Ai ai....Geirangerissa näyttää olevan aika helmi sää tällä hetkellä, ja itse vasta kk:n päästä noissa maisemissa, sniff.
Muutenkin tuota reissukuumetta voi nostaa kuikuilemalla muitakin Norjalaisia webbikameroita
Joo-o, kyllä nyt Pohjolaa kelit hellivät.. Tässähän alkaa jo matkakuume nousta punaisille lukemille.![]()
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
No älä!!!! Arvaa vaan, että hinkuuko mieli noihin maisemiin suhaamaan. Onneksi itsellä suurinta kuumetta lieventää pikkuisen ensi yönä starttaava SS1000.
On se vaan kumma miten tuohon maahan voi ihastua niin paljon, että sinne on vaan kertakaikkiaan päästävä....uudestaan....ja uudestaan. Ensi kesänä jää väliin kun reitti menee alppien suuntaan, mutta ehkä sitten taasJos vaan säät suosivat niin ikimuistoinen reissu teilläkin tulossa.
Melkosen aurinkoista näyttäs olevan koko Norjassa! Toivottavasti tuo keli on vielä heinäkuun alunki tuommosta!
Upeeta mahtavaa! Alkaa jo pikkuhiljaa polttelee![]()
Nyt - Yamaha Super Tenere xt1200z 2011
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
EX - Suzuki Hayabusa 2004
EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
Norja on siitä hassu maa, että toisessa vuonossa saattaa vettä tulla kuin esterin takapuolelta, mutta kun ylittää/alittaa kukkulat niin seuraavassa saattaa aurinko paistaa lähes pilvettömältä taivaalta. Eli ei pidä lannistua jos välillä vähän vettä pudottelisikin![]()
JiiiihaaaViime yönä seilattiin takasin suomeen.
Oli mahtavat kelit. Viikko sielä pyörittiin ja pelkkää hellettä koko aika. Mahtavat maisemat, mahtavat reitit!! Muutenkin reissu meni täydellisen nappiin! Ainut kurja puoli on, että reissu on jo takana päin. Teillä se on vasta edessä. Toivotaan, että säät suosii myös teikäläisiä!
edit. niin ja vettä ei saatu kertaakaan päällemme paitsi vesiputoukset muutamissa kohtia pärskyi niin tielle, että kasteli kivasti, mutta sekin oli pelkästään piristykseksi.
https://www.youtube.com/@OnhanVielaPitkaMatka
https://www.tiktok.com/@onhanvielapitkamatka
On teitä säät hellineet ... kade kade kadekadekadekadeka....
No ei vaitenkaan .. ilman vettähän ei olisi elämää lainkaan .. asenne kysymys ..*valehtelinko*
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
hyvä hyvä(Webbis @ Kesä. 08 2007,12:10) kirjoitti
enää 23 päivää reissuunuudet renkaatki ostettu kultaseen...
Dodii, eilen tehtii koepakkaus ja kaikki mahtu!! Tilaakin jäi!
Reppu pitää ottaa mukaan niin saa sit sapuskaostoksia sinne niin ei tarvii erikseen ruokakaupoille lähtee sen takii ettei mahu muualle..
Tarttee käyä viel mopottimeen vaihtamassa takagummi juhannuksen jälkee. Sit alkaa olee kaikki tarvittava kasassa.
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
Ennen tai jälkeen Juhannuksen minullakin menee .. etunen ja takanen ...(Webbis @ Kesä. 11 2007,22:12) kirjoitti
Ja jos vain osat löytyy niin ensi perjantaina keula .. jouset, tiivisteet ja litkut ..
ja jos osia - jousia lähinnä - ei vielä löydy perjantaiksi niin ensiviikolla viimeistään ..
Kilpavarustelu kiihtyy
Mä kans ! Mä kans !
Kävin Veikon koneessa hakees kännykkään uutta akkua... ja tulin sitte Loox-paketti kainalos sieltä pois![]()
Vaikuttaa kivalta lelulta: meidän herra 9 vee ei malttaisi millään luovuttaa sitä mulle. Anna nyt kun isikin vähän leikkii...
Uus takakumikin oottelee malttamattomana eteisessä.
Hmm... koepakkaus pitäis varmaan tehdä.
Moto Longa - Vita Brevis
Juu samaa tässä ittekki ajattelin. Tänää taikka huomenna olis tarkotus käydä Looxi hakemassa..Koetahan timppa leikkiä sillä nyt hetki niin soittelen sulle tossa illemmalla ja kyselen käyttötuntemuksia(timpura @ Kesä. 12 2007,09:03) kirjoitti
!
Paljonko muuten maksoit?
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
199€.
Näyttäis olevan 24 kk takuukin.
Onhan siinä kaikennäköstä. Vielä kun oppis käyttämään...
Jos mä annan sen poitsulle puoleksi tunniksi ja pyydän sit sitä pitämään mulle tyyppikoulutuksen ?
Pikaisen kokeilun jälkeen vaikuttaa ihan asialliselta kapistukselta.
Kai tuo jotenkin pitäis askarrella mopoon kiinni ja sähköökin sille.
Moto Longa - Vita Brevis
JEP JEP!! Viime viikko tuli hikoiltua Norjassa.
On siellä aina yhtä hienoa, vaikka on jo parikymmentä kertaa käynyt.
Ja todnäk ensi vuonna taas...
Geiranger
Minun mielestä kaunein laakso Norjassa, Gudvangen
Onneksi välillä pääsi jäähdyttelemään...
Aika upeita maisemia!! Tässä ei enää kohta pysy ajohousuissaan ku alkaa toi matka olee senverta lähellä!
![]()
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
Nonni .. Tokimotossa vaihdatin renkaat .. ja tietenkin justiinsa
silloin satoi .. mennen tullen .. kuinkas muutenkaan ..
perjantaina keula .. ja siinä se sitten onkin .. luulisin ..
PS. ... mutta nyt lähden ns. vertaistukiryhmän kokoukseen ..
kaupungille ravintolaan turisemaan joutavia ja siemailemaan homovichyä ..
(vertaistukiryhmä = työkavereita ..)
PS.PS. Hitto ... Kirsi soitti ja ei niitä jousia saakkaan perjantaiksi ... tätä mun uneni tiesi ...
Pakko koittaa lähteä nykyisillä kumeilla kun reilusti alle 5 tonnia olleet ihan matka-ajoa alla. Tosin heti Norgen jälkeen alkavat olla vaihtoa vaille..
Öljyt ajattelin vaihtaa, muuten mennään näillä säädöillä. Ei tuo ole aiemminkaan tien päälle jättänyt. *koputtaa pää.. eiku.. puuta.. tai siis..*
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Helle viikko Norjassa myös takana, ei satanut pisaraakaan. Tunneleissa pääsi välillä viilentymään, muuten huiteli kolmenkympin molemmin puolin. Onko P@sin kuva Aurland-Laerdal väliltä? Näytti niin tutulta, tämä kuva otettu viime perjantaina:(p@si @ Kesä. 13 2007,00:23) kirjoitti
![]()
Noniii, sä olitkii jo ehtiny käyä täällä! Minkälaista reittiä menit? Oliko bensa missä hinnoissa? Yövyittekö mökeissä? jajajaja..(Köpi @ Kesä. 13 2007,14:56) kirjoitti
![]()
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
Oslosta pohjoiseen niin kauas ku päivässä pääsi ja sitten takaisin *(Webbis @ Kesä. 13 2007,17:10) kirjoitti
Aurland jäi mieleen kauniina kylänä komeassa paikassa.
Statoililla maksoi 12,23 NOK/litra. Mun mopo vei "vain" 3,8 l/100km tolla reissulla (yht. 2.270 km), joten bensan hinta ei hetkauttanut.
Yövyttiin vain hotelleissa, haarukka oli n. 800 - 3.500 NOK/yö.
Tästä painamalla näkee muutaman otoksen mun viime kesän Norjan reissusta.
Webbikselle kerroinkin jo suosittelevani paluureitiksi väylää 100 kilometriä pohjoisempaa, Junkerdalenin kautta. Kokonaismatka ei juuri pitene, mut maisemat ovat selkeesti hienommat.
No, verratkaa itse, tossa on siis kuvat molemmilta teiltä. Itse olen tullut porukkaan "hännystelemään" niin en tämän enempää kehtaa aiheesta nillittää![]()
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
Mä justiinsa tohon gepsiin siirtelin ton meiän alustavan reitin niin pistin siihen että tullaan sitä sun ehdottamaan reittiä pois(Jerry Cotton @ Kesä. 13 2007,19:24) kirjoitti
!
Tokkiinsa otetaan kaikkien mielipiteet huomioon! Varsinki kun on huudeilla käynykkii!!
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
Jes!Nyt tietysti mun mäihällä toi ehdottamani tie on talven aikana katkaistu ja siellä on jotain barrikaadeja, joka suuntaan kuvaavia kameratolppia sekä pari lumimyrskyä.
![]()
[QUOTE= (Köpi @ Kesä. 13 2007,17:18)]Kohtalaisen arvokkaita nuo hotellihuoneet Norjassa 96-420 € /yö ( jos oikein laskin) ainakin tavalliselle tasamaan tallaajalle, riippuu tietysti vähän kuinka monta sinne mahtuu.Webbis,Kesä. 13 2007,17:10 kirjoitti
Ps. Suunnitelmissa on myös lähteä Heinäkuussa jos vapaata järjestyy.
Varadero XL1000V 2006
Viestintä yleensä epäonnistuu....paitsi sattumalta.
17 päivää reissuun "pyörii ympyrää hän, eikä meinaa housuissa pysyä
gummit vaihettu,yks pötkelö kassi pitää viel käyä ostaa...sit valmista poikaa reissuun![]()
Norjassa .. Oslon nurkilla .. vähän yläpuolella .. on satanut juuri 10cm lunta ..
Uutisissa sanoivat ... *<span style='color:red'>AAAAPUUUWwwaaaaahhhh...</span>* .. ja nyt pitäisi olla <span style='color:green'> k e s ä </span>.
Tervehdys!
Tuli tuossa muuten mieleen, että se on ens viikko kun lähetään reissuun!
Pari jutskaa tuli tuos mieleen..
Sopiskos kaikille, että treffattais tuolla Turunmaalla jossain sataman lähistöllä parkkiksella vaikkapa siinä klo 18.00 aikaan? Siitä voitais käydä vaikka syömässä ennenkun laivaan noustaan..Ja jos joku ei pääse vielä noin aikasin paikalle niin sitten vaikkapa viimeistään klo 20.00 satamaan!
Sopiskos JerryC jos starttailtais vaikka tossa klo 13.00:sta aikaa Jykylän satamasta, käytäs siinä vaikka hörppäämässä kupposet kuumaa ja siitä lähettäs sit Tampesteria kohti?
Ja voitais sit Tampesterista ottaa tuo LaMasquerade mukaan remmiin. Ilmoteltas sitte ku ollaan lähempänä siellä et tietäisit tulla.
Mattihan lupasi ottaa pillereitä koko porukalle! Timppa lupaili ottaa mukaan vähän kattilan tapasia astioita. Mä käyn ainakin ostamassa renkaanpaikkausvaahtoa mukaan, jos sitä sattuu joku tarviimaan. Kaikkien ei vält sitäkään kannata mukana kantaa? Nippusiteet ja jesarin otan kanssa, ihan vaan varmuudeks
! Niin ja motoristin ensiapulaukkukin löytyy missä on hyvin kyllä kaikki tarpeellinen.
Jos jollain on jotain erikoisempaa mitä aikoo ottaa niin ilmotelkaas niin ei välttämättä tarvii kaikkien kantaa mukana. Meillä on ainakin aika rajalliset tilat!
Mä otan kartat ja gepsin mukaan, niillä pitäis päästä suunnistelemaan aika hyvin. Pesupulveria otetaan kanssa jonkun sortin säkki mukaan!
Mites kahvinjuojat, pitääkö kantaa suomesta vai ostetaanko paikan päältä aamukahviainekset? Ite kun en juo, niin ei niin väliä!
Ex - Honda VFR 800 2009
Ex - Bmw F650GS 2004
EX - Kawasaki ZX-9R 2001
Kannattaa tanakata piripintaan siellä Turkkusessa, että päästään aamulla
ilman extrastoppeja suoraan paanalle ...
Öhöm, mulla on edellisenä iltana kaiffarin synttäripirskeet Lahdessa. En viitsi sinne täydessä matkavarustuksessa lähtee, niin ajan aamulla takaisin Jyskälään. Siirrettäskö siis tunnilla kello kahteen, kun kännissä ei saa ajaa(Webbis @ Kesä. 19 2007,20:15) kirjoitti
? Meillä jää silti reilusti aikaa ajella Turkkuseen.
Totta puhuen, en mä uskalla mitn kännejä vetää joten toi klo 14.00 olisi sit viimeinen takaraja.
Mulla on kans hyvät kartat Ruåtsista ja Norjasta, kaivetaan ne sitten esiin, kun sun gepsi puutuu... Ketjurasvalla ja pärinän omilla työkaluilla on aina pärjännyt. Sit otan mukaan rullan sähkömiehen teippiä, se on jessee siinä mielessä parempaa, ettei se lähmäänny. Toimii tarvittaessa vaikka laastarina![]()
Mitään muuta erikoista en keksi mukaanotettavaksi, Norjastakin olen saanut aina kaikkee mitä tarvii. Jos nyt lähtiessä sit sentään tankkaisi tankin täyteen
Paikallisilla Statoileilla on siellä kyllä ihan saatanan pahaa automaattikahvia, mut ei kai sitä nyt kannata alkaa kotoa roudamaan, menee jo liian turistiksi?
Edit: Meinaatteko sitoa pyöriä laivalla omilla liinoilla? Kerran olen mennyt meren yli sitomatta, mut pitäisköhän sitä nyt?