Sivu: 3 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 431:sta
    Ookkei, eli aika klo 12.30 ja paikkana vaikkapa se matkailukortteli mikä siellä on.. Ja sieltä vaikka osastona se peter pan maailma !! Ainaki pitäs kaikkien muistaa!
    Käviskös se?

EDIT:Aika

Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    EX - Suzuki Hayabusa 2004
    EX - Honda VFR 750 F 1992 x 2
    Matkailukorttelissa TouringFinlandian osastolla kovasti kuvia, filmejä sekä infoa prätkällä ulkomailla matkaamisesta. TFMK
    Lainaa (Webbis @ Tammi. 24 2007,21:38) kirjoitti
    Ookkei, eli aika klo 12.00 ja paikkana vaikkapa se matkailukortteli mikä siellä on.. Ja sieltä vaikka osastona se peter pan maailma !! Ainaki pitäs kaikkien muistaa!
    Käviskös se?
    sovitaanko tosiaan 12.30 et timpuraki kerkee messii.....ja toi peter pan on hyvä....
    Asia ei ollukkaan vielä niin pihvi !

Eli siis ehdotuksena tuli vielä tällänen paikka.

Mitäs mieltä piipu?

Ja ajaksi tasan klo 12.00!

Käviskös tällänen?

Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    Pari linkkivinkkiä, vaikka todennäköisesti ovatkin jo olleet esillä aiemminkin ja monta kertaa.

RoadMC tarjoilee korkeatasoista videota mm. norjan reiteiltä. Yleistä tietoa esim nopeusrajoituksista. Tulee näköjään helposti vauhdinhurma kalliiksi!

Norske turistveger. Ilmeisen otolliset kohteet yhdellä sivulla helposti karttoineen ja kuvineen päivineen.

Ainiin, itsekin olen tulossa messuille lauantaina, joten jos vaan ehdin, niin tulen sanomaan porukoille päivää. Pistäkääpä neilikka rintaan
    Kiitoksii jussi vinkistä, onhan nuitaki tullu kuolattuu jo !
    Ei varmaan montaa saittia norjasta enää löydy mitä ei ois tullu tutkailtua !

Saa nähdä miten me toisemme sieltö löydetää ku siellä voi tosiaa olla muitaki.. Kai sitä etsivä löytää
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    Noissa isojussin pistämissä linkeissä on kyl niin komeita maisemia et täytyy kyl sanoo että muutamissa noista on kyl ihan pakko käydä!!

ootteko piipu ja timberline tutustuneet?
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    Joo paikat näytti tosi hienoilta. Kyllä alkoi mieli maantielle ja pahasti. Mitähän nuo messut viikon päästä saakaan aikaan mielentilassa. Pakko jättää masteri kotiin ettei tuuuutta mopoa mukaan
    Mutta mites tällainen aloitteleva motoristi pärjää noissa reissuissa. Viime vuonna tuli päälle 15000 km ajettua, mutta siinäpä ne ajot sitten onkin.
    Nopuus rajoitukset kuulemma pitänee ottaa tosissaan tuolla... ovat aika ankaria rangaistuksissaan kuulemma.
    Paljon muitakin kysymyksiä heräsi... niistä sitten lisää messuilla.
    Honda VTR 1000 f

All for one

Tom *& Jerry team
    No mullakin lähtee nyt toinen kokonainen kausi prätkän kanssa, viime vuotta ei oikein voi laskee ku ostin pyörän vasta syksyllä ja montaa tonnia ei tullu ajeltua. Eli kilometrejä mulla on aikalailla samoissa ku sulla, mut kyllä mä luulen, ettei onkelmia pitäs tulla.
    Joo tuolla ollaan ilmeisen tarkkoja noista nopeuksista, eli niitä pitää noudatella. Muita erikoisempia liikennesäädöksiä tuolla ei ilmeisesti sit olekkaan.
    Kyselin omat liikennevakuutukseni eilen,että niiden pitäs olla ainaki kunnossa meidän osalta.

Ollaan pikkuhiljaa alettu hankkimaan kaikenlaista matkatavaraa mitä ei vielä oo niin tuota reissua varten. Esim, lämpökerrastoa,telttaa, kunnon makuupusseja jne jne.

Tuolta messuilta ois sit tarkotus vähä bongailla vielä ajokamppeita ja miksei muutaki hyödyllistä ja vähemmän hyödyllistä tavaraa
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    Hyvä että porukassa on kokemus samaa tasoa niin ei tule ongelmia siitä, mutta tuo teltta majoitus ei oikein oo mun juttu. Juttelin tuossa kaverin kanssa joka oli norjassa pari kesää sitten ja muistasin että sanoi ettei viettänyt yhtään yötä teltassa ... Kun eimitään ylimääräistä oikeen halua ja ei oikeeen mahdukkaan kyytiin.
    Onkohan jollain Norjaa kiertäneellä ajatusta siitä telttajutusta ??
    Honda VTR 1000 f

All for one

Tom *& Jerry team
    Me aateltiin kyllä että se teltta otetaa kyytiin. Jos on semmosia kelejä että voi nukkua teltassa ni sit nukkuu, mut jos tulee vettä ja pitää saada kamat kuivumaan ni sitte ilman muuta kattoa päänpäälle.

Tosin jos vaikka neljän hengen mökinki ottais niin tosi edullisesti noita sai, ei siinä tulis naamaa kohti ku alle 20€ ja useimmissa aika reilusti vielä.

Pitää sitä tässä nyt suunnitella kyl vielä, et millä meiningillä ja näkeehän sen sitte että paljon tässä tulee itelle tavaraa mukaan,että onko mahollista edes ottaa. Makuupussit kylläkin, niin säästää sit liinavaatemaksut mitä mökeissä on.
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    Minulla vaan on sallainen muistikuva että Norjassa on tosiaan mökkejä todella paljon, ja hinnat ihan ok. Mutta katsellaan ja kuunnellaan viisaampia näissäkin asioissa.
    Mutta ei tuo Norjan reissu kuitenkaan mikään avaruusmatka ole. Kyllä siellä varmastii pärjää ihan kuin suomessakin.
    Honda VTR 1000 f

All for one

Tom *& Jerry team
    muaki kiinostais ottaa pelkkä reppu ja makuupussi en haluis kauheesti raahata kamaa....mut leirintä aluiella voi olla teltalla sekä mökissä.....ei täst turhaa stressiä kannata ottaa,....jutellaa messuilla enemmän....webbis sä voisit päättää kellon ajan ja paikan ...ni me totellaa sua.....paitsi timppa joka kumminki makaa salomoneilla koomassa ainaki kolmeen asti..
    Sovitaanpa sitten niin kuin tuo timppa ehdotti, eli timppaa lainaten "eteläisen sisäänkäynnin lähellä olevaa ikkunan tienoota, siinä heti ylänarikasta vasempaan ja klo 12.00"

Kartta ja aika on vielä tuossa ensimmäisessä viestissä, joten kuka tahansa tervetuloa paikalle ilmoittumattakin, jos reissu kiinnostaa !

Pitää suunnitella ensin se reitti, sitte katella missä alueella suunnilleen majoituttas ja sitte katella ne majapaikat sen mukaan et siellä on hyvii mökkikyliä..TAI sitten katotaan ensin noi mökit ja niiden mukaan vähä suunnitellaan reittiä..

Jos teillä ei toimi messengerit, niin voitas jatkossa sit käyttää hyväksemme vaik tuota orgin chattia? Helpompaa sit pähkäillä siellä ku näin, eiköstä?
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    Lainaa (Timberline @ Tammi. 27 2007,11:41) kirjoitti
    Minulla vaan on sallainen muistikuva että Norjassa on tosiaan mökkejä todella paljon, ja hinnat ihan ok.
    Pohjosessa makso leirintäalueen perusmökit muistaakseni 900 kruunua per mökki per yö. Semmoseen menee 4 väsynyttä motoristia.

Esimerkiks TÄÄLTÄ kun kattoo noita hintoja niin saa aika paljon edullisemminkin hienoja möksiä.
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    Norjassa on mahdollista nukkua katon alla lähes missä tahansa. Sieltä löytyy mökkejä, majataloja, vuokrattavia monta henkeä vetäviä huoneita kerrossänkyineen ihan perus omakotitalossa, mitä tahansa. Halpaa, kallista ja kaikkea siltä väliltä. Ei siitä kannata stressiä kantaa.

Se nyt vaan on kerta kaikkiaan hieno fiilis pystyttää teltta hieman sivummaksi tunturiin, tai mihin tahansa hienoon paikkaan, poissa pääväyliltä ja silloin kun huvittaa. Keitellä trangialla/nuotiolla pöperöä ja parit rommitotit päälle. Ainakin mulle se on vaan ihan puhdasta fiilistelyä ja vastapainoa toimistoarjelle. Pehmeäkätinen kaupunkilaispoika kun saa niin helposti kiksejä tällaisista asioista Jos leirintäalueelle menee, niin sitten mökkiin.
    Lainaa (piipu @ Tammi. 27 2007,12:08) kirjoitti
    muaki kiinostais ottaa pelkkä reppu ja makuupussi en haluis kauheesti raahata kamaa....mut leirintä aluiella voi olla teltalla sekä mökissä.....ei täst turhaa stressiä kannata ottaa,....jutellaa messuilla enemmän....webbis sä voisit päättää kellon ajan ja paikan ...ni me totellaa sua.....paitsi timppa joka kumminki makaa salomoneilla koomassa ainaki kolmeen asti.. *
    Mä en oo semmoinen kuin sä . Mä käyttäydyn fiksusti aina vaikko joskus hiukan ottaisinkin.
    Kyllä mä oon klo 12 paikanpäällä.
    Honda VTR 1000 f

All for one

Tom *& Jerry team
    Lainaa (Webbis @ Tammi. 27 2007,12:33) kirjoitti
    "eteläisen sisäänkäynnin lähellä olevaa ikkunan tienoota, siinä heti ylänarikasta vasempaan ja klo 12.00"
    sopii hyvin ...
    Lainaa (isojussi @ Tammi. 27 2007,17:19) kirjoitti
    Se nyt vaan on kerta kaikkiaan hieno fiilis pystyttää teltta hieman sivummaksi tunturiin, tai mihin tahansa hienoon paikkaan, poissa pääväyliltä ja silloin kun huvittaa. Keitellä trangialla/nuotiolla pöperöä ja parit rommitotit päälle. Ainakin mulle se on vaan ihan puhdasta fiilistelyä ja vastapainoa toimistoarjelle....
    JOVVAIIIIIIIIN ON !

......Naaaaa, ISOJUSSILLE täten mcHUURTEEN ansioristi !

....Ettet osannu siis paremmin sanua tuota hommaa nuille !!!

nam

Kuten jo monen suusta kuullut mietteitä täälläkin suunnalla honda vanhusta pakata kesällä reissuun. Luvan salliessa koittaa hänkin pyörähtää messuilla kuulemassa mitä mielessä jos matkaan mahtuu hiukan eslaa nopeampi hikotin.

Vähän on reissukokemusta ja vielä lomat auki , ja alun perin olin kanssa suunnitellut kesäkuun alkua mutta kokeneemmat osanneet sanoa että saattanee vielä olla heikossa kunnossa tuo pohjois norja. Itse suunnitellut mahd kaverin kanssa lähtöä vaellusteltta makuupussi / satunnaisella mökki majoituksella. Siis koitan täältä susirajalta hankkia kärrykyydin lauantaille.
    hauskuus piilee rajojen etsimisessä..harvemmin kivaa kun ne löytyy.
    Tuu Kapa ihmeessä! Parempihan se on mitä enemmän siellä on suita sanomassa mielipiteitä ja kokemuksia!
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    Tuossa on nyt tullu eriäviä mielipiteitä siitä, että kannattaako mennä ihan norjan rannikkoa pitkin vai mahdollisesti keski norjaan.

Mitäs tähän sanoo esim. mchuurre? Tuo keski-norja on kuuleman mukaan myös tosi nättiä seutua ja siellä ei ilmeisesti noita lauttoja tarviis niin paljoa ku rannikolla?
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    Piirtelin nyt jokseenki uusiks tuota reittiä ihan noiden nähtävyyksien mukaan.

Aika karkee versio vielä, mut tästä on sit jo helpompi lähtee karsimaan.

Täältä löytyy

Matkaa tosta saa päivällä/parilla lyhennettyy jos ei tonne lofooteille mee.
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    Älkää sit missatko Trollstigeniä, se kai nyt oli turha edes muistuttaa...siin lähel on kans camping, mökkejä, telttapaikkoja yms.
    *Trollcamp*
    En ole itse käynyt Trondheimia pohjoisempana mutta eka kerran noussut Tanskan kautta ihan eteläkärjestä Bergenin korkeudelle ja toka reissulla ylhäältä Bergenin suunnasta Trolstigenin, Geirangerin jne. kautta Osloa kohti => olen äärettömän ihastunut nimenomaan etelä- ja keski-Norjaan.

Muutamia hittejä (mchuurre jo varmasti luetellut nämäkin):
    - Rauma-joki ja sen kulku-uomaa seuraavat tiet
    http://www.raumabanen.com/
    - Låtefoss http://www.norsknatur.no/lesestoff/reise/hardang.htm
    jne.

Kaikkeahan ei voi mahduttaa kahden viikon reissuun, ensi kerralla sitten!
    Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08

'Boredom is a big killer of men'
    Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
    Köpi, joo se on tossa reitin varrella tuolla nro 12:sta vieressä.

Juu ei taia oikein millään ehtiä käymään nuita kaikkia mahdollisia paikkoja yhellä reissulla, eli uuestaan on mentävä
    Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Kesällä Åndalsnesiin vilkuttelemaan ohitse kiitäville junille ... .. Rock ..
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
    Lainaa (Webbis @ Tammi. 29 2007,23:34) kirjoitti
    Piirtelin nyt jokseenki uusiks tuota reittiä ihan noiden nähtävyyksien mukaan.

Aika karkee versio vielä, mut tästä on sit jo helpompi lähtee karsimaan.

Täältä löytyy

Matkaa tosta saa päivällä/parilla lyhennettyy jos ei tonne lofooteille mee.
    Tuo näyttää ainakin ihan hyvältä. Kerkesin nopeasti katsomaan kartasta reittiä ja ihan ok. Laskitko Webbis että paljonko km tulee ja mikä on päivämatka, noin niinkuin suurinpiirtein ??
    Kun tuossa ylempänä puhuit *keskinorjasta niin jos tarkoitit ajaa ei-rannikkoa pitkin niin sanoisin että tuo on nyt hyvä ja parempi vaihtoehto.

Honda VTR 1000 f

All for one

Tom *& Jerry team
  30.  
    Kaiken kaikkiaan kilometrejä tuolla reitillä tulis sellanen 4500km. Mut tuossa on muutama kohta mitä pystyy fiksaamaan ni vähenee kilometrit sitäki kautta. Tosin tuossa kilometreissä on mukana kaikki vedenylityksetkin.

Ajokilometrejä päivässä tulis n.300-500. Riippuen ihan siitä, että miten aikasin alottaa ja miten myöhään lopettaa. Mutta nuo kilometrit on laskettu ajoajan olevan noin 6h päivässä. Eli siinäkin on pelivaraa hyvin.

Samoin tuo ohjelma laskee omituisesti nuo yöpaikat,ajetun ajan puitteissa toki, mutta niinkun voi miettiä niin tuossakin on monta paikkaa missä pystyy sitäkin venyttää.

Kattelin seawindin aikatauluja, niin mun mielestä voitais alustavasti lähteä sillon sunnuntai-iltana klo 21.45 lähtevällä botskilla mikä on perillä tukholmassa klo 7.30. Siitä vois sitte lähtee suoraan baanalle ! Tuo ylitys maksais YHTEENSÄ 4:ltä hengeltä ja 3:lta moottoripyörältä 151 euroa ja se sisältää aamupalan , mikä on ainaki mun mielestä tosi bueno juttu!!
    Siinä ois sitten laivan lähdettyä illalla muutaman tuopposen ääressä mukava paremmin tutustua vielä ja suunnitella reittiä hiukan.

Miltäs tällänen kuulostais timppa ja piipu?

Ex - Honda VFR 800 2009
    Ex - Bmw F650GS 2004
    EX - Kawasaki ZX-9R 2001
Sivu: 3 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen