eli etuputkien stefojen vaihto näyttää olevan seuraavaksi edessä,kele.
millainen homma on tiedossa,onko kellään hyviä neuvoja jaettavana??
Pikaisen silmäyksen jälkeen tuntuu että koko keula pitää purkaa...
Kiitos jo etukäteen...
Hölömö mutta Innokas
Helppo rasti. Itse vaihdoin eilen. Ajoin ammattilaisen luo, ja tilasin samalla pykälää jäykemmät nesteet sisään. pari tuntia myöhemmin takas ja satkun verran käteistä pöytään. On iän myötä oppinut välttämään itseaiheutettuja "voi ***tuja!" joten paree ja halvempikin kun antaa sellaisten tehdä jotka aikuisten oikeesti osaa. Voi ite keskittyä siihen mitä tietää osaavansa. Mikäli polte itsetuhotoimintaan on edelleen suuri, löytynee täältä joku joka osaa kertoa paremman keinon...
Tähän aihepiiriin jatkokysymyksenä voisin heittää, että saako etuhaarukan öljyjä vaihdettua purkamatta pumppuja irti? Onnistuuko vanhojen öljyjen poistaminen esim alakautta?
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Vaikka jollain konstilla saisi niin vähän kyseenalaista kannattaako. Liukuholkkien kuluessa ajan myötä niistä irtoava pinnoite muodostaa iskariöljyn kanssa putken pohjalle sellaista harmaata mönjää jota ei kaikkea saa oikein huuhtelemallakaan pois ilman että iskarista purkaa sisuskalut pihalle ja puhdistaa erikseen. Eli jos öljyjä alkaa vaihtamaan niin kannattaa ainakin ottaa iskarit irti ja huuhdella jollain sopivalla aineella niin kauan että iskarista tuleva neste on puhdasta ennenkuin laittaa uudet öljyt sisään.(ruoste @ Touko. 25 2007,15:49) kirjoitti
Ilman huuhtelua/puhdistusta uudetkin liemet ovat hyvin äkkiä harmaat.
"Kyl siinä vielä pitoa on, kankaat ei näy vielä."
Homma on kamala...
xx-99 70+tkm ei vuoda stefat, mutta oli toki ne ensimmäisen keulaöljynvaihdon yhteydessä talvella tarkoitus vaihtaa samalla, vaan olivat alapultit niin jumissa että käsillä olevillä työkaluilla ei onnistunut. Putket irti, tyhjennys, kunnollinen huuhtelu bensalla ja kuivatus paineilmalla toimi toistaiseksi. Stefat eivät vuoda, ja (syntymähuonon joskin prikallapatentoidun) keulan käytös parani radikaalisti.
Jos on hilloa, vie Pärnäsen korjaamolle, molle..
![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
No niin,putket lähti irti että heilahti.Ainoa ongelma oli kun etuakselin kiristyspultit (4 kpl) oli vedetty niin pirun tiukalle.Yksi piti vääntää putkipihdeillä auki.Muuten homma kävi kohtuu helposti, esim katteita ei tarvinnut purkaa ollenkaan.Parin päivän päästä on toiveissa saada putket takaisin uusien stefojen kanssa,samalla tulee vaihdettua jarrupalatkin.
Tulisko jollakin mieleen mitä kannattais nyt samalla vaihtaa/tarkistaa kun kerta keula on levällään??
Hölömö mutta Innokas
Tarkista nyt samalla ainakin etupyörän laakerit ja ohjauslaakeri.
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
No niin, putket on asennetu takas ja samoin uudet jarrupalat.Kohtuu helppo homma ja tulipahan mmmmahtavat jarrut pyörään ja jämäkkä keula.
-kirjoitan ihan kun jotain kiinnostais mokoma asia-
Hölömö mutta Innokas