvitetään noi rata hommelit perusteellisesti ja mitä korvataan ja missäkin tapauksessa. Eri virkailijat meinaan sanoo eri juttuja, sit kun niitä ei missään lue ja vedät lipat, sitten alkaa se kädenvääntö.
    if i was in ww2 they'd call me spitfire
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  20. #50
    Lainaa (Anttoo @ Tammi. 14 2007,15:15) kirjoitti
    Jos on aikeita käydä rataharjoittelussa, niin vakuutusytiöissä on eroja. Ainakin IF:ssä saapi korvauksia; Pohjolassa ei niin mitään. Tämä oli ainakin mulle keskeinen syy jatkaa IF-vakuutuksia.
    Eikös Pohjola korvaa, jos on EAK:n tai vastaavat ukkelit messissä?

    Edit:
    Ei korvata: osallistuttaessa kilpailuun, kilpailun
    harjoitteluun tai ajoharjoitteluun tai ajettaessa
    muuten moottoriradalla tai yleiseltä
    liikenteeltä suljetulla alueella tai
    tieosuudella. [Korvausta maksetaan kuitenkin
    vahingosta, joka aiheutuu osallistuttaessa
    liikenneopettajan antamaan
    ajoharjoitteluun talviajon tai pimeän ajon
    kurssilla, Liikenneturvan ennakoivan
    ajon kouluttajakurssin (EAK) suorittaneen
    kouluttajan antamaan ajo-opetukseen
    sekä autokoulun tai Suomen moottoripyöräkouluttajat
    ry:n kouluttajan antamaan
    ajo-opetukseen.]


    <a href="http://www.pohjola.fi/NR/rdonlyres/en3wdy373r7pquotxn56trd7pq5c2vx4kzreizwdag3sryjyt5 4xluesmh36vo2npxp5ekfgkctc7xrscncaveh7xx
    f/1031571.pdf" target="_blank">Lähde</a>

    Tämä nyt tietenkin koskettelee lähinnä vain satunnaisia ratailijoita, eikä niinkään alan ahkerampia harrastajia.



  21. #51
    Lainaa (Ephedrine @ Tammi. 14 2007,15:22) kirjoitti
    Lainaa (Anttoo @ Tammi. 14 2007,15:15) kirjoitti
    Jos on aikeita käydä rataharjoittelussa, niin vakuutusytiöissä on eroja. Ainakin IF:ssä saapi korvauksia; Pohjolassa ei niin mitään. Tämä oli ainakin mulle keskeinen syy jatkaa IF-vakuutuksia.
    Onko sulla tosta "mustaa valkoisella"? Sellanen lippulappu missä selvitetään noi rata hommelit perusteellisesti ja mitä korvataan ja missäkin tapauksessa. Eri virkailijat meinaan sanoo eri juttuja, sit kun niitä ei missään lue ja vedät lipat, sitten alkaa se kädenvääntö.
    IF Autovakuutusehdot AUT 640.7, kohta 6.4.1 Omavastuu:
    "Alueilla, joilla harjoitetaan nopeus-, ajoharjoittelua tai muuta siihen rinnastettavaa toimintaa, on vahingon sattuessa omavastuu kolminkertainen, kuitenkin aina vähintään 20 prosenttia vahingon määrästä". Sama todennettiin vakuutusvirkailijan kanssa tässä pari viikkoa sitten.
    Ja tosta Isojussin kommentista Pohjolassa todettiin, että tilaisuuden on todella oltava EAK:n tain SMOTOn järjestämä.
  22. #52
    Lainaa (Anttoo @ Tammi. 14 2007,15:48) kirjoitti
    Ja tosta Isojussin kommentista Pohjolassa todettiin, että tilaisuuden on todella oltava EAK:n tain SMOTOn järjestämä.
    No voe pärse sentään, niinpä tietysti. Toisaalta, lainaamani teksti on suora lainaus vakuutusehdoista, eikä se ainakaan määrittele EAK-kouluttajan osalle tuollaista ehtoa. Onko tuo suullisesti saatua tietoa, vai seisooko mustaa valkoisella?

    Myös
    tämä antaa erilaisen mielikuvan. Pitää varmaan ottaa osuma tonttiin, jos haluaa absoluuttisen vastauksen.
  23. #53
    Lainaa (isojussi @ Tammi. 14 2007,16:48) kirjoitti
    No voe pärse sentään, niinpä tietysti. Toisaalta, lainaamani teksti on suora lainaus vakuutusehdoista, eikä se ainakaan määrittele EAK-kouluttajan osalle tuollaista ehtoa. Onko tuo suullisesti saatua tietoa, vai seisooko mustaa valkoisella?

    Myös
    tämä antaa erilaisen mielikuvan. Pitää varmaan ottaa osuma tonttiin, jos haluaa absoluuttisen vastauksen.
    Lainauksesi on täsmälleen siitä läpyskästä, mitä Pohjolan vakuutusvirkailija mulle ojensi: Pohjola "Autoturvan autovakuutusehdot", kohta 4.10 "Esinevakuutuksen yhteiset rajoitukset", kohta 8. Ja virkailija luki sen saman ääneen. Ja ei riitä, että paikalla on joku EAK tai SMOTO jäsen, vaan nimenomaan heidän järkkäämä tilaisuus. Elikkäs MotOrgin ratapäivistä ei Pohjola ole velvollinen korvaamaan senttiäkään.
  24. #54
    Lainaa (Anttoo @ Tammi. 14 2007,16:56) kirjoitti
    Lainauksesi on täsmälleen siitä läpyskästä, mitä Pohjolan vakuutusvirkailija mulle ojensi: Pohjola "Autoturvan autovakuutusehdot", kohta 4.10 "Esinevakuutuksen yhteiset rajoitukset", kohta 8. Ja virkailija luki sen saman ääneen. Ja ei riitä, että paikalla on joku EAK tai SMOTO jäsen, vaan nimenomaan heidän järkkäämä tilaisuus. Elikkäs MotOrgin ratapäivistä ei Pohjola ole velvollinen korvaamaan senttiäkään.
    Jos tuota tekstiä Pohjolalla noin tulkitaan, niin sitten harkitsen firman vaihtoa jo ihan periaatteesta.

    Se miksi itselläni on ollut ruusuisempi kuva asiasta, on pitkälle peräisin kilpailevan foorumin keskusteluista. Tässäpä eräs tarina MP-Tuki RY:n ratapäivillä tapahtuneesta haverista.

    Kiitoksia herättelystä tämän asian tiimoilta, ehtii hitaampikin vielä tehdä muuveja ennen kevättä.
  25. #55
    Lainaa (seku @ Tammi. 14 2007,10:43) kirjoitti
    Lainaa (intikka @ Tammi. 14 2007,04:44) kirjoitti
    Mistähän on maksettu nää menneet vuodet
    On maksettu siitä, ettei makseta edunvalvonnasta. Sillä osuudella, mikä menee kerholle maksetusta jäsenmaksusta, ei tehdä oikein mitään -paitsi talkoilla...
    Meille kaikille tämä ei ole harrastus,joten kaikki menot (jäsenmaksut,vakuutukset,majoitukset,tapahtumet) pitää laskea yhteen ja tästä summasta poistetaan välttämättömimmät.
    Onhan se tietysti eri asia pyytääkö vakuutusyhtiöltä tarjousta kolmeen pyörään yksityisenä vai 30:neen pyörään kerholta.
    Mutta loppujen lopuksi eroa jää korkeintaan se kerhon vuosimaksun verran.
    Pääasia että hintavertailua on ja yrityksiä kilpailutetaan,jotta kenenkään ei tarvitse maksaa pakollisia menoja aivan järjettömästi mukavasta "harrastuksesta".
    Nyt kumminkin keskityn olennaiseen eli naisiin ja juomiin kunnes lumet sulavat... Ehkäpä toteutan pitkä-ikäisen haaveeni ja poistun aasian kierrokselle repun kanssa odottamaan lumien sulamista...
  26. #56
    Lainaa (Anttoo @ Tammi. 14 2007,16:56) kirjoitti
    Elikkäs MotOrgin ratapäivistä ei Pohjola ole velvollinen korvaamaan senttiäkään.
    Pieni paniikkihan sitä iski siitä, että korvaako Pohjolan autovakuutus mahdolliset ratalipat.
    Tiedustelin asiaa Pohjolan asiakaspalvelusta ja asiahan on niin Pohjolan autovakuutuksesta korvataan mahdolliset vahingot Motorg ry:n rataharjottelussa.
    Alla Pohjolan tädin kanssa käyty keskustelu lukuunottamatta verkkopalvelun palautelomakkeen kautta lähettämääni tiedustelua, jonka sisältö oli seuraava:
    Korvaako Pohjolan autovakuutus Motorg ry:n järjestämillä ratapäivillä mahdollisesti sattuvat vahingot?

    Lainaa kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    n.n <n.n@pohjola.fi> kirjoitti:
    Hei!

    Kiitos yhteydenotostasi.

    Autoturvavakuutuksesta ei korvata vahinkoja, jotka aiheutuvat osallistuttaessa kilpailuun,
    kilpailun harjoitteluun tai ajoharjoitteluun tai ajettaessa muuten moottoriradalla tai
    yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella.

    Korvausta maksetaan kuitenkin vahingosta, joka aiheutuu osallistuttaessa liikenneopettajan
    antamaan ajoharjoitteluun talviajon tai pimeän ajon kurssilla,
    Liikenneturvan ennakoivan ajon kouluttajakurssin (EAK) suorittaneen kouluttajan antamaan ajo-opetukseen
    sekä autokoulun tai Suomen moottoripyöräkouluttajat ry:n kouluttajan antamaan ajo-opetukseen.

    Iloisin terveisin

    n.n

    --
    n.n
    Asiakaspalvelija
    Pohjola, Yksityisasiakkaiden internetpalvelu
    n.n@pohjola.fi
    www.pohjola.fi

    -----Alkuperäinen viesti-----
    Lähettäjä: "jens"
    Lähetetty: 17. tammikuuta 2007 19:46
    Vastaanottaja: n.n
    Aihe: Re: Yhteydenottopyyntö


    Hei

    Varmistelen nyt vielä kertaalleen: Onko tämä nyt mustaa valkoisella siitä, että Pohjola korvaa
    Motorg ry:n ajoharjoittelutapahtumissa aiheutuneet vahingot pyöräni autovakuutuksesta.
    Ajoharjoitteluahan on ohjaamassa Motorg ry:hyn kuuluva Liikenneturvan ennakoivan ajon kouluttajakurssin (EAK) suorittanut kouluttaja.

    terv. "jens"
    --- Alkuperäinen viesti ---
    Aihe: Yhteydenottopyyntö
    Päiväys: 18.1.2007 15:01
    Lähettäjä: n.n <n.n@pohjola.fi>


    Hei!

    Asia on näin, jos henkilö on EAK:n suorittanut kouluttaja joka pitää tilaisuuden.

    Iloisin terveisin

    n.n

    --
    n.n
    Asiakaspalvelija
    Pohjola, Yksityisasiakkaiden internetpalvelu
    n.n@pohjola.fi
    www.pohjola.fi
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  27. #57
    Oliko Moottorilehden vertailussa mainittu vain kallein ja halvin vai myös missä se kallein ja halvin oli? Sehän tässä on se mielenkiintoisin juttu?
    ZXR 750 -92 ->ZXR 750R -92 ->Z1000 -05 ->ZX-6R -05->?
  28. #58
    Koko vakuutushässäkkä voi vielä kevään/kesän aikana mennä täysin uusiksi. Kuulemani mukaan (vakuutusyhtiön edustaja), huhtikuun alusta alkaa asetus, jonka mukaan ajoneuvo pitää poistaa rekisteristä, mikäli se halutaan laittaa seisontavakuutuksiin. Ja kulujahan tästä tietysti menee.. Osin sen takia tällä hetkellä kaikkien yhtiöiden nettilaskurit eivät ole käytössä. Jatkossa siis vakuutusyhtiötkin mieluusti tarjoavat ympärivuotista vakuutusta a`la Pohjola...
  29. #59
    Lainaa (BT1100 @ Tammi. 19 2007,14:52) kirjoitti
    Koko vakuutushässäkkä voi vielä kevään/kesän aikana mennä täysin uusiksi. Kuulemani mukaan (vakuutusyhtiön edustaja), huhtikuun alusta alkaa asetus, jonka mukaan ajoneuvo pitää poistaa rekisteristä, mikäli se halutaan laittaa seisontavakuutuksiin. Ja kulujahan tästä tietysti menee.. Osin sen takia tällä hetkellä kaikkien yhtiöiden nettilaskurit eivät ole käytössä. *Jatkossa siis vakuutusyhtiötkin mieluusti tarjoavat ympärivuotista vakuutusta a`la Pohjola...
    Ko asetus ei tule koskemaan moottoripyöriä.
  30.  
  31. #60
    Tänään tuli vakuutuslappu : Kawasaki er-6n, 53 kw, tayskasko (starttibonus)+liikenne (20 % bonus) n.630 €/vuosi. En ole kilpailuttanut vielä, mutta eipä kuulosta mahottomalta tuokaan... *
    GSX1400
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen